9 Ogo 2010

Terdengar Suara Lingam: Correct, Correct, Correct

Keluarga V.K. Lingam tawar RM50,000 untuk maklumat tangkap pembunuh

Keluarga peguam Datuk V.K. Lingam menawarkan ganjaran RM50,000 kepada pemberi maklumat yang dapat membawa kepada penangkapan suspek dalam kes pembunuhan adik lelakinya Rajendram Velupillai, di sebuah stesen minyak berhampiran Bandar Puteri Puchong, Selasa lepas.

Dalam satu kenyataan di sini hari ini, Lingam berkata mereka sekeluarga berasa sangat sedih dan terperanjat dengan pembunuhan Rajendram, 52, yang terkenal sebagai seorang yang alim dan gemar melakukan kerja-kerja di kuil.

“Kami sekeluarga dengan ini menawarkan RM50,000 kepada sesiapa yang dapat memberikan maklumat kepada polis sehingga tertangkapnya suspek yang terlibat dalam pembunuhan Raj (Rajendram),” katanya.

Menurut laporan, Rajendram dipercayai mati kira-kira pukul 3 pagi selepas dipukul tiga lelaki rentetan pertengkaran di sebuah kuil. Laporan itu yang memetik sumber berkata tiga lelaki berkenaan menuduh Rajendram mencuri duit tabung kuil dan mula memukulnya.

Semalam, media melaporkan polis telah menahan seorang suspek berusia 30 tahun dan sedang mengesan dua lagi yang dipercayai terlibat dalam kes itu.

Mengulas mengenai tuduhan terhadap Rajendram, Lingam berkata pihak pengurusan Kuil Avdiar Muniswarar di Bandar Puteri Puchong telah mengesahkan mendiang tidak terlibat.

“Mereka mengesahkan Raj tidak terlibat dalam sebarang kecurian membabitkan sumbangan kepada kuil sepanjang tempoh dua minggu setengah mendiang tinggal di sana.

“Mereka juga mengesahkan kutipan kuil sepanjang tempoh itu kurang daripada RM50, dan dikendalikan sepenuhnya oleh bendahari kuil,” katanya.

Lingam berkata mereka sekeluarga mahu melihat mereka yang terlibat dalam pembunuhan itu dibawa ke muka pengadilan. — Bernama

Ulasan GB

Ayat yang terakhir itu menggelikan hati.

Lingam berkata mereka sekeluarga mahu melihat mereka yang terlibat dalam pembunuhan itu dibawa ke muka pengadilan.

Anda sendiri telah merosakkan dan meenyebabkan sistem kehakiman negara ini menjadi rosak binasa sehingga hakim-hakim tiada lagi menegakkan kebenaran dan keadilan, kii anda berharap pula untuk mencari keadilan di situ? Itu amat melucukan.

Jangan lupa, si hakim bedebah yang telah kamu rasuahkan, membaca kertas penghakiman yang disediakan oleh kamu selaku peguam yang terlibat di dalam kes yang dibicarakan masih lepas bebas dan tidak diambil sebarang tindakan. Rakyat Malaysia tidak pernah dan tidak akan melupakan itu!

Kini kamu baru kehilangan anak, kamu sudah diumpama ayam yang terberak kapur, akan tiba masanya kelak kamu akan kehilangan semuanya - isteri, keluarga, pangkat, harta - waktu itu cubalah cari hakim manakah yang kamu boleh sogokkan lagi dan tabur ganjaran sebanyak mana kepada rakyat negara ini untuk mendapatkannya semula.

Lingam oh Lingam, terdengar sayup suara hatimu:

Correct, Correct, Correct!


2 ulasan:

Matketor berkata...

kalau diketawakan kisah ini nanti dikatakan tak beradab...tak ketawa pun x bleh juga sebab mencuit hati..jadi sebagai bersimpati, ingatlah bahawa tuhan akan membalas setiap perbuatan kamu samaada baik atau buruk di dunia mahupun di akhirat kelak..

Tanpa Nama berkata...

Setiap pembunuhan mesti ada "motif".Seseorang tidak akan terbunuh tanpa sebab dan yang membunuh pun mesti ada sebab.Pembunuhan yang tak ada "motif" hanya dalam kes Altantuya.Tak perlu nak tawarkan hadiah RM50,000.