17 Jan 2011

Najib Bakal Jatuh Tergolek Kerana Rosmah

Najib perlu tegur belanja boros rosmah

Kuala Lumpur: Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Razak diseru supaya menegur tabiat isteri kesayangannya, Datin Seri Rosmah Mansor yang boros dan gemar berbelanja besar.

Ketua Cabang KEADILAN Rembau, Badrul Hisham Shahrin berkata, kerajaan pimpinan Najib kerap memberi alasan untuk memotong subsidi rakyat disebabkan kos pengurusan ekonomi negara meningkat setiap tahun.

Dalam pada masa sama, katanya, Najib merayu rakyat agar mengubah cara hidup dan tidak boros berbelanja.

“Peliknya, Presiden Umno itu kekal membisu apabila pemborosan melibatkan isterinya Rosmah Mansur. Sebab itu, saya melihat Rosmah ini sudah menjadi beban utama kepada seluruh rakyat Malaysia. Najib perlu berani menegur isterinya,” katanya kepada Keadilandaily.com.

Badrul berkata demikian mengulas pendedahan Timbalan Presiden KEADILAN, Azmin Ali yang mendakwa Rosmah membelanjakan RM100,000 semalam untuk menginap di hotel Atlantis di Dubai.

Menurutnya lagi, bukti betapa rakyat Malaysia muak dengan perangai Rosmah tidak dapat dibendung apabila mereka menanyakan soalan bertalu-talu mengenai cara Rosmah ketika Perdana membuka segmen #TanyaNajib di laman Twitternya pada 11 Januari lalu.

“Hampir 90 peratus dari soalan yang ditanyakan rakyat dalam Twitter berkaitan perangai Rosmah. Sudah tiba Najib memberanikan diri menegur perangai isteri kesayangannya itu,” ujarnya.

Turut dikemukakan oleh rakyat kepada Najib di lama sosial itu berkaitan peningkatan kos sara hidup di negara ini serta kematian tragis wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu yang dikaitan dengan Presiden Umno itu.Secara sinis, Badrul berkata cara hidup Rosmah yang boros berbelanja hanya boleh diubati sekiranya suaminya itu tidak lagi menjadi Perdana Menteri selepas Pilihan Raya Umum akan datang.

“Sebab itu, saya menyeru seluruh rakyat Malaysia untuk menilai secara adil kepimpinan Najib ini. Sejak beliau menjadi menteri sehinggalah bergelar PM, dasar Najib lebih kepada perbelanjaan bermewah-mewah tanpa mengambil kira kesengsaraan rakyat. Rakyat menderita tidak mengapa, yang penting Rosmah berbelanja mewah,” katanya sinis.

Ulasan GB

Belum ada isteri-isteri PM sebelum ini yang bertindak liar seperti yang dilakukan oleh isteri Mohd Najib, Rosmah Mansor namanya.

Najib nampaknya seperti tidak dapat mengekang dan mengawal tindakan Rosmah yang besar sangat nafsunya menjadi "diplomat" sekalipun bukan berhormat dan tidak pula bertauliah.

Rakyat BERHAK untuk mendesak Najib mengarahkan isterinya berhenti dari berkelakuan jelek yang menghabiskan wang rakyat.

Jika tidak Najib akan menanggung segala sumpah dan makian rakyat yang tak pernah mengundi Rosmah Mansor, isteri yang didakapnya saban malam.

8 ulasan:

Awanama berkata...

Mustahil Najib berani tegur Rosmah.Harapan tu macam nak tunggu kucing bertanduk.Rosmah dah pun ada pejabat sendiri,lengkap dengan kaki tangan.RM 111 juta sudah diperuntukkan kepada Rosmah.Ini semua Najib akur dan terima.Habis cerita.

Awanama berkata...

Bukan saja Najib yang jatuh malah negara akan bankrap.

Awanama berkata...

Nak kena letup....tegurlah???

NDee_Tganu berkata...

Najib nak tegur bini? kakakakakah aku rasa la...ni aku rasa la bkn nak reka cite... Aku rase najib tu dh kne guna-guna dek boRosmah tu. Xpn dh kne nasi tangas(kangkang) pelik sgt aku tgk najib skg ni. patuh kat bini cam org bodoh pn ade

Awanama berkata...

bijaN : you help me i help you

is3diaa : you let me down i drag you down with me (sambil mengibarkan bendera mongolia)

hahahahaha

Awanama berkata...

muallaf said..

siapa yg sebenar nya gagal mengawal isteri... suami Normala Sudirman ke suami Rosmah Mansor.. Suami Normala nak kena pindah sekolah, suami Rosmah, nak pindah kan kemana yer?

Awanama berkata...

nak kena sodol dgn rosmah tegur lee........

Awanama berkata...

biarlah...dia yg bergelar pemimpin antara dia dgn tuhan....sape yg dah ckp muak poie lah negara yg aman...cbe wat mcm aq...result SPM dpt 9A (bkn nk koyok) pastu dpt g mesir buat medic...untung 2 dpt jd doktor...aq nk bwk family aq g negara yg aman...dok sane smpai tua...kenapa? gaji doktor kt oversea lg mahal...kalau dok malaysia pun gaji doktor dgn gaji cikgu sama je...jd sape yg muak dgn perangai org sini...pepandai lah cari duit ke....blajar pepandai ke...and remember....POLITIC WILL ALWAYS BE DIRTY...