2 Apr 2009

BUKIT GANTANG : BN Terdesak Guna Gadis Seksi Pancing Undi

Di dalam keadaan yang amat terdesak untuk menarik sokongan pengundi kaum Cina, Barisan Nasional cuba memancing sokongan pengundi Cina di parlimen Bukit Gantang dengan konsert gadis manis berimej seksi yang berlangsung di majlis makan malam yang dihadiri menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dan calon BN, Ismail Saffian.

Tiga artis Cina menari dan menyanyi lagu rancak sewaktu menteri agama itu sedang mengadakan sidang media di depan pentas tersebut, selepas selesai majlis ceramah.

Majlis ceramah dan makan malam perpaduan itu dihadiri oleh kira-kira 1,500 di Kampung Baru Kuala Sepetang, sebuah perkampung nelayan di DUN Kuala Sepetang bawah kawasan parlimen itu.

Tiga gadis tersebut berseluar pendek hitam dan singlet biru.

Dalam ucapannya, timbalan pengerusi Umno Perak mendakwa sokongan masyarakat Cina terhadap BN dalam pilihanraya kecil semakin bertambah.

"Sokongan pengundi Cina, mengikut laporan, semakin bertambah sekarang ini. Kerajaan pusat mengambil langkah proaktif untuk menyelesaikan masalah yang dihadapi mereka.

"(Sokongan bertambah) setelah kita mengangkat semua masalah (mereka) ini kepada menteri berkenaan. Dan tindakan segera sedang dilakukan," katanya.

Ditanya keberkesanan pendekatan nyanyian dan tarian yang digunakan BN bagi menarik pengundi Cina, Ahmad Zahid berkata, ia "harus dihormati kerana sebahagian daripada budaya Cina."

Bila ditanya pemberita sama ada cara mengadakan tarian tersebut berjaya memancing untuk BN, Zahid menyifatkannya sebagai kebudayaan orang Cina.

"Di kawasan saya, saya bukan memenangi hari orang Cina dengan tarian panas begini. Tetapi kita mesti hormat, ini adalah satu kebudayaan orang Cina.

Banyak pihak termasuk kaum Cina telah membidas kenyataan Menteri Agama tersebut kerana ia merupakan satu penghinaan terhadap kaum mereka.

"Adalah tidak patut sama sekali untuk seorang yang berjawatan bertaraf Menteri Agama membuat kenyataan menyatakan pakaian seksi dan tarian sedemikian merupakan sebahagian kedudayaan Cina semata-mata untuk menjustifikasikan perbuatan salahnya yang beragama Islam," kata seorang pensyarah berbangsa Cina di sebuah ipt di sini.

Sementara itu para budayawan turut menyelar kenyataan Zahid tersebut kerana menurut beliau selama ini kerajaan juga tidak membenarkan artis-artis luarnegara berpakaian seksi membuat persembahan di dalam negara kita kerana ia tidak bersesuaian dengan budaya dan adat resam masyarakat Malaysia, tiba-tiba malam tadi Zahid boleh memberi alasan ia kebudayaan masyarakat Cina di Malaysia.


3 ulasan:

IBAN MUSLIM berkata...

Alamak, bagaimana Menteri jaga agama boleh kempen cara ni...ronggeng sakan...patutlah....patutlah...patutlah... Ini modal las kopek ker...?

Anggapan baik saya: Mungkin depa kempen kat disco. Dalam disco pun ada pengundi juga...

Tanpa Nama berkata...

tungak langit
tolonggggggggggggggg

Tanpa Nama berkata...

mungkin jelmaan AL.....YA kot ? Zahid pun nak jugak kenal ex C4GF boss dia kan.