11 Jun 2009

UG BERSAMA UMNO ; MTD Kuala Semantan Nayatakan Bantahan

Semua pihak di dalam PAS kena mengambil sikap dan pendirian tentang kerajaan perpaduan. Presiden PAS (sebelum ini dilaporkan) tetap mahu meneruskan agenda perpaduan dengan UMNO. Walaupun idea tersebut mendapat bantahan keras daripada organ parti serta Mursyidul Am PAS.

Pertemuan tempoh hari pertemuan 8 mata di JKR 10 GAGAL menamatkan mencapai persefahaman konkrit tentang 'gagasan' perpaduan ini. Hari ini sekali lagi TGNA MB Kelantan menyatakan sikap nya secara jelas dan tegas bahawa Presiden PAS jangan mengheret jemaah dan PAS dalam agenda perpaduan. Titik.

Terkini perlantikan Mustafa Ali menambahkan lagi keyakinan kita bahawa idea kerajaan perpaduan dan PAS diheret. Ramai ahli bawah kini menampakkan 'kemarahan' mereka yang amat sangat. Kini kedudukan TGHH sbagai Presiden PAS dipersoalkan. Episod kerajaan perpaduan adalah kemelut yang akan membawa PAS dalam kemurungan. Ramai pihak tidak ceria, rakan pakatan mula was-was dan curiga dengan sikap PAS yang semakin 'lunak' dengan musuhnya UMNO.


Harakah hari gagal juga meredakan kemarahan ahli-ahli PAS. Sememangnya benar kami ahli bawahan taat dan akur dengan kepimpinan sebagai proses wala dengannya, tetapi kami juga berhak menyatakan sikap kami, ujar seorang veteran PAS berusia 75 tahun di Temerloh bila penulis temui bertanyakan pandangan tentang kerajaan perpaduan.

KAMI [ MTD KUALA SEMANTAN PARLIMEN TEMERLOH] MENYOKONG SEPENUHNYA DAN BERDIRI TEGUH DIBELAKANG TUAN GURU NIK AZIZ NIK MAT MENOLAK KERAJAAN PERPADUAN BERSAMA UMNO/BN. -perantaukite

Tiada ulasan: