16 Jul 2016

Ustaz Taliban Buat Ucapan Kontroversi: Tunjuk Nombor Ahli PAS Masuk Syurga.

"Mana Bukti Kita Duduk Dalam jemaah Islam?"

Seorang ahli jawatan PAS Pusat, Norazli Musa sekali lagi membuat kenyataan kontroversial di dalam satu kuliah yang disampaikannya.

Kali ini beliau mendakwa jika seseorang itu mempunyai bukti bahawa dia mempunyai nombor keahlian PAS, maka dikira lulus dan masuk syurga.

Dengan gaya bahasa yang tidak menampakkan beliau dari kalangan orang berpendidikan, beliau menyatakan:


"Jadi kita pun besok, mana bukti kita duduk di dalam jemaah Islam. Mana bukti?

Allah tanya esok di akhirat, wahai Norazli, kamu dulu di dunia berjuang Islam tidak? Apa bukti kamu? Nombor ahli saya 301402, lulus!!! masuk syurga.

Kalau kita tidak ada bukti, woii, kamu dulu berjuang islam atau ke tidak? Ya. Mana bukti? Sokong-skong belakang je. Masuk neraka, Dia (Allah) kata."


Demikianlah dasyatnya pengajaran yang disampaikan oleh AJK PAS Pusat itu.

Sehingga penyokong PAS yang tak ada sijil keahlian PAS pun dikatanya masuk neraka.

Setakat ini belum ada penafian daripadanya mengenai rakaman ucapannya yang sudah tersebar luas di media sosial termasuk facebook dan youtube.

Begitu juga, belum ada pemimpin atau tok-tok guru dari kalangan PAS yang menegur ucapannya itu.

Jika sebelum ini beliau menang di dalam mahkamah kerana menafikan pernah mengeluarkan kenyataan "sape keluar jamaah islam (Pas) jatuh kafir", namun kali ini, Norazli atau lebih dikenali dengan gelaran Ustaz Taliban itu sukar unjtuk membuat penafiannya kerana bukti video ucapannya itu begitu terang, jelas dan sudah tersebar luas.

Rakyat kini bukan sahaja boleh menilai tahap mentaliti AJK PAS Pusat yang ada kini, malah perjuangan PAS umumnya. Sudah kesasar jauh.



70 ulasan:

air gunung berkata...

Alahai PAS.
Ni ker tahap yg dikatakan ulamak.
Patut la....
Hadoiiii...sadisnya..
Bg walauunn.ucapan tersebut sgt menaikkan semangat bulu terus tegak.
Kesian kat penyokong totok.
Aper nak buat..aqal diberi utk digunapakai..
Dok terperosok kat benglel jer lama2 karatlah..
Tu yg terhasil dlm PAS skrg...

Zhuge Liang berkata...

Arakian kesahhnya maka berduyun-duyunlah ahli pas tanpa no ahli bersama-sama ahli amanah beserta sekelian umat seluruh dunia termasuk al qardhawi ke neraka.... mesti dr MAZA ketawa dalam hati... kesian ahli PIS....

mohammad azren berkata...

Berat ni. X perlu tunjuk kad ahli pun Allah tau siapa hamba nya yg ikhlas memperjuangkan islam. Sekolah mana dia ni dulu?. St john ke?. Ha...ha.

Tanpa Nama berkata...

Mabuk ketom kot ust ni.org bukan ust pn blh fikir benda kecil mcm ni.Dia ingat Allah tu mcm dia kot.singkat btl pemikiran ust pas bahalol nih.memalukan islam btl la

ahmad mohd jaeh berkata...

Ckp mcm org gila...

Tanpa Nama berkata...

Orang sesat aje kata masuk pas terus lulus masuk syurga.
Nak tanya, Pas tu agama ker???

BODO!!

Tanpa Nama berkata...

Bukan ke ostart ni yang baring atas jalan raya cuba halang kereta sultan Perak yang perkenan coup de etate BN daripada PKR. Patutnya langgar aje jadi taklah ramai yang dikafirkannya,

sahak berkata...

Aku nk masuk pas..leh masuk surga cepat..dpt no ahli ajer..hahaha..

Tanpa Nama berkata...

Memang betul semua tok lebai dan ustaz PAS bahlol kita lihat saja dimana-mana masjid pabila khutbah juamaat disampaikan oleh tok lebai PAS hanya berputar dengan tajuk yang mereka tahu saja langsung tidak menyentuh bab-bab semasa seperti keselamatan ,ekonomi dan sebagainya itulah sebabnya umat islam tidak maju asyik dengan firman dan hadis ,dalam islam kemajuan umat dititik beratkan tapi tok lebai serban besar PAS sibuk dengan hudud dan hukuman saja bagaimana hendak mengurangkan kemiskinan tidak pula dipedulikan duit zakat disalah guna tidak pula dikisahkan inilah hakikat PAS yang kununnya berjuang untuk menegakkan agama islam walhal perkara simple macam tu pun tidak diambil tahu bagimana hendak memmimpin negara.Pi mampuihlah PAS kata oghang Kedah.

Tanpa Nama berkata...

Gila babi punya ustz

Tanpa Nama berkata...

Mamat taliban tak dak teloq ni memang sembang deras. Masa kes di istana bukit chandan mamat nilah yg perangat harap ke janggut je yg panjang org lain masuk dia sembunyi d Terung.

Tanpa Nama berkata...

Kalau kad ahli tu tiruan punya boleh lulus ker.kuikuikui

Tanpa Nama berkata...

Sahabat Nabi pon takde nombor keahlian PAS. Sapa dia Norazli ni kalau banding dengan sahabat Nabi?
Manusia macam ni lah yang menyesatkan umat Melayu dan membodohkan orang. Bukannya nak tarik orang mendekati Islam. Sebaliknya menjadi fitnah untul Islam. Nak maki pun buat habis air liur je.

Tanpa Nama berkata...

Ini orang paling gila dlm dunia..mcm Allah x tahu menilai hambaNya..

Tanpa Nama berkata...

Malas dah aku nak layan orang2 gila dlm pas nih..

Tanpa Nama berkata...

KENA TARIK BALIK TAULIAH MENGAJOR NI.

Tanpa Nama berkata...

Dulu ada geng lebai PAS pernah mimpi cuba nabi. Sekarang dengan no keahlian PAS mudah untuk masuk syurga. Besok mungkin siapa yang tak gantung bendera PAS akan masuk neraka. Hebat sungguh geng lebai PAS..

Tanpa Nama berkata...

Kalau ada nombor ahli tapi x pangkah bulang..boleh masuk ke?..

Tanpa Nama berkata...

Ada kad ahli da bole buat semua dosa besar.. confirm tak masuk neraka

Tanpa Nama berkata...

Maaf cakap lah Boh.Dalam Pas la ni ramai ostad hak GILO BENGONG bermula dari presideng hingga ajk.Pengikut pula 2x NGOR{gilo}.Spesis ni tak layak jadi pemimpin.

Anti Fitnah berkata...

Aku dah agak dah. Di Malaysia, ramai betul orang2 yang "hebat" seolah2 depa ni wakil yang dilantik Allah swt. Sebelum ustaz ni sebut pasal kad ahli, saya dah lama tersenyum bila lihat MyKad. Orang yang beragama Islam sahaja akan dicetak Islam pada kadnya seolah-olah kalau dicetak Islam, maka Islamlah orang yang pegang kad tu. Malahan saudara baru perlu bersumpah di depan pesuruhjaya sumpah sebelum kadnya diluluskan. Di Malaysia ni, Allah swt nak beri hidayah kepada orang bukan Islam pun WAJIB melalui Jabatan Pendaftaran Malaysia untuk disahkan.
Satu hal lagi yang suka saya sebut di sini ialah di Malaysia, kalau sebut Melayu, maka Islamlah dia. Orang politik selalu bila berhujah, mesti sebut Melayu Islam. Entah di syurga ataua neraka nanti, ada tertulis tak kawasan khas untuk orang Melayu ni. Tapi yang saya hairan ialah sampai hari ini, belum ada lagi TANAH PERKUBURAN MELAYU ISLAM??? Bila lagi? Takut nanti bila mati, malaikat akan tanya soalan hang ni Melayu atau tidak? Hang ni ahli PAS atau tidak? ... sebelum benarkan depa masuk syurga / neraka.
Kepada Allah swt kita kembali.

Tanpa Nama berkata...

hahaha kelas sungguh lah ostard taliban ni
pa dia boleh gi bincang dgn allah , kalah lagi tuan presideng
dunia ..dunia ada lagi yang bodoh ,jenis makan dedak n tahi masih caya kat dia
kerana org jenis nama islam pun jadi rosak di mata bukan islam...puiikk

Tanpa Nama berkata...

ULAR ULAR dalam Pas ni tak boleh dipercayai. Semuanya jahil belaka.....Hanya yang jahil cakap bodoh.

Sebab tu ada ulamak yang sudah menjadi ULARmak.... ada juga yg digelar "ULARmak cari makan".

Jangan kita tertipu oleh golongan yang memakai daiper atas kepala.....

Nampaknya Pas akhir2 ni semakin teruk.... dari Pas menjadi Piss kemudian menjadi Pus dan entah apa pula nanti..

Rakyat dah TOLAK parti purba ini....

Tanpa Nama berkata...

Letak Lembu bertanding dengan Pas, kami akan undi LEMBU.

Nick Syam Fitrie berkata...

lebai auta Pis hanya reti pergunakan agama utk kepentingan politik puak lebai auta nya jer.

Tanpa Nama berkata...

dah mcm syiah... ke mmg syiah sdg bertaqiyah..

Tanpa Nama berkata...

,srkhgo;eagjwe'qGNwl;/eb'aN"WEGKPAB'[remAbnl:amrtn....UTZ GILA

Tanpa Nama berkata...

Baso ustad bengong bin bahalol..

Tanpa Nama berkata...

India Cina kapir zimmi pun masuk syurga jika ada nomot keahlian PAS..

Tanpa Nama berkata...

Tanya dia berapa luas syurga Allah yang Maha Pengasih dan Maha Pengampun lagi Maha Adil ?

Adakah hanya muat-muat untuk semua ahli PAS yang bernombor sahaja ?

Mengajak orang ke Syurga dengan jalan pintas adalah sangat berbahaya.

Malaysiabaru berkata...

Hahaaaaahahaaaaaa

Ajaran sesat di bulan syawal oleh anak didik kem is.is rusila bimbingan ayoh hadi Ping Marang... Bapak segala amalan sesat

Tanpa Nama berkata...

Bukan setakat gila babi, ini ustaz babi gila. Main sondol je, ape ko ingat Allah tu bodoh macam kamu ke? Walaun2, dah dpt no keahlian Pas ke belum. Jangan nanti dah mati no tak dapat lagi, tak masuk sorga.

Tanpa Nama berkata...

Alangkah ruginya Husam kerana di pecat sebagai ahli syurga.

Kerana membangkitkan isu balak dan mempersoalkan ujudnya rundingan dengan UMNO yang dinafikan oleh Tuan Presiden, dihantar Husam ke neraka. Husam tak jaga hukum...

Dia bercakap supaya ahli-ahli PAS kekal dalam parti. Bererti semakin sedikit lah ahli yang ada sebenarnya. Apalagi buat lah tawaran penginapan dan bermalam di syurga termasuk makan percuma di kecuali kan kena GST.

Melainkan selepas dia cakap, beratur orang di Jalan Raja Laut...!

fcrew berkata...

Air liur melimpah-limpah kat tepi bibir mcm saberi cheek dulu.

Jeman berkata...

tu pasal nama dia pon taliban, seswai dgn pemikiran taksub n ekstrimis membuta tuli.. jdkn pngajaran supaya x jd srupa dia

Tanpa Nama berkata...

Haru biru tunggang langgang pas skrg sejak pemergian arwah Tuan Guru Nik Aziz...aduhai sedih dan kesiannya...penyokong yg tinggal pun jenis walaun totok yg malas membaca...

Tanpa Nama berkata...

Hebat ustaz ni.boleh bwa ke surga.

Tanpa Nama berkata...

Hebat ustaz ni.boleh tau yg mna msuk surga.

Timnajib Jomfikir berkata...

Sebenarnya Azli taliban ni pengecut! dia nak pergi berperang sorang2 takut...terpaksalah guna pakai ayat syurga dan neraka utk ajak ahli PAS turut berperang bersamanya.

Apa pun....malang akan terus menimpa PAS....

otaiblues.blogspot berkata...

ape la nasib khalifah abu bakar umar uthman juga ali...bagqimana pula pejuang syahid 1400 yg lepas..dengar nama parti islam semalaysia pun tak pernah..apatah lagi no ahli...
jika benar lah ape yg di sampaikan talibaan itu ...bertaubat la...syurga neraka hak allah...bukan ajk pusat pas yg tentukan...
dah macam ajaran syiah la pulak...

Tanpa Nama berkata...

Tanya dia berapa keluasan syurga ?

Adakah muat-muat untuk ahli PAS yang ada nombor..?

Adalah sangat merbahaya mengajak orang ke Syurga dengan jalan pintas.

Orang yang rasa dirinya banyak bergelumang dengan dosa dan keluarganya yang abaikan Islam, akan mencari jalan mudah untuk menebus dosa-dosa mereka. Mereka sanggup buat apa saja.

Kita bernasib baik kerana penceramah ini tidak ada daya tarikan .. baik penampilan rupa dia dan bahasa dia.

Tanpa Nama berkata...

Gamaknya ahli2 lkhwanul Muslimin, lmam2 haramain, Dr.Yusoff Qardawi habih semua pakat ahli nerxxx kot...??
Nauzubillahi min-zalik....

lnilah punca ahli2 yg taksub dgn pis, terpesong abih nih...!!!

Sayang...!! kalu aqal yg dikurnia Allah masih kat lutut, x naik keatas kepala, inilah jdinya...

Tanpa Nama berkata...

Maka Sebelum pas Lahir, tiada manunia masuk syurga?

Ulama pas memang tersuci termulia

Tanpa Nama berkata...

Paling teruk letak unmo, kami undi unmo juga!!!!

omar daud berkata...

Salam

Bagaimana umat rasul2 terdahulu!!Seperti nabi noah,nabi lut,nabi shoib,nabi musa,nabi isa....dan umat nabi muhammad 1.5billion di seluruh dunia sekarang ni!!jika benarlah apa yg dicakapkan oleh tuan Azli ni.

Entahlah mungkin kita belom jumpa lagi ayat2 quran dan hadith yg Allah memberi kuasa penuh pada PAS,untuk memberi wahyu pada syaidina azli,dapat tauliah dari allah syurga terletak pada no ahli PAS.

yANG KITA BELAJAR AGAMA,dari tok2 guru yg sahih(bukan tok guru politik) Syurga adalah HAK Allah,tiada siapa yg boleh decide,hatta nabi Muhammed s.a.w sekalipun.(Buktinya bapa saudara nabi dan ubai bapa munafik yg didoakan oleh nabi untuk masuk syurga/tapi allah tak izinkan)Siapalah kita yg berada 1400 tahun selepas zaman sahabat2 dan Tabi'in ini.Inilah bahayanya,bila parti politik mengangap,parti politik pas adalah AGAMA.

Wallah'ualam.

Tanpa Nama berkata...

hangpa tunggu la sat lagi, mamat tu mesti buat uturn dan kata dia gunakan "bahasa kiasan" dan nak hebat lagi dia akan kata ni "ilmu mantik" yg mcm tgna selalu guna...hahaha

geng geng pascai ni mana tahu bahasa kiasan main belasah saja..aku rasa bm spm mesti fail punya kes

Tanpa Nama berkata...

helo azli.

kau dulu berjuang dgn taliban lawan komunis.

yg kau balik mlysia buat apa.

apa hukum org yg lari dari medan jihad

dh balik buat keje2 karut mcm ni.

atau kau memang agen umnu yg merosakkn pas dr dlm sama mcm dr zuhdi dn moktar senik yg suka usap janggut saidina umar tu.

Mat Safian berkata...

Depa tempah kad keahlian PAS kat kedai mana? hebat kedai tu...kad yg dia cetak tu kad syurga...kah3

Tanpa Nama berkata...

BUDAK INI PATUT DITANGKAP DAN KERANA MENGELIRUKAN. PANDANGANNYA BOLEH MENYESATKAN UMAT ISLAM. BOLEH DIDAKWA..KESIAN

Tanpa Nama berkata...

habis lah Saidina Abu Bakar, Saidina Umar, Saidina Uthman dan Saidina Ali R.A.H

tak sempat daftar PAS takder nombor ahli

gerenti masuk neraka

Tanpa Nama berkata...

Kalu gini la gaya mentaliti ustaz atau golongan agamawan dlm pas, aku sanggup tolak hudud yg mereka bawa...dikhuatiri pemahaman thadap maksud hudud itu disalahertikan yg sepatutnya hudud itu utk mendidik bkn utk menghukum semata mata...jika perlaksanaan hudud itu menyebabkan ramai yg kudung kaki dan tangan dari hari ke hari sehingga bertahun maknanya wujud masalah pd perlaksanaannya...sdgkan hudud itu apb dilaksanakan sekali, pasti ada yg gerun utk melakukan jenayah..itulah maksud hudud yg sebetulnya...jadi,jika gol sperti ustaz yg ada dlm pas kini dgn pemikiran yg 'jahanam' mcmni, aku xberani nk kata setuju..islam ini mesti dibawa oleh golongan yg cerdik...bukan yg berjubah serban semata..tp bodoh nak mampus...harapkan tua..tua nak mampos..tp cerdik xde lgsung...memperbodohkan org lain dgn bselindung di sebalik imej jubah serban...sedarlah umat islam ku...sedarlah wahai saudara seislamku, berfikirlah dgn akal yg waras..tuntut la ilmu..jgn biar diri ini dan pemikiran kita di tipu dan dijajah dgn ilmu dari org yg bodoh walaupun yg menyampaikan ilmu itu mempunyai sijil2 agama setinggi gunung...tp kalau akhlak mereka tidak amanah thadap ilmu, mereka akan memusingkan fakta utk mendptkan pengaruh dan pengikut..

Tanpa Nama berkata...

Tgk dahi pun ada tanda hitam... ahli syurga apa g2...

Tanpa Nama berkata...

Inilah kesan dpd muktamar tahun lepas..pemutihan konon..yg tinggal sekarang hanyalah lebai2 bengong bahalol dpd tuang presideng sampai ahli2 walaun

Pencolekhangek berkata...

Tolong tanya dia minum air apa masa bagi kuliah? Takkan minum sorang je! Lebai plastik ni mesti ada guru dan guru dia ajar benda tu kot. Kalau murid salah tolong betulkan. Namun selalunya guru kencing berdiri murid kencing berlari. Mufti-mufti pun senyap je. Ulamak dunia pun senyap. Tak kisahlah. Kalau macam ni punya parti bukan saja jangan undi, kalau ada kuasa eloklah diharamkan saja!!

Tanpa Nama berkata...

Malaikat tanya, ostat ni tunjuk nombor

Tanpa Nama berkata...

Dah 50 thn lebih dengar ceramah agama & belajar drp guru2. Serius, ni la first time ada ustaz cakap no keahlian pas boleh jadi tiket masuk syurga. Ustaz akhir zaman....

Tanpa Nama berkata...

"Racist extremist and religion fanatic"

Tapi banyak orang suka mereka. Bodoh sangat

Tanpa Nama berkata...

Ini merupakan satu soalan tambahan yang akan di tanya oleh Mungkar Nangkir ..

Maka adalah di harapkan imam yang membaca talkin mengemaskinikan bacaan talkin dengan memasukkan soalan .. Apakah Nombor Ahli PAS kamu ? Maka hendaklah engkau jawab dengan terang dan yakin .. Nombor ahli saya 301402.

Tanpa Nama berkata...

kalau la aku sedang memegang sebuah lighter... dn si azli ni ada didepan ku.... akan ku bakar janggut nya

membawa ajaran sesat dn sempit

Tanpa Nama berkata...


Aku akan ketawa besar sekira nya Norazli Musa ini bersama aku dalam neraka...

Bukan senang nak ketawa dalam neraka...


HAHAHAHAHAHAHHAHAHA ...

Tanpa Nama berkata...

Ni ulamak cari publisiti murahan mcm artis jgk tayang body bogel sana sini nk cari publisiti murahan..ni cth mudah ulamak murahan pas...ulamak murahan umno dah selalu sgt keluar tv..

Tanpa Nama berkata...

Syurga ciptaan pas bernabikan hadi..hidup disyurga pas sungguh istimewa di jamu makanan jeruk kelubi,kerabu pucuk paku berulam jering dan minuman sirap cincau...itulah sahaja makanan istimewa syurga ciptaan pas..susunya adalah keluaran dutch lady @ susu cap junjong...

Tanpa Nama berkata...

Tengok.muka serabut mcm byk masalah..entah2 esok hantar daftar masuk tanjung rambutan

Tanpa Nama berkata...

Orang Arab Saudi yang tak tak ada nombor keahlian PAS macam mana? Masuk neraka ? Kafir yang menyokong PAS pun masuk neraka ? Kalau begitu buat apa sokong PAS ?

Tanpa Nama berkata...

Taliban tu dah confirm neraka, bradder belum!

Tanpa Nama berkata...

Buat apa sokong pas? Kerana Ada derma billion, Kerana Ada dedak yang sedap

Matsedar berkata...

Bagaimana bolih terpilih jadi AJK PAS PUSAT?

Tanpa Nama berkata...

Bukan kontroversi tu...tapi cakap orang bodoh piang.

Dr.Paridul Adras Ismail berkata...

Ustaz Norazli Musa atau nama glamournya Ustaz Taliban memang seorang pemikir Islam yang cukup "hebat". Pendapat beliau betul, bernas, tepat, jitu dan padat, tetapi semuanya ke laut. Tiada nas atau dalil yang menyatakan pintu syurga hanya untuk individu yang mempunyai nombor keahlian Pas sahaja. Kenyataan beliau ini telah diviralkan dalam semua media elektronik. Sehingga kini, Majlis Syura Ulama Pas dan Dewan Ulama Pas tidak pernah memberi komen terhadap kenyataan yang kontravesi ini. Jika tiada tindakan dua badan tertinggi Pas ini, bermakna kenyataan beliau itu direstui Pas.

Ramai orang yang mempunyai nombor keahlian Pas, namun kini tidak lagi menjadi ahli Pas. Saya menjadi ahli Pas pada tahun 1985, selepas Peristiwa Memali. Saya pernah aktif dan pernah ditukarkan tempat kerja kerana dituduh berkempen untuk calon Pas. Pada tahun 2015, selepas Muktamar Pas 2015, saya menjadi ahli Parti Amanah Negara (Amanah) kerana sudah tidak yakin dengan kewibawaan Pas dalam kancah politik negara. Namun begitu, saya tidak pernah memohon keluar atau dipecat dari Pas setelah menjadi ahli Amanah. Persoalannya, adakah saya layak masuk syurga seperti mana ajaran Ustaz Norazli? Kah7. Syurga itu milik Allah dan kunci pintu syurga bukan dipegang oleh Ustaz Taliban.

Tanpa Nama berkata...

Aku akan ketawa besar sekira nya Norazli Musa ini bersama aku dalam neraka...

Bukan senang nak ketawa dalam neraka...


HAHAHAHAHAHAHHAHAHA ...

Cp drp atas.

Aku sokong 200%. Hahahahaha. Aku cadang azli berenti jadi olamak. Senario pon ada azli jugak. Ako cadang azli masuk raja lawak mega. Pasti meletop bebb. Hahahaha. Mana komen majlis syura dan dewan olamak pas? Komen mufti perak dan mufti pahang? Takut ker. Ke mulut dah penoh dedak? Hahahaha