14 Jul 2009

MANEK URAI : UMNO Akan Kalah Teruk

1 Presiden UMNO langsung tak turun berkempen walaupun Presiden PAS selalu turun jumpa pengundi. Maknanya Presiden UMNO tak hormat penyokong UMNO di Manek Urai. Kesian pengundi UMNO.

2. TGNA ajak Najib debat pasai komunis dan sesat tetapi Najib tolak. Maknanya betuilah yang UMNO tu sesat macam komunis.

3. DUN Kelantan desak UMNO jawab pasai royalti minyak. Muhyidin kata Petronas akan jawab dalam sehari dua. Sudah tamat tempoh kempen, tiadapun mana-mana pegawai petronas yang bagi taklimat pasai minyak di perairan Kelantan. Sah dan nyatalah yang memiskinkan rakyat Kelantan ialah UMNO. UMNO telah dan sedang merompak harta Kelantan. UMNO makan hasil haram.

4. Di hari-hari akhir, YB. Nasharudin turun berkempen. UMNO hilang modal. PAS makin mantap.

5. Muhyidin umumkan rasuah jambatan tujuh juta kepada penduduk Manek Urai jikalau UMNO menang. Rasuah terbuka ini mengesahkan yang UMNO adalah parti rasuah. Rasuah terbuka inilah amat memalukan penyokong UMNO. Kalau iyapun nak bagi, bisik-bisik ajer ler. Janganler bagi nampak sangat rasuah tu. Malu wehh

6. TGNA umum cuti peristiwa di Kelantan pada 14 Julai 2009. Cuti sempena PRK Manek Urai. Banyak pahalanya kerana menyelamatkan dosa sumpah seranah kaki tangan kerajaan yang menghadapi ketidak selesaan pergi balik ke tempat kerja.

7. Dimaklumkan ada lebih kurang 1000 pengundi Manek Urai terdiri daripada kaki tangan kerajaan yang bekerja di Kelantan. Juga ada lebih kurang 1500 lagi pengundi yang di luar Kelantan akan balik malam ini. Undi golongan ini akan meningkatkan lagi majoriti kemenangan PAS.

8. UMNO telah menyinggung perasaan pengundi apabila memperlekehkan kerja pemborong ikan. Penyokong UMNOpun terguris dengan keegoan pemimpin besar mereka. UMNO dilihat telah tidak menghormati golongan petani, penternak dan nelayan.

9. Mursyidul Am PAS merupakan tokoh utama yang amat dipercayai oleh pengundi Manek Urai. TGNA amat dihormati oleh semua pimpinan dan penyokong PR.

10. Kehadiran lebih 3000 polis dan SB telah merimaskan pengundi. Pengundi sedar bahawa kehadiran polis adalah untuk membantu kempen UMNO. Sebagai tanda ketidakpuasan hati mereka, mereka tidak akan mengundi UMNO.

11. Dijangka calon PAS akan memperolehi 7000 undi dalam PRK Manek Urai ini.

12. Selamat mengundi. -dango mamamat

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam smua, aku rasa payah dah utk Najib dan Muhyiddin nak 'repair' kreta jenama 'umno' yg rosak teruk. Kalau tak rosak teruk, munkin bole perbaiki. Ni dah dasyat sangat kerosakkannya. Bukan salah Najib atau Muhyiddin saja, tapi pemandu2 yang lampau terutama Tok Det (Tun). Pak Lah tak buat krosakan sangat walaupun beliau tak banyak perbaiki. Apo nok dikato.. nasib dah jadi bubur..