29 Okt 2010

Ansari Jatuh Laut Lagi

Sandakan: Baru dua hari selepas jatuh ke laut, calon Parti Keadilan Rakyat (PKR) bagi pilihan raya kecil Parlimen Batu Sapi Ansari Abdullah tergelincir lagi ke laut selepas jambatan kayu menuju ke sebuah perkampungan nelayan runtuh hari ini, lapor Bernama.

Kejadian berlaku pada 3.45 petang ketika Ansari dan rombongan kempennya, termasuk Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim menjalankan kempen dari rumah ke rumah di Kampung Gas.

"Kejadian berlaku sejurus selepas Tan Sri Khalid (Ibrahim) melepasi jambatan itu menghala ke sebuah rumah yang dibina dalam laut. "Beliau bergayut pada sebuah papan bila lima pekerja kempen cuba mengangkatnya.

Bagaimanapun, mereka semua jatuh ke laut, kata Jumin Jeffrey Masuling, pengurus media pilihan raya PKR. Jumin, yang juga setiausaha cabang PKR Tuaran itu berkata Ansari, pengerusi cabang PKR Tuaran, diselamatkan oleh penduduk kampung.

"Beliau mengalami cedera ringan di lutut dan dada dan dihantar ke Hospital Sandakan," katanya.

Selepas rawatan, beliau meneruskan kempen. Pada Rabu, Ansari dan pengurus kempennya Oting Enchi dan seorang wartawan NTV7 jatuh ke laut selepas titi kayu di sebuah kampung berhampiran Pulau Api Api runtuh.

Kesemua mereka basah kuyup di air sedalam semeter tetapi tidak cedera, kecuali telefon mudah alih dan kamera Ansari, bernilai RM4,000 rosak.

Sementara itu, di Sandakan Sebuah van yang dipasang dengan bendera Barisan Nasional terbabas ke dalam parit di Jalan Batu Sapi, di sini hari ini.

Pemandu van, Wahab Abdul berkata kenderaan yang dipandunya gagal dikawal selepas bertembung dengan sebuah lori panjang di jalan sempit dan sedang diperbaiki itu.

Suasana kempen pilihanraya di Batu Sapi semakin hangat sebelum hari mengundi pada 4 hb November ini, serentak dengan tarikh pilihanraya kecil DUN Galas di Gua Musang Kelantan.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

nampaknya sabah begitu mundur dibawah pemerintahan anifah dan Yong, patut ganti dengan pakatan

Unknown berkata...

green light tu...itulh tanda2 awal...heeheeeee....sendiri mau paham ah....

Tanpa Nama berkata...

Sabah terlalu mundur pemerintah terdahulu dan sekarang patut disingkir dalam PRU13