12 Jan 2011

Ada Pemuda Gila Di Marang

Berjalan bogel kerana dengar arahan Tuhan

BANDAR MARANG – “Saya perlu berjalan kaki ke seluruh dunia kerana ia adalah arahan Tuhan,” kata seorang lelaki dipercayai kurang siuman ketika ditanya seorang penunggang motosikal di sebuah pondok bas di Sentol Patah di sini, semalam.

Tindakan lelaki yang mempunyai ketinggian kira-kira dua meter itu berjalan berkaki ayam dengan hanya mengenakan baju-T tanpa memakai seluar dari bandar Marang menuju ke Kampung Sentol Patah mengejutkan orang ramai.

Sebelum itu, Sinar Harian difahamkan, lelaki terbabit yang berusia lingkungan 30-an juga dilihat merayau-rayau di bandar Marang sekitar jam 9 pagi, tetapi masih lengkap berpakaian sebelum menanggalkan kainnya selepas itu.

Dia dipercayai menanggalkan kain yang dipakai semasa berjalan kaki ke Kampung Gong Nangka dan tiba di Kampung Sentol Patah sekitar jam 11 pagi.

Dia bagaimanapun ditahan seorang penunggang motosikal terbabit di Kampung Sentol Patah dan diberikan sehelai seluar panjang sebelum dua anggota polis yang kebetulan melalui kawasan itu tiba di lokasi dan menyoal siasat pemuda berkenaan.

Ketika disoal siasat lelaki itu juga mendakwa dia menerima bisikan Tuhan agar berjalan berkaki ayam tanpa memakai seluar, walaupun mengetahui perbuatannya itu sudah pasti menimbulkan curiga orang ramai yang melalui jalan itu.

“Saya tahu salah, tetapi saya hanya menerima arahan (Tuhan),” katanya yang turut mendakwa sudah berjalan kaki beratus-ratus kilometer bermula di Perak, Melaka dan Pahang sebelum tiba di kampung berkenaan kerana mendapat arahan Tuhan.

Bagaimanapun, lelaki yang dipercayai kurang siuman itu dilepaskan dua anggota polis terbabit selepas diberikan amaran dan bimbang ditahan serta dibawa ke balai polis turut berjanji akan memakai pakaian lengkap. -SH

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tapi rasanya ramai lagi pemuda gila di Marang kot? betul ke GB?

Tanpa Nama berkata...

aku rase dia gila isim,sebab terlalu taksub terhadap pemimpin..

Tanpa Nama berkata...

Saya pernah jumpa beliau berjalan kaki dari pekan tawar, jln kupang ke grik dan saya juga pernah tanya beliau dan itu juga jawabnya. Beliau ketika itu masih pakai seluar jin biru. Saya bagi RM3 untuk makan. Beliau menolak.Beliau kata tak makan tak pa, tak lapar, tapi kalau nak bagi dia bersyukur. Itu pertengahan disember. Kini di trengganu dia. Beliau dulunya lelaki india, taktau kalau dah bertukar jadi bangsa lain. MAD Baling.