9 Okt 2009

Era Najib Altantuya : BN Umpama Suratkhabar Lama

Gelombang rakyat politik baru yang diketengahkan Pakatan Rakyat membuatkan rakyat kini melihat Barisan Nasional( (BN) merupakan surat khabar lama yang perlu ditolak.

Pengalaman sembilan pilihanraya kecil yang lalu, Pakatan Rakyat menang dengan jayanya 8-0 bermula di Permatang Pauh dan akhirnya di Permatang Pasir.

Naib Presiden PKR, Mustaffa Kamil Ayub mengesa supaya penduduk di Bagan Pinang menolak UMNO dengan isyarat jelas kepada mereka bahawa parti itu sudah tidak releven lagi.

"Hari ini, orang Bagan Pinang perlu bagi isyarat yang jelas kepada Isa dan Umno bahawa mereka bukan lagi parti yang releven di Malaysia mahu pun persekutuan."

"Saya yakin orang Bagan Pinang makin bijak membuat keputusan. Pada Mac 2008 dalam pilihan raya umum yang lalu, kebanyakan orang cina dan India telah memilih Pakatan Rakyat dan telah berani membuat perubahan. Tetapi kali ini dilihat orang Melayu juga mahukan perubahan," ujarnya dalam satu majlis ceramah malam tadi.

Mustafa turut mengingatkan bahawa Allah s.w.t akan menempelak orang yang mempermainkan hukum Allah dan tidak melaksanakan apa yang diperkatakan.

"Najib kata, Isa Samad tidak rasuah tetapi hanya mengalami masalah teknikal. Walhal semua orang tahu bahawa Isa Samad terlibat dengan rasuah dan digantung keahliannya dalam Umno,

"Di permatang pasir, Umno-BN letakkan Rohaizad sebagai calon. Tetapi calon anak muda yang terlibat dengan rasuah yang telah menggelapkan duit koperasi hinggakan keahliannya peguam dilucutkan.

Di Bagan Pinang ini, Umno masih tidak berubah dan masih mencalonkan orang yang dahulunya turut terlibat dengan rasuah.

Yakin dengan rakyat Bagan Pinang yang sudah mahukan perubahan, beliau berharap rakyat menolak Umno-BN dan memilih calon PAS yang bersih lagi berkaliber dan boleh membawa suara rakyat di Dewan Undangan Negeri nanti.

Tiada ulasan: