26 Ogo 2010

Jamil Khir Senang-senang Tuduh Orang Berdosa

Jamil Khir anggap Nurul Izzah berdosa burukkan negara

Mereka yang memburukkan negara sendiri dengan niat menimbulkan kekacauan disanggap berdosa, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom.

“Kita kena sayangkan dan cintakan negara kita dan perlu bersedia dalam mempertahankan negara kerana ia merupakan satu jihad dan sudah pasti ganjarannya untuk orang yang berjihad ini juga besar.

“Maka, kalau besar ganjarannya, besarlah juga kesalahannya apabila seseorang itu memburukkan negaranya sendiri, maruah negara, di tempat orang dengan harapan negara akan jadi huru hara,” katanya kepada pemberita pada majlis penyampaian sumbangan Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) kepada pesakit di hospital-hospital di Wilayah Persekutuan hari ini.

Beliau diminta mengulas laporan bahawa Anggota Parlimen Lembah Pantai daripada Parti Keadilan Rakyat, Nurul Izzah Anwar, yang didakwa mengeluarkan kenyataan yang menjejaskan imej dan maruah negara dalam satu temubual dengan sebuah akhbar Indonesia baru-baru ini.

Dalam temubual itu Nurul Izzah didakwa telah menyebarkan maklumat tidak tepat mengenai dasar baru ekonomi serta memperkecilkan keupayaan kapal selam negara ini.

Terdahulu, Jamil Khir menyampaikan sumbangan Aidilfitri daripada MAIWP berjumlah RM1.4 juta kepada Hospital Kuala Lumpur, Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia, Pusat Perubatan Universiti Malaya dan Hospital Putrajaya, dan sumbangan RM20,000 kepada Hospital Nukleus di Labuan.

Katanya sumbangan itu selain bagi membantu pihak hospital membeli peralatan perubatan juga diagihkan kepada tabung kebajikan perubatan hospital bagi membantu pesakit yang kurang berkemampuan menyambut Aidilfitri. Tahun ini MAIWP membelanjakan RM1.32 juta mbagi membantu 519 orang daripada golongan asnaf yang menghidapi penyakit kronik. — Bernama

Ulasan GB

Mereka yang berpengetahuan agama kemudian mempertahankan kerajaan yang zalim lebih besar dosanya.

Sewaktu kerajaan pada awalnya meluluskan judi, Jamil Khir membisu seribu bahasa - dek kerana jawatan dan pangkat beliau lansung tidak bersuara untuk menentang apa yang telah dilakukan oleh Najib.

Bagi kita, apa yang dilakukan oleh YB Nurul Izzah iaitu mendedahkan kepincangan negara sendiri di luarnegara adalah wajar apabila ruang untuk melakukannya di dalam negara disekat sedemikian rupa sehingga ISA dijadikan senjata pihak berkuasa untuk menahan sesiapa saja tanpa bicara terhadap mereka yang tidak sehaluan dengan mereka.

Apa yang dilakukan oleh Nurul Izzah adalah besar pahalanya apabila ia disertai dengan niat untuk menumbangkan kerajaan UMNO BN yang zalim dari persada pemerintahan negara dan juga untuk menghumbankan keluar menteri-menteri yang menjadikan diri mereka kuda dan lembu tunggangan PM selama ini seperti Jamil Khir ini.

14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Nak tanya Jamil Khir...macam mana pula dgn pemimpin UMNO yang dedah aurat berdosa tak...biaq bini2 depa dedah aurat berdosa tak...salah guna duit negara berdosa tak...

Tanpa Nama berkata...

Ustaz UMNO memang begitu... kepiah tak pernah pakai, bersifat double standard... tengok muka dia ni ada rupa ustaz ka??? Pirah!!! Macam samseng Sg. Limau ada lakot... belajar la dari sejarah... semua orang agama yang menjadi pecacai UMNO hilang tak berkubur... tak dihormati... cakap agama dari mulut depa tak laku... jadi kupang tembaga, nak makan tak boleh.. nak jual tak laku... ke mana Hamid Othman...Nakha'ie... Abdullah Md. Zin... kalau jemput 3 ekor ni bagi kuliah agama... tak ada sapa nak dengar.... Mashitah Ibrahim pun beransur-ansur jadi kupang tembaga.. tapi dia ni lambat sikit sebab ada gaya celebrity... Jamil Khir ni... tak lama... ilmu agama tak setara mana... cakap saja deras...

Orang Kota Sarang Semut

Tanpa Nama berkata...

WOI USTAZ ... ULAMA' PENGAMPU TAK BERDOSA KA? PEMIMPIN YANG RASUAH DAN SONGLAP DUIT RAKYAT TAK BERDOSA KA? FELDA TIPU PENEROKA TAK BERDOSA KA? BINI PEMIMPIN UMNO TAK PAKAI TUDUNG TAK BERDOSA KA??? HANG PI PEBETUI YANG DULU BANGANG OIII!!!
HANG NAK FATWA APA... MENGAJI AGAMA PUN TAK SETINGGI MANA PUN....

Tanpa Nama berkata...

Ustaz UMNO memang begitu suka menuduh yang bukan-bukan. tetapi dalam al guran ada menyebut bahawa rakyat yang tinggal dibawah pemerintahan ISLAM WAJIB mempertahankan kedaulatan negaranya sendiri daripada diancam oleh orang luar. betapa besarnya pahala orang yang mempertahankan negaranya sehingga diberikan anugerah mati syahid yang diberi kelonggaran untuk masuk syurga. jadi isu menyebabkan maruah negara tergadai lebih besar kesannya disisi Islam dan jika pada zaman khulafah arrasyidin pembelot negara boleh dikenakan hukuman pancung.

Tanpa Nama berkata...

Kawan2 Jamil Khir yang sama2 mengaji dengan dia di Ma'ahad dulu tolong komen sat mangkok hayun ni.

Tanpa Nama berkata...

ni yang dikatakan sebagai meludah dan jilat balik...tapi dalam kes nie rasanya takkan jilat balik kot...sebab depa nie semua malu..cuma apa aku nak tanya sikit:
1. menderhaka pada pemimpin dengan kata-kata kesat seperti NATANG, berdosa ka tidak?
2. halal lesen judi,berdosa ka tidak?
3. menghilangkan imuniti sultan/pemimpin islam dulu nie,berdosa ka tidak?
4. menganiaya orang lain macam dalam kes DSAI tanpa perlu rujuk pada mahkamah perundangan islam,berdosa ka tidak?
5. Menahan orang tanpa usul periksa,seperti ISA,berdosa ka tidak?

rasanya banyak lagi kot...tapi hangpa pikiaqla sendiri....

Tanpa Nama berkata...

Malangnya kau jamil khir, masa jadi pendakwah bebas dulu, kau dihormati, bersama umno, kau dihina dan dikeji, nak harapkan orang umno puji kau??? jangan harap la!!! umno bukan jenis memuliakan golongan agama, hanya mempergunakan golongan agama, selamat berkubur wahai ULAMA' AYAM DAGING.

Tanpa Nama berkata...

aku ada beberapa soalan untuk jamil khir nie.
1. pemimpin islam di panggil dengan kata-kata kesat seperti NATANG, apa hukumnya?
2. isteri2 menteri yang tidak bertudung,apa hukumnya?
3. sebuah negara islam luluskan lesen judi,apa hukumnya?
4. makan rasuah,apa hukumnya?
5. perlecehkan hukum hudud,kalau laksana hudud ramai rakyat yang takdak tangan,apakah hukumnya?

banyak lagi nak tanya,tapi cukuplah takat banyak nie...takut nanti muntah nak jawab...

setau aku,kalau pemimpin buat salah,orang yang beragama wajib tegur...kalau tidak berdosa orang yang beragama tu...

pikir2 kan la....

STANZA ALAM berkata...

kah!! kah!! kah!!!!
Awang Liku Umno sudah berkokok, kokok berderai-derai, ekor sendiri bergelumang najis.

Tanpa Nama berkata...

Jamil khir kalau hang pandai sila jawab?

Najib lulus lesen judi berdosa ke tak?..

Bakal menjadi Ustat sepak Tong... Kah.. kah.. Kah..

Tanpa Nama berkata...

saya pulak nak tanya kat ustaz jamil... tak banyak... satu soalan aje... apa hukumnya orang yang mengaku islam menderhaka dengan hukum Allah? TOLONGLAH JAWAB WAHAI ULAMA UMNO... berapa banyak hukum yang ditetapkan oleh Allah yang korang persendakan dan perlekehkan...
JAWAP JANGAN TAK JAWAP WAHAI SEMUA ULAMA2 DLM UMNO... JAMIL, HARUSANI, MASITAH, FAIRUZ DAN USTAZAH2 YANG MENGAKU ISLAM DALAM UMNO... TOLONG JAWAP SEBAB KAMI NI TAK TAHU HUKUM.. LA...... KITA LIHAT SIAPA YANG SEBENAR BINGONG...

AKU berkata...

Biaq pi la. Dia bercakap untuk pendengaran ahli-ahlinya yang tolol yang mana otak depa tu dah beku. Bagi depa, apa saja yang depa buat tak bersalah dan berdosa walaupun bertentangan dengan hukum Allah swt. Bagi orang lain, walaupun ikut hukum Allah swt tapi tak ikut hukum depa, maka berdosalah kita. Inilah hukum Melayu kita yang datang dari BN.

Tanpa Nama berkata...

aku sian kt jamil khir ni...dulu aku antara org yg suka dgr kuliah dia....tegas....almaklum...tentera...namun..pabila Najib naik....najib x nampak sape dh yg blh backup dia bab agama selain...jamil khir ni....seribu kali sayang...kamu tlh masuk perangkap jahat UMNO....kini kerja Jamil khir menjawab isu agama yg UMNO memang x leh jawab sbb mrk memang salah bab tu...cuma jamil je ...kena cr hujah menghalalkan hujah UMNO...sian kt Jamil...Jamil...Jamil...nape hg jd pencacai UMNO yg terang2 byk berbuat dosa..hr2 pemimpinya buat dosa...suami2 mrk semuanya dayus...DAYUS...DAYUS..BIAR BINI DEDAH AURAT...YG TUHG X MAU KATA BERDOSA...P BUAT SIDANG AKHBAR...WAHAI NAJIB...HG DAYUS...HG BERDOSA...ROSMAH...HG BERDOSA.....DEDAH AURAT...HARAM...ADA BERANI BUAT MCM TU....JIKA BENAR ANDA BENAR2 ULAMAK DLM UMNO YG NK PERTAHAN ISLAM...NK PERTAHAN MELAYU...SY CABAR TN JAMIL KHIR...BUAT SIDANG AKHBAR SPT MN HG KATA KAT NURUL IZZAH.....

Tanpa Nama berkata...

wat malu org kdah ja hg ni....utk kemewahan dunia hg sggup yg xdak pa kata haram, yg haram wat nmpak ja(kalo kerajaan umno wat la)....PRU nanti blk tanding kt kdah tobat kmi xmau undi hg....bakal sepak tong undi la hg...wahai menteri agama hg ni xkna mati ka?...kesenangan yg allah bg kt hg lani xckp ka?