15 Okt 2015

"Yang Kamu Tuduh Pengkhianat Itulah Yang Telah Menjulang PAS Ke Tahap Cemerlang.."

Hari ni aku nak cerita pasai Infaq dan waqaf.. bukan pasal Markaz, tapi aku nak cerita bagaimana pemimpin yg hangpa suruh letak jawatan, yang hangpa halau dan tuduh Pengkhianat ini telah infaq dan waqaf kan diri mereka untuk perjuangan Islam dan PAS... bila PAS Perak sarankan 4 Adun ni letak jawatan, yg sarankan tu baru 2 tahun Pencen Kastam.. sudah lah baru Pencen, di lantik pulak jadi Pesuruhjaya.. yg jadi tukang cadang PJ Perak ni, Ketua Pemuda Perak hari ini, yg juga merangkap Menantu Haji hadi... tiba2 cakap besar suruh Nizar dan Adun yg bersama Amanah letak jawatan...



Ketika Harun Din dan Tuan Ibrahim masih seronok menerima bayaran dan elaun kerana menjadi pelakon agama di rancangan Ehwal Perdana Islam RTM.. dan mereka ini hanya aktif dlm PAS setelah di gam RTM dan UMNO.. itupun setelah nampak peluang bila gelombang Reformasi membesar setelah Anwar dipecat.. barulah watak2 ini terjun di dalam PAS, tiba2 kini mereka yg digambar sebagai hero dan pejuang Islam..masa ni pun, Razman masih dok seronok tunggu gaji hujung Bulan dgn Kerajaan...

Di waktu ini di mana Mat Sabu, Salehuddin, Husam dan Khalid samad yg mereka tuduh pengkhianat ?? mereka aktif selepas bergelar Graduan.. di kala rakan rakan masuk berkhidmat dgn Kerajaan dgn jawatan Tinggi.. mereka masuk menyertai PAS, ketika zaman PAS susah.. Masa itu Melayu tidak sokong PAS, Profesional dan Anak muda tidak menyokong PAS, apetah lagi orang Cina.. ketika ini PAS kuat di tekan.. PAS hanya Parti kampungan.. hanya bertapak di Kelantan..mereka meninggalkan segala galanya peluang dan kesenangan.. jika mahu senang, bukan nya Susah.. ketika itu rakan Mahasiswa dan sahabat ketika di dalam ABIM Mereka Ds Anwar berada di dalam UMNO.. dalam Kabinet.. kalau keluar PAS ketika itu pun, sudah pasti ber jawatan tinggi di dalam Kerajaan atau GLC , malah gelaran istana menunggu mereka.. lihat lah Dato Nakahie dan Dusuki.. tapi mereka tetap memilih hidup susah bersama PAS.. amat malang jika ada yg menuduh mereka keluar PAS hanya untuk tawaran jawatan dan pangkat..

Ada yang suruh mereka meletak jawatan..katanya mereka menang atas tiket dan jentera PAS, Ya Benar!! mereka Menang di atas kekuatan PAS yg mereka bina.. berpuluh tahun.. dari zaman Susah PAS sehingga zaman Gemilangnya bila PAS diterima Msyarakat bukan Islam.. satu kejayaan Luar biasa jika mahu di banding kan penerimaan bukan Islam kepada Gerakan Islam. mereka berhak mendapatkan nya.. lebih berhak dari mereka yang mengatakan pimpinan Amanah ini Pengkhianat.. mereka inilah yang turun ke lapangan.. masuk ke kampungan dan Felda.. mereka tidak mudah2 memberi Kuliah satu 2 jam dan hanya menunggu sampul surat bila mahu pulang.. mereka berceramah dgn hadirin yg hanya 2-3 orang sehingga lah menjadi puluhan ribu.. mereka membawa anjakan baru perjuagan PAs bila berani masuk dan berdialog dgn Gereja dan Bukan Islam.. begitu luar biasa mereka infaq kan jiwa raga mereka untuk Islam dan PAS..

Yang Dikata Pengkhianat ini juga yg memperjuangkan nasib Ostad2 yg dihalang UMNO berkuliah.. dulu asatizah ini di gugurkan dari jawatankuasa Masjid.. yg dikata pengkhianat inilah yg mengatur kuliah asatizah di markaz2.. di angkatnya darjat para asatizah, dijulangkan asatizah dengan model kepimpinan Ulama, atas kemenangan yg mereka usaha inilah.. Ostad2 kini boleh hidup mewah, Boleh bebas mengajar di masjid2 di Lembah Klang..di Pulau Pinang.. saban hari berkuliah tidak pernah kurang isi sampul Surat dgn wang2 Qariah2 di Lembah Klang.. Padang Kota di Pulau Pinang yg dulu nya hanya jadi tempat Maksiat, dijadikan medan Ilmu..

Sekolah Ustaz2 PAS yg dulu dipinggir kan,serba Dhaif diberi bantuan dan peruntukan.. ini semua hasil perjuangan mereka berpuluh tahun.. akhirnya bak kata pepatah seperti melepaskan Anjing yang Tersepit.. di kalangan mereka ini juga yang mereka ini diangkat di tolong ini jugalah mereka cipta, masuk ke Masjid2 mengfitnah dan Mentakfir pimpinan ini.. sedangkan yg dikata pengkhianat ini lah menyuburkan Islam dan menaik kan nama2 Ustaz ini,lebih malang..mereka mengikut jejak UMNO..menghalang mereka yang pro Amanah dari memberikan Kuliah...

Mahu kita tanya kembali, ketika PAS dibina..dimana wajah wajah mereka yang kata mereka ini Khianat? dimana Mokhtar Senik ? Mana Dato Mahfoz? mana Harun Din.. mana Razman kastam? mana Nik Abduh? mana Tantawi? .. memang mudah menuduh mereka ini Khianat.. dan memang mudah mengambil PAS ketika ia sudah menjadi gergasi dan kuasa besar Politik..

Mereka yg dituduh Pengkhianat ini berjuang lama..bukan tidak pernah menjadi Ahli parlimen.. masih hidup sederhana.. yg dituduh pengKhianat ini mereka tidak sebijak Nasruddin Tantawi menabung, tidak sampai setahun menjadi Ahli Parlimen sudah mampu pakai Vellfire.. walaupun beberapa bula sebelum itu mengisytiharkan hanya RM 7 ribu simpanan ,tidak sebijak Menantu Haji hadi, biarpun tanpa jawatan tinggi dalam Parti..walaupun hanya peniaga pasar malam sebelum kemenangan selangor.. bila Menang di Selangor sudah mampu memiliki kereta BMW, mampu mengisi jawatan Pengarah GLC di Selangor.. juga mampu memperoleh tawaran saham Setengah juta Ringgit.. walaupun anak terengganu bukan anak Selangor..inilah hebat yg dikatakan Pejuang Islam yg tidak ada pada mereka yang dikata Khianat...

Kamu Semua Boleh Sombong ketika ada Kuasa... Ingat!! jgn ingat..jika anak2 muda yg dulu memartabatkan Ulama,Asatizah dan Islam kamu gelar mereka Pengkhianat.. Tunggu lah.. Aku antara anak2 muda yg akan kembalikan mereka ini ke zaman PAS bermula.. Kamu yang Mencipta Fitnah.. maka tunggu lah balasannya.. cukuplah anak muda tidak pulang mengundi di Kelantan.. PAS akan PASti rebah dibawah slogan serambi mekah.. kamu akan rebah diatas kerosakan diatas sebab tangan tangan kamu sendiri..

ULASAN GB

GB tidak tahu siapa sebenarnya penulis bingkisan di atas. Namun GB ingin merakamkan terima kasih di atas tulisannya itu yang sepatutnya disedari oleh semua pimpinan dan ahli PAS yang memfitnah dan menggelar mereka yang keluar dari PAS sebagai "pengkhianat".

Hukum kebenaran dan keadilan akan tetap berjalan dan mendedahkan siapa PENGKHIANAT Islam yang sebenarnya!

46 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

teruskan PAN ,untuk amanah.Amanah pada diri sgt lah penting utk seseorg di masa datang.

Tanpa Nama berkata...

Bukan penting sangat dimana kita bermula tetapi dimana kita berakhir dan Allah maha tahu apa target kita menjadi pemimpin. Ikhlasan hati kita, keikhlasan tindakan kita. Segalanya milik Allah untuk memertabatkan suruhan Allah.Adakah diakhirnya kita menjadi sekutu agama Allah dengan mengikut segala suruhannya atau mengikut akal fikiran kita semata.Seperti yang terjadi dalam perang uhud.

A Razak A Talib berkata...

Yg tulis ni facebooker bernama Ipoh Mali...

Abdul Said berkata...

Makin hari mendatang makin banyak yang dibongkar. Makin banyak yang teserlah. Tak salah kalau dikatakan yang hidung masih berhingus, dapat gaji beribu, hidup senang yang terbit dari perjuangan orang-orang lama, sebenarnya memang tak sedar diri. Tidak biasa dipenjara, tidak biasa tidur dalam lokap, tidak biasa dibuang kerja dan tidak biasa diberhentikan kerja. Rasa tertipu mereka yang memberi barang kemas, yang mengisi tabung, yang mencari buluh untuk tiang bendera, yang berkenderaan berbatu-batu untuk berkhidmat. Inilah dia orang yang masuk rumah dah siap dengan hanya membuka kasut sahaja. Ingatlah masa-masa mendatang akan menunjukkan kebenaran. Bersedialah kerana rumah yang kamu duduki akan terbakar hangus menjadi debu, kapal yang kamu layari akan tenggelam menjadi tukun dan kenderaan yang kamu naiki akan menjunam ke dalam gaung perjuangan!! Masa akan memperlihatkan semua ini. InsyaAllah!

ahmad mohd jaeh berkata...

Saya post kat fb walaun punya la mengamuk sakan...

ahmad mohd jaeh berkata...

Saya post dalam fb depa marahhh..walaun

Tanpa Nama berkata...

Aku setuju 100% dgn ulasan penulis tu...jasa mat sabu, husam dan salahuddin jauh lebih besar drp harun din, tuan ibrahim dan angkatan ulama muda ug tu...tunggulah saatnya pas akan kembali spt keadaannya 20 tahun dulu...

Tanpa Nama berkata...

Org pas telah di doktrinkan..sokong pas masuk syurga

omar daud berkata...

salam:

Betul kata GB,KEBENARAN dan keadilan,datng dgn sendirinya,yg akan menghancurkan PAS,bukanlah orang luar,orang dalamnya sendiri,cakap-cakap dan rethorik dasar agama islam oleh pemimpin-pemimpinya, tak sama dgn amalan-amalanya.

Satu contoh dan pengelaman yg WAJIB dipelajari oleh AMANAH,agar AMANAH tidak terjebak seperti yg pas alami.

Teruskan,teruskan menjadi wadah utk seluruh rakyat malaysia berpayung.

wassalam.

Tanpa Nama berkata...

Aku syorkan mana2 ustaz yang berlagak pandai tu.... cuba bendahari masjid beri sampul surat mengandungi ucapan terima kasih saja.... tengok lepas ni dia Lillah hi Taala ke tak untuk datang mengajar.

Tanpa Nama berkata...

din ayam dulu meniaga ayam dipasar mlm ke? aku ingat dia bisnes kfc.

apa kelulusan dia sampai boleh jadi ketua jbtn agama di perangsang? apa sumbangan smpai boleh dpt saham esos dkt stgh juta ringgit?

patutler hadi mati2 sokong kahldi jadi mb...

ampusakum wal fulusikom ghopernye...

Tanpa Nama berkata...

Betul ler , tapi pergi Tampa rasa takut dengan tuhan. Ikut cara akal tampa rasabersalah. Tu sebabnya pimimpin macam ni boleh dikudakan oleh kumpulan lain. Patut kuatkan Islam janganlari dari perjuangan asal. Satulagi anda cakap kumpulan yang bersama Islam dulu dah start macam amnoprono . biar perjuangan ISLAM tu pahit Kena pertahankan sampai mati.

Tanpa Nama berkata...

Wahai anon 10:01 PM

"Akhir" itu belum lagi berakhir. Dan ikhlasnya hati seseorang adalah di sisi Allah Yang Maha Tahu, bukan pada pemerhatian kamu.
Golngan progresif adalah yang menggunakan akal fikiran seperti yang dituntut Al-Quran ... afala taqiluun? (Tidakkah kamu beraqal?) afala tatafakkarrun? (Tidak kamu berfikir?). Islam mengajar kita menggunakan aqal dan fikiran untuk memperjuangkan sesuatu seperti hudud dan sebagainya, bukan berjuang melulu mengikut nafsu seperti yang PAS lakukan skrg ini.

Itu sebabnya Allah swt memberi petunjuk kepada golongan progresif supaya membentuk parti Islam yang baharu iaitu AMANAH bagi menggantikan parti Islam PAS yang tidak menggunakan akal dan fikiran spt yang dituntut AL-Quran.

Ada faham?

Tanpa Nama berkata...

Balasan untu Tanpa Nama 11.29 PTG

Al-Quran bertanya, AFALA TAQILUUN? Apakah kamu tak menggunakan aqal?

Kedua: PAS yang diperkudakan UMNO tu tak perasankah? Ditipu dengan isu hudud? Golongan progresif mengikut ajaran AL-Quran sebenar, iaitu memperjuangkan sesuatu mesti menggunakan aqal, bukan dengan nafsu melulu.

Ketiga, Betul kena pertahan Islam sampai mati bukan pertahan PAS sampai mati.

TOLOL kembali kepada orang yang menuduh orang lain TOLOL!

lelaki dicermin berkata...

Memang cantik dan menarik isi kandung artikal penulis ini... tahniah....

Tanpa Nama berkata...



Perhimpunan Baju Hijau tak jadi ke?
Kalau tak jadi, tukar lah jadikan pulak Perhimpunan Baju Merah-Hijau ya.

Saya Sayang Amanah.

Pemimpin-pemimpin Amanah ini dihalau supaya memudahkan dan menyenangkan pemimpin dalam PAS bermewah-mewahan dan memegang jawatan bergaji besar.

Jika tidak, akan ketara lah taraf antara pemimpin yang berjuang dan pemimpin yang bersenang-lenang. Wujud jurang perbezaan antara dua kumpulan tersebut akan menyusah kan mereka yang kaya dan berjawatan.

Salah-satu sebab UMNO terus kekal ialah kerana semua pemimpin peringkat tertinggi nya berduit dan sama-sama punyai harta yang banyak.

Selepas ini susah kita nak dapatkan pemimpin PAS yang tidak mewah dan berduit sangat.

Kepada Allah kita kembalikan.

Tanpa Nama berkata...

Perenggan terakhir cukup menarik....PAS akan PASti rebah di serambi mekah....ya benar....aku tidak akan mengundi PAS di Kelantan lagi bersama seisi keluargaku dan keluarga sebelah isteriku....

Tanpa Nama berkata...

xpayah nak buyers sgt la admin
ko bkn approved komen aku pun
itu dulu masa mereka dlm pas,
yup aku respect juga dlm hal tu
tapi kalau baru kalah skali dlm muktamar tros berputus arang apa cita?
istiqamah la sikit dlm berjuang.
bkn ckp mereka2 yg kalah tu sebagai xbagus.
lihat sendirilah sewaktu saidina khalid al-walid dilucutkan jawatan panglima perang oleh saidina umar al-khatab.
adakah khalid al-walid keluar islam atau buat wadah baru???
tidak kan? malah beliau istiqamah lagi jadi ahli perang biasa.
maka nampak xdisitu pengajarannya?
xkan xnampak lagi?
jgn ladi macai sgttt.
dah mcm macai umno aku tgok kome ni
jilat sgt si pengkianat mat sabun tu..
masa dlm pas ckp lain
dah keluar ni mcm2 die fitnah dan ckp berlawanan masa dlm pas...

cikmatgelap berkata...

aku dah bersama pas dari thn 1967,cuma aku mula isi borang pas thn 1983 bila ulamak dah mula mengambil alih kepimpinan pas,kini ulamak2 yg pimpin pas dah mula jadi almunafikun,aku baca artikel ni menitis airmata aku,kini aku dah pun penuhkan borang amanah,mudah2an rakan2 aku yg masih dlm pas mula sedar akan kebenaran yg terserlah,tinggalkan le segera pas yg kini telah di kuasai oleh golongan munafikun

Tanpa Nama berkata...

Ckp byk tarak guna.Pas adalah syaitan bertopengkan islam.Full stop

psychopunkapus berkata...

1) ketika di temuramah oleh wartawan mastika, wartawan bertanya soalan yang berbunyi:

Apa pandangan terhadap Aishah Ghani? Aisyah pernah berkata Shamsiah terdorong masuk PKM dan tidak mengkaji hal-hal di belakang tabir(AWAS di peralat komunis)

Shamsiah Fakeh Menjawab:

"Aisyah dengan aku bagai adik beradik, dia seorang tokoh perjuangan kemerdekaan, aku gambira dan bersyukur dengan kejayaannya! Cakap Aisyah mungkin betul separuh, tapi kalau pada masa itu aku pintar dalam memilih untuk berjuang di mana hidup aku akan senang lenang dan tiada risiko, maka aku bukan Shamsiah!"

Aku petik kat sini:-

http://yusriyusop.blogspot.my/2011/08/ulasan-dan-ringkasan-memoir-shamsiah.html?m=1

Tanpa Nama berkata...

Anon 8:01 PG memang seorang walaun tegar. pentaksub hadi.

Memang bungai. Bila masa Khalid Al Wailid jadi Khalifah sampai kamu letak saidina di depan namanya?
Lagipun Saidina Umar sewaktu melucutkan jawatan Khalid Al-Walid beliau tidak pernah menghina, mencaci atau memaki Khalid sebagai BARUA, TOLOL dan sebagainya sepertimana yg dilakukan oleh presiden PAS dan para pewala'nya.

Khalid juga tidak dihalau sepertimana Presiden menghalau mereka yang tidak setuju dengannya utk keluar parti.

Ada faham?

Tanpa Nama berkata...





RAHMAN dan RAHIM...."SYSTEM"--ILAHI
"SYSTEM" Pe MURAH..."SYSTEM" Mem BERI
Tak Wujud PONTENG...Me Mungkiri JANJI
KHIANAT Men CURI...FITNAH yg KEJI


Ponteng KHIANAT,,,Fitnah & SONGLAP
Onar U-TURN...Tunggang TERBALIK
Men CURI Me Nyonglap...Di dlm GELAP
Akidah MURTAD...Bangkai yg JELEK


MURTAD itu...Bahasa ARAB
Bahasa Mudah nya...Tunggang TERBALIK
KHIANAT itu...Men CURI Me Nyonglap
Ummah Ter SIKSA...Ter Jerut Ter CEKIK


Rumah BESAR...Kereta pon BESAR
BALAK di Tebang...Be Ribu EKAR
Musibat BANJIR....Rakyat Ter BIAR
Akibat Peng KHIANAT...Ber Buat MUNGKAR




Wahai Sahabat...Sahabat yg AMANAH
Jangan Se SEKALI...Jadi Peng KHIANAT
ESOS Balak...Di Songlap MUDAH
Ummat Di TIPU...Si Hipokrit yg MURTAD


Tanpa Nama berkata...

Saya nak respon kepana anon yang suruh ikut khalid al-walid tu, sebab saya rasa dia ni baru masuk PAS kot. Dah lah baru masuk PAS, termakan doktrin UG pulak tu.

Bagi yang mengikuti perkembangan PAS sejak awal 80-an apabila Mat Sabu dan seangkatannya memperkenalkan kepimpinan ulama (ya saudara, Mat Sabulah yang bertungkus lumus bersama rakan rakan lain untuk menaikkan ulama), mereka telah melalui pemilihan parti banyak kali. Banyak kali jugak la Mat Sabu, Khalid Samad dan yang lain lain kalah dalam pemilihan. Jadi kalau nak kata mereka baru kalah sekali terus nak merajuk, amat malang sekali bagi saudara. Begitu juga dengan yang lain lain. Jadi kalau nak kata Mat Sabu dan rakan rakan merajuk sebab kalah pemilihan, maka dangkal sungguh hujah itu.

