20 Jul 2010

Pentadbiran Khalid Jauh Lebih Baik Dari Khir Toyo

Isu pasir: Bekas MB Selangor penyebab utama

Ahli Dewan Negara Senator Dr S. Ramakrishnan menegaskan bekas Menteri Besar Selangor Datuk Seri Dr Mohd Khir Toyo adalah penyebab utama penyelewengan isu pasir di Selangor.

Menurutnya, Umno menyerang Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim untuk dipersalahkan dan dipertanggungjawabkan mengenai isu pasir selangor tetapi tidak mengkaji dari mana timbulnya isu penyelewengan itu.

"Kroni Umno tidak mendapat kontrak secara terbuka oleh kerajaan negeri selangor menyebabkan mereka sengaja melakukan protes keterlaluan untuk mengganggu pentadbiran kerajaan negeri.


"Permasalahan isu pasir yang terjadi adalah disebabkan pentadbiran kerajaan negeri terdahulu di bawah pimpinan Dr Mohd Khir berlarutan hingga menimpa kepimpinan Khalid.

"Saya lihat mereka(Umno) sengaja mengadakan isu mengenai setiap pentadbiran negeri selangor untuk menjadi perhatian bahawa kerajaan negeri Selangor sekarang ini telah gagal melaksanakan tangungjawab,"katanya ketika sidang media di dewan rakyat hari ini.

Ramakrishan berkata, pentadbiran kerajaan negeri Selangor sekarang ini lebih memberangsangkan dari pentadbiran terdahulu Barisan Nasional(BN) yang menyebabkan rakyat tidak mempercayai BN.

"Kalau ingin bezakan pentadbiran dulu dan sekarang, pentadbiran sekarang jauh lebih bagus dari dari pentadbiran Dr Mohd Khir yang memilih kroni untuk memberi kekayaan.

"Umno tidak perlu cuba memanipulasi kepimpinan Khalid, kerana kerajaan negeri akan mampu menangani masalah isu pasir yang menjadi sumber utama BN menyerang PR.

Tambah beliau, kerajaan pusat perlu menilai tanggungjawab yang telah dilaksanakan oleh kerajaan negeri Selangor dan memberi bantuan sewajarnya bagi menyelesaikan permasalahan yang sedang timbul.

Ramakrishnan berharap agar semua pihak terutamanya Umno tidak mengadakan protes berterusan mengenai isu pasir untuk menindas kerajaan negeri Selangor dan diharap dapat memberi peluang untuk kerajaan negeri menyelesaikanya. -FMT

Tiada ulasan: