10 Mei 2009

UMNO dan Akhbar Luncainya Merosakkan Remaja Negara

Akhbar Mingguan Malaysia hari ini, versi cetak dan versi online dengan megah memaparkan penari yang terdiri dari gadis-gadis yang beragama Islam sedang menari-nari, terkinja-kinja dengan penonton di muka hadapannya.

Ia sekaligus mengingatkan saya tentang rupabentuk masyarakat yang hendak dibina oleh UMNO yang dipimpin oleh Najib selaku Perdana Menteri yang cuba merosakkan akhlak remaja melalui perbuatan yang jelas menyalahi akhlak berdasarkan peraturan agama. Sudh tidak ada lagi perhormatan dan kepatuahan terhadap hukum-hukum Allah dan rasulNya sehingga ia diberikan publisiti begitu meluas di muka depan sebuah akhbar yang berpengaruh di dalam negara.



Ia juga mengingatkan saya bahawa Perdana Menteri sendiri memang suka perkara-perkara sedemikian hidup subur apabila diselak lembaran-lembaran rakaman lepas dimana Najib persis menggalakkan dan mempelupori budaya tidak sihat ini.


Lebih hebat apabila seorang menteri kabinetnya, Ahmad Zahid Hamidi menghadiri satu majlis tari-menari separa-bogel sewaktu pilihnraya kecil Bukit Gantang dengan alasan ia budaya kaum Cina. Tak tahu sejak bila pula budaya separa bogel itu menjadi kebudayaan kaum Cina sedangkan masyarakat Cina sendiri telah menafikan kenyataan Zahid itu.



Hadith Nabi menyatakan "Agama rakyat mengikut agama pemimpin".

Justeru itu, apa yang melanda sekarang ini adalah kerana pemimpin negara begitu.


Tiada ulasan: