19 Jul 2016

Kamu Yang Tidak Istiqamah, Kamu Suruh Bubar AMANAH!

Bubar AMANAH, pembangkang akan tenang, kata Tuan Ibrahim

Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man meminta Pengarah Komunikasi Parti Amanah Negara (AMANAH), Khalid Samad agar tutup mulut dan membubarkan parti itu.

Tuan Ibrahim berkata demikian sebagai mengulas cadangan Khalid agar beliau dan Naib Presiden PAS, Datuk Iskandar Abd Samad meninggalkan PAS.

“Komen saya, blok pembangkang akan tenang kalau Khalid boleh 'tutup mulut' atau AMANAH dibubarkan,” katanya.


Khalid mencadangkan sedemikian jika PAS tidak lagi sudi atau mampu membawa mesej Islam sebagai rahmatal-lil-’aalamin (rahmat ke seluruh alam).

Bercakap kepada Malaysiakini, Tuan Ibrahim menegaskan, saranan itu dibuat kerana menjangka AMANAH bakal berdepan masalah dalam pembahagian kerusi di kalangan blok pembangkang.

"Saya sebagaimana orang ramai melihat AMANAH akan berhadapan dengan masalah kerusi mana yang akan ditandingi pada pilihan raya umum (PRU) akan datang.

"Keadaan ini akan mendedahkan persaingan tiga penjuru sebagaimana dalam pilihan raya kecil (PRK) lalu," tambahnya.

Bagaimanapun, keadaan akan berlaku sebaliknya jika DAP atau PKR bersedia untuk menyerahkan beberapa kerusi mereka kepada rakan dalam Pakatan Harapan itu, jelas Tuan Ibrahim lagi.

Jika tidak, sebab itu adalah lebih strategik dan baik untuk AMANAH diserapkan sahaja ke dalam parti pembangkang sedia ada, ujar beliau.

Mengulas lanjut, Tuan Ibrahim berkata, negara sebenarnya tidak memerlukan terlalu banyak parti politik dalam blok pembangkang semata mata kerana kecewa atau ingin menjadi pemimpin.

"Sikap 'tidak boleh bekerja di bawah orang' adalah antara sebab muncul pelbagai parti politik," katanya.

Dalam pada itu, Tuan Ibrahim turut menegaskan beliau tiada mempunyai masalah untuk bekerja bersama Presiden PAS dan saf kepimpinan parti itu yang ada.

"Kami sangat bahagia, seronok dgn kemanisan ukuhwah sangat dirasai.

"Sikap hormat menghormati, berlapang dada dengan perbezaan serta thiqah kepada pimpinan menjadi nadi kekuatan PAS kini," tambahnya.

ULASAN GB

Setelah melakukan u-turn terhadap saranannya sendiri, kini TITM menempelak Khalid Samad dan meminta AMANAH dibubarkan.

Ia menampakkan bahawa PAS kini tak mampu bersendirian dan gerun dengan kehebatan AMANAH, lantas meminta AMANAH dibubarkan.

Ini bukan kali pertama TITM melakukan u-turn setelah Haji Hadi menggunakan kuasa vetonya.

GB sudah ulas sebelum ini. Petikan:

Berapa banyak kali sudah, setiap kenyataan para pemimpin PAS khususnya dari TITM sendiri telah diterbalikkan oleh Presiden PAS sendiri. Contohnya:


Ternyata TITM yang tidak ada kredibiliti memimpin kerana setiap kali ia mengeluarkan cadangan dan saranan, ia ditentang oleh ketuanya sendiri. 

Lepas tu merajuk, keluarkan madah.... bila dipuji kena sedia dikeji....

Mengenai tuduhannya "negara sebenarnya tidak memerlukan terlalu banyak parti politik dalam blok pembangkang semata mata kerana kecewa atau ingin menjadi pemimpin.

"Sikap 'tidak boleh bekerja di bawah orang' adalah antara sebab muncul pelbagai parti politik"


Kita telah menjawabnya berkali-kali. Kumpulan kamu yang melakukan konspirasi menyingkirkan golongan professional dalam PAS melalui CAI, kini kamu tuduh mereka kumpulan kecewa atau ingin jadi pemimpin.

Sehingga kini ramai ahli PAS sendiri tak kenal dan tak tahu bila ditanya nama-nama AJK PAS Pusat. Malah kenapa agaknya AJK-AJK itu tidak mengadakan program ceramah sepertimana dilakukan sewaktu dahulu oleh mereka yang telah disingkirkan?

Pertama kerana tak ada orang yang teringin nak jemput mereka dan yang kedua tak orang yang ingin mendengar ceramah mereka.

Malah ceramah TITM sendiri tak orang yang nak dengar:


Tentang tuduhan TITM kononnya AMANAH akan menghadapi masalah pembahagian kerusi di kalangan komponen Pakatan Harapan, ia hanyalah fitnah dan angan-angan TITM semata-mata kerana komponen-komponen PH sentiasa saling percaya mempercayai dan saling kukuh-mengukuh di antara satu sama lain. Buktinya di PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar baru-baru ini dimana semua pemimpin komponen PH telah menyokong AMANAH sejak sebelum penamaan calon lagi dan terus bersama-sama turun berkempen dan tidak berlaku pun sebarang percanggahan di kalangan komponen PH.

PAS yang terkontang-kanting sekarang ini. Dahulu mendabik dada kerana katanya PAS lebih kuat bila sendirian. Lepas tu merangkak-rangkak cari kawan dan NGO nak sertai blok ke3. Dapat satu, IKATAN yang ahlinya ada 79 orang.

Guna RUU355 nak dapat pengaruh, ditempikkan konon ada 1000 NGO akan bersama-samanya, alih-alih yang datang tertandang di dewan serba besar itu tak sampi 100 orang, itupun termasuk AJK-AJK PAS sendiri.


Demikianlah, PAS bakal berkubur kerana takabur!

Sudah-sudahlah TITM. Kamu sebenarnya yang tidak istiqamah dengan saranan kamu dan PASlah yang sepatutnya dibubarkan, bukan AMANAH. realitinya, blok pembangkang lebih tenang tanpa PAS.

Kartun dari Megat ini menutup ulasan GB kali ini:

50 ulasan:

Mat Safian berkata...

Aku dah kata...jgn percaya jgn cakap TITM pasal genjatan senjata antara pembangkang. Semuanya taktik dr UMNO yg nak pantau saki-baki harum manis dlm PAS. TITM adalah asuhan kerajaan macam Haron Din, dr kem BTN satu kepala dgn Hasan Ali. Ketiga2 mai dr Forum Perdana Hal Ehwal Islam.

ahmadmusadik sham berkata...

Peliknya lah orang ni. Semalam syor gencatan senjata.Fight lah utk genjatan senjata sungguh2 walaupun orang lain belum faham lagi. Ini tidak. Bila lawan hentam dia hentam balik. Bila nak berjaya gencatan senjata kalau sikap macam ni. Yang punya cadangan pon tak leh firm apatah lagi yang lain. Teruk lah politician macam ni...

Tanpa Nama berkata...

Jawapan paling simple, PH @ AMANAH jangan layan Pas. Mereka tubuh block 3suku ke, block umpurno ke, nak bersendirian macam berok sumbang ke, lantaklah. Mereka semua memang tak suka pemimpin Amanah semasa pemimpin Amanah dalam Pas lagi. Amanah sebok nak berbaik dengan Pas buat apa? (saya marah ni)

Tanpa Nama berkata...

lebih baik tak payah cakap gencatan senjata..lepas tu berbelit-belit..ini kee pejuang yang konon nak memperjuang islam..straightforward laa..kalau memang nak jadi pakatan najib katakanlah terus terang...jangan perbodohkan rakyat

Pemuda parit kings berkata...

Nk tak nk terima je la kekurangan...jgn bongkak dan sombong... akhirnya paspispusss hancur dipukul badai... kahkahkah..

omar daud berkata...

Salam:Laa.. Ingatkan pasal apa,pasal pembahagian kerusi.

Kata nak berdakwah!!tak payah ka putrajaya.TITM kalau Gentlement sila tarik diri dari selangor,sebelom ni beria-ia Haron deng..nak tarik diri.

Islam ala parti PAS,bila bab harta dunia,semua hukum islam dah jadi tungang-terbalik.Selagor adalah lubok dana PAS,inilah satu sebab prinsip yg parti agama pas pegang jadi carca-merba.kATA hADI,siapa yg tak ikut ACUAN PAS dia tak geng,tapi di selangor ada DAP yg tak ikut acuan PAS...tIBA-TIBA BOLEH GENG PULAK DOH..


PH,lupakanlah sahaja PAS,move forwad.Biar kita kalah secara gentlement daipada menang secara u-turn dan tak ada prinsip LANGSUNG.

go PH go.

Tanpa Nama berkata...

Lagi-lagi ustaz politik ini... Boring...

Tanpa Nama berkata...

Anak Tuan Man ni patut bungkus.. Ada hati nak jadi pemimpin, tengok muka dah no konpideng..cakap berbelit belit macam orang munafik..huh lansung tak guna la... Ambil celotep, tutup mulut ko berahim.. Perabis beras jer.

Tanpa Nama berkata...

TITM kalau nak cakap rujuk presideng dulu..sekarang kena buat alasan nak tutup malu..akibatnye ada orang yg dipersahkan..tak ubah politik umno baru..

Tanpa Nama berkata...

Ki,ki,ki alahai TITM...no comment lu pk la sendiri....

Arouse Mah berkata...

Ramai org dah boleh teka sikap Pas.

...dan tekaan itu benar belaka !

Pas hanyut di alam mereka sendiri

Tanpa Nama berkata...

macam2.. TITM.sedey. Apa lagi lepas ni isu yg nak dibawa.kejap nak..kejap xnak.dlm hatii nak join PH tu

Tanpa Nama berkata...

Akhir kalam...PH usahlah lagi layan Pas yg bodoh sombong tu...buang masa aje...udah udahlah ler tuuu...dah jemput dgn baik namun org tak sudi...buat apa lagi terhegeh hegeh...

Tanpa Nama berkata...

PIS dan al-munafiqun berpisah tiada...macam tuang presideng...

Tanpa Nama berkata...

kesian titm...
cadangan nk berbaik baik dgn rakan lama..ditolak mentah mentah olh ketua dia sdri..
maklumlah..
hadi awang,haron din dh dpt dedak istimewa dri najib..dri umno..
lastly bila cadangan x dak sambutan..mula nk meroyan cari kesalahan org lain..
malu je sama kopiah ats kepala..titm

Tanpa Nama berkata...

Nampaknya peranan TITM sebagai Timb. Presiden PIS cuma jadi maharaja lawak. Hahaha hahaha hahaha dia sarankan genjatan senjata sebab sedar tentang real politik di Malaya tapi masih takut tak cium syurga kononnya sebab tak ikut cakap boss. Jadi balaci laa nampaknya org tua tuu. Yg muda2 goyang ekor serban angguk angguk bodek boss yg tua pula berkelintau bersilat lidah jadi pak lawak hahaha hahaha

Tanpa Nama berkata...

Antara Tuan Ibrahim dengan Iskandar... Iskandar lah yang sepatutnya tinggalkan PAS sebab sikap bebal tak ada telur Tuan Ibrahim telah di kesan awal-awal lagi. Jangan Iskandar pun sama nak jadi pemimpin macam Tuan Ibrahim.

Lagi pun nama ayah dia kan sama dengan Khalid Shah Alam..

Tanpa Nama berkata...

Kesian titm. Ashik u turn jer. Takut sgt dgn hadi awe. Inilah bahana pemimpin ayam katek. Bila khalid asak sikit menggelupor dia. Suruh khalid diam dan bubar Amanah. Tanda titm mati akal n tiada hujah. Lain kali jgn perasan ulamak wpun lulus master in dakwah. Hihihi. Kan dah kena dgn khalid. Hihi

Tanpa Nama berkata...

Khalid cuma minta ke dua-dua kawan nya tinggalkan PAS kerana tidak mahu kawan nya menjadi pemimpin yang suka lepas cakap tanpa memikirkan kesan dan hilang maruah.

Tentu ada sebab yang tidak di terfikirkan oleh orang lain dengan tidak semena-mena Tuan Ibrahim menyuarakan genjatan senjata. Malangnya semua sebab tersebut yang terlintas dalam fikiran Tuan Ibrahim dibiarkan dan ditinggalkan begitu sahaja semata-mata kerana takut pada Hj Hadi tanpa berbincang dengan kedua-dua pemimpin tersebut. Lihat lah .. sehingga memaksa kesemua Adun PAS terpaksa membuat kenyataan bertulis. Ini tidak akan berlaku sekiranya orang yang bijak dan rendah diri yang memimpin PAS.

Jadi mana dia sikap hormat menghormati, berlapang dada dengan perbezaan yang dikatakan oleh Tuan Ibrahim ?

Tuan Ibrahim mengaku pendapat tersebut adalah pendapat peribadi dan kata-kata Khalid pun bersifat peribadi dari seorang kawan kepada se orang kawan.

Tetapi orang yang minta genjatan senjata akhir nya yang menyerang AMANAH bukan Khalid !! Teori dia untuk mengelak tiga penjuru menunjukkan kebagangannya kerana PAS telah menyatakan akan meletak calun di semua kerusihormat menghormati, berlapang dada dengan perbezaan dan dia juga tidak mengambilkira AMANAH telah bertanding tanpa hilang deposit.

Dan selama ini PAS bukan sahaja menyerang AMANAH tetapi PAS telah mengistiharkan DAP adalah musuh Islam sehingga timbulnya harbi. Jika AMANAH diserapkan senang lah kerja PAS menyerang DAP dengan terus menuduh DAP musuh Islam.

Ramai kata parti baru Mahathir tidak kuat tetapi ramai tidak tahu PH bertambah kuat jika parti baru tersebut menyertai PH. Ini kerana ahli PKR berbilang kaum dan dasar nya tidak bersifat perkauman. DAP di katakan parti untuk orang cina. AMANAH berlandaskan Islam. Dan parti baru yang dinamakan Parti Melayu Baru Bersatu mewakili orang melayu. Kalau betul kena adunan nya cara nya ia menghasilkan acuan yang cantik dengan citarasa yang sangat istimewa.

Semoga Tuhan menyayangi kita sehingga kita sendiri menyayangi diri kita sendiri.

Kepada Allah dikembalikan.

mohammad azren berkata...

U turn sokmo

Benbrahem berkata...

Sekiranya pemilihan Kepimpinan Pis dalam Muktamar 2015 dahulu tidak "dicemari" dengan pembekalan kertas "chai" kepada setiap wakil/peserta, dan pertandingan dijalankan di atas padang yang sama rata, adalah dijangkakan tidak banyak muka2 kepimpinan Pis yang duduk di pentas Pis hari ini termasuklah TITM sendiri! Dan masa yang mereka gunakan untuk mengetatkan skru Pis yang sudah longgar menunggu terbarai saja lebih baik digunakan berkuliah di surau2 mengajar tajwid dan ilmu2 Islam untuk beribadah semata2. Walaupun Islam tidak boleh dipisahkan dari politik tetapi mereka tidak ada ilmu politik Islam dan ilmu politik barat.

Benbrahem berkata...

Sekiranya pemilihan Kepimpinan Pis dalam Muktamar 2015 dahulu tidak "dicemari" dengan pembekalan kertas "chai" kepada setiap wakil/peserta, dan pertandingan dijalankan di atas padang yang sama rata, adalah dijangkakan tidak banyak muka2 kepimpinan Pis yang duduk di pentas Pis hari ini termasuklah TITM sendiri! Dan masa yang mereka gunakan untuk mengetatkan skru Pis yang sudah longgar menunggu terbarai saja lebih baik digunakan berkuliah di surau2 mengajar tajwid dan ilmu2 Islam untuk beribadah semata2. Walaupun Islam tidak boleh dipisahkan dari politik tetapi mereka tidak ada ilmu politik Islam dan ilmu politik barat.

Tanpa Nama berkata...

Tak habih2 dengan kebodohan dan kebahalulan Tuan Jebon ni.

Tanpa Nama berkata...

Ayah awak letak nama TUAN supaya awak dan sekelian anak cucu awak tak jadi orang bawahan yang mengikut kata ketua membuta tuli.

Awak punya cadangan bagus dan lebih islamik kerana ingin menumbangkan parti yang korup dan berputar belit supaya rakyat terus di tindas.

PAS sudah tidak ada acuan. Nak kata masih berpegang pada Islam dah bertukar tanjak bersamping bagai. Nak kata berjuang untuk melayu, tak kan lah nak jadi UMNO pulak. Parti Melayu Baru pun tak macam PAS untuk jadi melayu.

Cuba awak serang Najib dengan 1MDB berterusan dan tenguk apa yang terjadi pada karier politik awak bersama PAS. Lepas ini sekira nya Presiden awak menyebelahi Najib, awak buat kenyataan bertentangan dengan hujah yang sedia ada. Baru awak tahu di mana kedudukan pendirian Presiden awak.

Apa pun sebanarnya awak pun tahu betapa teruknya Najib tapi awak mengelak dengan imej Islam awak. Najib 100 kali tidak berpegang pada cara Islam.. itu pun Presiden awak mahu berbaik dengan Najib.

Timnajib Jomfikir berkata...

Kasi gelak sama TITM kahkahkah...

Idea ada...tapi, bila kena jekah sikit dgn Hadi Awang...terus masuk kan kepala dalam kain pelikat.

TITM tak ambil ajaran Islam keseluruhan ke..? Kan, Islam tertegak dengan hujah.
Kalau kita ada good idea, ajaklah Hadi Awang berhujah idea kita tu..! Sampai bila TITM nak wala membabi buta?

Tolonglah pemimpin2 PAS...bawalah Islam melayu di Malaysia ni pemikiran nya ke peringkat dunia pulak..kau orang tak ada impian ke... nak takluk dunia seperti kerajaan/empayar Islam terdahulu?

Tanpa Nama berkata...

Inilah orang yang nak potong kambing kalau kalah pemilihan timbalan presiden. Nampaknya dialah yang jadi kambing tu... kena sembelih berkali2 sebab kaler hitam... kambing lain dalam pas keler putih tapi hati hitam.

Pencolekhangek berkata...

Apa yang berlaku dalam pas selama ini Allah s.w.t. nak tunjuk kepada umat Islam dibumi ini supaya berfikir. Namun fikiran itu perlu berpandukan Alquran dan Assunnah. Agak-agak negara atau negeri yang diperintah oleh pas boleh maju ke? Agak-agak kehidupan rakyat jelata yang pelbagai kaum dan ugama boleh sejahtera ke kalau pas yang ada sekarang ni berkuasa. Agak-agak banyak sangat ke bezanya diantara pemerintahan ameno dengan pemerintahan pas? Agak-agak institusi-intitusi umat Islam di Malaysia seperti TH,pusat zakat dan seumpama boleh maju ke dari keadaan sekarang bila semuanya diteraju oleh lebai, ostad dan tuan guru? Agak-agak kalau anak-anak menteri lebai buat salah adakah mereka akan didakwa atau orang yang mengambil tindak dibuang kerja atau didakwa pula??? FIKIRlah habis-habis, dan telitilah berulangkali akan segala kejadian yang telah dan sedang berlaku dikalangan orang yang mengaku lebai dan kononnya berjuang untuk ugama, sebelum tuan dan puan menyokong pas dan mengundi mereka. Ingatlah orang yang pakai slack, jeans dan t-shirt pun sudah ramai yang berpuasa sunat dan bertahajud. Orang yang berkemeja lengan panjang atau pendek pun dah ramai yang membaca Alquran setiap hari dan orang yang tidak berjubah dan berkopiah pun dah ramai yang menginfak harta untuk kemajuan ugama dan ummah. Yang berjubah, berjanggut dan berkopiah belum tentu ada adab dan dipandang mulia. Ustad pun macam doktor juga. Suruh pesakit berhenti merokok tetapi dia sendiri merokok. Ustad pun macam pakar makanan juga, suruh pesakit jaga makanan, dia sendiri bedal segalanya. Ustad memetik ayat suci dan hadith suruh orang berderma, dia sendiri yang usung tin milo untuk kutip derma. Yang malang lagi ialah murid-murid merayau merata tempat untuk kutip derma dimerata tempat supaya ostad-ostad boleh hidup senang dan berkereta mewah!!!

Tanpa Nama berkata...

Tuan Brahim lain kali kalu mu nak buat statemen royak ko boh mu dulu.Kalu dia stuju mu buat.Kalu mace la ni nampak sangat NGOR [tolol] mu.Puak2 mu dale PAS la ni sesuai jadi tuke bssuh B_ _ _k dan Ke_ _ _ng Boh mu.Nak jadi pemimpin sangat BODOO.Kecek belit belit.Jenis LEBAI KELARAH.

Tanpa Nama berkata...

Pembangkang menjadi huru-hara disebabkan oleh PAS se belum adanya AMANAH. Yang tidak dapat dilupakan ialah isu MB Selangor. AMANAH di tubuh selepas PAS keluar dari PR. Kenapa PAS keluar ? Sebab tak sukakan DAP yang kononnya lebih menunjukkan kuasa dalam PR. Tiba-tiba kata AMANAH dibubarkan, pembangkang tenang. Mustahil !

Jika AMANAH di tubuhkan semasa PAS masih bersama PR, boleh minta di bubarkan. Ini tidak.

Sekarang walaupun niat PAS baik untuk bersama dalam PH atau Hadi dapat undi tidak percaya, AMANAH tetap ada dan tidak akan dibubarkan sebab AMANAH parti yang di umpama kereta baru, rumah baru dan semua nya serba baru. Jadi parti yang asal lah sepatutnya di bubarkan .. terlalu banyak kotoran dan najis. Berjenis jin yang jadi penghuninya.

Nak elak tiga penjuru di suruh AMANAH diserapkan ke dalam PKR atau DAP dan dengan itu PKR dan DAP yang kena serahkan kerusi kepada AMANAH. Itu sebab kena genjatan senjata supaya boleh berunding. Mana tahu AMANAH cuma minta 5 kerusi sahaja. Banyak tu tak kan lah PKR dan DAP tak boleh bagi? Tapi PAS tahu kalau berunding, tiba-tiba PKR dan DAP setuju bagi kerusi tak kan PAS tak kena bagi... kata bersama blok pembangkang. Jangan harap lah satu kerusi pun PAS tak kan bagi punya..

Kalau betul nak adil .. semua kerusi yang dimenangi dan di tandingi oleh pemimpin AMANAH ketika bersama PAS hendak lah dikekal untuk mereka.Semua kerusi dari persempadanan baru adalah untuk PKR DAP dan PAS sahaja. AMANAH di kecualikan.

Wallahualam.

Tanpa Nama berkata...

Dunia sudah terbalik.... Sama sama tengok.

Tun Perak berkata...

Macamnana jadi pemimpin islam...ilmu ade tapi prinsip tak de mcm lalang...camne nak harap PAS untuk pompin negara...diri sendiri pun terkucil....so PH please focus to win general election....tak payah sibuk sangat dgn hal yg tak menguntungkan...strategi utk kemenangan...GB teruskan usaha perang psaikologi menentang macai2 di alam maya dan ...dont show your weakneses

Tanpa Nama berkata...

Mintak admin jgn siarkan lg cerita pasal parti PASik nih..aku dh malas nk dgr cerita lebai2 bodoh nih..x melambangkan peribadi islam langsung..ckp berbelit2..biar rakyat dan ph maju kedepan..

Frank Lucas berkata...

Quran da sebot, jgn caya kata2 atau janji2 golongan pasik

Dr.Paridul Adras Ismail berkata...


TITM tiada pengaruh dalam Pas dan tiada autoriti membubarkan Amanah.

Hakikatnya semua orang memahami bahawa TITM tiada pengaruh dalam partinya sendiri. Walaupun berjawatan Timbalan Presiden Pas, saranannya tidak dipandang walaupun sebelah mata oleh presidennya, Hadi Awang. Cadangannya murninya ditolak mentah-mentah oleh sang diktator, walaupun barisan kepimpinan Pas Selangor menyetujuinya. Lantaran saranan genjatan senjata di kalangan parti-parti pembangkang di lihat ada kesignifikannya, namun Hadi Awang ada agenda besar untuk menolaknya. Penggabungan parti-parti pembangkang sangat-sangat membimbangkan BN, kerana parti bobrok ini akan menemui pusaranya pada PRU 14.

Kerjasama parti-parti pembangkang menyebabkan BN tidak dapat memecah undi rakyat yang sudah menyampah dengan kerajaan BN. Pertembungan tiga penjuru pada PRU 14 adalah formula terbaharu BN untuk terus berkuasa. Berdasarkan tindak-tanduk Hadi Awang mutahir ini, seakan-akan ada permainan "kongkalikong" beliau untuk menyelamatkan Najib.

Pengaruh TITM Timbalan Peresiden Pas tercalar lantaran idea dan saranannya dibakulsampahkan oleh ketuanya. Lantaran sudah termalu, TITM cuba mengalihkan isu agar ahli-ahli Pas tidak lagi berpolimik mengenai penyatuan parti pembangkang. Reaksi awal, beliau menyatakan isu genjatan senjata parti-parti pembangkang adalah pandangan peribadi, tetapi alasan tersebut masih memamah diri. Terkini TITM menyarankan pula agar Parti Amanah Negara dibubarkan. Dalam partinya sendiri beliau tiada pengaruh, apatah lagi parti yang tiada kena-mengena dengannya. Tidak perlu berusaha membubarkan Amanah, tugas berat beliau adalah untuk mengembalikan agar prinsip dan asas perjuangan Pas di landasan yang betul.

Strategi dan approach Pas yang kini dilihat menguntungkan BN, seharusnya diperbetulkan agar caca-marba parti pemerintah itu dapat ditukar kepada kerajaan baharu yang menjiwai rakyat. Amanah walaupun baru ditubuhkan, namun parti baharu setahun jagung ini telah mempamerkan sokongan rakyat melebih Pas yang sudah berusia 60 tahun. PRU Sungai Besar membuktikan Amanah lebih berpotensi dan popular berbandingb Pas. TITM seharusnya melihat gajah yang di depan mata, bukannya beria-ia mencari kuman yang jauh dari sudut pandangannya. Lapahlah Pas yang berada di depan mata, dan bukan Amanah parti lawan yang menjadi seterumu.

Tanpa Nama berkata...

Minta maaf lah

Orang Orang PAS memang tak boleh pakai kata kata mereka

Semua jenis lahanat saja

Tanpa Nama berkata...

Kesian.. orang pas punya taksub kpd hj hadi umpama org umno taksub kpd najib.
Sampai tak nampak belang dan kaler mereka yg sebenar.

Tanpa Nama berkata...

Tu laah .. dulu orang calonkan sebagai Presiden...Tak nak. Bukan sebab nak tunjukkan yang dia berebut jawatan tapi rupa-rupanya ini tahap dia..

Pemuda parit kings berkata...

Lebih mudah jika pas terus bersama umno bn...tunjukkanlah kehebatan pas...jgn sembang byk2..buktikan bahawasanya pas memang kuat!!!haha haha..mari sama2 kita beradu dlm pru akan dtg...kami dlm PH tak nk begini..namun pas yg teringin benar nk beradu..silakan... kahkahkah...jahanamlah kamu paspispusss....biar terpaksa kalahhh...namun berpuass hatii dgn perjuangan demi rakyat!!!!

Pemuda parit kings berkata...

Kemenangan kita dlm amanah harus ada penerangan disetiap peringkat masyarakat...jalan kan amanah mu sebagai penggerak amanah Dan PH...jgn mengalah..teruskan usaha... percayalah sampai masa kita akan berjaya...

Tanpa Nama berkata...

Selagi Hadi Bawang menjadi presideng selagi itu Pas tidak akan menang. Mursyidul Air Jampi juga menjadi liabiliti kepada Pas. Ada lagi beberapa pemimpin dalam Pas yang kepala mereka dah masuk air....

Pas sudah rosak.Akan kalah besar dalam PU nanti. Alhamdullilah.....

Hidup Tun, Hidup PH hidup Gabungan Parti pembangkang...

Pas boleh pulang ke zaman batu...... Parti Tak Guna Satu Sen Pun.....

Tanpa Nama berkata...

Pis gila babi betoi la

Tanpa Nama berkata...

TMTI seharusnya matang berpolitik. TMTI dilihat sebagai pemimpin no 2 yang tidak punya suara dalam PAS. Bukan rahsia lagi PAS hanya ditadbir oleh Hj Hadi. Setiap keputusan dan halatuju parti ditentukan Hj Hadi. Majlis Syura dan seluruh kepimpinan PAS yang lain adalah pak turut. Inilah realiti apabila pemimpin yang dipilih berdasarkan "chai" dan bukannya keupayaan, prinsip, karisma dan berani kerana benar. Sudah sampai masanya seluruh pendokong PAS memikirkan masa depan parti yang kian terumbang ambing. Hj Hadi telah mendapat laba politiknya dengan berbaik sangka dengan UMNO walaupun terpaksa menggadai prinsip dan kepercayaannya terhadap gerakan Islam. Untuk peringatan Hj Hadi, bangkai kalau sebesar gunung tiada apa yang dapat menutupnya. Orang kampung semua dah tahu.

Malaysiabaru berkata...

Betul mat

Tuan itik tuan mangkok titm

Celebritu TV macam

Donaldntrump celebrity tv

Yg mengarankam moslem

Tuannitik tuan mangkok oun nak bungkus party islam amanah

Titn sebiji mcm donald trump!!!

An Anonymous berkata...

Jom lah gencatan senjata dan bersolidariti bersama para perasuah....

Tanpa Nama berkata...

Dulu di calonkan Presiden .. tolak.

Ingatkan sebab nak tunjuk baik, tak gila kan kuasa... rupanya memang tak layak langsung jadi Ketua ..

Sekiranya dia mohon masuk AMANAH bagi dia jawatan ajk bahagian jer ..

Hampeh..

Tanpa Nama berkata...

Titm ni ulamak ke. Atau ular dlm semak pas. Napok sangat dia takut kpd hadi awe n konco pas chai. Huhu. Nk jadi pemimpin kena berani. Ni kena jerkah sikit terus kecut teloq. Huhu. Came on lar titm. Hang tk tanya ke ustaz ahmad awang n ghani samsudin kenapo mereka tubuh Amanah dan tolak pas chai hadi awed. Hihi

Tanpa Nama berkata...

Tuan brahim.Aku nak royak sikit.Puak mu tak layak pun nak perjuangkan ISLAM {Rahmatan lilalami] Puak mu pergunakan ISLAM untuk kepentingan parti dan diri.Jauh sekali dari ajaran Rasulullah.Dizaman Rasulullah dan Kulafaa Rasyidin mereka tidak berperangai DIKTATOR saperti Presiden mu.Mereka bolih ditegur bolih dinasihat andainya mereka tersilap.So lagi amo nak royak lain kali bo kecek .Kalu mu nak kecek mohon kelulusan Boh mu dulu .Jange wat busuk mulut.Mu kena ingat zaman la ni ramai ore ngaji tinggi kelulusan tinggi dari mu.Mereka tak pegang jawatan Presiden atau Timbalan Presiden atau Naib Presiden.Tapi mereka reti tilik mu tu cerdik ko bodo.Las sekali nak royak MU TAK LAYAK JADI PEMIMPIN mu JENIS BVACUL.Kirrim salam ko Azli Janggut Busuk Tiket NO OOOOOO7 TERUS SYURGA PINTU NO 4.

Tanpa Nama berkata...

Nk tanya azli taliban. Janggut dio tk hangit ke. Ada shampoo tak. Pjg sgt kalah benggali sikh. Jangan marrah. Hihihihi

Tanpa Nama berkata...

Titm tak dak teloq. Nama tuan tp jiwa hamba. Thiqah n ukhuwwah konon. Tuan itik tuan mangkok. Ni bahana pilih pemimpin cara chai. Cara chai biasa diamal oleh mca sejak zaman koon swan vs neo yee pan. Ahli pas tau ke sejarah mca? Ke dok baca hadith sahih je. Hal politik msia yilek. Hihihi

Tanpa Nama berkata...

Titm ni ulamak ke. Atau ular dlm semak pas. Napok sangat dia takut kpd hadi awe n konco pas chai. Huhu. Nk jadi pemimpin kena berani. Ni kena jerkah sikit terus kecut teloq. Huhu. Came on lar titm. Hang tk tanya ke ustaz ahmad awang n ghani samsudin kenapo mereka tubuh Amanah dan tolak pas chai hadi awed. Hihi