29 Ogo 2010

Marshanda Berjilbab Setelah Mimpi Kiamat

Aktress Indonesia, Marshanda memutuskan untuk mengenakan jilbab setelah mendapat mimpi buruk tentang Kiamat selama beberapa hari.

Bintang sinetron Benci Bilang Cinta itu mengaku sedikit kekok saat pertama kali mengenakan jilbab kerana wanita yang mesra disapa Chacha itu tidak pernah berpakaian seperti itu.

"Saya bermimpikan Kiamat selama lima hari berturut-turut seperti dalam filem Armageddon dan berasa sangat takut.

"Pada waktu itu saya belum konsisten untuk mengenakan jilbab sehingga pada 12 Jun lalu, saya telah sedar dan bersyukur kerana dibukakan pintu hati untuk berjilbab," ujarnya menurut detikhot pada Jumaat.

Kini, kekasih Ben Kasyafani itu menolak tawaran untuk berlakon sinetron yang memintanya membuka tudung.

"Insya-Allah saya akan sentiasa memakai jilbab dalam setiap sinetron yang dilakonkan," ujarnya.


Marshanda Berjilbab Setelah Mimpi Kiamat

Jakarta Artis Marshanda memutuskan untuk mengenakan jilbab setelah mendapatkan mimpi buruk. Selama beberapa hari, bintang sinetron 'Sejuta Cinta Marshanda' itu sempat bermimpi tentang kiamat.

"Lima hari berturut-turut itu mimpinya kiamat, kayak film 'Armageddon' gitu dan aku takut banget," ujarnya saat ditemui dalam acara santunan untuk anak yatim di Hotel Sofyan, Jalan Cut Mutia, Menteng, Jakarta, pada Jumat (27/8/2010).

Marshanda mengaku sedikit risih (kekok) saat pertama kali mengenakan pakaian tertutup. Perempuan yang akrab disapa Chacha itu pun sempat tidak konsisten dengan keinginannya itu.

"Saat itu aku belum konsisten, pas tanggal 12 Juni, itu aku semakin menyadari, aku dibuka banget matanya untuk bersyukur," ungkap kekasih Ben Kasyafani itu.

Kini, Marshanda telah memutuskan untuk terus mengenakan jilbab. Ia juga siap menolak tawaran main sinetron jika harus membuka kerudungnya itu.

"Insya Allah setiap ada sinetron aku mau tetap pakai jilbab, kalau harus melepas aku nggak mau," ujarnya.(nu2/hkm) - detikhot


Ulasan GB

Ya, banyak sudah kisah mimpi mengenai kiamat yang GB dengar dari orang persaorangan yang Allah pilih untuk dikhabarkan.

Dan banyak sudah tanda-tanda tentang ketibaan hari yang dijanjikan itu dipaparkan oleh Allah s.w.t. untuk manusia.

Pun ramai yang masih leka mengenainya.

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

UMNO saja nak perintah hingga kiamat sambil menzalimi dan menindas rakyat

Tanpa Nama berkata...

umno ni memang tak reti bahasa, depa sangka kuasa depa boleh melawan kuasa Allah.... TUNGGULAH WAHAI PUAK2 UMNO BEE END... BALASAN ALLAH KERANA KALIAN TELAH MENZALIMI SELUROH RAKYAT MALAYSIA....

Tanpa Nama berkata...

Dengan nama Allah lagi permurah lagi penyangang..Saya juga mendapat mimpi amat amat sangat selepas saya sembahyang Subuh 3 hari yang lepas dimana dalam mimpin itu ,ada seoarng wanita nak melahairkan anak dan datang seorang tua macam berpakaian putih memberitahu saya bahawa Bumi Malaysia akan di timpa satu bala besar dalam bentuk Gempa dan Ombak besar dan di saat itu keadaan huru hara yang amat menakut kan sehingga apa bila terjaga dari tidur badan saya menjadi gementar..tak pernah terjadi dalam hidup saya begini.

ananfusantia berkata...

Bini Najib bila nak sedar agaknya?

Tanpa Nama berkata...

bila lagi UMNO nak insaf dari tindas umat islam, saman ekor,rasuah dll

Nys Zairee berkata...

kite berdoa jer la biar mereka2 yg x sedar lg akan sedar.. jgn asek nk kutuk jer.. dose dpt gak kat kite..