10 Feb 2011

Mekanik Maut Langgar Tembok Plaza Tol

Seberang Jaya - Kegemaran terhadap makanan laut menyebabkan dia sanggup keluar lewat malam tanpa mengira masa dan tempat.

Gambar: Keadaan kereta yang terbabas mengorbankan pemandunya. -Bernama

Namun, kunjungannya ke sebuah kedai makan di Bertam, Kepala Batas, malam kelmarin, untuk menjamu selera menjadi hidangan terakhir bagi Ong Thin Sam, 38.

Dia menemui ajal apabila kereta dipandunya terbabas dan melanggar tembok laluan Smart Tag di Plaza Tol Sungai Dua, awal pagi semalam.

Seorang ahli keluarganya yang enggan dikenali berkata, Thin Sam seorang mekanik yang gemar menikmati makanan laut dan akan mengunjungi kedai berkenaan apabila diajak rakan-rakannya.

“Petang semalam (kelmarin) dia mengajak kami ke sebuah kedai makan di pekan Bertam untuk makan ketam dan udang.

“Disebabkan kami ada kerja lain, dia pergi seorang diri. Dia juga biasanya akan menelefon kami ketika makan untuk memberitahu sedap atau tidak, tetapi kali ini dia tak buat begitu, sehinggalah kami dimaklumkan kemalangan yang menimpanya itu,” katanya ketika ditemui, di sini, semalam.

Ketua Ketenteraman Awam/Ketua Trafik Ibu Pejabat Polis Daerah Seberang Perai Utara (SPU), Asisten Superintendan Mohd Suhaimi Mohd Noor yang mengesahkan kejadian itu berkata, mangsa dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Jalan Pulai Jaya, di sini, dari arah Bertam.

“Polis menerima maklumat kira-kira jam 12.15 pagi dan bergegas ke tempat kejadian sejurus selepas itu.

“Sebaik polis tiba, mangsa disahkan meninggal dunia akibat tersepit dan cedera parah di kepala setelah kereta yang dipandu remuk teruk kerana melanggar tembok plaza tol itu,” katanya.

Mayat mangsa dikeluarkan oleh Bomba sebelum dihantar untuk bedah siasat di Hospital Seberang Jaya.

Tiada ulasan: