20 Feb 2011

[Bergambar & Video] Larry Dilantik Sebagai Ketua Pembasmi Tikus Di Rumah PM

Inilah Larry, Ketua Bahagian Pembasmi Tikus di Rumah PM Britain

Larry, Kucing baru di kediaman PM Britain di Downing Street 10, London.

London - Downing Street 10, kediaman Perdana Menteri Britain akhirnya mengambil pekerja khusus bernama Larry. Ia akan menjadi ketua penangkap tikus di tempat tinggal yang kini dihuni PM David Cameron.

Kucing betina berusia 4 tahun itu berjaya memperolehi pekerjaan yang memestikan ia berdepan dengan hama tikus tepat di pusat pemerintahan. 'Pembasmi tikus' itu dipilih dari sejumlah senarai perusahaan penyedia dan perawat haiwan, Battersea Dogs & Cats Home.

Ketua Pengarah Battersea, Claire Horton, menggambarkan Larry 'cukup cerdik dan padano' serta menyatakan kucing tersebut sudah pasti sesuai untuk pekerjaan barunya di lingkungan pusat 'pemerintah' Britain.

"Saya diberitahu bahwa David Cameron, yang dikonfrontasi akibat kewujudan tikus di kawasan Downing Street, berharap Larry sudah dapat turun ke kawasan tersebut untuk memulakan pekerjaannya minggu ini," kata Clair.

"Kami perlukan seekor kucing yang mampu menangani masalah tikus tanpa kasihan, tapi juga tahu bagaimana hendak menjaga perabot dengan baik," bisik pemberi maklumat saya," tambah Claire lagi.

"Larry seolah-olah jenis kucing yang kami cari selama ini, seekor pembunuh dalam kawasan dalam bandar," kata Claire.

Masalah hama rodensia di Downing Street kian parah setelah sejumlah tikus berukuran yang agak besar terlihat melintas di belakang para pemberita televisyen ketika mereka melaporkan berita di luar kediaman rasmi Perdana Menteri.

Kucing, ketua penangkap tikus terakhir Perdana Menteri yang tinggal di Downing Street adalah Humphrey. Ia pencen pada 1997, tepat ketika Tony Blair menjadi PM. -Telegraph











Berita sebelum ini

[Bergambar & Video] Tikus Berkeliaran Dirakam Di Pejabat PM Britain

1 ulasan:

zairil berkata...

Allahuakbar......comelnya Larry!