25 Feb 2009

Muhyiddin Lempar Batu Sembunyi Tangan

Kenyataan calon Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang mengingatkan parti-parti pembangkang agar tidak mengaitkan Barisan Nasional (BN) dalam pendedahan kes siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) terhadap Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim disifatkan sebagai kenyataan yang tidak bertanggungjawab dari seorang menteri kabinet BN.

Bekas Exco Pemuda UMNO Dato’ Kamal Amir Kamal Hijaz mengingatkan Muhyiddin Yassin agar tidak ‘memperbodohkan’ dirinya dengan politik ‘limpar batu sembunyi tangan’, malah akan ditertawakan oleh masyarakat umum.

Dato’ Kamal Amir berkata Tan Sri Muhyiddin sudah memalukan UMNO seolah-olah kerajaan sekarang bukan ditadbirkan oleh BN. “Siapa SPRM hingga ianya boleh mengatasi kuasa kerajaan?” tanya Dato’ Kamal Amir.

Dato’ Kamal Amir seterusnya berkata, banyak kes laporan polis dibuat berkaitan salah guna kuasa lebih awal daripada kes lembu di Selangor, sekadar diberi jaminan ianya akan disiasat tetapi tak pula diambil tindakan segera untuk didakwa.

Dato’ Kamal Amir juga membangkitkan kuasa SPRM yang keterlaluan dalam soal siasat seorang aktivis UMNO yang ditahan Temerloh pada 23 Januari 2009 iaitu dengan no repot Kuantan/002014/09 tak ditakrifkan sebagai salah guna kuasa.

“Tan Sri Muhyiddin calon untuk jawatan nombor dua, janganlah memperbodohkan diri dengan kenyataan begitu,” tegas Dato’ Kamal Amir.



Tiada ulasan: