26 Feb 2009

MB Selangor Hargainya Pendirian PAS

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid mengucapkan terima kasih kepada Presiden PAS, Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang di atas sokongan padu kepada beliau berikutan isu salah guna kuasa yang dicanang oleh beberapa pihak yang tidak bertanggungjawab.

Bercakap dalam sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat mingguan exco, Tan Sri Khalid berkata, sokongan itu menunjukkan ikatan Pakatan Rakyat cukup padu, tetapi cuba dirungkai oleh pihak-pihak yang mempunyai kepentingan politik murahan demi meraih populariti.

Menurutnya, Pakatan Rakyat akan mengadakan mesyuarat dalaman bagi mendapatkan pandangan daripada semua pemimpin selepas berbincang secara telus setiap isu yang ditimbulkan.

Sebelum ini, Presiden PAS, Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang, PAS akan memeberikan sokongan tidak berbelah bahagi dan PAS berdiri teguh di belakang Menteri Besar Selangor, YAB Tan Sri Khalid Ibrahim.

"Kita tetap memelihara setiakawan dan perpaduan Pakatan Rakyat dan kita akan mempertahankan Menteri Besar kita," tegasnya.

Ahli Parlimen Shah Alam yang mewakili Ahli Parlimen Pakatan Rakyat Selangor, YB Khalid Samad menyifatkan apa yang menimpa Menteri Besar pada waktu ini ialah tindakan terdesak UMNO yang cuba menjatuhkan kerajaan Pakatan Rakyat Selangor.

Tuduhan rasuah itu katanya usaha terakhir yang mampu dibangkitkan oleh UMNO setelah gagal mencari penyelewengan Tan Sri Khalid Ibrahim sekalipun menggunakan segala jentera kerajaan yang ada.

"Kita melihat ianya satu bukti insitusi kerajaan tetap ingin disalahgunakan (oleh UMNO) demi kepentingan politik mereka," tegas YB Khalid Samad merujuk kepada kenyataan SPRM yang mendakwa kononnya ada bukti kukuh terhadap Menteri Besar Selangor berkaitan pengagihan 46 ekor lembu korban dan penyenggaraan kereta peribadinya yang digunakan sebagai kereta rasmi MB.

Di dalam satu perkembangan lain, baginda Sultan Selangor telah menjelaskan bahawa baginda tidak ada apa-apa masalah untuk membenarkan Menteri Besar Selangor itu menggunakan kereta peribadinya sebagai kereta rasmi jika semua undang-undang dipatuhi dan menyatakan bahawa pengagihan lembu korban boleh diteruskan malah diperluaskan ke kawasan Kuala Lumpur.

1 ulasan:

Prof. Era Pasca berkata...

http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/02/komedi-di-perak.html

kelakar2