27 Ogo 2011

Konspirasi Liwat Semakin Terdedah: Tiga Calitan Masih Baik Selepas 100 Jam?

Tiga calitan kapas yang diambil dari dubur pengadu, Mohd Saiful Bukhari, tidak menunjukkan sebarang tanda tercemar apabila diuji kira-kira 100 jam kemudiannya.

Inilah isu yang membingungkan pakar DNA dari Australia, Dr Brian McDonald yang memberi keterangan semasa perbicaraan Fitnah II Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Menyifatkan penemuan daripada tiga calitan yang ditanda B7, B8 dan B9 dari kawasan dubur pengadu sebagai “masih baik,” Dr McDonald memberitahu perbicaraan kes liwat Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim bahawa ia “tidak konsisten dengan sejarahnya”.

“Ini kerana tidak ada tanda pencemaran dan sampel itu masih baik,” kata McDonald mengenai tiga sampel yang diambil dari lubang dubur Saiful 56 jam selepas kejadian liwat didakwa berlaku, antara jam 3.01 petang dan 4.30 pada 26 Jun 2008 .

Saiful diperiksa oleh empat doktor di Hospital Kuala Lumpur antara jam 9 malam 28 Jun dan tengah malam 29 Jun 2008.

Pegawai penyiasat, Supt Jude Blacious Pereira – dalam keterangannya sebelum ini – berkata sampel tersebut disimpan dalam sebuah laci di pejabatnya yang berhawa dingin dan diserahkan kepada ahli kimia, Dr Seah Lay Hong pada kira-kira jam 7 malam 30 Jun 2008.

Semalam, McDonald, 60, memberitahu mahkamah bahawa sampel tersebut secara idealnya perlu disimpan dalam peti sejuk pada suhu -20 Celsius -mk

Ulasan GB

Liwat 2 merupakan satu konspirasi peringkat tertinggi. Semakin hari semakin terdedah kebenaran tersebut.

Di dalam usaha untuk membuktikan pertuduhan liwat ke atas Anwar, pihak pendakwa berhempas pulas mereka dan mencipta "bahan-bukti" yang akhirnya terdedah mempunyai banyak kekurangan. "Fakta dan kebenaran" tidak dapat dicipta atau dihapuskan bersesuaian dengan teori ilmu Fizik "Matter can neither be created nor destroyed". Kebenaran tetap kebenaran dan kebatilan tetap kebatilan. Sebutir mutiara tetap sebutir mutiara walau disaluti dengan kaca, dan kaca tetap kaca tak berharga walau disaluti emas paling bercahaya.

Mana mungkin tiga calitan yang ditanda B7, B8 dan B9 sebagai “masih baik” di kawasan dubur pengadu selepas 100 jam? Ada apa yang istimewa di duburnya? Ada botol kedap udara dan kalis pencemaran atau ada mesin penyejuk beku di dalamnya?

Bahan bukti yang direka-reka tidak mempunyai nilai apa-apa. Di sini kelemahan barisan Pendakwa paling ketara. Samada bahan bukti sebenar itu anda temui, atau anda tidak boleh teruskan tuduhan. Anda tidak boleh dan tidak akan dapat merekacipta bahan bukti. Manakan sama diantara mutiara dengan kaca.

Itu sebab di dalam Islam ada Qazaf. Jika tiada saksi, maka kes digugurkan sekalipun "kejadian itu" munkin berlaku. Islam tertegak dengan kebenaran dan keadilan.

GB bukan penyokong totok Anwar, tetapi apabila wujud konspirasi untuk menekan beliau dengan tuduhan yang melampau dan tidak diberikan ruang keadilan melalui qazaf, maka di situ sudah berlaku penzaliman ke atas dirinya.

Dulu lagi GB sudah menulis. Petikan:

GB membela "keadilan" untuk Anwar, bukan membela "Anwar" untuk keadilan.

Itu dua perkara yang berbeza.

Sewaktu Saidina Ali menjadi Khalifah, pernah satu ketika seorang Yahudi telah mencuri baju besi beliau. Saidina Ali menyedari perkara ini lalu membawa kes ini ke pengadilan hakim. Walaubagaimanapun beliau tidak mempunyai bukti dan saksi bahawa Yahudi tersebut mencuri baju besi beliau. Lalu hakim memutuskan baju besi tersebut menjadi hak milik Yahudi sekalipun memang baju besi itu memang kepunyaan Saidina Ali. Seorang khalifah tewas di depan hakim yang menjalankan keadilan Islam!


2 ulasan:

Beruk Ketawa berkata...

Terkini..

Akhirnya Ketua AMNO Bahagian Hatyai Danok telah lepaskan jawatan...kah kah kah..kah kah

Itu baru Ketua Bahagian. Macam mana AJK2 Bahagian? Bersepah..

Tanpa Nama berkata...

Saya yang bersetubuh dengan isteri pun (halal)...akan basuh dengan bersih bahagian sulit... inikan pula jika seseorang itu diliwat, tidakkah ia berasa jijik apabila diliwat dan membasuh ala kadar sahaja atau tidak basuh langsung? Fikir-fikirkan lah.