17 Jun 2009

PAS UMNO : PROTES KERAJAAN PERPADUAN BERMULA


Seorang sahabat menghantar gambar di atas melalui email. Katanya di Kota Bharu. Tiada komen. Dan adakah dibawah ini pemimpin agung kerajaan perpaduan? - penarikbeca

LAGU RASMI KERAJAAN PERPADUAN?




-angkasanuri

4 ulasan:

Hyuuga berkata...

kt area kota bharu ni da byk sepanduk cmni..
say no to UG

Tanpa Nama berkata...

Salam,

Protes tu bagus...tapi, biar kena pada tempatnya. Apa yang saya nampak sekarang adalah usaha UMNO untuk memecahbelahkan PR melalui kenyataan2 dan media2 milik mereka dengan memainkan isu kerajaan perpaduan ini. Seolah-olah PAS nak masuk UMNO. Apa yg saya faham adalah TGHH hanya menyampaikan konsep sj. Itu pun jika UMNO benar2 ingin kembali kepada Islam yang sebenar, mengamalkan kembali prinsip demokrasi, membersihkan kembali institusi kehakiman dan sebagainya. Konsep tersebut hanyalah saranan kepada satu pelaksanaan bersama, bukannya untuk PAS masuk UMNO.Nampaknya, pada tahap pertama ini UMNO sudah pun berjaya memperok-perandakan PR terutamanya PAS dengan memainkan isu tersebut. Nasihat saya, demi kebaikan bersama...PAS dan PR, saya harap seluruh ahli dan penyokong PR jangan termakan dakyah daripada UMNO. Itu hanyalah permainan mereka untuk menhancurkan PR sedangkan yang sebetulnya bukan begitu. Jika keadaan ini berterusan, saya yakin sebelum PRU 13, PR mungkin akan menyembah bumi. Kenapa tidak kita bersatu hati....berfikiran positif dan berbaik sangka dalam menghadapi perkara ini? Ayuh...sedarlah wahai penyokong PR terutamanya PAS, kalian telah menjadi mangsa mainan politik UMNO. Bangunlah...jangan disebabkan isu putar belit tersebut, kita dengan tidak semena-mena menguburkan parti PAS yang kita sayangi! Bermuhasabah lah...jangan terlalu mengikut emosi dan amarah.

Tanpa Nama berkata...

Menerangkan keutamaan Islam dan ajarannya yang paling utama

Hadis riwayat Abdullah bin Amru ra., ia berkata:
Seseorang bertanya kepada Rasulullah saw. Islam manakah yang paling baik? Rasulullah saw. bersabda: Memberikan makanan, mengucap salam kepada orang yang engkau kenal dan yang tidak engkau kenal. (Shahih Muslim No.56)

Hadis riwayat Abdullah bin Amru bin Ash ra., ia berkata:
Seseorang bertanya kepada Rasulullah saw: Orang Islam manakah yang paling baik? Rasulullah menjawab: Orang yang kaum muslimin selamat dari lisan dan tangannya. (Shahih Muslim No.57)

Hadis riwayat Abu Musa ra., ia berkata:
Aku pernah bertanya: Wahai Rasulullah, Islam manakah yang paling utama? Rasulullah saw. bersabda: Orang yang kaum muslimin selamat dari lisan dan tangannya. (Shahih Muslim No.59)

sb dehlawi berkata...

Agenda Umno untuk pecahbelahan PR? memang betul. tetapi orang yang memberi ruang untuk umno suntik racun ialah pendokong2 UG. walau apapun anggapan hj hadi dan nasharddin samada lontaran idea, bincang eonomi, soial ke? mengapa jadikan akhbar sebagai wadah untuk bertempik nk UG? dimanakah kredibiliti Hj hadi sebagai presden dan nasharudin sebagai Tim hadi? Bukanka kita ah aa PR mengapa tidak dibincang peringkat dalman. lagipun mengpa keputusan Muktamar di Ipoh mahu diperkosa ?