7 Sep 2009

Ulasan Najib Altantuya Kononnya Rakyat Ragui Pembangkang Tidak Berasas

Kenyataan Datuk Seri Najib Razak yang menyatakan kewibawaan pentadbiran kerajaan negeri yang dikuasai pembangkang sudah mula dipersoalkan rakyat yang mempertikaikan keputusan dasar pentadbiran mereka jelas menunjukkan satu percubaan Najib untuk mengeksploitasi memanipulasikan isu yang berlaku di Selangor baru-baru ini.

Perdana Menteri berkata, mereka berdepan pelbagai masalah kerana gagal menunaikan janji dan memenuhi hasrat rakyat seperti dijanjikan pada pilihan raya sebelum ini.

“Sebenarnya bila mereka jadi pembangkang amat mudah bagi mereka mempertikaikan kerajaan Barisan Nasional (BN), kononnya kita tidak berwibawa dan sebagainya.

“Hakikatnya apabila sudah mentadbir tidak semudahnya seperti mana yang mereka cuba lakarkan waktu mereka jadi pembangkang.

Sebenarnya, rakyat 1Malaysia telah pun megetahui bahawa kekecohan yang berlaku di Selangor adalah permainan politik kotor dan hina dari sekumpulan manusia UMNO yang ekstrem, yang pelampau dan yang bersifat perkauman.

Rakyat 1Malaysia juga telah tahu dalang sebenar kekecohan itu dan rakyat 1Malaysia juga tahu mengapa polis sengaja melambat-lambat proses penahanan dan pendakwaan mereka yang terlibat denga perarakan kepala lembu beberapa hari yang lalu.

Najib mengulas mengenai kekecohan yang berlaku di sesi dialog di Dewan Bankuet, MBSA yang dihadiri lebih 200 penduduk Seksyen 23, Shah Alam berhubung isu pemindahan kuil dari Seksyen 19 ke Seksyen 23.

Malah, Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Batu Tiga, Rodziah Ismail turut di’boo’ beberapa kali oleh penduduk yang tidak berpuas hati dengan kerajaan negeri itu, termasuk mendakwa lambat bertindak dan hanya mahu berdialog selepas ia menjadi isu nasional, lapor wartawan Berita Harian yang agak gembira untuk menulis ungkapan "Khalid kena boo" di dalam akhbar mereka.

Media massa arus perdana cuba menutup kisah sebenar yang berlaku di majlis dailog itu yang mana kekecohan itu disebabkan oleh pemuda-pemuda liar yang berakhlak rendah yang masuk ke dewan semata-mata membuat kacau dan untuk menimbulkan kekecohan, satu kaedah tipikal mana-mana pemuda dan pemimpin Umno yang terdesak dan tertekan yang akan "mengamuk" semata-mata kerana telah tewas di dalam pilihanraya yang lepas., bukan kerana isu kuil atau apa jua isu yang boleh dijadikan medan untuk menghentam dan menghamburkan makian kepada kerajaan Pakatan Rakyat Selangor.



Tiada ulasan: