13 Mei 2009

Nizar vs Zambry Di Mahkamah Rayuan: 3 Bulan Atau 3 Jam?

Ketika ini diberitakan barisan peguam DS Nizar sedang memfailkan rayuannya di Mahkamah Rayuan Putrajaya untuk mengetepikan keputusan Mahkamah Rayuan semalam.

Salah seorang Exconya, N. Sivanesan berkata, pihaknya memutuskan demikian malam tadi selepas mengadakan perbincangan dengan pasukan peguam Nizar.

Nizar mengambil masa 3 bulan untuk mendapatkan perintah Mahkamah Tinggi bahawa beliau adalah Menteri Besar yang sah.

Zambry pula mengambil masa selama 3 jam di Mahkamah Rayuan yang menangguhkan keputusan Mahkamah Tinggi itu.

Sekarang jom kita saksikan sama ada Mahkamah Rayuan mengambil masa berapa lama pula untuk menimbangkan permohonan Nizar ini: 3 bulan atau 3 minggu atau 3 hari atau seperti Zambry: hanya 3 jam? -pendikargunungkriang


8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Fikirlah dengan waras, sebab orang yang duduk jadi hakim tu jauh lebih waras dan bijak dari orang spt sedara yang terlalu fickle minded, sentiasa on line meracun dan menghasut rakyat. Syukurilah nikmat kemakmuran dan kedamaian yang tuhan kurniakan kepada Malaysia. kalau di letak sedara atau mana2 orang yg termasuk dalam kumpulan org tak waras spt sedara, Malaysia akan hancur. Itulah matlamat PR sebenarnya, sedar atau separa sedar, anda semua adalah perosak negara yang sebenarnya, menghabis tax payers money!!!!.

Tanpa Nama berkata...

Ape punya fickle minded komen no.1 nih. Adei la..

Tanpa Nama berkata...

yang di atas ni, manusia celaka dengan minda kelas ke-5... (kelas babi buta)

Sai berkata...

Hahahaha nak tergelak baca ulasan Anonymous diatas. Orang yang duduk jadi hakim la yang antara paling berat tanggungjawab dia di akhirat nanti. Sebab kalau silap beri hukuman atau keputusan, menjawab la nanti di depan Allah Rabbul Jalil. Saya bukan nak menghina pendapat saudara, hakim buat keputusan berdasarkan hujah peguam dan juri, bukan sebab dia tu pandai buat keputusan. Saudara tu yang patut fikir dengan waras. Tak waras? Hohohho. Bacala sejarah penderhakaan Umno dan BN pada raja. Semua tu ada dalam rekod Utusan dan TV3 dulu. Siapa yang tak waras sebenarnya??? Siaap yang banyak menipu dan rampas duit rakyat? Jawapannay senang saja. UMNO dan BN la. Sejarah dan rekod-rekod tak tipu kita. Orang yang bodoh macam saudara je yang tak waras dan bodoh sebab tak boleh fikir dengan waras. Menghabis duit tax payers? Hahahaah, lucu-lucu, UMNO dan BN dah lama buat perkara tu, saudara buta dan pekak ke sampai tak tahu.....

Tanpa Nama berkata...

sorry Anon 2.54... maksud saya 'manusia yang paling atas' tu.... Anon tak berotak 2.44 (Celaka)

abdrahim kassim berkata...

Anon 2.44PM tu jenis manusia yang makan macam manusia lain tetapi apa yang dia makan semuanya jadi tahi. Tak sedikitpun menambahkan akalnya...kah..kah..kah..

entahler berkata...

salam,

apalah pengkomen no.1...buat apae baca blog ni..waraskah anda?..anda telah terjerat dengan keegoan dan kebodohan diri sendiri sebenarnya..banyak lagi blog yang seangkatan dengan awak...saudara jangan seangkatan dengan manusia jahat dan bodoh pula sudah lah..

Prof. Era Pasca berkata...

anon 2.44 tu le hakim lam yg luluskan pemohonan MBharam tu...