13 Jun 2015

Hanipa Turut Tidak Akan Terima Sebarang Perlantikan...


Kalah Dalam Pemilihan, Kumpulan Bukan Ulama Pilih 'Jauhi' Jawatankuasa PAS Pusat

KUALA LUMPUR: Beberapa pemimpin PAS dari kumpulan bukan ulama yang kalah dalam pemilihan baru-baru ini tidak berminat untuk dilantik memegang jawatan dalam Jawatankuasa PAS Pusat.

Hanipa Maidin berkata sudah tiba masanya untuk kepimpinan baharu yang didominasi oleh kumpulan pro-ulama membuktikan kemampuannya tanpa perlu berdepan sebarang bentuk 'gangguan'.

"Saya tidak akan menerima tawaran (untuk jawatan tertentu) kerana saya mahu memberi peluang kepada barisan baharu untuk membuktikannya kemampuan mereka sendiri. Kami tidak mahu kacau mereka,"
katanya kepada pemberita di lobi Parlimen, Khamis.

Ahli Parlimen Sepang itu yang juga bekas ahli Jawatankuasa PAS Pusat berkata beliau tidak berpuas hati terhadap cara di mana pemimpin dari kumpulan progresif 'ditendang keluar' dari jawatan mereka semasa pemilihan parti baru-baru ini.

"Ia benar-benar menghina. Dengan adanya 'chai', anda tahu, saya tidak fikir ia adil untuk mana-mana parti menendang keluar mana-mana pemimpin tanpa mengambil kira prestasi dan pengalaman
, " katanya.

Beliau merujuk kepada 'chai', atau senarai calon pro-ulama dan bukan ulama-yang diedarkan kepada para perwakilan sebelum pemilihan parti pada 4 Jun.

Datuk Dr Mujahid Yusof juga menunjukkan bahawa beliau akan menolak sebarang tawaran jawatan dalam Jawatankuasa PAS pusat.

"Saya belum lagi diberitahu tentang hal itu, dan saya tidak tahu jika saya telah dilantik. Tetapi jika saya dilantik, saya akan menolak, " kata Ahli Parlimen Parit Buntar.


Dr Hatta Ramli, yang telah berulang kali dituduh oleh puak pro-ulama sebagai punca di sebalik plot untuk menggulingkan Presiden parti hanya ketawa apabila diminta mengulas.

"Soalan ini membuatkan saya kelihatan 'perasan'. Tetapi tidak ada tawaran seperti itu dan kita tidak mengharapkan apa-apa.

"Kecuali jika mereka mahu menawarkan saya jawatan presiden, maka saya tidak akan menolak yang itu," katanya berjenaka, sambil menambah beliau akan mengumumkan keputusannya apabila jawatan itu benar-benar ditawarkan.

Bekas Ahli Jawatankuasa PAS Pusat dan bekas Timbalan Ketua Muslimat PAS Dr Siti Mariah Mahmud tidak terfikir bahawa beliau akan ditawarkan sebarang jawatan.

"Jika mereka melantik saya, saya memilih untuk menumpukan perhatian kepada kawasan saya," kata Ahli Parlimen Kota Raja itu.

Bekas Ketua Penerangan PAS, Datuk Mahfuz Omar bagaimanapun, memilih untuk tidak mengulas lanjut terhadap perkara yang belum jelas.

"Tidak, saya tidak menerima sebarang surat," kata Ahli Parlimen Pokok Sena itu.

Kepimpinan baharu PAS telah berkata bahawa beberapa pemimpin yang kalah akan ditawarkan enam jawatan dalam Jawatankuasa PAS pusat.

Jawatan yang akan dilantik termasuklah setiausaha agung dan ketua penerangan. -mstar

ULASAN GB

Cyba perhatikan foto yang dimlampirkan.



Tatkala Hanipa juga bekas Pengerusi Lajnah Undang-Undang dan Hak Asasi Manusia (Luham) sebak dan menitiskan air mata tatkala mengenang kembali ketika bercerita mengenai seorang petugas PAS, Syed Mohamad Syed Hasan yang sudah meninggal dunia, golongan yang menamakan mereka pro-ulama di belakangnya masih boleh "bergembira dan gelak ketawa.

Demikianlah "hebatnya" akhlak dan pekerti mereka yang dikatakan "ulamak".

Malah pada hari sebelumnya, Hanipa Maidin, peguam yang banyak berjasa kepada PAS dan pemimpin PAS sendiri yang bermasalah di mahkamah, telah diboo oleh sebahagian perwakilan dan pemerhati dari kalangan pro-ulama dalam PAS. Mereka (yang memboo) itulah parasit yang sebenar dalam parti tetapi yang dituduh ialah orang lain.

Dan pihak parti lansung tidak mengambil tindakan ke atas mereka yang berakhlak buruk berkenaan walaupun ia telah berlaku semenjak Muktamar tahun lepas lagi di Batu Pahat seolah-oleh "merestui" tindakan samseng-samseng berkenaan.

GB sudah ulas sebelum ini. Petikan:

Inilah akibatnya bila ulamak-ulamak yang tidak profesyenal berada di dalam PAS dan golongan profesyenal di dalam bab undang-undang disisihkan malah diejekkan dalam muktamar oleh perwakilan. Yang ada ulama-ulama yang buta perlembagaan dan buta undang-undang. Ia petanda bala dan malapetaka bakal menimpa PAS. Jika sebelum ini banyak kes yang menang di mahkamah yang melibatkan PAS dan pemimpinnya termasuk kes Presiden PAS sendiri, kerana adanya profesyenal undang-undnag di dalam PAS.

Maka selepas ini dapat dijangkakan ramai pula yang akan tewas di mahkamah dan masuk penjara bila profesyenal disisihkan. Yang ada dalam PAS kini ialah para peguam "mediocer" serta tukang fitnah, tukang jerit, tukang ejek, tukang ketawa dan tukang caci yang otaknya mereng, juga sama seperti pejuang-pejuang rasis seangkatan PEKIDA, Jaringan Melayu Rani Kulop, PERKASA dan seumpamanya.

Kita sama-sama tunggu dan lihat kesudahannya nanti.

56 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Disitu dah nampak dah bila kalah kecewa sepatu tnya.Bantulah dalam masa yg sama perbetul kan jangan jadi mcm umnooo .Baru la orang tengok bagus geng profprofesyenal

Tanpa Nama berkata...

sapa tu yg gb cloud tu? tak kenal sgt kecuali moktar senik

Tanpa Nama berkata...

Penyakit dalam PAS ialah Tuang Presidengnya.... Buang Presideng tu barulah PAS
aman. Dendam peribadi dijadikan dendam parti! Pengikutnya pula si baghal dan si keldai tak reti guna otak yang dianugerahkan Allah. Memang kenyataan jika dikatakan PAS ganti UMNO.

Tanpa Nama berkata...

Mmg memalukanlah kalau geng profesional yg telah dikatakan sbg pengacau oleh Ketua Dewan Ulama untuk menerima semula jawatan lantikan yg akan ditawarkan...biarlah ada prinsip sikit...dah kena label mcm2 masih nak beri muka lagi ke...bagilah peluang utk team ulama menguruskan parti secara solid...geng profesional jgn lagi jadi pengacau...ingat tu...

Tanpa Nama berkata...

Dia bagi peluang kat ulamak tu.
Ulamak kan hebat2 belaka
Hehehe

Tanpa Nama berkata...

Heran.. kumpulan2 yg dikatakan mahu mengulingkan tuan presedeng, berua, jebon nak di lantik.. carilah orang lain oii... yg wala2.. senang kerja nanti.. tak ada yg nak bahas2..

Tanpa Nama berkata...

Kami penyokong ulamak tidak setuju mereka ini dilantik. Mereka tiada dalam senarai kami. Mereka ini kami gelar jibon, barua, pengacau, berfikiran acuan Dap dan penyokong pasma. Kami mahu ulamak sahaja. Mereka dan jibon2 boleh blah...

Heeeeeee :)

Tanpa Nama berkata...

Betul la kata org umno.
pas akan bungkus

Tanpa Nama berkata...

Anon 11:04
Membantu la tu bila tolak perlantikan, kan ke bersungguh sungguh nak singkir 'jebon' tunggangan dap tu semua sebelum ni. Jadi bila dh diluar tak payah la bawak masuk semula 'masalah2' ni ke dlm kepimpinan. Idea dan pemikiran diorang tak diperlukan pun, buat ape nak semakkan dgn melantik semula diorang. Tak perlu kepada kepelbagaian pendapat dan pandangan, cukuplah sekadar tukang angguk baru la dilihat bersatu, wala, dan berada dalam keredhaan. Tak payah kembangkan jalur pemikiran dalam pas, cukup la sekadar kembangkan serban.. mana tahu dengan itu boleh tawan putrajaya. Opss.. pas bukan nak sangat kuasa, sekadar usaha supaya boleh menjawab dan lepas bila disoal tuhan nanti. Tapi, boleh lepas ke kalau usaha tak all out??

Tanpa Nama berkata...

Bnyk yg tuan tak tahu kot...
Carilah fakta berkaitan dari pelbagai sumber / blog...
Kena kuat membaca...
barulah tau pelbagai cerita disebalik kejadian...
Then boleh komen semula...
komen diatas mcm org yg tak tau apa2...
Selamat mencuba...

Tanpa Nama berkata...

Bagi jawatan2 tu kat nik abduh, satu kat anak hj hadi, satu kat hj hadi, satu kat tuan man dan satu kat ustaz harun din. Ulamak mesti didahulukan. Jgn la malu2 pulak.

Mat Bon berkata...

Saudara Anon 11:04 ...
Kecewa itu bukan sebab kalah saudara ... tapi sebab kata-kata.
Kata-kata yang keluar dari orang yang dianggap kawan dan guru (ustaz); makan lebih dalam sebenarnya.

Tanpa Nama berkata...

Kita golongan profesional dan org2 muda yg bukan graduate dr timur tengah dan tak pakai jubah serban manalah layak nak jadi pemimpin parti agung Pas. Bagilah kat ulamak2 tu. Kita no problem jadi ahli bawah2.

Tanpa Nama berkata...

Ambik la jawatan tu bahagi2 kat keluarga tuan presiden. Tak cukup kalu, kasi tambah jawatan lagi.

Tanpa Nama berkata...

Disitu dah nampak dah bila kalah kecewa sepatu tnya.Bantulah dalam masa yg sama perbetul kan jangan jadi mcm umnooo .Baru la orang tengok bagus geng profprofesyenal.ANONJune 13, 2015 at 11:04 AM.

Ko cakap senang Bro!! ko tak tahu ke!!! yg dia orng ni digelar Yahudi,liberal,parasit,macam-macam yg perkataan dilarang tuhan, masa dia orng buat kerja dulu dia orng dibelasah kaw-kaw, so sekarang ko nak suruh dia orng betulkan...Common bro!! PAS dah tak ada value lagi,mana mungkin pemilihan parti secara (chai) tipu, kesemua jawatan dari presideng hingga ka AJK, (kecuali 1 AJK).Dapat melakukan kerja, sedangkan di kelilingi oleh orang-orang yg suka tikam kawan dari belakang,selalu mungkir janji,selalu ponteng mesyuarat,dan iri-hati.PAS yg di pimpin oleh pemimpin2 sekarang dah jadi sejarah.

Tanpa Nama berkata...

Semuanya bermula apabila Hj Hadi tidak hadir dalam mesyuarat Majlis Presiden. Kemudian menukar keputusan mesyuarat dengan pendapat sendiri. Kemudian berlakunya perbalahan secara lisan antara beliau dengan Anwar dan Lim Guan Eng. Kemuncak, beliau secara terus terang menyerang Wan Azizah dalam isu MB Selangor. Mengatakan Wan Azizah tidak layak dan sebagainya. Kata-kata yang menguris hati. Namun, tindakan tidak datang dr PKR, tapi dari DAP. DAP putuskan hubungan dgn Hadi tetapi masih kerjasama dengan PAS dan PKR. Tindakan ini seolah-olah memperkecilkan Hadi. Mungkin kerana itu Hadi marah. Kemarahan Hadi ini kemudian merebak kepada ahli-ahli Dewan Ulamak. Akhirnya, kemarahan kepada DAP ini menjalar kepada marah kepada AJK PAS Pusat dan Ketua Pemuda PAS. Pemimpin PAS terutama daripada Terengganu dan Geng Ulamak menyalahkan AJK PAS, Pusat Ketua Pemuda, Naib Presiden dan Timbalan Presiden kerana tidak mempertahankan Hj Hadi. Kemarahan ini kemudian diterjemahkan kepada usaha untuk membersihkan PAS daripada Kepimpinan Bukan Penyokong Hadi. Sekarang yang dipilih adalah senarai 'chai' penyokong mutlak Hadi. Mereka sedia menggunakan lutut dan siku bagi mempertahankan Hadi. Mereka sanggup korbankan semua ahli PAS (termasuk pemegang jawatan di Pulau Pinang, dan Selangor). Bahkan mereka juga sanggup lupakan segala janji-janji yang dilafaz dalam memperolehi undi rakyat semasa PRU13, harapan golongan marhaen untuk melihat PR menjadi pejuang yang memperjuangkan keadilan, untung nasib rakyat yang dibebankan dengan GST,kenaikan tol dan lain-lain. Ini berbeza dengan golongan yang dibuang dalam muktamar baru-baru ini. Mereka memilih untuk tidak bersetuju sekiranya ada tindakan / percakapan Hj Hadi yang tidak betul. Mereka berhujah dengan fakta dan tidak emosi. Mereka berdiplomasi demi memastikan PR sentiasa utuh.Teguran kepada DAP dan PKR dibua secara berhemah dan dengan prinsip tiada membawa keburukan yang lebih besar. Namun, kerana tidak mempertahankan HjHadi, atau mempertahankan prinsip mereka di buang oleh perwakilan. Pemilihan dengan menggunakan senarai 'chai'. Permainan yang berlaku ini menjadikan PAS umpama parti politik sepenuhnya yang tiada ciri-ciri Jamaah Islamiah. Pemilihan kepimpinan tidak diukur berdasarkan kepada neraca Islam tetapi gunakan senarai Chai. Kita musykil, adalah pemilihan ini menepati syariat atau tidak. Jika tidak, kemungkinan pemimpin yang terpilih tidak perlu ditaati. Semoga Allah SWT memberikan jalan keluar kepada arah yang lebih baik dan sejahtera untuk semua.

Tanpa Nama berkata...

Pas sudah rosak..da terlmbt utk diperbaiki..seeloknya jika golongan profesional ingin memperjuangkan nasib rakyat...harus ditubuhkan parti baru..jgn termakan dgn dakyah tahyul hya pas shj pemimpin ini blh berjuang nasib rakyat..sma sperti dakyah tahyul hya umno shj parti memperjuangkan melayu..padahal puak 2 mereka la merosakkan negara saban tahun..

wake up call utk bani melayu..enough is enough!!!

ASALKAN BUKAN UMNO DAN PAS..

Tanpa Nama berkata...

Mamat tu buta kayu broo...jgn dilayan org mcm tu..kang x pasal kena siku dan lutut..kah kah kah..

Tanpa Nama berkata...

selamat tinggal PAS

Tanpa Nama berkata...

Nabi lgi macam 2 org kata tapi sekarang ni banyak dunia 12:39 pm

Tanpa Nama berkata...

Benar,komen di atas spt org yg tiada tahu ape2..tuan admin hanya berkokok utk menyatakan hanya perkara buruk shj berkenaan pas..shame on u tuan admin..lihat juga kebaikan,lihat kelemahan diri juga baik dr pkr,dap atau pihak tuan sndiri..lihat juga dri sudut2 yg berbeza,bkn hanya SATU sudut pandang shj..tuan admin,sila aprove komen sy ini..tq-HP

Tanpa Nama berkata...

Saudara anon 12:29, saya ingin bertanya layak ke individu spt Mokhtar snake, Zuhdi (maaf saya tidak memanggilnya Dr Zuhdi kerana saya meragui kersarjanaanya), Azli Taliban dan Nasrudin Tantawi digelar sebagai ulamak. Bagi saya gelaran ulamak harus diberi kepada mereka yg mempunyai gabungan ilmu, kelayakan, iman dan yg paling penting pekerti mulia serta tahap moral yg tinggi. Melihat kpd kriteria ini, saya rasa mereka ini gagal kerana dewasa ini banyak sangat yg palsu di samping terdapatnya mitos seperti serigala jadian, harimau jadian..dan mereka ini bg saya tidak lebih dari ulamak jadian. Jesteru itu jangan yakin sangat mereka ini mampu membawa PAS kearah yg lebih cemerlang kerana jika ditinjau sejarah sumbangan ulamak jadian ini terhadap PAS seperti melihat selonggok tahi dalam tong tahi..

Harapan Keabadian berkata...

Pemilihan menggunakan senarai 'chai', tidak menurut syariat Islam. Ini sebab pemilihnya menggunakan siku dan lutut, bukan menggunakan akal fikiran yang Allah swt kurniakan.

Malaysiabaru berkata...

Saya juga merayu dari sudut hati saya dan dari sudut hujung buntut saya

Supaya

Pas tarik balik usul putus dgn DAP....
Dan mohon ularmak sesat Pas telan balik ludah mereka yg meleleh jatuh di bumi kuala Selangor

Ularmak jgn malu.... Telan balik air liur beracun kamu terhadap DAP!!!

Tanpa Nama berkata...

Satu usaha untuk memperbodoh, memperguna dan mengambil kesempatan. Las skali, lembu punya susu, tuang presideng dapat nama.. kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Dah byk sudut dikaji.cuba imbas pru13,siapa yg bertungkus lumus buat kerja.geng yg mengaku ulamak alias pukimak ni buat2,sibuk duduk dlm khemah,Ajak pasang bunting dan poster terus balik rumah tidor,pui,lps ni pru14 bikin mamposla ko handle sendiri,dahla duit kedekut hrp duit tabung dari Pkr dan Dap.Jawatan hendak tp otak benggong,lancau la,Bg Parlimen Temerloh tu Ust Nasarudin lps ni blh berambos.mkn elaun buta tak jaga kawasan,ha apa hukumnya lebai!!!!

Tanpa Nama berkata...

Korang toksah gaduh2, percayalah lepas ni pas akan bungkus lingkup.PASMA harapan baru pengundi2 pas

Tanpa Nama berkata...

Kah2 geng banggang tak reti berpolitik.hoi geng benggong mana ada telor SBB bodoh!!!

Tanpa Nama berkata...

Lepas ni tak de duit menghadapi PRU 14,blh minta cai dgn lebai2 nombor ramalan Toto!!;

Tanpa Nama berkata...

Mulai hari aku sekeluarga tak akan sumbang Wang atau Tenaga utk Pas selagi Hadi pimpinm pas,sedap2 geng lebai guna duit kita.

Tanpa Nama berkata...

Kelmarin terbaca komen Nik Abduh, tentang PAS Jantan dan DAP betina.
Aduhai, ketua pemuda apa mcm nie? Nak harapkan apa kalau dari segi cakap pun cakap
tak profesional? sepatutnya bila sudah habis muktamar nie PAS sepatutnya mengorak langkah
kedepan, tak payah nak persoalkan DAP lagi. Jadi lah Pro sikit. Bercakap lah isu global skit.
Ini cakap pun kisah budak2 hingusan. Mcm main pondok2 pulak!! Cammon lah Nik Abduh??
Jadilah mcm PKR, Rafizi ka atau Nurul Ezah ka? Bangkitkan isu-isu saham Felda, kejatuhan mata Wang, Ekonomi rakyat miskin atau 1MDB punya isu?? Ini tidak, mcmana nak jadi leader kalau pemikiran pun mcm budak sekolah rendah!! Carilah isu yg bernas sedikit, sekarang nie tengah banyak isu..Seperti GST, Isu Ronghiya, Isu pemakaian "sarong" yg mengundang perspektif negetif bagi masyarakat bukan Islam.

Lebai Burger.

Tanpa Nama berkata...

PERKARA YANG PALING PENTING BAGI ULAMA ADALAH MEREKA AMAT TAKUT DENGAN ALLAH. Tapi ulama ug jangan nak perasan... kamu tak takut langsung dengan ancaman Allah.

Tanpa Nama berkata...

Bisul mula pecah bila hadi letak calon lain di kawasan rakan termasuk kes fitnah pil kuda... awal bisul mula keluar bila barisan alternatif menang di perak... hadi cuba bergabung dgn umno namun dibuat dekk je oleh ustaz ahmad awang... kemudian usahanya di muktamar sampai arwah tgna ancam adakan muktamar khas... langkah kajang hanya alasan hadi utk tutup kesalahannya yang terdahulu.

Tanpa Nama berkata...

PAS tak salah...yg besalah tuang prasideng and geng tu yg patut disingkirkan. Semua yg berlaku ada hikmahnya..sekarah kita lebih mudah mengenal siapa musuh kita sebenarnya. Memudahkan kita nk pangkah masa mengundi

Tanpa Nama berkata...

Pelik bin ajaib mcmne org pendek akal mcmni blh diangkat jd pemimpin.adakah semua ahli2 pas yg mengundi skrg ni terdiri drp org2 bodoh?????hujah mcm budak2,ajak debat takut,tiada kredibiliti langsung,tp menang,mmg pelik bin ajaib.something wrong dlm pemilihan

Tanpa Nama berkata...

Apa yg mslahnya komen nik abduh tu?xde salahnya komen dia.dia hanya bermetafora.yg dap asyik suruh pas kluar pr apsal?apsal dap shj yg kluar hanya slps bgtau nk putus dgn presiden?fikir brader.pas di salahkn sbb putus hngan dgn dap tp apa yg dap dah buat sblm ni?rafizi,n.izah?tgkla kepakaran masing2 bang..rafizi tu dah sah2 mmg akauntan,so lenggok dia brckp mmgla lenggok ekonomi.arwah nik aziz pandai ke bckp ekonomi?nik abduh skurang2nya ade juga menyntuh isu2 rohingya,dll..fikir-HP

Tanpa Nama berkata...

Biar ulama tadbir parti kita tengok TAPI YG BERJAWATAN KENA LA LETAK JAWATAN kerana kan ka dah Putus

BUKTIKAN ANDA CINTA ULAMA LEBIH DARI RINGGIT
JAGA LAH MARUAH ULAMA DAN MUKTAMAR... KIKI KI

Tanpa Nama berkata...

Tertanya-tanyalah pula, ramai kalangan kita yang menjadi rosak. Adakah rosak disebabkan tak ikut ulama atau rosak kerana mengikut ulama yang rosak.

Tanpa Nama berkata...

Rakyat nk tengok ulamak pulak buat kerja..jangan pandai hulur karung bila ada ceramah jer..nak tengok kepandaian yg lain jugak..

Tanpa Nama berkata...

Betul sekali Encik Anon 3:20 PM. Memandangkan tuan presiden hendak sangat bergabung dengan UMNO maka mintaklah dengan UMNO bila nak bertanding nanti. Jangan nak cuba minta sedekah dari rakyat yang susah. Dulu ingatkan kita sokong sebab bantu benteras kezaliman. Nampaknya tuan presiden pun dari dulu lagi nak bersekongkol dengan orang zalim. Tak de perasaan ke bila Almarhum Datuk Ishak Baharum ditendang oleh kerajaan UMNO dari jadi mufti?? Macam tak berhati perut je!!

Tanpa Nama berkata...

Golongan professional tolong faham,anda disingkirkan dari PAS.Bermakna Ulamak2 pas mmg nk hapuskan anda,apa lagi nk tunggu dlm pas.Mmg ulamak xkn layan korang melainkan cuma nk khidmat korang dan pastu tendang korang lg.jangan sampai kene tendang 2 kali,spt kata nik Aziz jangan masuk lubang 2 kali.semua sudah jelas ulamak mmg mahu hapuskan terus golongan professional.PAS sudah tenat,xdpt dirawat
dirawat lagi.Sila teruskan perjuangan dgn parti baru PASMA.ramai mengharapkan anda golongan professional.Sila ambil perhatian,jgn hampakan Rakyat.....

Tanpa Nama berkata...

