15 Jan 2013

[VIDEO] UMNO Kini Kelam-kabut Dengan Isu Bawani

Menteri ‘rayu’ Bawani, mahu pulih isu

Timbalan Menteri Pengajian Tinggi merayu’ KS Bawani, pelajar kontroversi Universiti Utara Malaysia (UUM) yang lantang dengan pendirian mengenai perhimpunan Bersih dan tuntutan pendidikan percuma supaya menghubunginya, dipercayai untuk meredakan isu.

Saifuddin Abdullah menulis di twitter semalam, nombor telefon peribadinya dengan mesej meminta pelajar tersebut meghubunginya, selepas seorang pengguna twitter memberitahu Bawani mempunyai akaun twitter.

Menurut beliau, mahasiswa termasuk Bawani berhak menyuarakan pandangan tanpa ada sekatan.

Isu ini tercetus apabila rakaman video forum suara mahasiswa yang dimuat naik ke youtube sejak beberapa hari lalu, menimbulkan kemarahan rakyat Malaysia apabila salah seorang ahli panel enggan memberi ruang kepada seorang mahasiswa, iaitu Bawani untuk memberi pandangan.

Video selama 24 minit yang dirakam dalam forum untuk pelajar UUM bulan lepas memaparkan ahli panel, Sharifah Zohra Jabeen Syed Shah Miskin menyekat pelajar itu dari menghabiskan soalannya berhubung pendidikan percuma.

Ekoran kelantangan Bawani memberi pandangan, Sharifah turun dari pentas dan berdiri di hadapan pelajar itu.

Sharifah dengan nada tegas berkata ‘Listen’ sebanyak 10 kali sebelum mengambil pembesar suara dari Bawani, kemudian Bawani berhenti bercakap.

Difahamkan bahawa Syarifah Zohrah adalah Presiden Suara Wanita 1 Malaysia (SW1M) dan Timbalan Ketua Wanita KIMMA. Semua tahu Kimma atau singkatan kepada Kongress Indian Muslim Malaysia adalah komponen baru dalam BN.

41 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalau sudah orang beri soalan tolong jawab. Jangan jadi biadap ikut style pemimpin UMNO yang disoal beberapa isu diaorang diam sahaja tak ada sebarang respond. If you ikut style UMNO binasalah engkau dari dulu kini dan selamanya. Percaya cakap i ini.

Unknown berkata...

Dia ni akan hancur dengan sendirinya...sombong mengaku "islam walaupun tidak islam sepenuhnya...."..dia mengaku diri dia islam tetapi terperasan dia tidak bertudung maka dikatakan tidak islam sepenuhnya....boleh ke cakap main-main pasal pasal akuan agama?...ada ke islam penuh dan islam tidak sepenuhnya dalam islam? cakap banyak pulak tu....memang anak orang miskin dia ni. Patutlaaa.

Tanpa Nama berkata...

minah nih ceter apa pulak pasal ikan,anjing kucing nih? isu disini adalah perhimpunan percuma. Mmg pandai divert isu! tapi x pandai jawap isu yang dibincangkan!!

Tanpa Nama berkata...

Saya amat marah secara rational terhadap ahli panel anak mami tu! Dulu saya pemimpin pelajar juga di UK tetapi menghormati hak hak pelajar menyuarakan pandangan secara konstruktif. Ahli panel ni patut tidak di undang ke mana mana forum lagi sebab TIDAK LAYAK jadi ahli panel yang berfikiran terbuka dan mempunyai ilmu untuk menjawab soalan pelajar tersebut yang menggunakan angka dan fakta. Dia amat rasis dan tidak berkualiti. Macamana nak didik anak anak muda sekiranya ilmu kosong. Hanya pandai cakap "Listen. Listen. Listen." sahaja. Saya kalu dapat bertemu dengan Ahli Panel anak mami ini akan menyuarakan secara professional terhadap sikapnya yang AMAT AMAT AMAT MEMALUKAN DAN MENJIJIKKAN!!!!! Hampas betul!!!!

Unknown berkata...

Tahniah Bawani.... You are great.
Anda mempunyai pendirian.

Tanpa Nama berkata...

Sepatutnya tajuk forum tu "Liten.. Liten...Liten"...kah...kah...kah.

Sian tengok pelajar u yang tepuk tangantu. Masuk u semata-mata nak sijil je. Bukak internet cari lagu.. kah..kah..kah

Tanpa Nama berkata...

Kalu ikut cakap orang putih "Sorry to say" le. Mak Cik ahli KIMMA ni adalah Sombong ibni Bongkak ibni Bahlol ibni Bengap ibni Bodoh dan ibni ibni yang sewaktu dengannya. Saya rasa bangga dengan Bawani sebab ade pendirian dan berani berhujjah. Pelajar ini bole menjadi seorang yang berwibawa untuk membela nasib keluarganya yang susah. Yang saya hairan ibni ajaib adalah pelajar melayu yang bertepuk tangan tu apa sebab? Dengarlah hujjah nya yang memberi pendapat untuk pelajaran percuma! Bodoh agaknya kumpulan pro mahasiswa ini yang tidak mahu percuma tetapi mahu membayar! Alahai! Betapa dungunya pelajar pelajar ini! Dah kena cucuk hidung gamaknya! Zaman saya kalau ahli panel siapanama anak mamak Miskin ni cakap sebegitu dah lama kena boo dan mesti minta keluar cepat balik rumah menyorok sebab BANGANG TERAMAT BANGANG!!!!

Tanpa Nama berkata...

Anda berani. Tahniah Bawani. Cukup meluat saya dengan ahli penal yang angkuh bodoh itu, tarafnya sama dg taik kucing

Tanpa Nama berkata...

Insyaallah lepas ini mungkin ada lagi 5 orang yang tidak menyokong BN bila pilihanraya nanti.

pencinta wanita berkata...

Perghh.. klu aku jd bawani tu pon aku malu siot !! Pe salah nye jwb cara ilmiah.. mgkin bawani tu slah.. dan mgkin juga dia btol.. dia ckp jgn banding dgn ngara luar..tah pape pnya statement.. ok aku nk tgk klu arga minyak naik nti.. pm akn kta arga minyak kita msih rendah klu nk di bnding kn dgn ngara jiran.. sroh ahli panel ni ckp kt pm jgn bnding arga mnyak dgn ngara lain...

Unknown berkata...

Namapak sangat bagangnya Sharifah ni. Binatang semuanya memang menjadi makan manusia selagi ianya halal. Ini memang sunnah Allah. Bukannya Rakus. Dia nak tutup mulut orang dari komdem pemimpin UMNO yang korap. Jadi dia gambarkan semua orang buat salah. Ini kiasan tak betul beruk oooii. Perbandingan yang dibuat Bawani tu boleh kerana kerajaan pun banyak tiru negara asing dalam banayak hal. Sharifah ni mencabar pula suruh bawani pergi ke negara itu dan suruh keluar dar UUM pula. Eeii sharifah!!!! bila kerajaan PR memerintah nanti, dan buat polisi kemu tak boleh lah beri pandangan. Dan kamu kene keluar dari malaysia lah. Jawatan Naib Presiden NGO Pro UMNO tapi bangang. Memenag orang UMNO dah nyanyuk dan bagang. Keerana yang cerdik dah lari ke PR

Askar Pencen Changloon berkata...

no more rilek 4 person yg ego like this...ini forum umum...bukan majlis brain wash tata negara...hormati le pendapat orang yg tak sama dgn kita...kalau hang lawyer mebantah hujah dlm mahkamah boleh le minta hakim cabar n halau orng keluar negara...perangai mcm binatang (kalau dia sebut ikan kucing, tikus n jaw pada audien - aku nak sebut dia adalah seperti perangai babi hutan belakang uum)...hati2 le sama....lain kali uum panggil le orang kerajaan yg berilmiah, berilmu n bertamaddun dtang brain wash budak student... nanti kena sumbat kuih najis yg kimma uat kat Komtar

Tanpa Nama berkata...

Kak pah...kak pah...sian ko pah...lulusan mana ko ni?agknye kawan2 die dulu seme yg disebut tu la kot...tu yg dok asik listen..listen...listen...tuh...ye laa...depa mna nk dengaq ..bcakap pon xbleh...haha...lawak betui la hang ni...yg bbdk tolol tu..tepuk tgn pe ke jadah laaa...ehhh...depa betui ka bbdak uum...ke angkut dari reban mana?haha xbleh blah aku...tuiiii

Tanpa Nama berkata...

Syabas Bawani anda telah menunjuk diri anda sebagai mahasiswa yang berani bukan seperti mahasiswa melayu yang ketawakan dan bertepuk tangan sebab si cilake kimma tu yang angkuh, bongkak, sombong, hidung tinggi.Anda berfikiran matang dan mahasiswa yang lain pak turut bacul dan penakut macam tikus.

Tanpa Nama berkata...

Gua sebagai Alumni dan pemegang ijazah sarjana Muda berasa teramat malu dgn respon mahasiswa di dalam dewan yg bertepuk tangan atas keegoan Ahli Panel yg perasan dirinya pemegang kutub khanah kebenaran..
Pendidikan yg mengajar memproses maklumat dgn kajian ilmiah telah dinafikan oleh Seorang KIMMA yg x malu nk guna Nama Said yg gagal lansung melambangkan keperibadian sebagai Ahlul Bait..
Tepukan itu mewakili kedangkalan dan cetek pemikiran yg tidak menyedari bahawa haq2 sebagai Mahasiswa dinafikan dgn satu arahan "When I speak You Listen"..

Hello Puan Syarifah(gua rase ni nama make-up)What in the world You think You are to command a Graduate such lika a classroom lecture,while You cannot stand as a Listener at the first place..
Anda lansung tidak mendengar dan anda tidak menjawab pun persoalan yg dikemukakan..
Anda bukannya hakim utk menolak atau menerima Persoalan ttp anda perlu menjawabnya krn ini sidang Forum..
Lbh malang anda tidak menjawab isu yg dikemukakan ttp anda merapu dgn mengemukakan permasalahan Haiwan2 seolah ianya forum Greenpeace menunjukkan betapa defensivenya anda utk menerima pendapat yg dilontarkan dlm berforum..Jawapan anda hanya bernilai penafian dan tiada harga dimata sy..
Jika anda hanya berani memprovokasi,kami boleh melayan anda lebih teruk dari apa yg anda bayangkan ttp kami mempunya intergriti sebagai Mahasiswa tidak akan sebiadab anda yg x malu dgn status tetamu yg datang diundang ttp berlagak penguasa kpd tuan rumah..
Jika anda berada di UPSI dgn keletah anda itu sy rasa anda akan menyebabkan semua hadirin keluar Dewan krn ketidak pekaan anda dgn sensitiviti dan hak2 Mahasiswa..

Pada yg bertepuk tangan itulah Nilai anda dimata sy krn gelagat anda x ubah seperti penonton rancangan Realiti Maharaja lawak..
Anda tidak sedar yg yg anda meraikan diri di Mind Control dan diprogramkan yg akan mengarahkan anda hanya menjadi Robot2 yg pandai berkata-kata ttp tidak pandai membaca suasana..
Malang sekali Universiti kini dicerobohi oleh Mind Control Program dari org2 yg dangkal dan merendahkan martabat sebuah Universiti..
Mendengarkan Lafaz Ikrar yg sgt2 bercanggah dgn hak2 yang dijamin perlembagaan,terlalu jelas sgt agenda mengongkong pemikiran Mahasiswa malah sy sgt loya mendengarnya...
Namun terima kasih atas Tindakan anda wahai Syarifah krn anda membantu dlm menjatuhkan lg imej pemerintah yg menunggu masa jatuh dgn sendirinya..

Tanpa Nama berkata...

saya begitu malu pada student student uum yg bertepuk tangan kerana menyokong orang yang sombong dan bongkak. malulah awak sebagai pelajar uum. malu malu malu.......

pyan trl berkata...

nasib baik anak tak belajar kat situ buat malu univ jer belajar bebelas taun panggil penceramah citer pasal binatang

Anak Muda Benci UMNO berkata...

Bawani sepatutnya diberikan ruang untuk terus bercakap..itukan budaya ilmu...bukan menarik microphone serta menyampuk...itu menghina namanya...dah la begitu bebudak u..ikut suka main tepuk.... pemikiran yang longgar..tanpa mengikutu isu semasa dengan adil serta bijaksana...betullah..ramai bedudak u sekarang tak macam generasi u dulu lebih berwibawa, berani serta jelas hala tujunya...sekarang..entahlah

BaDiN berkata...

Oleh itu mari kita pakat pakat boikot rangkaian kedai kedai yg tokey dan kulinya ahli Kimma.
Wahai mahasiswa/i yg dok dlm dewan tu ko orang tak nak pendidikan percuma,masuk sekolah percuma,masuk U percuma,kalau nak knp tak tepuk & tak bela masa Biwani suarakan dan dibidas balik oleh siminah mamak tu.
SYABAS buat Biwani ,Kami sokong kamu & ramai yg sokong kamu.
Yg malu sekarang adalah siMinah Mamak tu.Mungkin dia dah tukar muka lain akibat perangainya yg bengap tu.Inilah contoh Wanita 1 M/sia yg bodoh lagi bahalol yg berketuakan bos yg tongong.

Tanpa Nama berkata...

KIMMA= Kumpulan India Mengaku Malayu.keturunan mamak pandikutty ini sejak drp zaman malayu malaka sampai skarang buat org malayu nampak bodoh

Tanpa Nama berkata...

listen.listen..listen..sharifah.. listen..listen..listen cakap serupa tong taik.. pasal ada jawatan dalam KIMMA.. NGO pembodek BN UMNO..

Tanpa Nama berkata...

Who is this women....
So arrogant !
You can not humiliate a student in front of her friends like this... It would eave her scars forever...
my 4 lettered word for you madam is the best respond to you fiery reply to her... She had given you a provoking questions and you treated he like a pariah by NOT letting her say what she has to say...

I am a shame of UUM allowing this kind of thing happening at our public universities,,,,

Yg student lain pergi tepok tangan tu buat ape ?

Tanpa Nama berkata...

ke mana minah kimma ni nk lari bila BN tumbang x lama lg.....?

mohd shahran berkata...

Budak Melayu BODOH tu tepuk sebab nak dapatkan samsung tablet n laptop.. Inilah niali maruah MELAYU yang diwariskan UMNO.. Budak U tapi perangai mengalahkan ... da tak ada benda nak dibandingkan semua da sokong PR yang tinggal budak U BODOH n yg sewaktu dengannya tu aje.

Ammy Hassan berkata...

OK Listen, Puan Sharifah Jabeen Kaya ke Miskin ke I don't care! Listen, sebagai seorang Muslim, saya sangat malu pada adik Bawani. Akhlak dan syaksiah diri seorang Muslimah (listen: a Muslimah!) jatuh merundum bagai saham Felda Global Ace Ventura! So LISTEN NOT SILENT...

Tanpa Nama berkata...

http://www.youtube.com/watch?v=diMrJZJfa_E&feature=player_embedded#!

Andre Irwan berkata...

Dari dahulu aku dah kata Melayu tu tak cerdik dan selalu kena tipu dengan "Melayu @ Mamak" ni. Yang Melayu @ Mamak takut akan hilangnya hak istimewa yang bukan milik depa tapi di'rogol' oleh depa tu.
Awat yang pelajar Melayu tu dok tepuk tangan tu? Awat yang minah mamak ni berhujah secara faktakah? Nanti bila orang lain kata Melayu BODOH, hangpa marah walaupun sebenarnya hangpa tu memang bodoh. Masuk universiti pun atas "subsidi". Maksud aku result pun subsidi. Kalau tak percaya, tanya LEMBAGA PEPERIKSAAN MALAYSIA.
Dari dulu lagi aku difahamkan bahawa UUM ni dikenali sebagai Universiti UMNO. Jadi tak hairanlah graduan UUM ni kurang sedikit kualiti mindanya.
Pada Mamak Cik Pah yang sejenis dengan Kak Zat, hidung pun sama, ... tak usahlah hang perbodohkan Melayu lagi. Yang Melayu pulak, janganlah hangpa diperbodohkan oleh mamak lagi. Dah cukup dah? Lebih 50 tahun kita ditipu dek mamak. Inilah kelemahan Melayu. Kalau ditipu dek mamak, dikatanya tak pa, .. orang kita. Orang kita tahi minyak. Orang kitalah ... tak tipu kita. HARAMJADAH punya mamak.
BRAVO BAWANI. You are one of the best MALAYSIAN students that I have seen. Not the other COWS which are inside the hall. Keep it up for MALAYSIAN.

Tanpa Nama berkata...

.... kesian pada budak UUM lainnya, semua kena cop bodoh wal bangang sebab rakan-rakan peserta forum tepuk tangan pada babak2 yg tak sepatutnya mereka tepuk tangan, hamba pun terasa jugak sbb alumni UUM jugak, malu weh .... 1Malaysia kutuk UUM, utk pelajar UUM buatlah "pembetulan/pencerahan" dlm media @ ruang siber agar "diterima kembali" sebagai mahasiswa yang berwawasan & berkeperibadian tinggi ~ bukan lembu yang dicucuk hidung, malu weh .....

Tanpa Nama berkata...

Jadi para pelajar IPT yg layak mengundi... ini adalah slh satu cth akhlak wakil BN (SW1M), jadi kamu nak ke org mcm ni @ sekutu dgn nya memimpin malaysia??PRU13 nanti..buat apa yg patut demi ANAK CUCU kita.

Tanpa Nama berkata...

Timbalan Menteri Pengajian Tinggi melenting serta merta. Boleh sekalian aktifkan sebahagian otak besar untuk memikir perkara ini? Mana dia YB2 cerdik pandai PAS, ada buat siasatan?

1. Adakah ini projek Jabatan Pengajian Tinggi?

2. Haram atau halal projek macam nih? Ingatkan komunis jer kuat buat brainwash, tak sangka BN lagi kuat?

3. Agaknya berapakah harga kontrak yang diberikan kepada kumpulan "keling terlebih Melayu" ini, 10juta atau 100juta?

3. Adakah Menteri2 di Jabatan ini makan rasuah atas projek2 tak bermutu sebegini, barang murah harga tinggi?

4. Kalaulah tak rasuah, kenapa sebegitu cepat menteri buat 'damage control'?

5. Seperti juga isu Lembu, kenapa setiap isu Melayu celup mesti ada sikit geseran dengan Khairi, ada syer ke?

6. Yang paling hairan, kenapa pemuda dan wanita diterajui yang dah celup2, takder yang tulen ke?

Tanpa Nama berkata...

Tanda2 sesebuah pemeritahan robot style akan berakhir di PRU13 nanti...

Tanpa Nama berkata...

Penalis tahap burung kakak tua..wuarkkk3..yg otak bonsai ttp brrgayut pd dahan bn

Tanpa Nama berkata...

syabas Bawani... you jauh lebih baik dari ahli panel yg kaki bodek..ampu tu..

Tanpa Nama berkata...

Tahniah Bawani, tumbangkan UMNO PRU13

Tanpa Nama berkata...

ayoooooo i just ''listen'' and watch the way that ''WOMEN'' talk
and to ms bawani its not a women but a young brave intelligence lady NOT women like that women yang bodoh..angkuh and Obviously IQ tahan lembu dok kat condo....
hahaha...respects??? kesian dia tak respects otak and ilmu yang tahap ''animal'' as she just like animal too...

hahaha...kalau lah she right in front of me..habis la dia i give ajning jilat2 otak dangkal dia tu.



BRAVO MIS BAWANI..U'RE GREAT AS URE TALKING WITH FACTS AND LOGIC.

Tanpa Nama berkata...

haram....yg budak2 ni pun p tepuk...bukan taw apa pun...aku pn student situ, tp jgn lah sampai terikut sgt, ikut suka nak tepuk....nasib bek aku xpi forum tu, panel yg mai pn xbleh belah...bodo piang...haha...klau mai 10 orang panel lagu ne,qosak bdk2 uum...dia igt diri dia dah pandai sgt ler tu...tabik spring aku kat bawani...tahniah....apa2 pun aku nak habaq rugi sapa2 yang x p Hari Kebangkitan Rakyat..haha

erikpen berkata...

Syed yang dia gunakan mesti syed lahir hari jumaat kelawon patutpun bodoh sudah jak bodoh sombong lagi


Tanpa Nama berkata...

alahai puak2 umno pun dah tak mengaku umat minah jabeen ni..and wtf si jabeen ni tak bgi banding negara lain benda yg elok utk rakyat siap suruh ke cuba..wtf? pastu jabeen ko ni ironi la...bawani ckap BM ko pulak lebih2 ckp BI kat UUM..

Tanpa Nama berkata...

and now si jabeen dah rasa betapa hebatnya penangan media altenative..sampai umno pun tak mengaku umat..

Tanpa Nama berkata...

Sapa dia Zahora ni? Apa yang dia mengarut lari dari tajuk asal yang pelajar tu nak soal?
Daripada hal ptptn boleh cakap pasal ikan jerung pulak...dia ni tak faham orang tanya apa agaknya....kenapa nak peleceh pelajar? kalau takde pelajar....takde la forum tu...
Jawapan dia suruh budak pelajar tu pindah Cuba,...Brazil...apa ke cetek pemikiran dia ni....budak tu mana pandai cakap bahasa Brazil....analoginya kalau seorang anak mintak ayah dia belikan burger, sebab kawan dia abahnye belikan....oleh sebab ayah dia taknak belikan...maka ayah dia suruh pindah ke rumah kawan dia tadi...(yang abahnye belikan burger tadi tu...) gitu ke?

kancil berkata...

Keturunan India Mengaku Melayu Asli. Syarifah Jubin lagi miskin ni cari populariti. Nak tunjuk hebat tapi sebenarnya tunjukkan kebodohan, kesombongan dan kebiadapannya. Tak heran lepas ni dari KIMMA ke UMNO. Boleh ganti Kak Jat. Yang Melayu bertepuk tangan tu pasal apa! Balik kampong tanya mak bapak kalau di beri pendidikan percuma bagus tak? Bodah! Diperlembukan oleh seorang mamak.