12 Okt 2009

Era Najib Altantuya :Prestasi Menurun Di 3 Kawasan, PAS Perlu Lakukan Kajian

PAS gagal untruk memenangi semula ketiga-tiga daerah mengundi yang dimenangi dalam pilihanraya umum tahun yang lalu perlu dikaji secara mendalam supaya dapat diatasi segera menjelang PRU akan datang.

Tiga kawasan tersebut ialah:
Pekan Siliau (BN 349 dan PAS 113 undi);
Ladang Atherton (BN 218 dan PAS 115); dan
Sua Betong (BN 371 dan PAS 149).

Manakala BN mengekalkan penguasaannya di Ladang Bradwall dengan memperolehi 215 undi dan PAS mendapat 90 undi.

Dalam pilihanraya umum 2008,
Pekan Siliau (PAS 275 undi dan BN 194 undi - majoriti 81 undi
Ladang Atherton (PAS 208 undi dan BN 124 undi - majoriti 84 undi
Sua Betong dengan (PAS 290 undi dan BN 244 undi - majoriti 46 undi

BN pula menang di Ladang Bradwall dengan mendapat 172 undi dan PAS memperolehi 131 undi (majoriti 41 undi).

Bagi undi pos, BN mendapat 3,521 undi, manakala PAS memperoleh 601 undi daripada keseluruhan 4,604. Pada pilihanraya yang lalu, BN mendapat 3080 undi pos sedang PAS memperolehi 1189.

2 ulasan:

Awanama berkata...

minta komen ustaz mengenai komen yg sy copy paste dari blog dr siti mariah mahmud ini...."Arif Omar said...

apa le kau ni siti. kalau rasuah pun, dia dah terima hukuman. islam itu pemaaf. sikap anda ini disuroh oleh islam ke. kalau macam tu, tak ada guna lah institusi penjara tu. keluar penjara pun banduan masih tidak dapat diterima oleh anda dan mereka yang seperti anda. bila negara nak aman. fikirlah secara matang. isa tu hanya tindakan parti aje bukan kena tuduh sprm pun. apa kurangna dengan bekas adun jeli. juga tanya dengan mp pengkalan chepa. tanya dia siapa yang beri fatwa curi balak di thailand ( senpadan tanah merah kn ) pada 1990 bahawa curi balak kafir halal. tanya dia , siapa yang terlibat mencuri balak tersebut sehingga 12 pegawai hutam tertangkap. kopiah dan janggutnya mengalah imam besar al azhar. perangai haram. masih jadi mp juga. tanya TGNA siapa dia mp pengkalan chepa ini. TGNA selepas kes curi balak ini terus lucutkan jawatannya sebagai pengerusi balak kelantan . tiap kali TGNA nak bercuti , mp ini hanya menjaga hal pentadbiran sahaja sementara hal balak, pembangunan negeri dan isnfristruktur di jaga oleh adun kemumin, TGNA tahu hal ini mengapa masih kekalkan mp ini. Inilah bapak perasuah besar di kn. mengapa tak bising?...."syukran

Unknown berkata...

BILA KITA MUHASABAH DIRI
ITULAH SEBAIK-BAIK TINDAKAN