6 Jul 2010

Dedahkan Butiran Sambungan Kontrak APCO!

PKR mencabar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mendedahkan semua butir-butir kontrak kerajaan dengan APCO Worldwide yang baru disambung semula, dimana telah diketahui umum APCO mempunyai kaitan dengan regim zionis Israel.

Setiuasaha Agong PKR Saifuddin Nasution membuat cabaran berkenaan semasa sidang media di Parlimen pagi ini, dan mencabar kerajaan mendedahkan kos pembaharuan kontrak berkenaan.

“Keseluruhan isu APCO telah terdedah setelah pemimpin pembangkang kita menyerahkan bukti-bukti berdokumen bahawa kerajaan telah menggunakan perkhidmatan APCO.

“Berikutan itu, kita hanya tahu kontrak berkenaan yang bernilai RM76.8 juta selepas Ahli Parlimen Batu MP (Chua Tian Chang) menanya soalan tersebut.

“Kita ingin tahu kos memperbaharui kontrak berkenaan dan apakah butiran yang terlibat kali ini?” katanya.

Saifuddin juga meminta kerajaan untuk menyediakan satu laporan penuh apa yang APCO telah bantu negara semenjak perkhidmatannya digunakan.

Satu sumber mendedahkan kepada akhbar online Malaysian Insider semalam bahawa pentadbiran Najib telah memperbaharui kontrak yang penuh kontroversi dengan APCO Worldwide untuk setahun lagi, sekalipun firma itu telah dikaitkan dengan perancangan para inteligen Israel.

untuk tempoh setahun lagi bulan lalu meskipun pembangkang membantah kehadiran firma tersebut atas alasan mempunyai hubungan dengan Israel, rejim yang dikutuk umat Islam.

Difahamkan APCO mengambil konsultan-konsultan tempatan dalam kontrak terbaru dengan sumber Jabatan Perdana Menteri mengatakan, pakej kali ini tidak selumayan berbanding RM76.8 juta dibayar bagi tempoh 15 Julai 2009 dan 4 Jun 2010 untuk khidmat memperbaiki imej Malaysia di peringkat antarabangsa.

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

TOLAK UMNO DAN BN INSYAALLAH RAKYAT LEBIH HIDUP SELESA DAN SELAMAT.

Tanpa Nama berkata...

sama2lah kita tolak umno bee end... INSYA ALLAH.... MALAYSIA AKAN SELAMAT DARI SEGALA KEKEJAMAN, KEZALIMAN, KEHINAAN, KEMUNGKARAN DAN MACAM2 LAGI KE... KE... KE...

Tanpa Nama berkata...

tolak umno seperti tolak pembangunan tolak pembangunan beerti balik zaman unta la..sheh.

Tanpa Nama berkata...

bangang betol anon 10.23

pembangunan tu dari umno ker? jenis manusia tak beriman ...

pembangunan tu semua milik Allah. semua rezeki dari Allah s.w.t.

Malah pembangunan mungkin lebih hebat dan lebih rancak jika PR berkuasa.

umno telah menyalahgunakan kuasa, kroni - rasuah - dll.

Allah pasti hukum UMNO ke lembah kehinaan ...

Tanpa Nama berkata...

Anon 10.23pm,
Fahamlah sikit sheh pembangunan yang dibuat bukan duit UMNO tapi duit rakyat.Mana kerajaan yang memerintah walau pun parti katak mahu pun parti gajah wajar buat pembangunan bukan UMNO saja.DiThailand,mula dari Bk.Kayu Hitam sampai keutara Chingmai,dibina Highway(Lebuhraya)tak seduit pun kena bayar tol.Kalau UMNO memerintah Thailand sudah pasti ada tol.Jadi pembangunan apa yang anda katakan tu? Jangan jadi katak bawah tempurung.Modal pembangunan sudah tak laku lagi sheh.Tim.Presiden anda Mahyuddin sudah mengaku berlaku tsunami pada PRU ke12,tunggulah tsunami lebih besar akan berlaku pada PRU ke13.