28 Apr 2017

[VIDEO] PAS Sedang Menuju "Jahanam"

Ulamak yang memilih Kemungkaran...!

1. Saya memilih utk ikuti live ulamak Pas bermuktamar pagi ini. Sebaik sahabat saya Ustaz Mohd Nazri Chik selesai aluan, ucapan sulung adalah wakil Kedah Ustaz Rejab Md Akhir.

2. Belum pun sempat berucap, semua yg hadir diajak bangun dan sama laung kata semangat, yg terus disusuli kata "jahannam PAN".

3. Allahu... Saya benar tergamak, terdiam, tak terkata beberapa saat. Itu rupanya kalimah pertama hari mulia 1 Syaaban 1438H ini, didoakan oleh perwakilan dlm satu majlis besar yg berkumpul semua ahli agama parti itu. Ada yg dilihat tak selesa, namun tak ada pun seorg bangkit tegur maksiat akhlaq dihadapan mereka itu...!


Termasuk di dalm itu wakil majlis syura parti, tidak ada yg menegur apa berlaku dalam dewan itu! Bahkan hampir semua mereka tersenyum puas dan gembira atas kemaksiatan berjamaah itu.

Ikhwah yg dirahmati

4. Sesunggguhnya kalimah "jahannam" itu adalah hak Allah semata, yg digunakan utk musuh Islam yg kelak dicampak dlm neraka jahannamNya. Tapi itulah pilihan doa oleh ulamak partiitu utk kami, dari Parti Amanah Negara yg mereka singkatkan sbg terma PAN.

5. "PAN" itu juga disebut oleh ketua ulamak Pas sbg kalimah arab bermaksud "mati", Maka ahli Pas tak dibenarkan sebut AMANAH, tetapi hendaklah doakan kematian utk AMANAH. Sebegitu sekali!

6. Saya teringat hadith berkata, Rasulullah amat takut melebihi takutnya pada Dajjal adalah pada ketua / ulamak yg menyesatkan ummah di akhir zaman ini. Juga kadua bermaksud "mencela seorang muslim itu adalah kefasikan, dan membunuhnya pula adalah kekufuran".

Saya melihat kebenaran pada hadith Rasul mulia itu! Saya juga imbas apa yg dah berlaku kebelakangan ini.

7. Tahun 2013 Dato' Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang sendiri mulakan kerja khianat PAS pada PKR apabila dia sendiri letakkan calon PAS di kerusi yg dah pun menjadi hak PKR sejak 2008. Akhirnya UMNO berterima kasih pada PAS atas hadiah kerusi itu.

8. Kesannya juga, dalam dua kali program Dewan Ulamak parti itu membuat keputusan dan usul utk putuskan dgn PKR (dan kekal dgn DAP).

9. Hasil dari itu setiap teguran pada Presiden atas kesalahan itu, pasti terus dijawab dgn kata kesat termasuk barua dan broker.

10. Umum juga ingat, setahun kemudian, tahun 2014 wakil ulamak Ustaz Azhar Yaacob bangkit lebih 20 min bacakan doa laknat buat ahli sendiri yg berbeza pandangan dgn Presiden party dalam Muktamar di Johor. Ahli diperbodohkan sebegitu sekali oleh ulamak parti!

11. Dan tahun berikutnya 2015 kita lihat sekali lagi Mokhtar Senik wakili ulamak bangkit bawakan usul tergempar arah perwakilan putuskan hubungan dgn DAP, tetapi kekal pula dgn PKR. Totally berbeza pandangan sejak 2 tahun sblm itu!

12. Hingga akhirnya,sehari kemudian tanpa disangka Presiden party salahgunakan veto utk paksa perwakilan Muktamar 2015 di Kuala Selangor utk terima usul putus dgn DAP itu tanpa dibenarkan bahas. Maka terputuslah hubungn rasmi PAS dgn DAP hasil ulamak parti itu!

13. Makan, dua hari selepas putus itu, YB Iskandar A Samad (Naib Presiden) bertanya trus pada Ustaz Rizuan Bin Rahmat Ketua Ulamak Selangor, apa punca tiba-tiba ulamak PAS mahu putus dgn DAP? Apakah ulamak tak lihat manfaat dakwah yg ada selama PAS berkawan dgn DAP dan PKR?

14. Ustaz Rizuan Bin Rahmat mengakui mmg manfaat bersama DAP tersangat banyak. Namun katanya usul Dewan Ulamak Pas itu sebenarnya bukan bertujuan utk benar-benar putus pun dgn DAP. Bahkan katanya, tujuan sebenar usul itu diangkat "hanyalah untuk tujuan gempar DAP sahaja..." melalui perbahasan muktamar itu!

Dan ulamak sendiri yakin pasti usul itu pasti akan ditolak oleh hampir semua perwakilan yg hadir.

15. Katanya juga, Dewan Ulamak Pusat sendiri pun terkejut dgn penggunaan veto yg tak disangka oleh Presiden itu.

Ikhwah yg dirahmati;

Semua itu hanyalah beberapa contoh kerosakan yg dah pun berlaku. Banyak jika kita kaji akan betapa rosaknya fikrah dan perangai mereka yg bergelar diri sbg ulamak parti itu terutamanya dalam menguruskan perbezaan pandangan sesama ahli atau pimpinan party.

Kita dah saksikan, jawapan paling mudah buat ulamak itu hanyakah memaki-hamun serta zahirkan kata laknat dan nistapada sesiapa pun yg berbeza pendangan itu dgn Presiden party.

Langsung tiada hujjah atau fakta berani dibuat secara berdepan atau tersusun.

عَنْ أَبِيْ هُرَيْرَةَ قَالَ: قِيْلَ: يَا رَسُوْلَ اللَّهِ ادْعُ عَلَى الْمُشْرِكِيْنَ. قَالَ: إِنِّيْ لَمْ أُبْعَثْ لَعَّانًا وَإِنَّمَا بُعِثْتُ رَحْمَةً. - رواه مسلم
Rasulullah pernah diminta untuk doakan kecelakaan / kebinasaan ke atas kaum musyrikin sendiri. Maka jawab Rasullah, "sesungguhnya aku tidaklah diutuskan sebagai pelaknat, bahkan sesungguhnya aku diutus hanya sebagai rahmat.." [Muslim. No. 2599]

Kita berdoalah agar anugerah kesabaran pada semua dalam mehnah yg berlaku ini. Dalam parti itu masih terlalu ramai sahabat-karib kita yg baik dan sgt ikhlas. Tetapi, mereka masih memilih utk tidak bersuara...

Makan cukuplah Allah sbg sebaik pemberi balas buat hambaNya.

-Ahmad Sayuti Bashiron



ULASAN GB







FEATURED ADS





30 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah. 1 syaaban menyaksikan sikap sebenar pulamak2 yg bebelit serban2 mendoakan pan. Siap ikrar. Alhirnya terbukti ilamak akhor zaman yg bersikap keduniaan n menjual agama demi pangkat n habuan. Ada pulak puak yg nafikan itu ikrar tapi video tu tak tipu pun. Hebat pas skrg perasmian muslimat pun dah pakai beg james bond. Ikut peredaran masa selari dgn perubahan pemikiran sejak ketiadaan TGNA. amat menakutkan bila golongan ini seolah tak bole disentuh langsung n hanya merasakan mereka sahaja yg betul. KALAI DAP kapir harbi mca mic gerakan tu apa ya. Sedih melihat golobgan yg dibibirnya penuh dgn ayat2 makian celaan gelaran kpd yg tidak disukai. Bila tekena diri sendiri riuh. Walaun pun sama akan menghentam jgn dikaeji ulamak jgn dicaci pemimpin tapi pemimpin mengeji itu dibolehkan. Nauzubillah agamawan akhir zaman ini

Tanpa Nama berkata...

Perhimpunan lebai2 setan makan duit haram 90juta..

Tanpa Nama berkata...

.
.


Jangan ambil peduli sangat.

Apa gimik nak guna supaya Muktamar nampak hebat sehingga menarik perhatian orang luar ?

Kalau sebelum ini kononnya nak kali gempak di usul tanya bahas memutus hubungan dengan DAP.

Kali ini pulak dengan PKR yang akan ambil masa lebih lama dari membuat keputusan memutuskan hubungan dengan DAP. Guna kan lah kuasa veto!


Nampak nya perwakilan lebih sayang Jho Low.. Hidup Jho Low..!

Tanpa Nama berkata...

.
.

Gelar Tok Lebai tak boleh ya..?

Masyaallah...

Tapi tak tahu lah kalau perli Presiden kot ?

Tanpa Nama berkata...

Semakin hari semakin JIJIK aku melihat perangai Parti Ajaran Syiah ni. Ada Ulamak tapi tiada akhlak!

Tanpa Nama berkata...

Kesian tengok gelagat pas skrg ni... takut bebenor dgn Amanah...
Sejak Nik Aziz tak ada, pas jadi makin tak keruan... asal berucap jea nak maki org... org agama kena bnyk sabar jgn ikut emosi amarah sesedap mulut...tunjuklah akhlak yg baik...

Tanpa Nama berkata...

Tak berakhlak langsung.

Faizal Zainal berkata...

Elok le tu.... moga moga Allah terbalikkan doa ustaz tersebut

air gunung berkata...

Apabila nafsu melebihi aqal.
Akan keluar dr lidah mulutnya benda2 kotor yg selama ini tersimpan di kalbu.tak kira la siapa pun.
Sarbanan ka,kopiah ka,gondol ka,janggut ka.
Kesian.

Tanpa Nama berkata...

Baginilah kiranya kita berpegang dengan agama politik maka terjadilah cacamarba dalam kehidupan kita seharian.sabuah hadis tinggalan Nabi yang bermaksud" Apabila keluar sesaorang muslim dari sembayang tetapi melakukan kemungkaran maka orang ini belum sembayang lagi",minta mintalah kita tak terjurumus dalam lingkungan ini.

Tanpa Nama berkata...

"KECEWA SANGAT DGN PAS "

Tanpa Nama berkata...

Tiadanya TGNA....keluaqlah mahkluk yang tak berakal Dan berakhlak yang memalukan ......sedih umoq dah tua baca doa penuh dgn hasat dengkil....malu sama pada Allah....

Tanpa Nama berkata...

sebab itu allah tengok iman/hati .....bukannya jubah dan serban...

bila cantik iman/hati...cantiklah akhlaknya......sedih melihat org yg mengaku pak ustaz dan ulamak tapi rendah akhlak...yg keluar dari mulut hanya maki hamun dan melaknat sesama manusia.

Tanpa Nama berkata...

.
.

Ambil contoh ulama Indonesia. Cakap lancar walaupun sepatah-sepatah. Padat.

Ulama dan penceramah kita sampai ada yang menjerit-jerit.. Nak bayangkan betapa dahsyat nya mereka..

Apakah makna PAN pada PAS tu tak sama ke dengan mati?

Pada AMANAH tidak ada perkataan PAN, ianya cuma name pendek yang di beri oleh Lobai-Lobai.. Tetapi pada PAS ada perkataan PAN..

Tidak terfikirkah oleh kamu satu persatu yang kamu cerca, sumpah dan tundingkan pada AMANAH, satu demi satu berbalik pada kamu..

Peringatan yang bagaimana lagi yang kamu mahu?

muhammad nasoha berkata...

Macam ni ka Pascai berdakwah.. hancur..

Tanpa Nama berkata...

ularmak kencing berdiri, anak murid kencing berlari...
nabi tak ajar, lepas mengucap kata2 pujian pada Allah, lepas tu kita doakan saudara seIslam kita jahanam. Ajaran yg manakah yg mereka ini ambil???
Inikah yg kita gelarkan ulamak. langsung tiada ketokohan. rendah akhlak dan mudah mengikut nafsu amarah. malah seronok dan suka hati betul bila menjahanamkan saudara seIslam lain. Jika inilah hala tuju dan gaya bawaan PAS.
lebih baik jangan mengaku lagi sebagai parti Islam. tukar saja Parti SeIslam sebagai parti Semelayu saja. malu la, kat cina dan juga non muslim lain yg langsung tak maki hamun kat pas. mereka hanya kritik saja. kritikan yg berasas. tak mcm pemimpin pas. kritikan mereka adalah maki hamun tanpa asas kukuh yg mana lebih dari sebuah fitnah.
ulama apa mcm ni. sendiri pikul bakul sendiri merasa diri hebat taraf ulama.
ahli2 pun bengong sbb dah xmampu nak fikir yg mana betul dan yg mana salah.
untuk itu kita doakan mereka2 ni diberi kesedaran kembali jika itu yg terbaik buat mereka. kalau tak mahu sedar juga. baik mereka2 ni dikhafankan juga ditalkinkan saja. tak guna ada sebuah parti yg mencemarkan imej Islam dan membawa ajaran ikut sedap hati tanpa mengikut ajaran Islam sebenar. tak guna ada seorang pemimpin yg sudah kurang waras pemikirannya. hati2 mereka semakin penuh dgn titik2 hitam.

Tanpa Nama berkata...

Tiba2 aku teringat pada peristiwa malam ulamak Pas mendoakan; "K.O BN... K.O BN....

Alhamdulillah, syukur ke hadrat Allah kerana telah memberikan isyaratNya yang begini jelas.

Tanpa Nama berkata...

PAS OH PAS,ORG NEGARA LUAR DAH LABEL ISLAM AGAMA PENGGANAS AND NOW U STILL MENGIAKAN KATA-KATA DONALD TRIUMP ISLAM ADALAH AGAMA PENGGANAS. BARU - BARU INI SEORG BUDAK TAHFIZ 2 BELAH KAKI KENA POTONG KERANA JADI MANGSA PENDERAAN, U BERDIAM DIRI SHJ.I SCEPTICLE DGN MADRASAH @ YG DIKENDALIKAN OLH PAS AFTER THE INCIDENT,I KHUATIR U ALL ROSAKKAN BUDAK TAHFIZ DGN AJR ISLAM KEARAH KEGANASAN BUKAN KEARAH KEBAIKKAN SUPAYA ORG LUAR TAK PANDANG RENDAH BAHKAN BERJAYA DI DUNIA DAN AKHIRAT BUKAN AKHIRAT SHJ OII. SILA CHECK RUKUN ISLAM 3 TANGUNGJAWAB YG MELIBATKAN DI AKHIRAT, 2 TANGUNGJAWAB KITA DI DUNIA. DO NOT FORGET DI DUNIA WE ADA TANGUNGJAWAB BUKAN AKHIRAT SHJ.

matakanan berkata...

amin kunfayakun haq

Tanpa Nama berkata...

Simpatinya saya kat ulamak pas (pas yang menggelar mereka ulamak) yang pada penghujung usia Allah sesatkan mereka. Sepatutnya pada usia senja begini mereka mendoakan kebaikan dan mengeratkan sillaturahim sesama saudara seislam tapi sebaliknya memaki hamun tak habis-habis. Mendoakan keburukan untuk saudara seagama tak mungkin Allah makbulkan doa kamu sebaliknya doa itu akan ditimpa ke atas kamu.
Nasihat saya kepada 'ulamak pas' yang perasan diri kamu itu ulamak bertaubat nasuha la kamu, mohonlah maaf kepada orang-orang yang telah kamu doakan keburukan untuk mereka dan mohon ampunlah kepada Allah semoga kamu tidak dari kalangan orang yang menyesal di hari pembalasan.
Janganlah malu mengakui kesilapan bahkan kamu nanti akan lebih dihargai dan dihormati. Cerminlah diri agar kamu perasan bahawa pakaian yang kamu pakai tidak langsung menunjukkan teladan baik bagi kamu apatah lagi sebagai kononnya kamu 'ulamak pas' pewaris nabi.

Racun Bisa berkata...

Ulamak yg memikirkn diri sendiri. Pas xleh gi jauh..

andikbolong berkata...

klu dah raja ulam@bomoh cakap dgn penoh kesombongan inikan anak buah dan anak sendiri..maaf raja bomoh dah tak mengaku bomoh dan diambil alih oleh raja ular yg pakai serban dgn seruling ajaib...

Tanpa Nama berkata...

TIADA ulama dlm Pas. Ustaz ada, tp klu kerap dok hina org lebih baik perbaiki akhlak dulu sebelum nak ajar org. Jk akhlak sumbang, parti yg dianggotai org2 mcm ni lebih tepat dipanggil Parti Akhlak Sumbang

Tanpa Nama berkata...

.
.

Setakat ini PAS belum jahanam.

Tapi Muktamar dah jahanam dek ribut yang secara tiba-tiba

zafnidar yasin berkata...

Apakah ini cara dakwah mereka yg dikatakan org alim berilmu?

andikbolong berkata...

Allah dah kabulkan pemintaan mereka yg memdoakan jahanam Pan-ipom dan yg mempainkan waktu magrib masih dgn berniaga sedangkan kat kotebaru dilarang.. doublestd Allah bayar cash.. waliazubillah

Tanpa Nama berkata...

Laaa xsempat nk komen... allah dh jawab kt kedah.

Tanpa Nama berkata...

Lawak la ULAMA PAS..... kunun ratib isle isle tapi mulut ulama Pas busukkkkk. Hanya JAHANAM dan Barua je yg di ingat. Ibarat
Mengajar ketam berjalan lurus wahai ULama Pas Kedah,,

SUDAHLAH BIKIN MALU AGAMA SUCI ISLAM SAHAJA jika ada ulama yg mesra perkataan Jahanam

xda pati tp sori unt Pas

Tanpa Nama berkata...

Ha ha ha..

Dah JAHANNAM pon!

Ribut tu kan makhluk Allah juga

Banjir besar zaman nabi Noh tu pon makhluk Allah juga..

Mengapa??? banjir besar zaman nabi Noh tu TAK 'hempap' nabi Noh?

Mengapa pulok??? ribut kat kota sarang semut tu "dikhususkan" utk hempap lobai2 hudud?

Makhluk Allah dgn sesama makhluk Allah spatutnya "understanding" TAK kan gaduh2 & saling mengHEMPAP!

Adakah lobai2 hudud sudah TAK diiktiraf lg sbg makhluk Allah oleh 'RIBUT' itu?

Mungkinkah lobai2 hudud itu dah bertukar mnjd "makhluk" ber TUHAN kan dedak CURI??

Sbb tu laa RIBUT tu dtg utk menJAHANNAM kan!!

Tanpa Nama berkata...

Sila meninggal wahai Parti Ajaran Syiah. Bertaubatlah kamu wahai ulamak2 pentaksub Ayatollah sebelum masa masih ada.