2 Mei 2009

MB UMNO Haram, Zambry Sengaja Reka Cerita

Zambry Abd Kadir sengaja mereka-reka cerita kononnya ada menerima maklumat pihak tertentu mahu mengadakan demonstrasi jalanan ketika berlangsungnya sidang Dewan Undangan Negeri (DUN), 7 Mei ini.

"Saya dimaklumkan tujuan demonstrasi itu diadakan untuk `bersaing' dengan sidang DUN bagi menentukan siapa yang lebih kuat.

"Ini bukan langkah bijak kerana Sidang DUN diadakan bukan mencari gaduh atau menunjuk kekuatan dengan sesiapa, sebaliknya untuk membahaskan program pembangunan bagi faedah rakyat," katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis kesyukuran pelantikannya sebagai Menteri Besar anjuran Umno Pasir Salak di Kompleks Felcra Seberang Perak dekat sini, malam tadi.

Sebenarnya Zambry cuba meminta pihak polis memberikan kawalan terhadap Bangunan Perak Darul-Ridzuan dimana sidang DUN tersebut akan di adakan seterusnya menjadi sebab kepada campurtangan pihak polis di hari tersebut untuk menahan mana-mana ADUN Pakatan Rakyat supaya mereka (kerajaan haram) dapat berbuat apa-apa yang mereka suka di dewan undangan tersebut.

Demikian pandangan beberapa penganalisis politik Perak yang menyifatkan kenyataan Zambry tersebut sebagai satu muslihat untuk menjustifikasikan tindakan polis nanti.

Ini dapat dilihat dengan kenyataan Zambry yang berkata, beliau yakin pasukan keselamatan akan mengambil tindakan tegas terhadap mana-mana pihak yang menganjurkan demonstrasi jalanan yang bercanggah dengan undang-undang selain mengadakan kawalan ketat di luar bangunan Perak Darul Ridzuan sepanjang sidang DUN dari 7 hingga 13 Mei ini bagi memastikan perjalanan persidangan itu berjalan lancar.

"Ada kemungkinan pihak Zambry seperti golongan PEKIDA akan dipanggil untuk melakukan provokasi seperti hari persidangan di bawah pokok beberapa bulan lalu," tegas seorang rakyat Perak.

Kerajaan kudeta Perak telah memanggil persidangan DUN 7 Mei ini dengan berharap mengusulkan pemecatan Sivakumar sebagai Speaker untuk digantikan dengan ADUN BN. Zambry yang gagal untuk mendapatkan perisytiharaan dari Mahkamah Persekutuan bahawa beliau sebagai MB yang sah telah bertindak melangkaui kkeputusan mahkamah tersebut dengan meneruskan untuk mengadakan persidangan pada 7 Mei ini dengan alasan telah mendapat perkenan Sultan Perak.

11 ulasan:

C.C.GAN berkata...

Menteri Besar haram memang sengaja buat hal....baik makan tahi..

C.C.GAN berkata...

Harap RAYAT PERAK bangun menentang MENTERI BESAR haram itu pada 7//5/2009

ANTI DAP KAFIR HARBI berkata...

ASemasa PRU12, BN Perak menang 28 kerusi, dap 17,pkr 8 dan pas 7. Sultan Perak panggil Tajol Rosli mengadap untuk tubuh kerajaan kerana dap, pkr dan pas bertanding bukan sebagai sebuah parti sperti bn. pakatan rakyat adalah pertubuhan haram.

Tajol Rosli ajak pas bergabung bentuk kerjaan seperti saranan Sultan Perak atas nasihat Dato' Harussani, Mufti Perak.pas tak setuju termasuk ahmad awang yang tak menang. walaupun ditawar jawatan 6 exco. tapi pas lebih suka dan sayang untuk bergabung denga dap kafir harbi.

Jamaluddin pkr dicadang jadi mb sebab bilaangan lebih banyak dari pas. tapi sebabn jalaml ni hanya lulus spm maka nizar jadi sebagai ganti.
tidak ada bantahan dari umno walaupun adun umno ada 27 paling banyak dalam dun perak.

maka nizar diangkat jadi mb. dap mula nak boikot tapi undang tubuh negeri perak mesti melayu jadi mb.

bila tiga adun yang cinta kepada kebenaran dan melihat orang melayu dan Islam sedang dipermainkan oleh dap, nizar hanya membuta tuli mereka kemudian menyokong bn.

Prosedur yang sama diambil oleh Sultan Perak untuk melantik Dato' Zambry. NIZAR DIARAH MELETAK JAWATAN DAN AKAN GUGUR DENGAN SENDIRI KALAU TIDAK LETAK JAWATAN SEBAB TIDAK DAPAT MAJORITI. TAPI NIZAR DENGAK BONGKAK DAN TAK SEDAR DIRI TAK MAHU LETAK JAWATAN.

siapa yang mengata Dato Zambri mb haram kamu buta undang tubuh perak dan perlembagaan. KAMU LEBIH SUKA NIZAR JADI MB BARUA DAP KAFIR HARBI. TOLONG KIRA 4 EXCO MELAYU LAWAN 7 EXCO KAFIR HARBI SIAPA YANG AKAN BUAT KEPUTUSAN ? JANGAN SEBAB UNDI TAMAK KUASA DAH MENANG SIKIT DAH BUTA MATA BUTA HATI!

TokJanggut berkata...

Jom ramai-ramai ke Ipoh 7 Mei 2009.

amoker berkata...

bloddy zamry

Perakian berkata...

Rakyat Perak sekalian, sama-sama kita menentang habis-habisan kerajaan haram BN pada 7 Mei 2009...biar Zambry yang tak guna dapat malu...

Daulat Tuanku...Hidup Nizar...Hidup Pakatan Rakyat

Tanpa Nama berkata...

ANTI DAP KAFIR HARBI ....anda lah buta kayu buta hati...abis barisan najis yg ko agung agungkan tu tak der cina ka...mca itu bukan cina..ingat sikit la... agama islam tak galakan assobiyah...mengutamakan kaum kaum yg tertentu sahaja...prinsip islam menentukan keadilan dalam islam tak kira lah cina ka,melayu ka atau india ka...aku tgk sebilangan kecil melayu umno kaya raya...sebahagian besar melayu hidup melarat terutamanya di pantai timur...ada umno kepala bapak ko ambil kisah...cakap aje berdegar degar...aku nak bagi tau la..pasal ko tuh bahlol tahap gaban...yg bunuh bangsa melayu sendiri adalah umno ...aku nak tanya lagi la..betul ke umno perjuang nasib orang melayu seperti yg di war war...yg aku nampak umno tipu melayu adalah...aku nak bagi tau la...mb haram ko tu dah mcm kafir harbi perangai..serupa mcm ko juga...ko sekolah agama tahap mana...!!!kalau setakat sekolah agama kerajaan...tak yah lah sebut kafir harbi..parti gerakan perintah pulau pinang dulu...tak sebut pun kafir harbi...apa su kun tuh bukan kafir harbi ka....atau melayu babi mcm ko...!!!!

Tanpa Nama berkata...

ANTI DAP KAFIR HARBI,
MCA MIC Gerakan Kafir lagi kafir harbi. Rujuk kata-kata mereka akan tetap tentang hukum Islam.

UMNO telah lama bersekududukan dengan kafir harbi..

Kenapa takut nak hadapi rakyat untuk bubarkan DUN dan berpilihanraya?

Tanpa Nama berkata...

Makin kotor Beend mainkan, makin teruknya GE13 nanti!!
teruskanlah taktik-taktik haram mu! Zombie!

Tanpa Nama berkata...

kepada ANTI DAP KAFIR HARBI said, tu patut lah BN bayak kalah dalam bayak pihanraya kecil yg diadakan ..akal diorang ni bodoh mengalahkan orang dayak kat serawak tu. kalau macam ni la akal diorang ni berfikir alamat nyawa BN pilihanraya 13 terkubur la.. macam ni punya akal nak perintah malaysia? melinkop....

Unknown berkata...

INGATLAH,WALAUPUN DAP BUKAN BERAGAMA ISLAM TETAPI DAP TIDAK MENGKIANATI SESAMA MANUSIA.CUBA TENGOK UMNO/BN,BENDA HARAM JD HALAL,YA ALLAH,TERIMA KASIH KERANA MEMBUKAKAN HATIKU UNTUK MENGIKUT DAN MENYOKONG PAKATAN RAKYAT.SESUNGGUHNYA SEBELUM INI AKU SESAT DIBAWAH UMNO/BN YG KAFIR.YA ALLAH AKU BERMOHON HANCURKANLAH PUAK2 YG MAHU MENGHANCURKAN AGAMAMU.