28 Jun 2011

Pemuda UMNO Sudah Memulakan Kerja Samseng, Nak Bakar Ibu Pejabat PKR

Pemuda UMNO ugut bakar ibu pejabat jika PKR tetap sertai BERSIH 2.0

Sekumpulan pemuda yang diketuai Lokman Noor Adam, AJK Pemuda UMNO, berkonvoi dengan kereta dan motorsikal di depan bangunan ibu pejabat Parti Keadilan Rakyat (PKR), mengugut untuk membakarnya seandainya PKR tetap menyertai perhimpunan anjuran BERSIH 2.0 pada 9 Julai 2011.

Kira-kira 100 pemuda yang berpakaian merah "Patriot" ini dikatakan berhimpun di depan bangunan Merchant Square Tropicana, Petaling Jaya, pada jam 11 malam tadi. Malah, tidak kurang antara mereka yang membawa bendera UMNO.

Dalam twitternya, Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution menyifatkan kumpulan pemuda tersebut sebagai "samseng upahan UMNO", malah memaklumkan bahawa laporan polis telah dibuat berhubung kejadian tadi.

EXCO kerajaan negeri Selangor, merangkap ADUN Bukit Lanjan, Elizabeth Wong juga membidas Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin dalam twitternya, kerana membiarkan anak buahnya memasuki sempadan kawasan Bukit Lanjan dan mengugut untuk membakar bangunan ibu pejabat PKR.

Ketika dihubungi MerdekaReview, Elizabeth Wong berkata Pemuda UMNO yang berada di situ mencemuh Ketua Umum PKR Anwar Ibrahim, dan Pengerusi Gabungan Pilihanraya Bersih dan Adil (BERSIH 2.0) Ambiga Sreenevasan, menurut anggota PKR yang berada di situ, malah mereka mengugut untuk membakar bangunan ibu pejabat PKR seandainya PKR tetap menyertai BERSIH 2.0.

Bagaimanapun, Elizabeth menganggap tindak-tanduk Pemuda UMNO tersebut sekadar untuk menakut-nakutkan rakyat, tapi PKR tidak akan berganjak dan akan terus dengan perjuangan mereka.

Satu klip video yang merakamkan sebahagian kejadian tadi telah dimuatnaikkan ke Youtube.

Patriot ditubuhkan oleh Pemuda UMNO dan Kelab Putra 1Malaysia, mendakwa dirinya mewakili suara orang ramai dalam menentang perhimpunan haram yang akan dianjurkan kumpulan pengacau pada 9 Julai. Lokman Adam, bekas tahanan ISA yang melompat dari Parti Keadilan ke UMNO.

*Chan Wei See ialah Ketua Pengarang MerdekaReview, disedut, sunting dan diterjemah dari teks asal.



Ulasan GB

Yang nyata, tindakan pemuda UMNO itu adalah lambang ketakutan UMNO BN terhadap perhimpunan aman BERSIH. Takut dengan dengan bayang-bayang terhadap tuntutan BERSIH untuk menuntut pilihanraya yang bersih, telus dan adil.

Seperti biasa, tindakan Pemuda UMNO tersebut YANG JELAS bertentangan dengan undang-undang yang mengancam dan membuat ugutan tidak pula disekat dan diambil tindakan oleh pihak polis.


11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

saya rasa polis itu umno dan umno itu
polis sbb dah lama saya perhatikan setuasi begini. kalau umno buat hal habuk pun tarak apa2 tindakan daripada pihak polis kalau dari parti lain nah dengan tangkasnya polis bertindak hai..apalah nak jadi dgn negara malaysiaku ini..

Tanpa Nama berkata...

Itulah budaya UMNO, apa-apa yang mereka buat/lakukan semuanya betul & tidak mengancam keselamatan negara....Tumbangkan UMNO / BN dalam PRU 13 nanti, insyaAllah. Takbir 3x.

kbatas berkata...

Budak2 upahan tu, bagi tshirt & duit minyak, topup hp...ajak la pi mana pun.

Tanpa Nama berkata...

haram bejadah punya umno

Tanpa Nama berkata...

jenis orang muda tak ada akhlak dan iman akibat kerjaaan tak peduli untuk didik jadi mukmin sejati.... asyik2 dok ungut orang.... massa akan mengajar mereka..... bila bn dah telungkup nanti.... semua ni nak pi mana?

Tanpa Nama berkata...

Anjing = UMNO = Anjing.....Ikut arahan tuannya utk gigit org.

bunbinban berkata...

hahaha...muka2 makan upah jual maruah demi Rm 50.00, nilai tertinggi bagi manusia yg hilang harga diri. Ni je taraf pemikir ulung UMNO?. hahaha...WTF!

Tanpa Nama berkata...

Pemuda UMNO Baru sebenarnya bacul dan pengecut. Sama macam Presidennya Mohd. Najib... cakap tak serupa bikin.

Mohd. Najib cakap tentang anak jantan. Anda lihat dia jantan kah ? Soal memantat memang dia jantan tapi dalam perjuangan Mohd. Najib adalah pondan berbibir merah.

Lihat pula ketua pemuda UMNO Baru, sehingga kini apa idea, cadangan dan tindakan yang diperjuangkan untuk rakyat Malaysia khususnya orang muda ? Habuk pun tak ada...

Hello Pemuda UMNO Baru P*kim*k...

Orang muda sekarang hidup dalam kesusahan, ada ijazah berjela tapi gaji ciput, hutang PTPTN belum habis bayar, harga barang keperluan sentiasa naik, nak berbini pun tak mampu.

Sekarang bertambah teruk lagi, Pemuda UMNO Baru bukan nak tunjuk jalan cara mengatasi masaalah tapi diajarnya orang muda jadi baruah pemimpin rasuah dan jadi samseng jalanan.

Untuk pengetahuan Pemuda UMNO Baru...

Rakyat Malaysia tidak takut pada ugutan. Setiap hari mereka terima ugutan dari perdana menteri, menteri dalam negeri, polis dan Perkasa. Apa ada dalam ugutan.. ada ketakutan atau ada makanan ?

Semua orang melihat dan tahu bahawa Polis Malaysia memang berpihak kepada UMNO Baru sama ada menjaga keamanan atau menghuru-harakan negara kerana menterinya dari UMNO Baru berkepentingan demi menakut-nakutkan rakyat.

Tapi percayalah..
Tekanan demi tekanan...
Apabila takut sudah tidak kenal takut lagi...
Apabila sakit tidak rasa sakit lagi...
Demi masa depan anak cucu bangsa mulia...
Kemarahan jiwa teraniaya pasti meruap dan bersatu...
Tidak akan mampu dihalang dengan peluru lagi...
Kecuali bangkit melangkah kedepan, menentang dan melawan...
bangsa biadap UMNO Baru mesti diusir dari putrajaya !

Takbir !

Tanpa Nama berkata...

negara ini ada undang2 bertindaklah ikut undang2 jangan nak tunjuk samseng mentang2 sekarangini parti mereka berkuasa mereka fikir mereka boleh melakukan apa saja, ALLAHswt maha berkuasa DIA boleh menjatuhkan mana2 pemerentahan yang dikehendaki dan menaikan sesiapa yang DIA kehendaki sebagai pemerentah.

1 Malaysia berkata...

Orang baru nak buat perhimpunan aman, berebut-rebut menteri bahlol mengatakan ianya perhimpunan haram.
Yang ni macam mana? Perhimpunan HALAL tok nek depa.
Najib kata nak lawan secara anak jantan? Najib tak ada teloq. Berlawan dengan rakyat lain yang tiada senjata samada perang atau media. Rupa-rupanya ANAK JANTAN masa kini anjuran Najib ialah KITA DAPAT 'PUKUL' ORANG LAIN YANG TIADA PELUANG UNTUK MELAWAN. Anak jantan tok dia? MALU AKU MEMPUNYAI SEORANG PERDANA MENTERI YANG SEBEGINI. BODOH, BANGANG DAN PALING SEDIH, "TAKUT BINI". BACUL YANG MENGGELAR DIRINYA ANAK JANTAN.

Tanpa Nama berkata...

Polis lari kemana? IGP takut kad UMNO.Kalau parti-parti pembangkang bukan main berani lagi - ISAlah,nak kerah tentralah,nak soal-siasatlah. Kena kad UMNO kecut telor.