1 Nov 2016

RUU 355 Dijangka Tidak Dibentang, PAS Rela Dikencing Berkali-kali

Pas tak rugi apa-apa jika dikencing lagi, kata naib presiden

Pas tidak pernah kesah kalau ditipu oleh Umno sekali lagi dalam isu Rang Undang-undang Akta 355 (RUU 355), kata naib presidennya, Idris Ahmad.

Ketika berceramah di Kuantan malam tadi, Idris yang juga ahli parlimen Bukit Gantang berkata, Pas dan rakyat negara ini sudah lama ditipu oleh BN.

"Kita dah pilihan raya 13 kali. Dah 13 kali kita dikencing (ditipu) oleh BN. Sebab tu kita kalah selalu.

"Jadi kalau kena kencing sekali lagi kita tidak terkejutlah," kata Idris dalam ceramah itu.


Bagi beliau, Pas tidak rugi dikencing oleh Umno tetapi Umnolah yang rugi.

Ini kerana, menurut beliau, ramai ahli dan penyokong Umno khasnya imam-imam masjid sudah menyokong agar Akta 355 ini dipinda bagi meningkatkan bidang kuasa Mahkamah Syariah.

"Jadi jika Umno tipu dengan tidak sokong pindaan ini, Umno yang rugi bukan Pas," kata Idris.

Idris dipercayai mengulas kemungkinan RUU Akta 355 yang dibentang oleh presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang tidak dibahaskan kali ini.

Pas kini memberikan sepenuh tumpuannya untuk mempastikan RUU 355 yang dibawanya berjaya sehingga sanggup berbaik-baik dengan Umno, musuh tradisinya selama ini.

Pas juga tidak menentang skandal puluhan bilion ringgit wang 1MDB yang didakwa melibatkan perdana menteri Datuk Seri Najib Razak dengan alasan tidak ada bukti. -MD

ULASAN GB

Selepas RUU 355 dijangka tidak dibentangkan di parlimen sessi kali ini, maka berkatalah PAS bahawa mereka tak kisah dikencing berapa kali pun oleh UMNO.

Bukankah kenyataan itu menjelaskan kebebalan PAS?

Kemudian Idris berhujjah.. "Kita dah pilihan raya 13 kali. Dah 13 kali kita dikencing (ditipu) oleh BN. Sebab tu kita kalah selalu."

Orang lain kecuali PAS menyedari telah dikencing berkali-kali di dalam sistem pilihanraya, itu sebab mengapa kita bangkit melalui perhimpunan BERSIH, menuntut pilihanraya yang adil dan bersih. Kita menentang skandal 1MDB, PAS tidak.

Lain sangat perangai PAS ini. Tak mahu sertai BERSIH seolah-olah amat akur dengan penipuan UMNO itu... rela dikencing lagi. Kenyataan Idris itu sebenarnya hanyalah untuk menutup malu dan bebalnya yang kini terdedah.

Orang bebal yang rela dikencing berkali-kali tidak layak memimpin. Kerana syarat menjadi pemimpin mesti menpunyai ciri-ciri "bijaksana" - salah satu sifat rasul - iaitu "fatanah".

Di dalam satu hadith sahih Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya: "Seorang mukmin tidak akan jatuh ke dalam satu lubang dua kali.” Riwayat Bukhari & Muslim.

Ini dah berpuluh kali jatuh di lubang yang sama, bererti dah terkeluar dari kategori "mukmin" (orang beriman) jika berpandukan kepada hadith di atas.

Allahyarham TG Nik Aziz dah berpesan yang PAS nampakya telah mengaiabaikan pesannnya itu: jangan sekali-kali percaya kepada UMNO


Kerana tak mendengar nasihat TGNA, maka sebab itulah PAS kini dikencingkan berkali-kali oleh UMNO dan semuga PAS bahagia lantarannya.





FEATURED ADS


73 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

idris sepatutnya berkata:

'badan kita dah hancing kerana asyik kena kencing, hinggakan menjadi rindu kalau tak lagi kena kencing. Hancingnya kencing UMNO ini menjadikan kita pencandu kencing"

pesing
melantong

maka, mengangguklah sekelian yang hadir dan bersedia untuk terus dikencing UMNO............berkali-kali lagi.



lan lah berkata...

Kencing tak apa. Wangi bah tu.

Timnajib Jomfikir berkata...

Aku ingat....Hadi Awang ni...memang barua UMNO. masuk PAS sebagai mata2.
Tidak hairanlah...si Idris boleh cakap...perkataan bangang mcm tu...

Amanat Hadi Awang...tak pernah disoal siasat dan beliau masuk lokap/penjara. Sedangkan, pemimpin PAS dahulu..sekarang Amanah pernah dipenjara/lokap.

Tanpa Nama berkata...

Klu dah smpi 13x bukan kncing dah tu....kena berak dh...aduh come on lah PAS jgn tunjukkn kebodohan mu....jadilah org yg bertamadun sikit...

Tanpa Nama berkata...

xsabar plak nak tengok nasib pas next election..

Tanpa Nama berkata...

ni semua salah AMANAH,DAP dan PKR....kahkahkahkah

Tanpa Nama berkata...

usahkan sideris siabuduh pun tak ikut nasihat tgna....kiranya dah terdedak...pulangkanlah dan jadilah pejuang sebenar...nanti di kubur tak boleh koner konur..tak boleh kluk klak klik...wahai pas kamu berdiam diri dgn onar najib....bagaimana kamu nak beri alasab dodwpan Allah nanti...

Tanpa Nama berkata...

Sangat lah sedih mendengar alasan yang di beri oleh naib president PAS ni.
Kenapa lah di angkat jadi naib presiden orang2 yang bodoh seperti ini.
Di tipu oleh BN dalam pilihanraya kerana kedudukan BN sebagai kerajaan dan menggunakan pelbagai kemudahan dan aset kerajaan untuk menang PRU adalah lain dari yang PAS alami sekarang ni di tarik hidung oleh BN macam lembu.

Lebih elok lah rasanya kalau ketua2 PAS ni yang mengaku ustaz2 jangan buka mulut mereka. Dudok diam lagi bagus. Sebab nampak sangat otak mereka ni cetek sungguh. Dengan otak cetek gini lagu mana nak tadbir hukum hudud nanti.

La haula wa la quwwata illa billah.

Tanpa Nama berkata...

ini pula jawapan rakyat dan pengundi buat Pas. kini kami pula sudah tidak sanggup dikencing oleh pemimpin2 bebal pas. jika dulu pas dilihat berkebolehan kerana ada ramai pemimpin2 yg benar2 berjuang utk rakyat. tapi kini yg tinggal hanya lebai2 yg sel2 otaknya tidak berhubung dgn baik. tiada gunanya kami undi dan sokong kamu lagi, sebab kamu dgn mudah membiarkan harapan rakyat dileburkan berkali-kali dgn keputusan2 yg menghampakan rakyat. sama ada kamu bebal atau kamu memang terpaksa membebalkan diri demi kerjaya politik kamu. kini kamu dilihat berbaik dgn umno bn demi menerima habuan2 jawatan dan bantuan dari mereka. entah apa lagi yg kamu rundingkan belakang tabir yg kami rakyat dan pengundi langsung tidak tahu mengenainya. yg kami tahu, kamu pas kini sudah berlembut dgn umno. umpama sama2 bermain tahi saja. demi apa??? itu hanya kamu yg tahu. tapi kami sebagai pengundi melihat, kamu sudah tidak ada telur lagi. kini nak soal pasal 1mdb, mo1, nak join bersih, dan mcm2 lagi aku sudah takut. dimanakah maruah diri kamu??? amat malang kamu2 yg dilihat pembawa risalah agama tapi sebenarnya lebih lemah dan dayus. malulah kamu pada rakyat marhaen. nampak saja pandai agama, tapi kamu langsung tidak mampu nak mencontohi akhlak dan perjuangan para nabi, sahabat dan imam2 juga org2 soleh yg sanggup dipenjara dan ditekan oleh pemerintah demi menegur dan menyatakan kebenaran dan keadilan. ada lebih baik kamu berundur dari arena politik pembangkang. jadi saja biro agama kepada pemerintah atau NGO yg mesra pemerintah. dengan itu bolehlah kamu2 semua menerima habuan2 dunia yg telah lama kamu inginkan kerana dulu kamu tak mampu berbuat demikian kerana takutkan kepada almarhum TGNA, juga masa dulu, kamu bukan siapa2 dan umno bn pun tidak inginkan kamu. kini umno memerlukan kamu demi memecahkan pakatan pembangkang kerana umno memerlukan kamu demi survival politik mereka. mengekalkan umno bermakna kamu mengekalkan pemerintah yg zalim. walau jatuh mo1, org no2 ke no3 ke sama saja. penuh dgn isu2 korupsi.

kini fokus utama rakyat bukan saja nak tewaskan UBN, tapi nak lihat UBN karam sekali bersama rakan sedondon mereka yg sudah mengkhianati amanah rakyat. bersedialah menerima hukuman dari rakyat.

