4 Jan 2011

Hikmah Perlantikan Khusrin Sebagai SUK - Satu Lagi Kes Terbongkar

Daripada semalam GB tertanya-tanya dan asyik mengumpulkan maklumat. Banyak yang telah melaporkannya tetapi blog GB belum tampil menyiarkannya sekalipun telah menyatakan secara tersirat dengan hanya pada tajuk: "Khusrin Lucut Songkok...." - gambar fail

Beberapa email meminta GB ulaskan tiga isu yang belum GB sentuh: 1) Kes UG2 2) Kes Mahfuz-Sato dan 3)Kes Kavita Kaur-Sultan

Memulai, GB mulakan dari bawah. Kes Kavita Kaur - Sultan.

Sekali imbas membaca tulisan-tulisan berkenaannya, kesan yang GB perolehi daripadanya ia amat meloyakan, menjijikkan - tetapi tidak memeranjatkan- bagaimana seorang Sultan, yang juga ketua agama Islam negeri boleh terlibat dengan satu skandal yang besar.

Tidak memeranjatkan kerana kita sudah tahu kisah istana sejak bermula institusi "kesultanan melayu", sultan-sultan mempunyai ramai 'isteri tidak rasmi' atau 'perempuan simpanan'.

Namun itu dulu, dan pendedahan yang berlaku mutakhir ini mejelaskan bahawa rupa-rupanya ia masih wujud masakini. Dan ia semua bermula dengan isu perlantikan bekas pengarah Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) Datuk Mohamad Khusrin Munawi sebagai SUK Selangor, yang di luar dari kaedah biasa.

Untuk memendekkan bicara, GB petik dari Blog Pulak Dah yang menterjemahkan satu tulisan dari steadyaku

Ia sesuatu yang salah apabila melantik seorang duta yang moralnya boleh dipersoalkan. Salah untuk melantik seorang ahli politik yang rasuah menjadi Pengerusi FELDA – sebuah kuasa yang diamanahkan berbilion-bilion amanah untuk manfaat orang Melayu yang bergantung kepada Felda untuk masa depan mereka. Ianya salah membenarkan mana-mana Menteri untuk duduk sehari lagi di pejabatnya jika terdapat kemungkinan dia mungkin terlibat dalam perkosaan seorang warga asing – dalam kes ini seorang pembantu rumah Indonesia.

Ya, kami tahu dia tidak didapati bersalah atas sebarang jenayah tetapi ini menjadi tumpuan integriti kita sebagai sebuah negara. Sehingga dia menjawab sepenuhnya tuduhan dan kesangsian dia tidak boleh memegang amanah rakyat di pejabatnya. Apa yang lebih membimbangkan Perdana Menteri kita tidak ambil kisah – duta liar, ahli politik yang rasuah dan perogol (kemungkinan) seolah-olah standard piawai untuk mereka tidak sama seperti rakyat biasa di Malaysia. Seolah-olah mereka yang berjawatan tinggi tidak tertakluk bagi piawaian tingkah laku yang tertakluk kepada kami dan rakyat yang lain. Perdana Menteri kita bersalah kerana membiarkan dan menerima kesalahan-kesalahan ini dan menggambarkan juga sensitivitinya kepada tatasusila.

Dan sekarang seperti Perak, mereka menggunakan seorang Sultan utnuk melakukan perbuatan jijik mereka. Mereka gunakan Sultan Selangor untuk 'sahkan' pelantikan Setiausaha Kerajaan Negeri. Kita semua tahu bahawa Sultan Selangor terikat dengan kerajaan Barisan Nasional demi makanan hariannya. Dia telah membuat banyak wang daripada banyak urus niaga perniagaan di mana, kebanyakannya, kerajaan BN telah seolah-olah terlepas pandang penglibatannya. Dan sekarang mereka telah menunjukkan tanda-tanda bahawa mereka telah memegang Sultan Selangor ini. Jika kuasa Sultan digunakan Barisan Nasional atas pelantikan Setiausaha Kerajaan Negeri ini, saya rasa dia sendiri akan mendedahkan dirinya sendiri atas beberapa isu.

Salah satunya berkenaan kehidupan peribadinya. Biar saya jelaskan dengan lebih tepat – Sultan, yang juga ketua agama Islam negeri - selalu 'main' dengan perempuan di dalam dan di sekitar Kuala Lumpur. Anda 'main' dengan pelantikan Setiausaha Kerajaan Negeri, kami 'main' dengan persekitaran anda. Kami boleh memulakan dengan seorang teman wanita bukan Melayu milik anda yang pernah anda langgan sebagai teman 'main' selama beberapa tahun.

Anda mungkin sangka ianya keseronokan yang bagus dan indah sekali sehingga anda lupa bahawa Internet akan mendedahkan apa yang surat khabar tidak beritahu! Jadi berjalan dengan berhati-hati dan fikir apa yang anda lakukan. Teruskan hidup tidak berguna anda yang dibayar oleh duit rakyat dan tinggalkan politik sendirian. Ganggulah politik sekiranya anda dan saudara lelaki anda ingin melihat berakhirnya pemerintahan anda seperti Maharajah di India yang telah lihat berakhirnya kuasa mereka lebih awal daripada yang mereka fikirkan.


Dan sebelumnya dari bedukcanang

Kusrin - Kavita Kaur: Selangor KKKGates?

Marhaen.info: Mengapalah beriya-iya Ketua Setiausaha Negara Sidek Hassan melantik seorang kusrin bertaraf JUSA C ke jawatan JUSA A? Dah habiskan penjawat JUSA B yang layak dinaikkan pangkat ke JUSA A - kelayakan bagi seseorang dilantik ke jawatan Ketua Setiausaha (KSU) di kementerian-kementerian dan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK). Apa istimewa sangatnya seorang kusrin JUSA C di negeri Selangor Kota Darul Ehsan ini. (JUSA: Jawatan Utama Sektor Awam) hinggakan isu pelatikannya mencatat capaian yang tinggi di dunia siber pada awal tahun 2011?

Setelah digoogle ke sana ke mari, satu artikel yang diterbitkan dalam blog Beduk Canang menarik perhatian. Ada sesuatu yang menarik. Satu persoalan yang masih belum menemui jawapan pasti tetapi bayang-bayang terdapat di mana-mana. Tunggulah dalam sehari dua lagi, dunia Internet 1Malaysia akan meriah dengan nama seorang kusrin, kavita kaur dan .....

Beduk Canang: Ada apa di sebalik nama Kavita Kaur? (7 Disember 2010)

Apakah sangkut paut pelakon Kavita Kaur dengan dunia politik tanah air mahupun kepada golongan istana di negara ini?

Persoalan ini tentunya kerap bermain-main di minda para pembaca blog terkenal, Tukar Tiub (TT) apabila pengendali blog tersebut dilihat kerap menimbulkan nama pelakon jelita yang juga bekas ratu cantik itu tatkala melaporkan sesuatu isu politik yang melibatkan golongan diraja atau kerabat-kerabatnya.

Blog yang terkenal dengan penyampaian berita dengan gaya bersahaja ini juga kerap menyampaikan berita-berita denga cara tersirat yang memerlukan pembacanya menganalisa atau mencari kebenaran terhadap apa yang cuba disampaikan.

Menurut seorang pengikut setia blog tersebut yang enggan disebutkan namanya, beliau percaya ada sesuatu yang mahu disampaikan oleh TT apabila sering menimbulkan nama Kavita Kaur disamping entri yang membabitkan seseorang raja.

Bagaimanapun sehingga kini, beliau masih belum mendapat jawapan yang jelas berhubung perkara ini kecuali beberapa andaian rakan-rakan lain yang tidak dapat dipastikan kebenarannya.

"Saya masih kabur apa yang cuba disampaikan tetapi saya yakin memang ada sesuatu yang mengejutkan. Lebih-lebih lagi TT tidak akan memasukan nama Kavita Kaur tanpa bersebab.

"Mungkin sengaja ia disampaikan dalam bentuk tersirat begini bertujuan mengelak daripada serangan pihak-pihak tertentu atau pun berhadapan kekangan tertentu yang mungkin berkaitan kebebasan bermaklumat.

"Oleh itu, jika perkara ini menyentuh soal keadilan, kenteraman mahupun moral pemimpin, sebagai rakyat sebuah negara yang cintakan kebenaran, maka menjadi tanggungjawab kita untuk mencari jawapannya kerana kita tentunya tidak mahukan pemimpin yang hipokrit," katanya.

Sebelum ini blog ini beberapa kali berjaya memecah berita baik secara langsung atau tidak langsung berhubung salah laku beberapa pemimpin-pemimpin dalam negara ini.

.... jadi jangan ke mana-mana dalam sehari dua ni... kusrin - kavita kaur (KKKGates) dan dot dot dot bakal mengambil alih kedudukan carta daripada RobengahLeaks, kta marhaen.info


2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

oh .. blog pulakdah menarik balik artikel tu, nampak sangat bohong ..

so berhati2

Tanpa Nama berkata...

yang penting message dah sampai..jangan hipokrit..Jujor la sikit..spt kata almarhum sultan selangor dulu ..