2 Apr 2009

BUKIT SELAMBAU : Laporan Polis Terhadap Pengundi Hantu

Satu laporan polis telah dilakukan di balai Polis Kuala Muda malam tadi oleh Tn. Hj Abdul latif Mat Noor kerana kecewa ada pihak menggunakan alamat rumah beliau tanpa kebenarannya selama ini.

Hj Abdul Latif mengesani alamat rumahnya telah digunakan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab dimana terdapat 40 nama orang yang tidak dikenali menggunakan alamat rumahnya seperti yang tertera di dalam daftar pemilih Suruhanjaya Pilihanraya (SPR).

Beliau menyatakan di rumah tersebut hanya beliau berdua bersama isterinya yang mengundi.

Timbalan Ketua Angkatan Muda Keadilan, Cikgu Fariz Musa turut serta semasa laporan tersebut di buat di balai polis menyatakan bahawa pula mengatakan AMK dan PARTI KEADILAN RAKYAT ada hak untuk membuat analisis dan sistem sehingga mengesan pengundi hantu, katanya lagi SPR telah di gunakan oleh pihak tertentu untuk mendapat kuasa dan menang pilihanraya melalui kaedah kotor itu.

Pendedahan itu sekaligus mematikan hujah bekas Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mahadzir Khalid dan Menteri Pelajaran Datuk Seri Hishamuddin Huseein yang menafikan dan meminta bukti tentang kewujudan pengundi hantu sepertimana yang didakwa.





Tiada ulasan: