22 Nov 2010

Fatin Farihah Calon SPM Hari Ini, Hilang Dipercayai Ikut Teman Lelaki

Pelajar cemerlang hilang selepas keluar rumah

KUALA LUMPUR: Seorang pelajar perempuan yang akan mengambil Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) esok, tidak pulang ke rumah sejak empat hari lalu selepas dikatakan keluar ke kedai untuk membeli alat tulis bagi menghadapi peperiksaan itu.

Fatin Farihah Nordin, 17, yang pernah meraih anugerah pelajar cemerlang Tingkatan Empat, Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Damansara Damai dekat sini, tahun lalu, keluar rumah jam 12 tengah hari Rabu lalu.

Ibunya, Zatul Bazamah Zainal Abidin, 34, berkata anak sulung daripada lima beradik itu keluar rumah sehelai sepinggang dan mengesyaki anaknya itu keluar bersama seorang lelaki kerana ketika beliau menghubungi telefon bimbit anaknya, pelajar itu memberitahu berada di Putrajaya bersama seorang rakan.

“Ketika saya menelefonnya, dia beritahu berada di Putrajaya dan ke sana menaiki motosikal bersama rakan. Apabila saya tanya sama ada rakan itu lelaki, dia terus matikan telefon bimbit dan sehingga kini tak dapat dihubungi,” katanya ketika mengunjungi Balai Berita di sini, semalam.

Zatul Bazamah berkata, beliau bimbang terhadap keselamatan Fatin Farihah kerana selepas empat hari, anaknya itu langsung tidak menghubunginya, apa lagi dia perlu pulang segera untuk menduduki SPM.

“Saya sekeluarga sudah mencarinya di Putrajaya selain menghubungi rakan rapatnya tetapi mereka tidak tahu ke mana anak saya menghilang. Saya bimbang dia tidak mengambil SPM kerana akan menjejaskan masa depannya,” katanya.

Katanya, beliau sudah membuat laporan di Balai Polis Sungai Buloh, semalam, dan berharap sesiapa yang mempunyai maklumat menghubungi beliau di talian 010-4304001. -bh

Tiada ulasan: