26 Sep 2014

[RASMI] BN Menang DUN Pengkalan Kubor, Majoriti 2,635


Keputusan rasmi menunjukkan BN mengekalkan kerusi Pengkalan Kubor dengan majoriti 2,635 undi.

Bernama melaporkan, mengikut keputusan rasmi, BN mendapat 9,960 undi manakala PAS mendapat 7,335 undi. Calon Bebas pula mendapat 37 undi.

Seramai 73 peratus daripada 23,929 pemilih berdaftar keluar mengundi apabila pusat pengundian ditutup pada jam 5 petang tadi.

Peratusan keluar mengundi itu, seperti yang dijangkakan, adalah lebih rendah daripada 80 peratus yang keluar mengundi pada pilihan raya umum lepas.

PRK itu menyaksikan pertandingan tiga penjuru antara calon BN Mat Razi Mat Ail, calon PAS Wan Rosdi Wan Ibrahim dan calon Bebas, Izat Bukhary Ismail Bukhary.

PRK itu diadakan susulan kematian wakil rakyat DUN itu daripada BN Datuk Noor Zahidi Omar pada 20 Ogos lepas.

Dalam pilihan raya umum ke-13 pada Mei tahun lalu, Noor Zahidi mengalahkan calon PKR Saharun Ibrahim dan calon Bebas, Izat Bukhary dengan majoriti 1,736 undi.

Sebelum ini, 11 pusat mengundi bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Pengkalan Kubor dibuka mulai 8 pagi ini bagi membolehkan sebanyak 23,929 orang pengundi biasa menunaikan tanggungjawab mereka.

Kesemua pusat mengundi itu ditutup tepat jam 5 petang ini dengan 73 peratus pengundi keluar menunaikan tanggungjawab mereka.

Calon Pas Wan Rosdi Wan Ibrahim mengundi di Sekolah kebangsaan Bendang Pak Yong pada jam 8.03 pagi.

Manakala calon BN Mat Razi Mat Ail mengundi di Sekolah Kebangsaan Simpangan pada jam 8.30pagi.

Sementara itu, Bernama melaporkan, penjumlahan undi dijangka bermula sebaik pusat mengundi ditutup dan akan dilakukan di Sekolah Menengah Kebangsaan Dato' Biji Wangsa.

Pengundian awal pada 21 September lepas, menyaksikan sebanyak 96.3 peratus atau 105 orang daripada 109 pengundi awal telah menunaikan tanggungjawab mereka di Dewan Delima, Ibu Pejabat Polis Daerah Tumpat. -petikan mkini









IKLAN BERBAYAR

Jangan Biarkan Pasangan Anda Menderita,
Atasi Masalah Prostat & Kelemahan Zakar Dengan MEN CAPSULE.
KLIK SINI
LIKE kami di SINI





85 ulasan:

Awanama berkata...

Majoriti BN bertambah. Apa maknanya tu agaknya? hem...

Ibn Sabil berkata...

MALAPETAKA MENIMPA PAS KERANA TELAH DIBARUAKAN OLEH PRESIDENNYA SENDIRI. PAS AKAN TERUS MENERIMA NASIB MALANG JIKA PRESIDEN ITU NTIDAK DITUKARKAN....

KATA-KATA TAMRIN ABDUL GHAFAR YANG SUDAH MENYERTAI PAS DIPETIK:
"Ulamak tambah lagi pemimpin utama parti Islam sepatutnya menunjokan ciri2 dan tauladan yg mencerminkan Islam yg di bawa oleh Rasulallah. Menghina , merendah2kan dan menggunakan kata2 kesat seperti ' barua' dan melempar tudohan seperti 'pil kuda' terhadap sesaorang itu semua amat memalukan kita semua umat Islam. Siapa dia nak buat 'judgement' terhadapak Dtk Dr Wan sedangkan dia GAGAL sebagai MB Tgnu. ? Jangan lupa juga apa yg dia lakukan di Kota Damansara semasa PRU13. Selagi dia Presiden selagi tu PR bermasaalah."

Ibn Sabil berkata...

PAS perlu muhasabah. PAS berlu berubah. PAS perlu hilangkan perkataan barua dari melekat ditubuhnya.

Awanama berkata...

hello PAS, mana ko orang punya jentera yg ko banggakan cukup kuat? asyik kutuk rakan pkr dan dap jer, skrg terimalah nasib ko. kalo tak nak bersama dap dan pkr, baik ko belah masuk BN.... untung2 BN bagi ko muka dpt bertanding mana2 kerusi yg UMNO rasa di kalah. Takbur dan sombong skrg memakan diri.

Awanama berkata...

Hj hadi antara presiden pas yg paling lembab.. berfikiran kurang matang dan berbolak balik..

Awanama berkata...

Ucapan bongkah & sombong sblm pru pas yakin bleh menang !!! Mngkin bala dr Allah Swt ats sikap pemimpin yg bgelar ulama!!!!

Awanama berkata...

Jumlah yg keluar mengundi 70%++ lbh je, klu mcm dulu 80% agaknya apa jadi?

Awanama berkata...

Pemuda PAS siap kata tunggu masa nk keluar dari PR.... keluarlah cepat... buat menyemak ajer.. nk tengok PAS dpt berapa kerusi lepas ni...

Awanama berkata...

hidup perpaduang.....
hidup umno....
demi melayu....

nasib orang yg terlebih pandai...
dan mudah lepas cakap...

mana pergi50 pemuda pas.....

Awanama berkata...

Ambo percaya nasib Pas akan terus ditimpa malang selagi berpresidenkan orang bodoh sombong mace Haji Hadi.Lu pikir lah sendiri

sb dehlawi berkata...

agaknya pas kalah krana nik abduh & nik amar tak turun berkkempen

Awanama berkata...

Pas sangat kuat sekarang dengan label UG, boleh menang semua Pilihanraya....

Awanama berkata...

UG TAK KISAH, YANG MENANG UMNO, RAKAN SEPERJUANGAN, BUKAN BEBAS MENANG

Awanama berkata...

Singkir TGHH dari Presiden ganti dengan Tuan Ibrahim Tuan Man

Awanama berkata...

presiden umno dah jeritkan `haram jadah`..presiden pas dah jeritkan `barua` pulak...elok penjerit2 ayat2 keji tersebut sama2 terbenamkan oleh rakyat...

Awanama berkata...

Pas kena muhasabah diri,rakyat dah bagi isyarat tu,presiden kena singkir sebelum terlambat.Menang ke kalah ke tuan presiden apa ada hal kada dan kadar lah kata kan...

pak maun berkata...

Kerusi Pkr diorang ambik, keputusannya hancur. Parlimen Temerloh diorang ambik dulu dr Pkr pun akan turut hancur jika Najib umumkan parlimen bubar hari ini. Dia untung dah sbb dapat vellfire. Ulamak la sgt. Selagi Hj Hadi dan geng2 masih ada dalam Pas, selagi itulah Pakatan Rakyat takkan dapat menguasai politik Msia. Kita rakyat ni jugak la yang menjadi mangsa GST.

syahidahnor berkata...

cukup pedih berkempen semalam bila pemuda-pemuda jerit kpd kami PAS Barua PAS Barua PAS Barua tak henti2. Kami belum pernah menerima cacian sedemikian sebelum ini walau dah banyak kali turun berkempen.

Awanama berkata...

Peluang PAS untuk muhasabah...beria-ia mahu bertanding menggantikan PKR dengan anggapan sokongan kuat...Renunglah kesannya:

i. apabila PAS merasakan sudah kuat dan tidak perlkan PKR di Pengkalan Kubur...Apa jadi kalah dengan majoriti yang lebih besar berbanding PRU lalu.

ii. Merasakan jentera sendiri kuat...kuat sahaj tidak berupaya jika tidak berupaya menarik sokongan PKR dan atas pagar yang telah 'kecil hati' dgn tingkah laku Presiden dan MSU PAS.

iii. Gambaran yang terzahir daripada Muktamar PAS memberikan kesan kepada pengundi khususnya dalam mempercayai PAS apabila gelagat pimpinannya yang seakan-akan taksub dan menghalalkan cara demi mempertahan kuasa Presiden walaupun bertentangan dengan etika dan kesopanan. Agama seakan-akan digunakan untuk menghalalkan cara.

iv. Sikap flip flop PAS menjadikan jurang kepercayaan dan keyakinan pengundi kepada PAS makin terhakis. PAS mungkin bertahan dengan sokongan ahli-ahliya....jika begitu jauhlah lagi nak merampas Pengkalan Kubur. Mungkin PAS bakal kehilangan bebrapa kerusi lagi di KElantan dan mungkin kehilangan kuasa juga...kembali menjadi pembangkang dan berusaha keras lagi 10-20 tahun untuk kembali berkuasa...

Harus sedar, setidak-tidaknya esan krisis yang dilambat2kan oleh PAS akhirnya menjadikan PAS semakin dijauhi pengundi. PAS harus sedar terutamanya kemenagngan mereka di kawasan yang majoritinya kecil adalah tidak selamat lagi selepas ini.

PAS perlu berubah....Presiden perlu berundur dan MSU perlu diberikan kepada mereka yang benar2 berautoriti dan diyakini...

bat8 berkata...

Alasan paling bodoh...kalau. Mengapa tak kata kalau UMNO tak letak calon, lagi best PAS menang percuma. Sebab pakai kalau le....dok keraih kepala tak peduli realiti disekeliling.Last2 bila bukak mata tengok realiti sekeliling baru tau kita bodoh

in response to Jumlah yg keluar mengundi 70%++ lbh je, klu mcm dulu 80% agaknya apa jadi? , by Anonymous.

Awanama berkata...

Tu lah Pas dok bangga sgt org muda sokong Pas. Org muda hanya sokong pembangkang utk menentang UBN yg telah menghimpit kehidupan mereka. Kalau Pas pun dah nak UG buat apa lagi mereka undi Pas. Ini belum balik lagi pengundi muda diperantauan, kalau tidak teruk lagi kena pukul. Ingatlah dua pemimpin tertinggi Pas Kelantan tu.

Awanama berkata...

nampaknya Kelantan akan dirampas oleh BN di dalam PRU14 tidak dapat dielakkan selagi kumpulan UG terutama Ahmad yaakob & Nik Amar berkuasa di Kelantan FULLSTOP

Awanama berkata...

Tn Ibrahim Tn Man dari puak UG masih dlm sindrom penafian. Beliau kata bukan masalah dlmn tapi kerana pengundi luar x balik. Dia ingat semua pengundi luar tu akan undi PAS? Satu lagi pengundi luar x balik kerana nk ajar PAS supaya jangan jadi BARUA UMNO.

azra berkata...

mmg sudah dijangka..tahniah la yer

Awanama berkata...

nik amar, nik abduh... sudah buka mata belum?

Awanama berkata...

susun semula pas.
hadi kasi keluar.
abduh kasi keluar.
duri dalam daging kasi keluar.
musuh dalam selimut kasi keluar.
lantik sabu jadi presiden pas.
rasa2nya pas boleh ok, agaknya.

Awanama berkata...

sayu rasa bila ada yang kutuk seorang Tuk Guru sampai macam ni..

Awanama berkata...

Sebelum PRK PAS kata Pengkalan Kubor hak PAS cuma kasi pinjam PKR. Bila PKR kasi balik...kalah juga

Awanama berkata...

TGH lebih bijak drp DSWA sebab tu PAS mng dgn majoriti bertambah....trengganu masih dia memerintah....tahniah TGH n menantu n pemuda PAS...n the GanG....

Awanama berkata...

KOMEN PALING MENARIK DI TEMPAT LAIN:

KESIMPULANNYA SEBAB-SEBAB KEKALAHAN PAS DAN ANTARA sebab (PR) akan kerap hadapi kekalahan...:
"BARUA"
"BROKER"
"BILA-BILA MASA PAS AKAN KELUAR PR"
Paling menarik...
"JENTERA KITA KUAT"....AhaKSss

Awanama berkata...

Nampaknya percaturan DSAI untuk mendesak presiden PAS letak jawatan sudah menjadi, lihat komen2 di atas semua salahkan D.Hadi, sebenarnya kerusi Pengkalan Kubor adalah hak milik BN, dalam keadaan sekarang PR tidak akan boleh merampas kerusi tersebut, sebab itu PKR beri laluan pada PAS, bila kalah penyokong telah mendesak D.Hadi letak jawatan...politik oh politik..

Awanama berkata...

Nasib baik la DAP & PKR tak pegi tolong kempen disitu..kalau ada mesti ada berapa orang yang perasan alim dan baik akan salahkan DAP&PKR atas kekalahan mereka..itulah susahnya nak berkawan dgn orang yg perasan alim dan baik..

Awanama berkata...

aku sokong pas sejak dr sekolah menengah..buat pertama kali aku rasa sungguh..tak tau nak gambarkan perasan aku tengok akhlak pemimpin utama parti dlm muktamar baru2 ni dan juga media..kalu ikit hati tak tau berapa bakul dah makian aku nak hamburkan tp aku masih control..tp hati aku betul2 dah tawar dkt PAS.

Awanama berkata...

tu BARUA UG dah bersuara. tak sedar ker yang PAS gila sgt nakkan kerusi Pengkalan Kubor dari PKR?

Dan tak sedarkan orang2 macam kamulah yg menyokong kenyataan BARUA dari Presiden menyebabkan pengundi atas pagar menyampah dengan PAS?

Dan tak sedarkan orang2 macam kamulah yg menyokong kenyataan BARUA dari Presiden menyebabkan pengundi luar tak balik mengundi?

in response to Nampaknya percaturan DSAI untuk mendesak presiden PAS letak jawatan sudah menjadi, lihat komen2 di atas semua salahkan D.Hadi, sebenarnya kerusi Pengkalan Kubor adalah hak milik BN, dalam keadaan sekarang PR tidak akan boleh merampas kerusi tersebut, sebab itu PKR beri laluan pada PAS, bila kalah penyokong telah mendesak D.Hadi letak jawatan...politik oh politik.. by Anonymous

Awanama berkata...

Allah bayar tunai .Haji Hadi sebagai Presiden Pas kena bertanggungjawab.Letak jawatan segera kalau kamu ada batu.Serah kapada pemimpin lain yang lebih layak untuk memimpin Pas.Rakyat sayang Pas tapi rakyat benci pemimpin bodoh saperti kamu.

Awanama berkata...

Sebenarnya letak calon PKR pun tidak mengapa dengan jentera PAS dan DAP membantu calon. Tetapi oleh kerana perasaan takbur dan tamak haloba di kalangan sesetengah pimpinan dan ahli PAS, calon PAS kalah lebih banyak kali ini. Beberapa hari lagi, puak-puak berkenaan akan mencari kambing hitam untuk dipersalahkan. Calon kambing hitamnya ialah Anwar, WAWI dan Rafizi.

Bawalah PAS masuk BN. Ia lebih mudah. Bukankah itu yang dihajati selama ini?

bat8 berkata...

Pertahankanlah.....balas balik setiap hujah yang mengutuk itu. Yang dikritik adalah bukan TGHH Tok Guru kepada jamaah PAS tetapi TGHH sebagai Presiden parti politik bernama PAS. Ada beza tu. Jawatan Presiden PAS wujud sebab Akta Pertubuhan 1966, sama dengan wujudnya jawatan Presiden UMNO, MCA,PKR, DAP, MIC, PBS. Akta pertubuhan 1966 takde mengawal tindakan-tindakan tok guru mana-mana jamaah Islam. Tolong reti bezakan antara keduanya!

in response to sayu rasa bila ada yang kutuk seorang Tuk Guru sampai macam ni.., by Anonymous.

Awanama berkata...

Bila org mengutuk mesti bersebab, tok guru pun maki hamun org jgk, bkn maksum.. tp ada ke yg mengutuk nik aziz kat sini? Takde kan? Jadi pikirla sama...

in response to sayu rasa bila ada yang kutuk seorang Tuk Guru sampai macam ni.., by Anonymous.

Awanama berkata...

Betoi la tu KALAU, hang bat8 emosi pulop... mai aku tambah.. klu 80% pengundi tentu majoriti jadi 5 ribu kot Pas kalah... hahaha

in response to Alasan paling bodoh...kalau. Mengapa tak kata kalau UMNO tak letak calon, lagi best PAS menang percuma. Sebab pakai kalau le....dok keraih kepala tak peduli realiti disekeliling.Last2 bila bukak mata tengok realiti sekeliling baru tau kita bodoh in response to Jumlah yg keluar mengundi 70%++ lbh je, klu mcm dulu 80% agaknya apa jadi? , by Anonymous. , by bat8.

Awanama berkata...

berbakul-bakul presiden pas kena hentam.. lama-lama matilah ia... mudah2an sempat bertaubat dari keceluparannya...

bat8 berkata...

Anon 10:14 Pengkalan kubor ni kat Selangor ke? Last aku check ia terketak di negeri Kelantan, kubu kuat PAS sejak PRU pertama. Sebab ia kubu kuat PAS maka PAS dah 24 tahun memerintah Kelantan. Dengan status begitu hebat dan dengan mempunyai jentera yang paling kuat yang menjadi alasan untuk orang PAS bersikap takabur - takkan PAS tak boleh rampas dari UMNO. PAS pernah rampas kerusi ini 3 kali sebelum ini. Takkan dengan jentera yang begitu hebat dan menakjubkan pun kalah lagi besou dari g3ng PKR yang hanya ada s3luar spender je. Terok tak terok pikir le s3ndiri....PAS hanya menang 3 peti undi je dari jumlah 14. Kalau PKR yang dapat kita tak malu.....ini geng puak2 hebat dan maksum s3mua!

in response to Nampaknya percaturan DSAI untuk mendesak presiden PAS letak jawatan sudah menjadi, lihat komen2 di atas semua salahkan D.Hadi, sebenarnya kerusi Pengkalan Kubor adalah hak milik BN, dalam keadaan sekarang PR tidak akan boleh merampas kerusi tersebut, sebab itu PKR beri laluan pada PAS, bila kalah penyokong telah mendesak D.Hadi letak jawatan...politik oh politik.., by Anonymous.

Awanama berkata...

baru aku nak cakap.

sebenarnya aku berdoa siang dan malam supaya Presiden PAS ditukarkan kpd yg lain... Ya Allah.. jika tidak, kau ambillah nyawa Hj Hadi secepat mungkin kerana kami x sanggup berada di dalam jemaah jika beliau masih memimpin parti ini...

in response to berbakul-bakul presiden pas kena hentam.. lama-lama matilah ia... mudah2an sempat bertaubat dari keceluparannya by Anonymous

Abu Hanifah berkata...

mungkin berdoa supaya TGHH mati agak keterlaluan bunyinya, tetapi saya rasa ia mungkin lebih baik bagi TGHH kerana ungkapan barua oleh beliau lebih keterlaluan dan lebih melampau. salam...

in response to baru aku nak cakap. sebenarnya aku berdoa siang dan malam supaya Presiden PAS ditukarkan kpd yg lain... Ya Allah.. jika tidak, kau ambillah nyawa Hj Hadi secepat mungkin kerana kami x sanggup berada di dalam jemaah jika beliau masih memimpin parti ini... in response to berbakul-bakul presiden pas kena hentam.. lama-lama matilah ia... mudah2an sempat bertaubat dari keceluparannya by Anonymous

Awanama berkata...

Keputusan prk pgkalan kubur adalah petanda awal bahawa tidak dpt tidak jika PAS ingin terus maju bersama PR utk menakluki Putrajaya pada PRU ke 14 nanti maka Hj Hadi perlu digantikan segera...diulang sekali lagi "HAJI HADI PERLU DIGANTIKAN!!!!!"

Awanama berkata...

Aku belum spai tahap nak maki pas tp aku rasa sungguh letih Dan tawar hati tgk gelagat dan akhlak president and the gang..bayangkan anak perempuan jkkk pun Aku neutralise supaya sokong pas..Tba 2..president cakap macam orang tak waras..

Awanama berkata...

Rakyat Pengkalan KUBOR sudah membukti kan , tiada guna mengharap Pemimpin Bahalol Gaya Ulamak jika Hati Busok Tahap Munafik...

Bodoh Bodoh pemimpin janganlah memilih pemimpin yang jaja jaja Al Quran dan Sunnah untuk ke untungan yang sedikit , mengejar pangkat dan harta (yang di pertunjuk oleh ALLAH SWT dari Tok Guru Tok Guru PAS)....

Si Bahalol memimpin Bahalol hanya lah di Terengganu (teringat pulak Tok Guru Pil Keldai Yang Famous!).

Kelantan di bawah Tok Guru Nik Aziz masih ada lagi sedikit Ulamak Yang Tidak Menongkat Langit walaupun Yang Bahalol mula menampak kan pengaruh.

Tahniah memilih Setan Yang Di Kenali dari Munafik Serban Putih (Gaya Alim AMANAT TOYE).

Maju BN Mewah Rakyat !!!

Awanama berkata...

Doa untuk TGHH mati adalah lebih baik supaya dia tidak lagi melakukan byk dosa dengan menghina orang.

Awanama berkata...

Alhamdulillah...semoga kekalahan ini dapat meringankan beban yang beban pemerintahan kerajaan negeri dan manambahkan lagi bebanan tanggungjawab kepada kerajaan persekutuan...dari sudut politik memang PAS telah kalah...tak mengapa...perjuangan perlu berdepan dengan perkara ini....apa yang saya harapkan marilah sama-sama sekelian pendukung perjuangan PAKATAN RAKYAT (PR)berdoa bersungguh-sungguh supaya perjuangan kita semua kembali ke landasan yang sebenarnya iaitu menawan PUTRAJAYA...seterusnya dapat membentuk kerajaan yang bertanggungjawab kepada rakyatnya... semoga Allah mengizinkan kita mencapai matlamat ini.insyaAllah

Awanama berkata...

Pas di kelantan skrg mmg teruk... org yg genius dan hebat spt Husam Musa dipinggirkan, org spt Mat Yakob dan Nik Amar diagung agungkan...puiii... PRU 14 nanti habis lingkuplah Kelantan...

Awanama berkata...

ulamak ada banyak type bro...
kalau ulamak sendiri yg membuka ruang utk di fitnah....
sendiri tanggung ler...
berdakwah mesti berhikmah...

Awanama berkata...

Samalah jugak dgn aku, family aku, kwn2 aku....semuanya kini dah kata mula tawar dan dah tak percaya lagi pada pas terutama presiden dan geng2 ug serta ulamanya...

in response to aku sokong pas sejak dr sekolah menengah..buat pertama kali aku rasa sungguh..tak tau nak gambarkan perasan aku tengok akhlak pemimpin utama parti dlm muktamar baru2 ni dan juga media..kalu ikit hati tak tau berapa bakul dah makian aku nak hamburkan tp aku masih control..tp hati aku betul2 dah tawar dkt PAS., by Anonymous.

Awanama berkata...

TERSANGAT BETOL!!!

Doa untuk TGHH mati adalah lebih baik supaya dia tidak lagi melakukan byk dosa dengan menghina orang. by Anonymous

Awanama berkata...

Tahniah TG haji Hadi. Tegas dalam tindakan. Ijtihad Tahaaluf Siyasi (persefahaman politik) atas titik-titik kesamaan. Teruskan istiqamah mencari redha allah dalam memimpin parti PAS.

Awanama berkata...

Assalamualaikum semua..

Saya adalah penyokong hardcore PAS sejak tahun 1998. Mungkin tak selama hardcore2 yang lain.. Banyak juga ceramah2 PAS yang saya tak ketinggalan pergi di area Damansara ni. Pantang orang mengutuk PAS, pasti saya pertahankan.. Hatta dengan group2 Tabligh yang saya join pun saya pernah pertahankan PAS.

Tapi selepas melihat perkembangan muktahir 1-2 bulan kebelakangan ini.. Saya rasa terkilan sangat2 sebab agama yang saya cintai ini sedang dicemari oleh parti yang saya dokong selama ini.. Mungkir Janji, Flip Flop, Maki Hamun, Hukum Menghukum dan banyak lagi yang tidak sepatutnya ditunjukan oleh mereka2 yang membawa imej Politik Islam.

Mana janji2 manis dulu yang nak buktikan kepada rakyat Malaysia bahawa PAS boleh menunjukkan keindahan & kecantikan politik Islam?

PRK Pengkalan Kubor ni pun buat saya sedih.. Mana patut kita menghukum orang Islam yang mengundi UMNO sebagai mereka yang tidak faham Al-Quran??? Hebat sgt kah kita untuk menghukum begitu? Lupakah kita hatta kita sendiri mungkir janji.. Boleh ke kita kata kita lebih faham Al-Quran dengan sikap yang ditunjukkan kebelakangan ini oleh pemimpin2 PAS?

Saya tak nak komen panjang lebar.. Saya pun penuh dengan dosa.. Apa2 pun saya hargai sgt2 pengorbanan alim ulama dari PAS yang banyak membuka mata saya melihat keindahan Islam itu. Diharap Alim Ulama tersebut berhati-hati meniti jalan yang sedang mereka lalui sekarang.. bimbang2 tersadung sebelum sampai ke matlamat yang ingin dituju.

In sha Allah saya akan masih beri peluang kepada PAS. Tiada siapa yang sempurna.. Masih belum terlambat untuk berubah.. Tapi yang pasti kalau PRU jatuh dalam tempoh 1-2 tahun ke depan ini, undi saya bukan untuk PAS.

Ingatlah nasihat ini... sifat riak membakar amalan2 kita ibarat Api membakar daun2 kering..

Awanama berkata...

Perasan tak? Geng ug dan ulamak suci
ni hanya pandai nak pecah belahkan PR tapi tak pandai nak tarik sokongan pengundi2 kpd PAS...Bila kalah lebih teruk ni mana dia Nik Amar? Nik Abduh? Mat Yakob? Ada tak diaorg ni selongkar kes2 besar dlm negara? Ada hati cakap besar konon...

Awanama berkata...

fuhhh..ramai betul yg komen...majoriti adalah pihak yg menentang Hadi . Aku pun..

sb dehlawi berkata...

sudah tiba masanya presiden pas di serah kepada gol profesional. klau tidak hancus pas. aku tak dapat bayangkan apo akan jadi pada pas jika suatu hari nanti muka ulamak muda yg tak tahu berpolitik menguasai pas

leesepit berkata...

tu dia punya komen....kekalahan pas di p.kubor diganti dgn kemenangan pas di selangor hehe

hidup azmin !!!

Awanama berkata...

Realitinya adalah, rakyat biasa tak kira kaum, berasa tertindas dan meluat + menyampah kpd UMNO-BN sbb: Rasuah, Zalim, Perjuangkan utk poket sendiri serta keluarga, Budaya kroni dan UMNOputra, Tidak amanah, Boros, Tidak adil,....
Jadi KENAPA rakyat nak sokong PAS yg dikuasai geng UG, yg nak perpaduan dgn UMNO ? KENAPA hendak sokong PAS yang jadi BARUA UMNO ??

Awanama berkata...

anon 11.35 dah jd ahli umno sejak bila pulak???

marahkan pas krn kutuk umno hehe,skrg isu barua dan broker tiada kena mengena dgn umno sbb umno spesis celaka

spr sentiasa adil semasa menjalankan tugas tanpa penipuan semenjak merdeka...no blackout

bat8 berkata...

Anon 11:06

Sdra nampaknya tidak memahami masaalah yang kita-kita hadapi dengan TGHH dan geng UGnya yang beberapa kerat dalam PAS yang akan menjadi musuh dalam selimut( kerana mahu bersama UMNO) dalam usaha kita untuk membina masa depan negara demi bangsa dan ugama aka menawan Putrajaya.

Sdra tidak dapat melihat sabotaj-sabotaj yang dilakukan oleh puak UG ini untuk meruntuhkan PR dan cita-cita kita semua. Kalau sdra masih melihat apa yang dilakukan oleh puak UG ini didalam krisis MB Selangor ini-maaf cakaplah sdra tidak dapat memahami betapa besarnya ancaman yang sedang kita-kita hadapi sekarang angkara puak beberpa kerat ini.

Tak ada alasan syarie langsungpun yang puak-puak UG ini beri, bukan hanya kepada kita tetapi kat ahli akar umbi PAS tentang mengapa PAS perlu bekerjasama dengan UMNO. Yang kita dengar hanya alasan-alasan yang susah h3ndak diterima akal untuk menjustifikasikan sabotaj mereka. Kita ambil contoh alasan puak UG meletakkan calon PAS menentang calon PR di kerusi Kota Damansara, Sungai Aceh, Bukit Besi dll didalam PRU 13 lalu. Tuduhan phil khuda dan komeneh yang sampai hari ini tidak dibuktikan. Kalau ini bukan sabotaj, saya tak tahu nak kata apa. Tengok pelakon2 utama dalam insiden ini. T3ngok pula siapa pemain-pemain utama dalam kemelut Selangor.

Mengharap satu hal tetapi memahami realiti l3bih penting terutama masaalah2 yang ada yang m3nghalang kita maju kedepan.

Kita s3karang begitu taksub bercakap aspek politik. Kita terlupa kepada satu lagi mangsa yang paling teruk menerima kesan dari krisis MB Selangor yang dimainkan oleh puak minoriti UG ini. MANGSA TERS3BUT ADALAH ISLAM.

ISLAM SDRA...ISLAM! Im3j Islam dimata masyarakat baik didalam negeri dan luar negeri begitu te4calar. KITA TERLUPA PERKARA INI KERANA ISLAM ITU TAK ADA MULUT SEPERTI KITA UNTUK MEMBUAT BISING BAHAWA TINDAKAN TGHH DAN GENG UGNYA TELAH MENCEDERAKAN IM3JNYA DENGAN BEGITU TEROK

USAHA PAS SELAMA 64 TAHUN UNTUK MELETAKKAN ISLAM DITEMPAT YANG ISTIMEWA HANCUR L3BUR OLEH TINDAKAN PUAK UG INI DALAM MASA 2 BULAN TERAKHIR INI! Jika kita tidak dapat merasakan kepedihan ini, elok le pi masuk MCA atau MIC.

Awanama berkata...

org yg nak pertahan kerajaan pr dari jangan runtuh tiba-tiba dimaki dengan perkataan BARUA oleh presiden... huhu...

sebab rancangan kerajaan perpaduan pas+umno+bebas yg dihajatkan presiden bagi membantu menantunya gagal...

begitu juga rancangan untuk memujuk azmin tinggalkan pkr bocor dan gagal...

perkatan BARUA itu kembali kepada orang yang bercakap.. Presiden sendiri...

TUKAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Awanama berkata...

kutuklah sepuas-puas presiden dan ug malam ni....
aku pun suka ... memang geram aku terhadap perangai presiden dan kumpulan ug ni.

onbesut berkata...

Haji Hadi kalu mu ade batu, mu letok jawatang jangan pegang jawatang presideng ke ape ke, antare bangse, ikut mu. Ado batu oook ?

Awanama berkata...

Hukum karma untuk presiden kerana barua. Hukum karma untuk MB & TMB kerana buang Husam. Selepas ini rakyat Pengkalan Kubor Senang sebab BN dah menang.

abrarmujahideen berkata...

ABU...asalkan bukan UG.

Awanama berkata...

Ramai yg sayangkan pas, termasuk aku tapi aku benci org munafik, ckp berbelit2 dan uturn sana sini siap bole maki hamun ahli sendiri. Siapa org tu? Pikir sendirilah... pemimpin yg bijak adalah org yg berpikir menggunakan otaknya bukan lututnya..

Awanama berkata...

Nak pulihkan semula PAS bukan saja minta Presiden diganti, tapi S/Usaha Agung juga mesti diganti dengan segera.

Awanama berkata...

Alhamdulillah, PAS kalah kerana Allah nak beri pengajaran kepada Nik Amar dan geng2 UG.

Bila sebeleum pilhanraya, gedebe kata kuat akan menang lepas itu terhegeh2 nak berkawan dengan UMNO sampai tumpul strategi nak melawan UMNO dan pengundi tak percaya kata2 PAS.

Last2 UMNO menang pilihanraya, HUDUD diberi ketangan UMNO dan akan dibakulsampah (J/K Teknikal Hudud bawah JAKIM akan bersidang selepas kucing bertanduk - taktik UMNO).

Nik Amar gembira dapat bergambar dengan pemimpin UMNO. Nik Abduh terus memberi maklumat salah kpd TGNA sampai melatah org tua itu dan hilang kuku.

Inilah nasibnya bila Ulama PAS nak berkuasa tetapi naif bersiasah.

Awanama berkata...

PAS akan terus bernasib malang jika tidak berani mengakui kekalahannya disebabkan oleh kehadiran presiden and the gang yang terasa diri mereka terasa hebat... berjuanglah utk hapuskan mereka ini terlebih dahulu.

Awanama berkata...

Selagi hj hadI Dan gang UG yg control PAS saya tidak akan beri undi kpd PAS

Awanama berkata...

Geng UG wajar serkup muka dan serban dengan spender. Macam pegawai kastam yang diheret ke mahkamah tu.

sb dehlawi berkata...

tgna dah xboleh harap dah. senyap sejak peristiwa muktamar

Awanama berkata...

Sudah sampai masanya PAS diterajui oleh golongan professional. Golongan ulamak tiada ilmu politik yg matang. Golongan ulamak hanya sesuai dgn ilmunya mengajar di masjid/surau sahaja.

Awanama berkata...

Salam Tuan GB,

Saya ingin memberi sokongan, Presiden dan Setiausaha Agung PAS sekarang haruslah ditukar dengan yang baru. Dah lama sangat mereka duduk di situ. Bak kata Pak Samad Said dalam sajaknya, jawatan yang dipegang terlalu LAMA akan membuatkan seseorang merasakan jawatan itu dia yang punya, bukan lagi stu amanah. Tiada jalan lain lagi, inilah jihad kita sekarang ini. Menukar yang batil kepada yang hak. PAS membawa imej Islam yang suci, bukan Islam yang jumud. Agaknya apa kata Ustaz Fadhil Noor dan Dr. Burhanuddin Helmy jika mereka hidup lagi. TUKAR!!!

-RSM-

Awanama berkata...

Parti dengan president barua, maka parti barua. Ahlih masih sokong president barua. Nak salahkan siapa?

Awanama berkata...

Tghh sila letak jawatan, kamu adalah contoh seorang pemimpin yang lemah & tak beretika yg hanya pandai mengucapkan kata-kata kesat sahaja. Utk kebaikan sila lah tolong dgn secara hormat meletak jawatan. Terima kasih.

Awanama berkata...

TAHNIAH, RAKAN SEPERJUANGAN UG MENANG BESAR, GEMBIRANYA BEBAS KALAH

Awanama berkata...

Ingat sikit keputusan PRK ni...
Balingian (29 Mac 2014)

Barisan Nasional (BN) mengekalkan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Balingian pada pilihan raya kecil (PRK) yang berlangsung hari ini, dengan majoriti 6,911 undi.

Calonnya Yussibnosh Balo, 48, memperoleh 8,194 undi, berbanding calon PKR Abdul Jalil Bujang, 55, yang mendapat 1,283 undi.

Pada 2011, bekas Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Abdul Taib Mahmud memperoleh 6,210 undi untuk memenangi kerusi DUN Balingian dengan majoriti 5,154 undi, dalam pertandingan tiga penjuru, menewaskan Suriati Abdullah daripada PKR yang memperoleh 871 undi, dan calon Bebas Datuk Salleh Jafaruddin 1,056 undi.

Teluk Intan (31 Mei 2014)

Barisan Nasional (BN) berjaya merampas kembali kerusi Parlimen Teluk Intan selepas calonnya, Datuk Mah Siew Keong menang pada Pilihan Raya Kecil (PRK) itu dengan majoriti 238 undi.

Mah yang juga bekas Ahli Parlimen Teluk Intan selama dua penggal pada Pilihan Raya Umum Ke-10 (PRU-10) dan PRU-11 memperoleh 20,157 undi berbanding calon DAP, Dyana Sofya Mohd Daud, 27, yang mendapat 19,919 undi.

Pada PRU-13 lalu, Seah menang dengan majoriti 7,313 undi apabila meraih 27,399 undi berbanding calon BN, Mah yang memperoleh 20,086 undi dan calon Bebas, Moralingam Kannan dengan 279 undi.

Awanama berkata...

ni la dia bila dah terasa diri tu kuat sangat. muhasabah lah diri.

Awanama berkata...

Confirm Pas akan melepas pd PRU 14

Awanama berkata...

Datang kempen ker tidak, semua ini salah dap Cina, Tak percaya boleh Tanya ular hellfire.

in response to Nasib baik la DAP & PKR tak pegi tolong kempen disitu..kalau ada mesti ada berapa orang yang perasan alim dan baik akan salahkan DAP&PKR atas kekalahan mereka..itulah susahnya nak berkawan dgn orang yg perasan alim dan baik.., by Anonymous.

Awanama berkata...

TGHH dan UG kata sokongan melayu jatuh bila bersama Pakatan, kawasan ni majoriti melayu apa dah jadi?, letak jawatan sajalah setelah puas hentam Pakatan

Awanama berkata...

Eloklah jawatan presidenpas digantikan dengn org profesional, sbb mereka lebih cerdik,bijak dan berketrampilan.. Biar ulamak hanya jadi penasihat sebab mereka tak bijak berpolitik..mereka layak mengajar di masjid dan surau....org kurang cerdik bercakap kurang cerdik..keluar perkataan busuk dari mulut mereka. Aku salute tun madey yg cerdik, tak pernah maki org tapi kenyataan hina nya pada Rasulullah sngt terkesan....aku sokong mat sabu jadi presiden pula.

Awanama berkata...

You are too naive to believe that the pimps president of a pimps party able to have shame feeling until step down

in response to TGHH dan UG kata sokongan melayu jatuh bila bersama Pakatan, kawasan ni majoriti melayu apa dah jadi?, letak jawatan sajalah setelah puas hentam Pakatan, by Anonymous.