Tanpa Nama berkata...

Ayat rela kena kincin ni ulangan ayat yg telah disebut nik abduh...pas dah tak tahu ape nak cakap lagi kalo kena kincin...berapa orang imam umno yg sokong pas?...akibat nak dedak najib kena kincin tarak ape....kesian ahli2 pas kena kincin dengan pemimpin berserban yg bacakan ayat2 quran kena sokong parti islam...ahli2 tak tahu pun pemimpin tak ikut pun ayat yg dibaca...perompak negara pun pas biarkan bebas

Pencolekhangek berkata...

Boleh bayangkan berapa ramai yang bengong-bengong memilih orang bengong ni jadi tok naib presideng.

Malaysiabaru berkata...

IKUT HUKUM ALLAH KENA

PANCUNG ... KEPALA

POTONG JARI

KERAT MULUT

mana dia HUKUM ALLAH NI DAH MASUK PARLIMEN BELUM???

LAAAA hukum yaHADI rupanya masuk parlimen ... Sebat rotan dgn selipar pakai pengepit...

Rupanya BUKAN HUDUD TAPI YaHadi sesat

abrarmujahideen berkata...

Bebal bangang punya pemimpin

abrarmujahideen berkata...

Parti Ajaran Sesat ...pemimpin PAS bebal dan memperbodohkan rakyat walhal org meletakkan kepercayaan kpd Parti Allah dr pemimpin Pas.

abrarmujahideen berkata...

Nie pemimpin GOYIM..bodoh dicucuk hidung..dilembukan

Tanpa Nama berkata...

Bodoh 13x ganda...

Tanpa Nama berkata...

Terbaiklah bos...walaunta dah bau hancing..

Tanpa Nama berkata...

kalau dah 13x kena kencing... ni lebih teruk dari peribahasa yg aku belajaq kat sek dulu
cikgu dok habaq jgn sampai kena patoq dgn ulaq yg sama 2x
ini 13x.... ini bukan bengap... ini dah tahap @#?{+!@.....

Anti Fitnah berkata...

Inilah hujah pemimpin yang memperjuangkan Islam.
Sedangkan kita orang Islam selalu diperingatkan bahawa jangan memasuki "lubang" yang sama bagi kali kedua kalau dah kali pertamanya kita terkena.
Mukminkah kita ni?
Apa nak jadi ni, Labu? Biarlah Si Luncai terjun dengan labunya.

Inilah akibatnya asyik me"murtad"kan dan meng"kafir"kan orang lain yang sayang Depa dan pi percaya kat musuh depa? Mungkin depa ingat Melayu tak pandai TIPU kot sebab dlm kepala depa, Cina shj yang pandai tipu terutama Cina DAP. Cina MCA dan GERAKAN maksum mcm UMNO. Otak jadi bebai dan dah tak mampu berfikir secara waras. Logikal hilang terus. Kasihan melihat puak ni. Kalau tak bercakap lebih baik. Saya pun nak berhenti bercakap ni .... sedih ... sedih ... sedih ...

Rashid Hasan berkata...

Tu lah..heran!!bole kata xkisah dikncing berkali2 oleh umno..dh tau tembok..hantok jugak kepala? Spesis bengong ke hape?..tukar la presiden tu..carilah yg waras skit..yg tau mcmne nk bentang usul kt PARLIMEN..ni bukan usul mesyuarat kt mesjid..

Tanpa Nama berkata...

kalau dah tahu UMNO tu muka PENIPU, kenapalah pemimpin2 PAS nak percaya lagi cakap UMNO tu. NIlah yang dikatakan BANGANG............

Tanpa Nama berkata...

Pemimpin tak bermaruah..habuan memisahkan diantara perjuangan dgn penentangan agama

Tanpa Nama berkata...

ku rela dibenci - aiman tino

ku rela dikencing berkali-kali - idris ahmad

Tanpa Nama berkata...

pmimpin pas mmg kurang cerdik kcuali TITM

Tanpa Nama berkata...

Orang yang BERIMAN tidak akan ditipu dua kali untuk perkara yang sama, begitulah lebih kurang maksud Hadith Nabi. PAS telah ditipu 13 kali, bukan dua kali tau. Agak-agaknya apa status iman mereka? Masih berimankah mereka? Itu saja pertanyaan saya. Jangan marah...

Tanpa Nama berkata...

Kebodohan yang mengencing ngencing haring. Lebai ni boleh kata tak kisah sebab dah biasa. Agaknya boleh masuk surga kot. Bodoh betul

Ahmad Uthman berkata...

Salam Hormat Tuan GB dan Sdr mara semua dalam sebaris perjuangan kita membela Raayat Marhaem. Pada Allah kita memohon pertolongan dalam apa jua usaha kita dan pada Dia kita jugga memohon perlindungan dari segala musibah dan kesesakan kehidupan. Semuga ayat faezaa azzamtaa, fatawakkalaalalllah sebagai panduan dalam sebarang pekerjaan harian kita.

Membaca ulasan Idris Ahmad, amatlah malang para Raayat yang mengundi PAS dan kecewanya kita melihat betapa sikap mutakhir pimpinan Parti yang memakai jenama Islam tapi memalukan semua, apakah ini kualiti kepimpinan yang MENUNTUT TARAF KEPIMPINAN DARI RAAYAT, GEROMBOLAN BEROK dan MONYET PUN KALAU BULIH BACA ULASAN IDRIS AHMAD INI, MEREKA AKAN CABUT LARI LINTANG PUKANG disebabkan bahaya amat dekat bakal mendatang kerana mengikut kepala Idris dan Pimpina PAS sekarang yang semacam ini.

Syaitan ditendang keluar dari syurga yang amat indah dan istimewa atas balasan Allah pada mereka yang mulia kehidupan didunia, dek kerana Kesombongan Mereka (HR Muslim), sekarang INI GENG2 PAS DIKEPALAI HADI AWANG AMAT SOMBONG BEBAL DAN BENGIS TAK TENTU PASAL, BELUM LAGI PASTI TIKET MASUK SYURGA DAN PASTINYA BELUM PERNAH KESANA, sesuai ka kita terima mereka sebagai pemimpin...

Mengenai sifat2 pemimpin PAS yang semua agak kepelekan why why why mereka jadi segitu? saya terfikir perkara pelek ini adakah MUNGKIN hasil dari:

1. Terserlah Haji Hadi ini adalah orang UMNO dari zaman student di Middle East lagi, kerna JIKA AL AZHAR UNIVERSITY INI PUNYAI MISI LENGKAP DAN SEMPURNA TANPA GANGGU GUGAT KUASA BARAT, SUDAH PASTI NEGARA MESIR MENDAHULUI TURKEYE DALAM ARUS MEMBANGUN KEARAH KHULAFAH ISLAMIAH. Nampaknya tak habis2 Mesir dan pemerihtahan anak cucu Firaun membunuh Anggota Ikhwan dan para pengikut2 serta orang2 yang cintakan Islam sebenar, sahingga kan di GCC rata2 sedar... sesiapa dari Egypt sudah ada stigma hey hey hey I got to be very careful, that guy or guys are Egyptian. Kenapa ? malah rata2 kepimpinan Islam yang mendahuluai tugas membebeaskan Ummah di Malaysia dari ABIM dan lain2 Jemaah Islam Malaysia, walaupun mereka di Middle East sebelum ini, menjauhi PAS sekarang adalah 'litmus test' bahawa something wrong dengan pendidikan lepasan mereka.

2. Sewaktu Peristiwa 9/11/2001 berlaku di WTC New York, 16 dari 19 yang terlibat adalah warga Saudi (KSA). Satu dunia tau bahawa kerja hina dan jahat ini adalah maina dalaman yang mempunyai agenda jahat sejahat2 zaman internet tetapi WAMAKARU WAMAKARALLAH, mereka gagal hanya setakat membunuh Osama Ben Ladin dan Saddam Hussein sahaja selain Ghaddafi. Allah maha kaya, mereka membunuh Osama lalu dapat OBAMA dan mereka membunuh Saddam Hussein lalu dapat Hussein (nama tengah Obama). Warga KSA telah di inject drugs selama beberapa waktu dan di brainwashed dengan begitu rupa sahingga mereka menjadi semacam ISIS Fighters sekarang. Memang diketahui ramai durg jenis ini ada dalam pasaran terhad, tanya SB kita pun tau hal ini dan mereka menggunakan kaedah mental bagi membina gerombolan yang di gunakan menyerang target rekaan mereka di NY.

(SAMBUNG DI BAWAH)

Ahmad Uthman berkata...

(sambung dari atas)

3. APAKAH KEDUA2 ORANG KUAT PAS - HAJI HADI DAN ALM HARON DIN secara diam2 di inject drug segini semasa kedua2 di Hospital? lalu manusia ini menjadi begitu pelek sahingga menjadi bualan semua termasuk budak sekolah, apa dah jadi dengan PAS sekarang. Hari ni pulakdah Idris Ahmad menyerlahkan kebodohan analisa beliau, ini bukan bebal dan sombong tapi tebal dengan kekecewaan dan merodong terjun bukit Orang Sik kata kalau besikal turun bukit tak da berek !

4. Yang jelas Raayat di inaya terus dengan sikap bebal dan sombong PAS ini dan UMNO BN makin senyum, puak2 yang jadi ejen mendekati Haji Hadi dan Alm Haron Din semakin kaya naik elaun, mungkin Idris Ahmad punya handler juga dapat elaun Raya Hindu hari ni atau semalam ?

Sekian semoga Allah ampuni saya sekiranya analisa ini salah dan membawa sesuatu yang kurang baik pada pandangan pembaca terhadap saya.

Pada Team GB Insya Allah sekembali ke Malaysia, saya dan Team akan berjumpa Sdr bagi diskusi apa yang kami rasa patut bantu sementara PRU 14 menjelang tiba.

Akhukum Fil Islam
Dubai UAE

faezaa azzamtaa, fatawakkalaalalllah

Tanpa Nama berkata...

Mcmana nk masuk syurga...bau hancing...

Tanpa Nama berkata...

idris kata umno juga la yg rugi ini kerana menurut idris ni sokongan imam2 khasnya, org2 kampung telah sokong ruu355..... ayat ini jelas memperlihatkan tujuan dan niat pas bukan la semata2 nk mendapatkan redha Allah spt yg selalu dimomokkan para pemimpinnya terutama hj hadi.... tp mereka sekadar ingin meraih sokongan politik dgn mempolemikkan undang2 syariah ruu355 ni. demi mendapatkan sokongan org melayu islam semata2.....

Tanpa Nama berkata...

masaalahnya walaun2 sangka pas mempunyai kuasa sngt besar dlm parlimen shingga bolh membawa ruu355, tnpa mrnyedari mrka sngt brgntung belas ehsan seorng tu.bla diajk brusaha dhulu untk brkuasa,tnjukkn islam bagus dn kmudian baru kearah ruu355
mrka tk ingin. skarng cakap rela kna kncing pla.

Tanpa Nama berkata...


Kamu tahu dia penipu.

Muka dia pun muka penipu.

Yang kamu berdua bijak pandai boleh kena tipu dengan dia tu pasal apa ?

Kamu berdua yang bodoh.


Ya, kami yang bodoh Tuan.




Tanpa Nama berkata...

Bukan dikencing tapi dah teguk berkali air kencing umno. Gitu la bila jadi orang bodoh sombong.

Abu Awiz berkata...

"Sebaik-baik Mukmin adalah tidak disengat dua kali pada satu lubang"

Lelaki Dicermin berkata...

Mak aii.. 4 jam 30 minit dah 32 komen.. panas tajuk.. mentang2 parti mengaku kebodohan..ramai nak memberi komen. sebenar aku pun malu dengar seorg yg dikatakan ulamak boleh berckp mcm ni.. memang cara menjawab tu utk elakkan malu.. pada pendapat aku pulak..pembangkang di negara mundur spt nepal..mymar.. negara afrika tu.. takde bodoh mcm parti pas ni.. rupanya parti pas berganda2 bodohnya dr pembangkanh negara mundur tu..

Tanpa Nama berkata...

mana punya pekak..

tanya sama itu hud hud berkata...

Jemaah hancing semalaysia..

Tanpa Nama berkata...

Pelik.

Sepatutnya PAS menyelamat kan rakyat dari kena kencing, alih-alih PAS berbangga kerana kena kencing.

Betul ke imam-imam sokong hudud? Tak ada pun yang sanggup letak jawatan sekira nya hudud tidak di bentang? Tak ada seorang imam pun yang angkat plakad.

PAS jangan lah nak kencing imam pulak.

Tanpa Nama berkata...

Orang seperti Hj Hadi tidak payah di injek drug. Atau tuan sebenar maksud kan drug itu adalah dedak. Kerana dedak.juga ada lah bahan yang boleh menyebabkan ketagihan tetapi tidak dilarang.

Sikap mereka adalah kerana dengki dan iri hati dan bukan kerana drug.

Tanpa Nama berkata...

Yang kencingkan Idris dengan Hadi ialah si pengkid.

Itu yang tak kisah.

Tanpa Nama berkata...

Lahadi dan Laderis


Hari-hari ialah hari bodoh kami tuan.

Tanpa Nama berkata...

Dalam setiap parti ada pengarah strategik dan kajian serta pakar dalam sejarah dan politik semasa untuk menghadapi musuh dan untuk mengerakkan parti maju kehadapan.

Jika PAS ada pengarah dan pakar, macamana PAS boleh kena kencing sampai lecun ?

Macamana PAS berpolitik dalam keadaan 'dikencing' tanpa ada ikhtiar untuk mengambil 'wudhuk' ?

Tanpa Nama berkata...

PAS bodoh. Idris lagi bodoh.

Bajet kan naik kan elaun Imam dan Bilal? Itu tanda-tanda awal PAS dikencing.

Yang berkali-kali kena kencing PAS dan setiap kali yang rugi ialah UMNO. ???

Macam memang minta sangat-sangat di kencing bunyi cakap Idris..

Tanpa Nama berkata...

Hello Brooo..

Makhluk yang suka mandi air kencing ialah syaitan. Air kencing itu menjadi ubat kepada makhlok laknatuLlaah itu. Sebab itu kita dilarang kencing berdiri.

Ada pulak orang islam yang macam dah mangli kena kencing dan kelihatan suka untuk dikencing lagi dan lagi.

Iyee.. kee.. seorang yang berpangkat Naib Presiden sebuah parti yang memalitkan perkataan "Islam" pada nama partinya berfikir dan cakap macam tuhh...?

Laaa.. hawla wala.. Quwwata iLlaa.. bilLlaaahh..

Apalah malang dan bangangnya pengikut parti itu yang kebanyakannya ada ijazah dan hafal banyak ayat dan hadis boleh duduk sejemaah lagi dan dok enggeh semacam jee.

Halus sungguh tipuan syaitan yang memerangkap.

Bebaskanlah minda dan diri anda daripada kumpulan jahil dan juhalak macam itu.

Seorang yang sering melihatkan kebodohan dan kebangangan tidak layak diangkat untuk jadi pemimpin dan memimpin.

Ke itu sahaja tahap berfikir orang yang ada di dalam parti berkenaan itu...???

JawaHill PM berkata...

Manusia hanya merancang ALLAH yang menentukan kalau tak berjaya kita patut redho kerana semua ketentuan ALLAH. Sebagai orang yang mengaku ISLAM sepatutnya kita dah faham. Sebagai contoh kalau kita ingin tahu samada kita lulus atau gagal dalam peperiksaan kita wajib menduduki peperiksaan tersebut . Baru tahu berjaya atau gagal kalau tak menduduki mana kita nak tahu berjaya atau gagal. Dizaman millenium ini serba canggih sepatut kita dah memiliki fikiran yang matang dalam berfikir dan menyuarakan pandangan serta pendapat. Barulah kita dapat melahirkan satu bangsa yang gah seantero dunia.

Tanpa Nama berkata...

Nak jadi pemimpin tapi bodo peringkat 4.Kalu pemimpin sanggup Kena kecing .Pengikut sanggup Kena berak.Kalu tak sanggup Kena berak bo la sokong Pas.

Tanpa Nama berkata...

Pakatan umno pas utk memecah belahkan pembangkang dgn umpan hudud.. kalau tk .. takkan ada peluang hari tu dia mintak tangguh...
Bila nak saman 90 juta ni.. haha.. jgn harap dia berani saman

Tanpa Nama berkata...

Jawapan dan ulasan ustaz Pas ni, standard mcm menteri DS Najib gak. Ada can jadi menteri ni

Tanpa Nama berkata...

Ahli parlimen PIS ni spesis udang. BODOH piang!!!.. Otak di kepala. Bontot pun di kepala. Tahi pun di kepala. Mulut pun di kepala. So, kata2 yg keluar semuanya macam banggang...

Tanpa Nama berkata...

memangla pemimpin2 pas rela dikencing sebab mereka MASYUUUUUUUUUUUUUK,90JUTA BEBB.Dah lebih 3 bulan tak saman2 pun.


Yg jadi tukang jawab ialah orang2 bawah macam ir,dan ramai walauntan sewaktu dgnnya.KESIHAN mereka,yg berbekalkan al-quran dan Hadith.Tapi amalannya HAMMPEHHHH.Hadith kata jgn terkena dng lobang yg sama,lebih 2 x.Tapi amalannya boleh kena sampai 13x.


Apa lagi nak dipertahankan...semuannya NYATA,FAKTA..bukan FITNAH.

Tanpa Nama berkata...

Saja dia org syka kena kencing. Janji yg kencing tu Islam bukan kapir.

Tanpa Nama berkata...

Jangan pangkah penyamun dan kuncu-kuncunya. Nanti merana sepenggal lagi (5 tahun).

Skrg pun dah tak tertanggung petrol naik, tambang keretapi (commuter/lrt) naik, rumah naik, barang makan naik.....kilang banyak tutup, org banyak menganggur.

Cukuplah kita disamun.

Tanpa Nama berkata...

Dakwaan Deris Dah 13 kali kita dikencing (ditipu) oleh BN. Sebab tu kita kalah selalu ada lah tidak benar.

Walaupun kalah, kita tak kena kencing. Sedarkah Deris apa yang dia cakap? TGNA kena kencing kah? Adakah TGNA berkawan atau berbaik dengan UMNO selepas 'dikencing' oleh UMNO. Itu sebab TGNA kata jangan sesekali percayakan UMNO.

Hj Hadi dah tahu perangai UMNO dah tahu PAS pernah di kencing.. tapi berdegil jugak nak percayakan UMNO.

Kita lawan UMNO. Jangan bila dah 'dikencing' heret semua orang konon nya kena kencing.

Pilihanraya UMNO memang menipu dan pembangkang tak tawarkan apa-apa supaya kena tipu. PAS mempertaruhkan hudud sehingga PAS sanggup berbaik-baik dengan Umno, musuh tradisinya selama ini.

Orang yang kena kencing ialah orang yang berbaik dengan musuhnya yang nyata.

Tanpa Nama berkata...

Hadi bersyukur ruu 355 tak dibentang sessi parlimen ni, sebab nak bentang pun tak reti..... selamat

Ahmad Uthman berkata...

Assalam semua,

Saya dok disini dari semalam dok perati macam2 ulasan dan paling lucu dua sahabat diatas yang kata ...

1. Haji Hadi dan Idris Ahmad rela di kencing sebab yang kencing ini disebelah UMNO si Pengkid satu ni ,...
2. Last yang diatas ni... syukur tak kena bentang sebab kurang reti, yah yang ni saya setuju, dengaq kata hampah dia tak akan bertahan kawan2 lama dari Parti lama akan hentam cukup2 amboi, diluaq dok khutbah dan jerkah semua anak2 kuliah tak ada yang berhani bekeng demo, dale Parlimen mung tunggu aku nak tanyo ?

Sekian buat ketawa awal pagi di Melaya dan tengah malam di sini.

Akhukum Fil Islam,

AO

Faeza azzamtaa Fatawakkalalallah.

Tanpa Nama berkata...

Suka sangat dikencing? Ni manunia beragama apa?

Atau suka dedak?

Tanpa Nama berkata...

TAHUKAH ANDA.

AIR KENCING ITULAH PENAWAR SELAMA INI.

yusof sabri berkata...

Pas juga tidak menentang skandal puluhan bilion ringgit wang 1MDB yang didakwa melibatkan perdana menteri Datuk Seri Najib Razak dengan alasan tidak ada bukti. -MD

Ini adalah kenyataan Idris Ahmad...

Satu dunia dah tau skandel 1mdb. DOJ telah pun mengeluarkan notice untuk mereka yg terlibat termasuklah anak tiri najib. Lima buah negara telah pun memulakan siasatan ke atas 1mdb. Dua buah bank di Singapura telah ditutup kerana telah terlibat dengan pemindahan wang haram 1mdb and yet this idiot said 1mdb tiada bukti.

Hukum apakah yang PAS nak bawa dalam soal ini???? adakah PAS nak tunggu saksi dari puak Walaunta untuk lihat dengan mata kepala yang najib songlap duit rakyat berbillion baru nk cakap ada kes dan bukti. Sangat memalukan para pemimpin2 PAS yang bebal lagi bodoh ni. Menjual Islam demi kepentingan dunia.

Berehat sajalah dari menjadi ahli parlimen dan parti politik, Islam apakah yang nak dibawa olah PAS kalau sikap pemimpinnya yg x cerdik dan rela dicucuk hidung dan malah rela dikencing berbelas kali.

lebih malang lagi bila ketua dewan ulamak PAS Mahfodz Muhamad dan Presiden Hj Hadi dengan terang terangan mengatakan syiah adalah sebahagian dari Islam dan menyeru bersatu dengan Syiah. Apakah mereka berdua ini agen syiah atau mereka memang syiah.

Tanpa Nama berkata...

memang lah tak rugi...dah dapat dedak.....2x lima saja dgn umno....memperbodohkan orang melayu & islam....

Tanpa Nama berkata...

yaa lah...memanglah tak rugi...dah dapat dedak kena kencing pun tak kisah...2x lima saja dgn umno,,,sama2 memperbodohkan orang melayu & islam...

Tanpa Nama berkata...

kesian orang bawahan & ahli2 pas....rela diperbodohkan... orang atasan senyum saja dah kenyang dgn dedak ynag disuap umno

Tanpa Nama berkata...

Tidak mustahil satu hari nanti Deris akan menjadi Presiden. Memang Hadi cerdik sebab dia angkat orang seperti Deris supaya dia (Hadi) nampak cerdik. Hadi belajar dari UMNO. Kemudian Deris pulak cari yang lagi kurang cerdik dari dia (Deris).

Begitu lah seterusnya sehingga PAS mampos.

Selalu nya orang kena kencing akan marah-marah dan akan berkata langsung tak kan percaya lagi..sebaliknya PAS tak kisah.

Apakah PAS ditakdirkan kena kencing sepanjang masa?

Tanpa Nama berkata...

Kita pakat buang parti yg mengencing dan kena kencing dlm pru14 nanti...biar depa dok dlm jamban sambil kencing mengencing..

abrarmujahideen berkata...

Agamawan Munafiq...haraki

Tanpa Nama berkata...

Saya sebagai pengundi tidak akan mengundi parti yang suka men'gencing' rakyat dan juga parti yang sanggup di'kencing' oleh umno berkali-kali...

Tanpa Nama berkata...

deria tak tau ke yg kencing itu najis?

tul ke ustad dia ni?

Tanpa Nama berkata...

Yang pandai penoh dengan keraguan.
Yang bodoh penoh dengan keyakinan.
Inilah duniaPAS hari ini.

Tanpa Nama berkata...

LEPAS NI NANTI AKAN KELUAR PULA KENYATAAN DARI PIMPINAN PAS YANG MENGATAKAN ITU HANYA PENDAPAT ATAU PANDANGAN YB UST IDRIS SAHAJA (SECARA INDIVIDU) BULAN PANDANGAN PAS. ORANG MACAM INIKAH YANG KITA HENDAK JADIKAN PEMIMPIN???? DAH TAHU SELALU KENA TIPU KENAPA MASIH LAGI PERCAYAKAN UMNO BN TU!!!!!!! MEMANG MUKA PENIPU...... ALLAH TA'ALA BERI OTAK DAN AKAL KEPADA MANUSIA SURUH BERFIKIR. JANGAN JADIKAN DIRI KITA LEBIH HINA DARI HAIWAN. WAHAI PENYOKONG2 PAS SEDARLAH.......

Tanpa Nama berkata...

Gb silap...sebenarnya rakyat yg kena kencing dgn permainan umngok dan pigs...isu ni akan delay utk jd modal hingga pru akan dtg...betul tak?

Tanpa Nama berkata...

Dah biasa bro kena kecing. Masa main dengaN ORG UMAH PUN MAIN KENCING2

Tanpa Nama berkata...

Cerdik ke orang yg kata tak kesah kena kencing kerana dia telah acap kali dikencing oleh orang yang sama. Nak jadi pemimpin rakyat macam mana org spt ni. Penat rakyat kalau org macam ni jadi pemimpin.

Benbrahem berkata...

Nak cakap apa lagi. Bodoh sombong dan mengidap sindrom bebalism. Biarlah kena kencing berkali2 dari kote dan dari lubang yang sama, asalkan didedaki. Orang mengencing berdosa tetapi yang menadah kencing dapat pahala. Pis bukan nak mencari kemenangan tetapi bagi mendapatkan redha Allah. Ya redha sajalah! Kalau RUU355 ditolak, teruskan pula saman RM90j Sarawak Report. Kalau menang lagi bergaya dengan tuntutan fitnah berjuta paun. Barulah Pis ada nilai. Satu lagi kalau Pis mahu dihormati seperti dahulu, humbankanlah semua ketua yang menang "chai" termasuk presidennya sekali. Cepatlah bertindak sebelum Allah turunkan bala yang lebih berat ke atas parti yang mengaku " memperjuangkan" Islam!


Tanpa Nama berkata...

Bukan setakat dikencing tapi dah minum air kencing najib setempayan sehingga ketagih nk minum selalu.