Pengikut dan pemimpin PAS tak faham bahasa melayu yang udah keliruDAP cakap sebab yang bercakap melayu itu bangsa cina DAP yang kurang faseh,DAP cakap mereka putus hubungan dengan presiden supaya tuang presiden sedar dengan apa yang dia sedang lakukan dengan Majlis presiden PKR pun tegur juga tapi DSAI yang kena sebab DSWA sebagai presiden PKR adalah isteri DSAI maka tidaklah seketara macam DAP yang diserang,jadi pengikut dibawah sudah keliru bila tiba muktamar puak ulama yang telah dibasuh otak mereka oleh tuang presideng terus buat keputusan kita bawa usul putus hubungan dengan DAP tapi PAS dan perwakilan terlupa yang ahli mereka sendiri ada jawatan dalam kerajaan negeri yang dikuasai PR jadi para perwakilan telah dibodohkan apabila mereka sedar yang jawatan sebahagian para perwakilan sendiri ada menjawatnya.

Tanpa Nama berkata...

Mana ada isu. Jom pi umrah..

Tanpa Nama berkata...

Suruh dia jd Tok mudin je

Tanpa Nama berkata...




.
Pro profesional dan kita dah terima keputusan muktamar. Yang kalah kena berundur. Cai ke tak cai isu tu dah tamat dan tujuan cai pun sebab nak pro profesional berundur. Kini pro ulamak yang menang kena tanggung dan kena lah berjawab semua isu semasa.

Pro profesional kata tak mahu ganggu bukan tidak mahu membantu. Sebab semuanya bermula, kami tidak setuju kerana... kami tidak setuju, sepatutnya begini ... Dah pro uilamak pun mula lah mengata pro profesional sabotaj lah, menghalang lah, tak wala lah, dah sekali lagi pro profesional kena tak pasal-pasal,

Dah tentu-tentu pro Profesional minta pro Ulamak arah ahli meletak jawatan kerana putus hubungan dengan DAP. Adakah pro Ulamak akan ikut pendapat pro Profesional? Dah lagi sekali pro Profesional akan di tuduh tunduk pada DAP.

Tindakan beberapa pemimpin menolak tawaran awal-awal sebelum di tawarkan oleh Pusat ada lah tepat. Ini berikutan kenyataan pro Ulamak dalam suratkabar yang selama ini menghalang keputusan Hj Hadi ialah kumpulan pro Ulamak sebab itu Hj Hadi terus bawa isu kepada MSU.
Kalau dah macam itu kehendak pro Ulamak, apa guna pro Profesional perlu membantu. Pi mai Pi mai Tang tu jugak !!

ANON, JUNE 13, 2015 AT 11:04 AM,
"Baru la orang tengok bagus geng profprofesyenal"
Orang bukan nak tenguk geng pro Profesional bagus.
Orang nak tenguk betapa hebat nya pro Ulamak. Mampu kah pro Ulamak memberi satu idea yang bagus dan logik untuk menarik semula sokongan orang cina ?

Kepada Allah kita kembalikan.

Tanpa Nama berkata...

In respond to

Anonymous said...
Benar,komen di atas spt org yg tiada tahu ape2..tuan admin hanya berkokok utk menyatakan hanya perkara buruk shj berkenaan pas..shame on u tuan admin..lihat juga kebaikan,lihat kelemahan diri juga baik dr pkr,dap atau pihak tuan sndiri..lihat juga dri sudut2 yg berbeza,bkn hanya SATU sudut pandang shj..tuan admin,sila aprove komen sy ini..tq-HP
JUNE 13, 2015 AT 2:16 PM

Tuan sepatutnya memberi hujah apa kebaikan yang tuan maksudkan. Apa kelemahan DAP dan PKR. Tuan hanya membuat kenyataan. Sedangkan tuan tidak berkongsi pendapat dan memberi satu haramjadah pandangan pun.

Ini isu pro Profesional tolak tawaran. Boleh tuan beritahu kita apa jua tawaran yang di terima jangan di tolak. Nama pun tawaran. Maka terpulang lah individu tersebut nak terima atau tidak. Ini poliitk. Kita kena ke depan dari pihak lawan. Pro Ulamak sekarang serba-salah. Tak di tawar, pro Profesional kata tidak, saya tak terima tawaran. Di tawar pulak, tak tahu malu.

Baik apa nya lagi kalau PAS Jelebu sampai letak jawatan? Baik apanya lagi kalau DUPP persoalkan samada fitnah ini ada ke tak ada dalam Al Quran? Baik apanya kalau Mahfuz dah bagitahu begini begitu jika Hj Hadi dan Haron Din tetap nak putuskan hubungan dengan DAP?

Akal tuan macam otak abduh !!

Tanpa Nama berkata...



.

Bro biar lah kulup asal jangan bagi Tok Mudin kaki cai usik kita punya.

Tanpa Nama berkata...

In respond to


Anonymous said...
Apa yg mslahnya komen nik abduh tu?xde salahnya komen dia.dia hanya bermetafora.yg dap asyik suruh pas kluar pr apsal?apsal dap shj yg kluar hanya slps bgtau nk putus dgn presiden?fikir brader.pas di salahkn sbb putus hngan dgn dap tp apa yg dap dah buat sblm ni?rafizi,n.izah?tgkla kepakaran masing2 bang..rafizi tu dah sah2 mmg akauntan,so lenggok dia brckp mmgla lenggok ekonomi.arwah nik aziz pandai ke bckp ekonomi?nik abduh skurang2nya ade juga menyntuh isu2 rohingya,dll..fikir-HP

JUNE 13, 2015 AT 4:58 PM

TGNA memang tak pandai ekonomi tapi TGNA tak pandai boros dan belasah duit rakyat. Duit gaji dia pun dia sendiri tak tahu berapa banyak. Pro Ulama terlampau cerdik ekonomi, itu sebabnya ramai yang pakai kereta mewah. Anon tahu kena tenguk kepakaran masing-masing tapi jangan sampai pakar cai pun kita terima.


Semuanya ada sebab-musabab.
Semuanya ada yang mulakan dan yang akhirkan.

Kita tak salahkan PAS sebab putuskan hubungan dengan DAP. PAS nak buat apa pun dalam hal parti suka hati PAS. Nak ikut perlembangaan ke atau tak nak suka hati PAS. Tetapi bila dalam PR PAS kena lah ikut persetujuan dan hormat lah pada DAP dan PKR.

Nak sebut satu-satu dah tak larat dah ni.

Bila Abduh sentuh isu Rohingya? DAP dah sentuh dulu Rohingya bukan pendatang tapi pelarian perang. Marah punya pasal kerajaan UMNO nak letak Rohingya di Penang. Komen setakat menyalak tak payah lah.


Tanpa Nama berkata...

Yg support nik beduh tu nampak sangat akal tahap mana..tanya dia apa pasal nik omar dn arwah tgna sama pendpt beza sungguh dengan nik beduh. Nanti jgn nik beduh labelkan abg dia dan arwh tgna sudah.metafora lah sangat puok ularmak gila jawatan.baca harakah sikit.puok ularmak kaki belit sudah goyang sampai terpaksa berlakon seru ahli bertenang.yg menjahamkan PAS presiden pil kuda,anak menantu,mursyid penangkap hantu.geng baiah tasik kenyir.aku selaku ahli PAS naik meluat tengok ularmak jenis macam ni.

Tanpa Nama berkata...

Kayu pun tak buta mcm tu bro...ada yg kena makan sup siku dan lutut nampak gayanya...kalau dengar dek kayu, malu mak oooii...

Tanpa Nama berkata...

Yang bersalah...adalah Tuang Presiden dan para perwakilan yang tongong...
tengoklah nanti nasib PASCAI di pru akan datang...

Ritchie Blackmore berkata...

Pergi mampos lah pas!!! Gua cuma tunggu nk gelak sj bila ularmak pas jilat balik kahak busuk yg diludah kpd cina Dap masa muktamar lps....selamat menjilat ye pas pes pos!!!!!

man man berkata...

Dah dihina n diboo...mereka ada harga dori.

Ritchie Blackmore berkata...

Penyakit dlm pas ialah BANGANG!!!!

Ritchie Blackmore berkata...

Mari gua ajar anon 11:04 tentang perkataan profesional.P.R.O.F.E.S.I.O.N.A.L. haa camni baru betul!!

Tanpa Nama berkata...

sokong penuh saudara hanifa dan yg lain2 kerana kena beri peluang kepada mereka yg di lantik kerana yg kalah sebab kuarang berkebolihan dlm pengurusan parti asyik bangkang apa saja presideng buat, selepas ini mungkin tg nurazli guling2 dan tg moktar bakal meneraju parti dan membodek presideng dgn penuh istiqomah.insyaallah