7 Sep 2009

Era Najib Altantuya : UMNO Harapkan Katak-katak Melompat

Banyak pihak melihat kenyataan Ketua UMNO Bahagian Kulim Bandar Baharu, Datuk Abdul Aziz Sheikh Fadzir yang yakin konon akan ada beberapa lagi Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) daripada Pakatan Rakyat (PR) di negeri ini yang akan meninggalkan pakatan untuk mengisytiharkan diri mereka sebagai ADUN Bebas, sebagai luahan sebenar harapan UMNO.

UMNO sudah tidka mempunyai wibawa untuk berhadapan dengan rakyat di dalam pilihanraya apabila telah dikalahkan pada setiap pilihanraya kecil yang berlansung di negara ini. Apa yang boleh diharapkan UMNo kita ialah akan wujudnya katak-katak lompat yang meninggalkan Pakatan Rakyat untuk menyertai mereka.

“Bukan Mohd Radzi (Mohd Radzi Salleh, ADUN Bebas kawasan Lunas) saja yang meninggalkan pakatan. Saya yakin selepas ini akan ada lagi, termasuk ADUN Pas,” kata Aziz ketika ditemui pada majlis bersahur bersama kakitangan Ibu Pejabat Polis Daerah Kulim di sini, awal pagi kelmarin.

Diminta mengulas mengenai isu Mohd Radzhi didesak oleh pihak tertentu supaya mengosongkan kerusi itu setelah beliau mengumumkan keluar daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR), Abdul Aziz tidak mampu memberikan jawapan tetapi sekadar berkata, tindakan Mohd Radzhi mengisytiharkan dirinya sebagai Wakil Rakyat Bebas adalah bijak dengan meninggalkan perjuangan bersama PKR yang sia-sia.

“Tindakan beliau meninggalkan PKR dan menjadi ADUN Bebas adalah satu keputusan bijak. Dia hilang kepercayaan terhadap kepimpinan PKR dan beliau tidak seharusnya mengosongkan kerusi DUN Lunas kerana Mohd Radzhi masih berhak memegang jawatan ADUN Lunas sehingga Pilihan Raya ke-13 dan ini jelas termaktub dalam undang-undang dan Perlembagaan.

Beliau mendakwa kononnya, Anwar tidak ikhlas dalam menyatupadukan rakyat dan berjuang hanya atas kepentingan dirinya sendiri

Dan sewaktu diasak lagi supaya mengulas isu Mohd Radzhi didesak mengosongkan kerusi DUN, Abdul Aziz berkata, itu tidak perlu. Jelas menampakkan UMNO takut untuk berdepan dengan pilihanraya.

Tiada ulasan: