26 Mac 2014

Selepas Ditegur Australia, Najib Terus Buat U-Turn Macam MH370 Jugak...

Menteri Pertahanan Australia Sindir Najib Razak Sebar Spekulasi Isu #MH370.

Tue dia. Aku pun dah pening. Padahal tiada mana2 ahli keluarga aku dalam tue. Kalau ada? Usah kata pening aku rasa. Marah, sakit hati, geram semua cukup kot.

Apa sudah berlaku neh Najib oi.

Lihat ;

Kata menteri pertahanan Australia ;

1. SEMUA ADALAH SPEKULASI sehinggalah serpihan pesawat ditemui.
2. Kenyataan dibuat sejurus Najib umumkan penerbangan MH370 berakhir di Lautan Hindi.
3. Katanya semua info2 berkaitan MH370 adalah berbaur spekulasi semata2.
4. Sehingga kita menemukan apa2 bukti, objek, serpihan yang boleh mengaitkan ia dengan kehilangan MH370 maka semua kesimpulan berkaitan MH370 adalah bersifat spekulasi.
5. Kenyataan ini diulas berdasarkan kepada data2 yang diserahkan oleh firma INMARSAT dari UK yang disampaikan kepada Najib Razak sebelum ia diumumkan di dalam sidang media pada malam semalam.
6. David Johnston menegaskan walaupun dia tak menafikan data2 dari satelit berperanan membantu penyiasatan namun sehingga ada penemuan serpihan berkaitan MH370 ditemui maka semua kesimpulan yang dinyatakan adalah spekulasi semata2.

Untuk rekod ;

1. Kelmarin Najib umumkan perjalanan MH370 berakhir di selatan lautan hindi.

2. Ramai yang membaca ia sebagai Najib mengumumkan kematian mereka2 yang terlibat.

3. Astro dan semua media serta station tv memainkan ucapan takziah.

4. MAS juga menghantar mesej meminta maaf dan menyatakan kekesalan yang amat kepada 1,000 ahli keluarga mangsa dengan menyebut tiada yang terselamat (akibat pengakhiran MH370 di lautan hindi).

5. Selatan lautan hindi tue takde pulau dan tempat2 yang boleh melakukan pendaratan.

6. Sebab tue MAS membuat kesimpulan begitu.

7. Itupun ramai yang mempersoalkan MALAYSIA kenapa selepas 12 hari baru nak umumkan sedangkan data satelit telah diperolehi awal2?

8. Actually kalau ikut INMARSAT mereka perlukan masa untuk lakukan analisis.

Sekarang yang penting satu je. Kerajaan kita sebenarnya apa pendirian mereka? Aku keliru la. Nak cakap dorang meninggal ke hilang ke ataupun belum dijumpai? Lebih baik bagi satu gambaran yang jelas. Kita nak cerita2 pun senang. Ini kang kita sebut lain, orang marah kita pula. Macam mana? Ce citer. -sozcyili

Najib kelmarin dah buat sidang media. Katanya "ENDED" (Berakhir) hingga media & rakyat buat kesimpulan terhempas. Berdasarkan satelit IMMARSAT.

5.30 PETANG 25 MAC 2014(Semalam)

Kata Najib, "masih tunggu keputusan muktamad pihak berkuasa Australia".

ADMIN: Ini menimbulkan lebih banyak tanda tanya. Kenyataan PM boleh berputar-putar. PM harus peka tentang statement beliau. INI MELIBATKAN NYAWA DAN HUBUNGAN ANTARA NEGARA.

1. Patutkah keputusan berakhirnya MH370 di Lautan Hindi hanya berasaskan SATELIT IMMARSAT..?
2. Kenapa bukan dengan penemuan bangkai Pesawat atau Kotak Hitam atau lain-lain yang bersangkutan dengan Pesawat..?

-fb mahar.yusof



Until debris is recovered and positively identified, any information about the search for the missing Malaysia Airlines flight MH370 is speculation, Defence Minister David Johnston says.

Malaysian Prime Minister Najib Razak, however, was more confident of the plane's demise, announcing it had crashed into the Indian Ocean southwest of Western Australia, although there is still no more detail on how it got there after going missing on March 8.

"Its last position was in the middle of the India Ocean west of Perth," Mr Najib told a press conference in Kuala Lumpur, based on new analysis by the UK Air Accidents Investigation Branch and tracking company Inmarsat.

Inmarsat said satellite handshake "pings" from the missing jet were compared with other tracked commercial flights to determine it flew along the southern corridor from Kuala Lumpur and crashed into a remote part of the Indian Ocean.

Senator Johnston said while the British data was all the authorities had to go on, he stressed no debris had yet been recovered from the extensive search area.

"The turning point for us, I think, will be when we pull some piece of debris from the surface of the ocean and positively identify it as being part of the aircraft," he told reporters in Perth on Tuesday.

"This is a mystery, and until we recover and positively identify a piece of debris, everything is virtually speculation."

He said the search continued to be "fairly urgent" given there are only some 13 days of life left on the beacon battery that would pinpoint the location of the black box.

But poor weather caused the international effort to be suspended on Tuesday, and looks set to continue on Wednesday.

The RAAF's Air Marshal Mark Binskin said the British data "seems to indicate more surety that it went down in the southern Indian Ocean".

He said the search wasn't just like looking for a needle in a haystack - "we're still trying to define where the haystack is".

A new Australian RAN asset, offshore support vessel Ocean Shield, along with several Chinese ships and Korean P3 Orions, will boost the search effort in coming days.

"The aim for her will be working with specialist equipment on board so that as we further refine the search area, that we might be able to go out and look for the black box," Air Marshal Binskin said.

Buoys have been deployed to measure the current in the area and keep track of the debris field.

Meanwhile, Malaysian authorities and the national carrier have faced a storm of outrage after Mr Najib's declaration, which was revealed to relatives of the plane's 239 passengers and crew via text message. Malaysia Airlines said it had tried to spread Mr Najib's message with tact before the prime minister spoke.

"Wherever humanly possible, we did so in person with the families or by telephone," airline chief executive Ahmad Jauhari Yahya said.

Scores of Chinese relatives marched on Malaysia's embassy in Beijing on Tuesday, shouting slogans including "The Malaysian government are murderers".

And China's government demanded authorities in Kuala Lumpur hand over the new satellite data. Prime Minister Tony Abbott said the visa fees of bereaved families wishing to come to Australia would be waived.

MH370 last made contact over the South China Sea halfway between Malaysia and Vietnam. For reasons unknown, it backtracked over the Malaysian peninsula and then flew on for hours.

The search swung deep into the Indian Ocean last week after large floating objects were identified in initial satellite images.
-ninemsn.com


Jika Petunjuk Yang Diperolehi Oleh Ustaz Ini Benar, Maka....


Assalamualaikum.. Semalam, saya tidak bercadang kemana-mana ekoran seharian menahan sakit akibat gout. Sekitar jam 11 malam, sahabat lama saya (Fadli) datang ke rumah bersama adiknya. Tujuan mereka datang adalah kerana pinta saya ikhtiarkan mengubati Pak Cik mereka yang mengalami masalah sihir.

Kalau orang lain memang saya akan menolak. Tapi bila mengenangkan si Fadli ni kawan lama saya sejak dari darjah 1 dan kami pernah susah-senang bersama ketika bujang dulu, maka saya terima perlawaannya. Diringkaskan cerita, saya pulang ke rumah jam 3:10 pagi

Lapar pulak perut saya bila sampai di rumah. Maka saya ajak isteri menemani saya makan di luar, di restauran yang hanya 2 kilometer dari kediaman kami. Sekitar jam 4 pagi, kami sudah ada di rumah. Mungkin kerana terlampau penat, saya terus lena sebaik saja kepala menghempas bantal.

Sebelum tidur, memang saya selalu bacakan Al-Kautsar 11 kali dan kemudian nyatakan seperti ini, “Ya Allah, kalau ada sesuatu untukku / pesakitku / penyakitku / apa saja, kau tunjukkanlah.” Entah kenapa malam tu saya terniat MH37O……

Saya melihat 2 pesawat terbang di udara. Sebuah adalah MH370 dan saiz kapal yang satu lagi lebih kecil berbanding MH370 tetapi bukan jenis kapal terbang tempur. Kapal terbang yang satu lagi itu juga bukan jenis pesawat komersial. Pada pendapat saya yang tidak arif tentang model kapal terbang, saya andaikan itu adalah pesawat persendirian.

Kedua-dua kapal itu terbang rendah di persisiran pantai yang kedudukan geografinya berbatu-batu besar. Saya kira pantai sebegitu bukan destinasi pelancongan kerana persisirannya membahaya untuk didiami..

Saya kemudian diperlihatkan suasana yang berlaku dalam kapal terbang MH370. Dari ruang penumpang, saya lihat masing-masing cemas di tempat duduk masing-masing. Melilau saya berjalan di dalamnya mencari krew penerbangan. Rupanya pramugari dan pramugara duduk di ruang belakang dan ruang depan berdekatan almari simpanan makanan. Ada dua bayi yang saya lihat menangis sambil ditenangkan ibu masing-masing. Mereka seolah-olah diberi amaran untuk tidak beralih dari tempat duduk. Wajah mereka ketakutan sama sekali.

Saya berjalan menuju ke ruang kemudi. Memang pelik bila saya lihat Kapten kapal dan pembantunya berhempas pulas menekan suis-suis yang ada dan cuba memusing stereng kawalan. Sepertinya, kapal terbang itu dikawal secara auto. Cemas wajah kedua-dua juruterbang tersebut.

Tiba-tiba, saya rasakan kapal terbang itu melencong ke kiri dan naik tinggi secara mendadak. Berhempas pulas Kapten cuba mengawal stereng pandu namun tiada apa-apa kesan. Tidak semena-mena kapal itu turun menjunam, kemudian terbang stabil membelah lautan. Saya terdengar suara di corong radio.

“You don’t ever try to change the route. There are no chance to turn back to your country. We control everything, we knew what you done inside”

Pemandangan saya ditarik keluar dari luar kapal terbang MH370. Saya seperti terbang di awan-awangan melihat kedua-dua pesawat di permukaan lautan yang saya tidak tahu namanya. Tiba-tiba, saya lihat pesawat yang satu lagi melepaskan sesuatu ke depan yang kemudian turun menjunam ke air sehala laluan MH370.

Kemudian, ruang air yang ditimpa ‘benda’ itu membuahkan letupan yang amat besar. Kapal terbang MH370 kemudian melalui ruang tersebut dan disedut ke dalam air dari ekor pesawat. Kelihatan ruang air di bawahnya berputar. Kapal terbang MH370 menjunam ke dalam air dari bahagian ekornya. Beberapa kali ia berpusing sebelum hilang dari pandangan.

Pesawat yang satu lagi melencongkan arahnya ke kiri dan terbang membelah awan. Saya masih di situ, memerhati kejadian yang tak pernah saya lihat dalam hidup. Sebaik saja air pusaran hilang, saya lihat dua serpihan besi terapung-apung di permukaan air. Serpihan itu terumbang ambing mengikut gelombang ombak yang ganas.

Saya tidak tahu apa yang berlaku pada nasib penumpang di dalam MH370.. Menitis air mata bila melihat kejadian itu. Tiba-tiba saya tersedar dari tidur… Termenung saya memikirkan mimpi yang dialami.

Saya berharap itu semua hanyalah mainan tidur dan sangat-sangat berharap kesemua penumpang di dalam MH370 masih hidup.. Sama-samalah kita berdoa akan keselamatan mereka.. Amin. - USTAZ DARUL MANZIL

ULASAN GB

GB menerima permintaan seorang sahabat untuk mengulas mimpi Ustaz Darul Manzil di atas yang jika menurut catatan di fbnya telah dikirimkan pada 21 Mac 2014.

GB hanya berkesempatan membaca malam tadi, 24 Mac 2014.

Berikut ialah beberapa intipati penting dari tulisannya itu:

1) Saya melihat 2 pesawat terbang di udara.
2) Kedua-dua kapal itu terbang rendah di persisiran pantai yang kedudukan geografinya berbatu-batu besar. Saya kira pantai sebegitu bukan destinasi pelancongan kerana persisirannya membahaya untuk didiami.
3) saya lihat Kapten kapal dan pembantunya berhempas pulas menekan suis-suis yang ada dan cuba memusing stereng kawalan. Sepertinya, kapal terbang itu dikawal secara auto.
4) saya lihat pesawat yang satu lagi melepaskan sesuatu ke depan yang kemudian turun menjunam ke air sehala laluan MH370.

Kemudian, ruang air yang ditimpa ‘benda’ itu membuahkan letupan yang amat besar. Kapal terbang MH370 kemudian melalui ruang tersebut dan disedut ke dalam air dari ekor pesawat. Kelihatan ruang air di bawahnya berputar. Kapal terbang MH370 menjunam ke dalam air dari bahagian ekornya. Beberapa kali ia berpusing sebelum hilang dari pandangan.


Jika apa yang disampaikan oleh ustaz berkenaan seperti yang dilihat di dalam mimpinya itu benar, maka benarlah apa yang GB tuliskan sebelum ini...

1. 2 pesawat terbang di udara.

Baru semalam sebelum membaca posting Ustaz berkenaan GB telah menulis satu entri dengan menyatakan di perenggan pembukaan: memaparkan pergerakan MH370 dari KLIA ke titik ia hilang dan di dalam video itu juga didapati terdapatnya pesawat jet yang bergerak hampir selari dengan MH370.

2. Lokasinya mengikut Ustaz berkenaan "terbang rendah di persisiran pantai yang kedudukan geografinya berbatu-batu besar dan bukan destinasi pelancongan".

GB mentafsirkan ia di Laut Cina Selatan, bukan di Lautan Hindi atau ditempat-tempat lain. Apatah lagi sebelum ini memang ada laporan "seorang nelayan di Kota Bharu mendakwa terlihat sebuah pesawat terbang lebih rendah daripada biasa di Laut China Selatan..." Sebelum ini pun pada 23 Mac, sehari sebelum posting Ustaz itu dibuat, GB telah menyatakan "GB berpendapat bahawa pesawat itu telah terbakar dan terhempas ke dasar laut di titik dimana dikatakan ia membuat U-turn." Baca di SINI.

3. Menurut Ustaz itu lagi, "....saya lihat Kapten kapal dan pembantunya berhempas pulas menekan suis-suis yang ada.... Sepertinya, kapal terbang itu dikawal secara auto".

Didalam satu entri GB di SINI, GB menyatakan bahawa: Apa yang dilihat dari radar TUDM hanya "kemungkinan berpatah balik" sedangkan pada ketika itu ia mungkin juga sudah terlepas dari tangan juruterbang yang menyebabkan pesawat telah hilang haluan.

4) Ustaz tersebut menyatakan "pesawat yang satu lagi melepaskan sesuatu ke depan yang kemudian turun menjunam ke air sehala laluan MH370". Ia amat bertepatan dengan ulasan GB di SINI. GB tulis "apakah jet itu digunakan untuk menembak pesawat MH370? Dan jika ditembak kargonya, oleh kerana disitu terdapatnya bateri lithium ion, sudah pastinya ia meletup dan terbakar"

Dan GB pernah mengulas "Ada yang bertanya kalau terhempas tentu ada serpihannya dan mengapa satelit tak menemui apa-apa?

Di dalam penerbangan EgyptAir yang terhempas pada 1999, menjelaskan tiada serpihan jika pesawat terhempas ke dalam laut. Kapal terbangnya tidak akan bercerai sebelum impak, dan akan tenggelam dengan cepat.

Satelit tidak menemui apa-apa kerana pesawat telah tenggelam ke dasar laut. Satelit hanya dapat merakam imej objek-objek di pemukaan laut, bukan di dasarnya!"
.

Bukan GB nak berbangga dengan apa yang telah GB tulis, tetapi untuk menjelaskan terdapat banyak persamaan petunjuk yang diperolegi oleh Ustaz berkenaan dengan apa yang telah GB sampaikan melalui entri-entri GB mengikuti tajuk dan urutan tarikhnya:

22 Mac Mungkin Lithium Ion Sebabkan Kebakaran MH370, Ia Terhempas Di Dasar Laut Cina Selatan!

24 Mac Pesawat MH370 Disahkan Terhempas, Tetapi Di Lautan Hindi(?) -updated

25 Mac [VIDEO] Pesawat Mungkin Ditembak Oleh Jet Yang Menyebabkan Ia Terbakar & Terhempas!

GB gembira dan bersyukur, sekurang-kurangnya apa yang GB tuliskan bukan sekadar catatan kosong jauh sekali dari telahan palsu, tetapi kini ada orang yang mendapat mimpi dan petunjuk dari Allah yang isi kandungan mimpinya menyamai apa yang dicatatkan oleh GB.

Ada rakan yang bertanya: Apakah GB percaya kepada hal-hal supertitious? GB tidak percaya kepada supertitious seperti perbomohan dan seumpamanya, tetapi GB yakin dengan ayat Allah:

"Barangsiapa yang diberi petunjuk oleh Allah, maka dialah yang mendapat petunjuk; dan barangsiapa disesatkan oleh Allah, maka merekalah orang-orang yang merugi ". [Al a'raf :178]

dan Hadith Rasulullah yang mafhumnya: "Takutilah firasat orang mukmin, kerana bahawasanya dia memandang dengan cahaya Allah" (Riwayat Tabarani & Tirmidzi)

Selain itu, blog GB juga pernah mendedahkan pasangan suami isteri di Bogor yang mendapat petunjuk selepas solat tahajjud yang menyebutkan pesawat berada di Laut Cina Sleatan di sekitar selatan ibukota Vietnam, Ho Chi Minh. Bererti bersamaan dengan petunjuk yang dperolehi oleh Ustaz Manzil di atas dan dengan apa yang GB tuliskan selama ini..

Ada juga yang mengulas tulisan GB meminta supaya jangan memanda-mandai dengan teori dan spekulasi...kita perlu berdoa saja sekrang ni supaya Allah tunjukkan kebenaran. GB jawab "Disamping berdoa kita perlu berusaha.. mencari dan menggali maklumat sekadar mampu, kerana melalui usaha-usaha pencarian maklumat itulah nanti Allah dedahkan kebenaran... Itu prinsip orang beriman. kita jangan sekadar berdoa kemudian berpeluk tubuh."

Ada juga yang berkata dan bertanya mana serpihan?

GB jawab mengapa operasi SAR dihentikan di Laut Cina Selatan? Kenapa tak cari di dasar laut tempat di mana ia dikatakan hilang komunikasi dengan radar? GB pernah mengulas sebelum ini.

Masalahnya ialah pencarian selama ini di Laut Cina Selatan dilakukan hanya di permukaaan, tidak di dasar laut. Tiada kapalselam yang mencari di dasar laut di titik dimana radar kali terakhir mengesan kedudukan pesawat berkenaan. Tiba-tiba pencarian di Laut Cina Selatan dihentikan. Terbabas penariannya ke tempat lain. Sekejap ke sana sekejap ke sini.

Seandainya ada kapalselam yang mencari pesawat di Laut Cina Selatan berkemungkinan ia sudah ditemui sejak hari pertama ia dilaporkan hilang dan kemungkinan ada nyawa yang dapat diselamatkan. Tetapi lansung tidak dijengah di dasar laut itu.


Sementelah lagi jika nak percaya pesawat itu terhempas di Lautan Hindi, mana serpihannya? Imej satelit yang diperolehgi pun setakat ini tak mengesahkan ianya dari pesawat MH307 tersebut.

Apa yang GB tulis di blog ini selama ini adalah sebahagioan dari usaha-usaha untuk menggali dan mendedahkan kebenaran. selain dari tidak putus-putus mengajak dan menyeru rakan-rakan untuk terus berdoa kepada Tuhan agar kebenaran dan keadilan itu didedahkan. Hanya DIA yang Maha Tahu dan Maha Berkuasa ke atas segala-galanya.

اللهم ارنا الحق حقا وارزقنا اتباعه وارنا الباطل باطلا وارزقنا اجتنابه

Allahumma arinal haqqa, haqqan, warzuqnattiba’ah, wa arinal bathila bathilan, warzuqnajtinabah

Ya Allah, tunjukkanlah yang kebenaran itu sebagai kebenaran, dan kurniakanlah kami kekuatan untuk mengikutinya (memperjuangkannya), dan tunjukkanlah yangg batil itu sebagai batil dan kurniakanlah kami kekuatan untuk menjauhinya (menghapuskannya).

Akhirul-kalam, memetik ayat Allah:

Katakanlah: "Inilah jalanku, aku dan orang-orang yang mengikutiku mengajak kepada Allah dengan hujah yang nyata (ilmu yang jelas). Maha Suci Allah, tiadalah aku termasuk orang-orang yang musyrik". [Yusuf :108]



[VIDEO] Pesawat Mungkin Ditembak Oleh Jet Yang Menyebabkan Ia Terbakar & Terhempas!


Tersebar di alam siber sejak beberapa hari lalu sebuah video radar yang dimuatnaik ke youtube memaparkan pergerakan MH370 dari KLIA ke titik ia hilang dan di dalam video itu juga didapati terdapatnya pesawat jet yang bergerak hampir selari dengan MH370.

Di dalam video berkenaan juga didapati di satu ketika, jet yang bergerak di sebelah timur pesawat MH370 itu telah bergerak dengan lebih laju dan tiba-tiba jet itu "hilang" dari peta sebelum terputus hubungan pesawat MH370 dengan radar.

Satu hal yang serius ditimbulkan oleh video berkenaan apakah jet itu digunakan untuk menembak pesawat MH370? Dan jika ditembak kargonya, oleh kerana disitu terdapatnya bateri lithium ion, sudah pastinya ia meletup dan terbakar yang menyebabkan pesawat itu tidak lagi terkawal apabila gas beracun telah memenuhinya. Tembakan itu juga adalah dikatakan untuk menghuru-harakan radar.

Teori kebakaran pesawat ini pernah GB bangkitkan di SINI.

Seorang pakar keselamatan penerbangan, Billie Vincent sebelum ini pernah mengesahkan kepercayaannya bahawa kebakaran bermula pada kargo MH370, memusnahkan sistem komunikasi pesawat, kemudiannya mengisi kabin dengan asap toksik.

Hal kebakaran demikian diperkukuhkan dengan sekurang-kurang 3 laporan. Petikan:

Seorang pekerja pelantar minyak New Zealand mendakwa melihat sebuah pesawat terbakar dan terjunam, dan percaya objek tersebut adalah pesawat MH370 yang hilang.

Maklumat itu didedahkan wartawan Australia, selepas mendapat surat yang dikirim Michael Mckay.

Mckay adalah pekerja pelantar minyak di Sonha Mercur, Tenggara Vietnam.

Dalam suratnya dia mendakwa pesawat yang dilihatnya adalah MH370.

Ini adalah berdasarkan waktu pesawat itu dilaporkan hilang.

Pesawat itu dilihat dari kawasan pelantar minyak di kedudukan 8.9 darjah utara dan 108 darjah timur.





Sebelum itu, ada laporan polis dibuat di Terengganu dimana 8 orang pemuda terdengar bunyi kuat seperti dilaporkan oleh Metro.

8 pemuda dengar bunyi kuat

Marang: Lapan pemuda mendakwa terdengar bunyi yang kuat dari arah Timur Laut Pulau Kapas, Marang pada hari kehilangan pesawat MH370.

Kesemua pemuda itu mendakwa terdengar bunyi letupan yang agak luar biasa dan menakutkan ketika berehat di sebuah wakaf di Kampung Pantai Seberang Marang, Marang kira-kira jam 1.20 pagi pada Sabtu lalu.

Alias Salleh, 36, berkata, sebaik mendengar letupan itu, dia bersama tujuh rakannya bergegas ke tepi laut untuk meninjau dan mencari punca letupan berkenaan tetapi tidak menemui sebarang kejadian pelik.

"Dalam keadaan tertanya-tanya, masing-masing mengambil keputusan untuk pulang sahaja ke rumah dan mengabaikan bunyi misteri tersebut.

"Bagaimanapun, saya mula mengesyaki bunyi misteri itu mempunyai kaitan dengan kehilangan pesawat itu sejurus menerima berita berhubung insiden berkenaan yang disiarkan di dalam media elektronik secara meluas kira-kira jam 11 pagi, hari yang sama sebelum membuat laporan di Balai Polis Marang pada jam 10.28 pagi tadi.

Sementara itu, Ketua Polis Terengganu Datuk Jamshah Mustapa yang dihubungi mengesahkan ada menerima laporan berhubung bunyi misteri itu dan menyerahkan laporan itu kepada Bukit Aman untuk tindakan selanjutnya.





Dan ada juga laporan polis di Kelantan:

KOTA BHARU - Polis Kelantan menerima empat laporan daripada orang awam berhubung kehilangan pesawat Malaysia Airlines Penerbangan MH370 pada Sabtu lepas.

Ketua Polis Kelantan, Datuk Jalaluddin Abdul Rahman berkata, laporan tersebut dibuat dari 9 Mac hingga semalam yang mendakwa mereka ternampak sebuah pesawat melalui beberapa lokasi, disyaki pesawat berkenaan.

"Kita menyiasat kes ini mengikut Seksyen 112 Akta Keterangan 1950 dan memanggil mereka untuk menunjukkan lokasi, serta membuat beberapa ujian untuk mendapatkan fakta yang boleh menyokong laporan mereka," katanya.





Di dalam ulasan GB sebelum ini pun GB telah menyatakan bahawa teori kebakaran tidak dapat diketepikan dengan kewujudan bateri lithium ion yang disahkan oleh CEO MAS bahawa pesawat MH370 ada membawanya dan kini ia menjadi lebih kukuh apabila pesawat MH370 itu dikatakan telah ditembak. Dibungkus rapi macamana sekalipun namun jika ditembak sepastinya akan menyebabkan malapetaka kebakaran.

Siasatan rapi perlu dilakukan, bersesuaian dengan seruan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak mahu Polis Diraja Malaysia (PDRM) menjalankan siasatan rapi dari segenap sudut berhubung tragedi yang menimpa pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370.

Perdana Menteri berkata walaupun jawapan sebenar kepada misteri kehilangan pesawat itu hanya boleh diketahui melalui rakaman perbualan kokpit di dalam kotak hitam, namun mereka perlu komited dan profesional semasa menjalankan siasatan.

“Siasatan lain amat perlu dilakukan kerana keluarga mangsa mahukan jawapan segera. Ini merupakan satu tragedi besar dan menyayat hati Malaysia dan negara lain," tambahnya seperti dilaporkan BERNAMA.

Pada pendapat GB, teori kebakaran ini lebih menghampiri kebenaran sebab ada saksi mata yang melihat pesawat terbakar dan ada laporan polis dari beberapa orang penduduk yang dapat melihat pesawat berkenaan daripada teori ia terhempas di Lautan Hindi yang lansung tiada saksi mata.

Berikut ialah videonya:



Persoalannya: pesawat jet itu milik siapa?

Marilah kita terus sama-sama berdoa kepada Tuhan agar kebenaran dan keadilan itu didedahkan. Hanya DIA yang Maha Tahu dan Maha Berkuasa ke atas segala-galanya.

اللهم ارنا الحق حقا وارزقنا اتباعه وارنا الباطل باطلا وارزقنا اجتنابه

Allahumma arinal haqqa, haqqan, warzuqnattiba’ah, wa arinal bathila bathilan, warzuqnajtinabah

Ya Allah, tunjukkanlah yang kebenaran itu sebagai kebenaran, dan kurniakanlah kami kekuatan untuk mengikutinya (memperjuangkannya), dan tunjukkanlah yangg batil itu sebagai batil dan kurniakanlah kami kekuatan untuk menjauhinya (menghapuskannya).