7 Sep 2009

Era Najib Altantuya : Soi Lek Cabar Ong Buat Laporan Polis

Kris politik MCA semakin parah apabila Datuk Seri Dr Chua Soi Lek mencabar Presiden MCA, Datuk Seri Ong Tee Keat supaya membuat laporan polis jika benar berlaku amalan politik wang dalam usaha penyokong bekas Timbalan Presiden MCA itu mengutip tandatangan untuk membolehkan mesyuarat agung luar biasa (EGM) diadakan.

Katanya, laporan sama juga boleh dibuat secara rasmi kepada parti supaya siasatan terperinci dilakukan dan tindakan diambil terhadap mereka.

Bagaimanapun, katanya, isu yang ditimbulkan Ong itu sengaja diadakan untuk meraih perhatian ramai selain fitnah terbaru dalam usaha mencemarkan imej dan memusnahkan dirinya.

“Cerita itu tidak berasas langsung dan sengaja direka untuk memburukkan diri saya tetapi beliau (Ong) tidak sedar, tindakannya itu turut menjejaskan nama baik MCA.

“Setiap hari, beliau menabur pelbagai tohmahan dan fitnah terhadap saya. Tuduhan terbarunya itu menunjukkan seolah-olah saya terbabit dalam politik wang untuk mendapatkan tandatangan, tetapi saya mana ada duit, tiada jawatan dan ini membuktikan beliau sengaja ingin memusnahkan saya.

“Tindakannya melempar fitnah juga memburukkan imej perwakilan kononnya mereka senang dibeli dan politik wang berleluasa dalam parti walhal perkara itu tidak berlaku,” katanya, semalam.

Tiada ulasan: