27 Mei 2010

Beranikah Ezam Sahut Cabaran Khalid?

Khalid Samad cabar Ezam bertanding di Shah Alam

Khalid Samad hari ini mencabar Senator Ezam Mohd Noor untuk menjadi calon parlimen Shah Alam pada pilihan raya akan datang berikutan beliau lantang bersuara untuk menjatuhkan Pakatan Rakyat.

Menurut Ahli Parlimen kawasan itu, kelantangan suara Ezam akan dapat dinilai oleh rakyat menjelang pilihan raya akan datang.

Khalid berkata, Ezam menyuarakan pelbagai penghinaan kepada pemimpin PR dengan pelbagai tohmahan dan penipuan dilemparkan semata-mata sebagai dalang untuk merosakkan masa depan PR.

"Beliau menagih simpati dari pemimpin Umno dan BN untuk mendapat jawatan sehingga sanggup menjadi hamba kepada mereka," kata beliau ketika ditemui di pejabatnya di sini hari ini.

Ahli Lujnah Politik PAS Pusat itu berkata, "Ezam sengaja mereka-reka pelbagai penghinaan kepada pemimpin PR hasil hasutan Umno-Barisan Nasional untuk mengaburi pandangan rakyat kepada PR.

"Kita lihat sama ada rakyat akan memilih pemimpin yang menjadi hamba mahupun pemimpin yang berdiri teguh untuk rakyat," kata Khalid.

Beliau menegaskan, serangan yang dilakukan Ezam tidak mampu menyekat kemaraan PR yang kian teguh menghadapi sebarang kemungkinan.

Menurut beliau, Umno membeli Ezam untuk digunakan sebagai alat politik kotor mereka untuk menjatuhkan kerajaan-kerajaan negeri di bawah pentadbiran PR.

"Kita tidak gentar sedikit pun serangan manusia kerdil seperti Ezam ini kerana ia tidak memberi sebarang kesan.

"Tetapi saya ingatkan jangan terlalu angkuh kerana Umno-BN sendiri sedang menghadapi dugaan berat bersama MIC yang sedang bergelora akibat krisis dalaman parti," katanya. -FMT

Ulasan GB

Ezam, menjadi YB di atas tiket Senator, tanpa bersusah payah untuk bertanding dalam pilihanraya.

Sebab beliau tahu beliau tidak akan menang jika bertanding, malah tidak akan dicalonkan pun oleh UMNO. Jika dicalonkan pula pasti mendapat bantahan dari pemimpin UMNO, setidak-tidaknya Pemuda UMNO yang lebih lama berjuang dari Ezam.

Ezam jdi senator dengan menjual maruah, dengan membuat plbagai tohmahan dan penghinaan ke atas bekas ketuanya, DSAI, dan tindakan Ezam tersebut amat disenangi oleh Presiden UMNO kerana saingan utama Najib ialah DSAI. Justeru DSAI mesti dihapuskan at all costs.

Tiada ulasan: