20 Nov 2010

Anggota PKR Adakan Protes Minta Anwar Dan Azmin Berundur

Anggota PKR Adakan Protes Minta Anwar Dan Azmin Berundur

Gambar: Ahli perniagaan, S. Kottapan (dua, kanan) yang juga calon ketua cabang Kota Raja bertikam lidah bersama penyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim semasa mengadakan demonstrasi secara aman terhadap Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim semasa Majlis Rapat Umum Keadilan Negeri Selangor bersama Anwar Ibrahim yang diadakan di Dewan MBSA di sini, malam ini.

Kira-kira 100 anggota Parti Keadilan Rakyat (PKR) mengadakan protes dan berhimpun di Dataran Shah Alam di sini pada Jumaat meminta Penasihat parti itu Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Naib Presiden Mohamed Azmin Ali supaya keluar daripada parti tersebut.

Protes itu diadakan bermula pukul 8 malam sempena perhimpunan "Rapat Umum Keadilan Selangor bersama Anwar Ibrahim" yang diadakan di Auditorium Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) di sini yang turut dihadiri oleh kedua-dua pemimpin terbabit.

Ketua Bahagian PKR Kota Raja K.S Kottapan yang mengetuai protes itu berkata perhimpunan berkenaan juga diadakan ekoran kegagalan kepimpinan tertinggi PKR menangani aduan membabitkan pemilihan parti oleh beberapa calon kepimpinan di peringkat cabang di Selangor.

"Hari ini kita adakan demonstrasi di hadapan bangunan MBSA adalah untuk memberitahu pemimpin PKR bahawa kita membantah pemilihan di peringkat cabang hingga ke Majlis Pimpinan Pusat (MPP).

"Kita turun ramai-ramai dari semua cabang untuk protes bahawa pemilihan kali ini dijalankan dengan begitu kotor," katanya kepada pemberita.

Ditanya sama ada beliau akan membuat aduan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung perkara itu, Kottapan berkata beliau tidak akan berbuat demikian kerana ia membabitkan hal dalaman parti.

Ulasan GB

Rupa-rupanya diantara yang hadir di bangunan MBSA malam tadi ada juga orang yang tidak suka kepada Anwar dan Azmin.

Yang menarik tulisan di banner tu: Anwar Love Azmin.

Nampaknya, lagi lama, lagi ramai yang berani memprotes. Tapi pemimpin dan penyokong tegar Anwar masih dengan sindrom penafian.

Cahaya kebenaran TETAP menjelma. Anwar dan Azmin akan tetap tergolek jua.

Zaid? GB sama sekali tiada kaitan dengannya.

Yang GB serang kini ialah kezaliman dan penipuan yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin kanan PKR di dalam isu Pemilihan. Itu saja.

Blogger yang memperjuangkan kebenaran dan keadilan tidak bersubahat dengan sebarang penipuan waimma siapa pun yang melakukannya.

Sebelum kita berjaya melawan UMNO, kita kena berjaya melawan "musuh" dalam diri kita terlebih dahulu, iaitu mereka yang menipu.

Macamana kutuk UMNO, jika kamu sendiri bawa perangai mereka di dalam Pemilihan kamu?

SHIT - kata Shahnon Ahmad.

INGAT JUGA: Kamu boleh menipu sesetengah manusia di dalam sesetengah masa, tetapi kamu tidak boleh menipu semua manusia dalam semua masa!

Tiada ulasan: