17 Mei 2010

Pasca Sibu : Muhyiddin Bakal Ke Hospital Semula?

Senjata Makan Tuan, Muhyiddin Tertipu Propaganda Sendiri

SHAH ALAM 17 Mei - Timbalan Presiden KEADILAN Dr Syed Husin Ali berkata Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin yang melabel KEADILAN sebagai parti runtuh adalah propaganda milik media yang dikuasai Umno-Barisan Nasional.

Muhyiddin yang juga Timbalan Presiden Umno terlampau percaya kepada propaganda sendiri yang dibesar-besarkan oleh media mereka kuasai yang yang akhirnya membuat beliau dan pimpinan lain Umno tersentak apabila kecundang di Pilihan Raya kecil P212 Sibu.

"Memang diakui imej KEADILAN terjejas sedikit oleh tindakan beberapa ahli parlimen dan Ahli Dewan Undangan Negeri yang melompat.

"Mereka ini adalah anasir buruk dalam parti yang bermasalah diri dan tidak pernah membuat kerja dan mereka ini akan diganti dengan calon yang berwibawa dalam PRU 13 nanti," ujarnya.

Menurut Syed Husin, tindakan keluar parti pihak terbabit tidak mempunyai makna dibandingkan dengan peristiwa Tunku Abdul Rahman dan Tun Hussein Onn mengisytihar diri mereka keluar Umno sebelum ini.

"Dakwaan kononnya anggota KEADILAN keluar parti secara beramai-ramai tidak benar sama sekali.

"Malahan ribuan ahli Umno yang bertindak keluar parti lebih ramai semenjak Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar ibrahim disingkirkan dari Umno dan diaibkan dengan tuduhan liar," tegas Syed Husin dalam kenyataan media yang dikeluarkan itu.

Mengulas isu bekas Ketua Cabang Ipoh Barat Fauzi Muda, Syed Husin berkata tindakan Fauzi itu dialu-alukan dan pengumuman tersebut membolehkan cabang Ipoh Barat boleh bersatu di bawah pimpinan yang lebih komited.

"Tidak lama dulu Fauzi telah membuat akuan sumpah menuduh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang beliau temui berjanji hendak memberinya wang tetapi sekarang secara tiba-tiba beliau pula mengumumkan keluar parti," tambah Syed Husin.




Muhyiddin keluar hospital, dinasihatkan berehat
Mei 2, 10 7:39am

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin telah dinasihatkan oleh doktor untuk berehat kerana dehidrasi atau kekurangan air dalam badan.

Setiausaha Akhbar beliau Datuk Ainon Mohd berkata Muhyiddin telah berehat di hospital sejak Khamis dan dibenarkan keluar semalam.

Dalam satu kenyataan. beliau berkata timbalan perdana menteri akan kembali menjalankan tugas beliau minggu hadapan.

- Bernama


Ulasan GB

Sewaktu selepas PRK Hulu Selangor, Muhyiddin yang mensasarkan kemenangan UMNO BN sampai 6000 majoriti tetapi hanya berjaya mendapat seribu lebih telah di masukkan ke hospital selepas itu.

Pada 2 Mei beliau telah dinasihatkan oleh doktor supaya berehat. Tetapi sebaliknya beliau terus menyerang PKR dengan melabelkannya sebagai Parti Kian Runtuh.

Semalam, di Sibu, Muhyiddin bergegas pulang ke KL sebelum pengumuman keputusan PRK Sibu setelah dimaklumkan kekalahan BN.

Apakah selepas ini akan masuk ke hospital semula setidak-tidaknya ke Hospital Bahagia ..... mintak nyawa... mintak nyawa... (pinjam dialog Ahmad Nisfu dalam 3 Abdul)?



2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

You help me , i help you" Tema Tahun melawat Malaysia 2010

Tanpa Nama berkata...

Biarle di rasa apa yang dia kata pulang buah keras