Yang dipertikaikan bukan kalah menang, sebab dah banyak kali Mat Sabu ikut jejak Khalid al-Walid, cuma yang dipertikaikan ialah fitnah semasa pemilihan yang mirip parti sekular UMNO, bahkan lebih teruk lagi bila diungkapkan oleh orang yang berkopiah di kepala.

Ya, PAS jika tidak berubah, maka ia akan tersungkur di negeri serambi mekah dek hawa nafsu pemimpin. Apabila kontrak balak secara tidak telus dijadikan harta infak kepada jemaah untuk menutup dosa pemimpin, maka tunggulah pembalasan yang pasti tiba, insya Allah.

Tanpa Nama berkata...

Anon 8.01 pagi

"Biased"...bukan "buyers"....

And one more thing, grow up first before talking about Khalid AlWalid....

Tanpa Nama berkata...

Selagimana presiden & penjilat presiden ada kat atas, selagi itulah amalan label melabel seolah2 Islam hanya untuk ahli yg bersetuju dengan presiden, kekal dan tidak boleh diperbaiki lagi. Kamu sebut psl istiqamah. Istiqamahkah PAS bila memulaukan ustaz2 (yg memberi ceramah agama) yg tidak bersetuju dgn presiden drpd surau2 yg sepatutnya menjadi tempat majlis ilmu. Apakah mereka telah mengajar ilmu sesat kpd jemaah sehingga dipulau/gam sebegitu rupa? Itukah Islam yg PAS bawa pd hari ni? Pandangan saya, setelah apa yg berlaku di surau2 di kawasan sy... PAS telah meletakkan politik lebih tinggi dr kedudukan Islam..

Tanpa Nama berkata...



Aku suka baca artikel tersebut.

Mahu kita tanya kembali, ketika PAS dibina..dimana wajah wajah mereka yang kata mereka ini Khianat? dimana Mokhtar Senik ? Mana Dato Mahfoz? mana Harun Din.. mana Razman kastam? mana Nik Abduh? mana Tantawi? ..

Anon 8 01 PG Dia orang kat mana ? Kata mana ? Jawab jangan tak jawab.

Dah habis perang, mangkok ayun ini semuanya nak jadi Panglima Perang. Masa perang dia orang kat mana? Dia orang kat mana ?

Tanpa Nama berkata...

Anon 8.01 am,

Pertama kali baca komen anda rasa macam baca komen dari budak sekolah menengah atau budak tak habis SPM. Malah saya rasa mereka menulis lebih baik dari anda.

Umpama tong kosong, bila diketuk bunyinya kuat tapi tiada isi. Hujah anda juga tiada asas. Anon 12.10 ptg telah menerangkan dengan baik.

Try again next time okay. Kami penyokong AMANAH ni dah naik bosan dan lesu sebab tiada penyokong 'geng ostad' yang boleh melawan dengan hujah yang mantap.

Tidak seperti anda, kami bukanlah pentaksub Mat Sabu, Khalid Samad and the rest. Andai kata esok mereka beralih arah dengan menyokong UMNO dan lari dari landasan Islam sebenar, maka kami tidak teragak-agak menarik sokongan daripada mereka.

Sekali-sekala bagilah 'fight' sikit. (Bukan bongkak atau sombong tapi ini je cara nak mengajar macai-macai ni).

Tanpa Nama berkata...

Pas lebih teruk dari spr...penuh dgn konspirasi ala yahudi..lihat bagaimana mereka merancang menghapuskan kumpulan progresif dgn penuh tipudaya dan fitnah diperingkat akar umbi lagi iaitu diperingkat kawasan...wakil 2 kawasan yg dipilih adalah prwakilan yg menang secara kotor.perwakilan2 inilah yg menjatuhkan kumpulan progresif yg banyak berjasa.. .manakala mereka yg menang tu hanya yg pandai nengentel telor saja.

Tanpa Nama berkata...

Cuma cerita Khalid Al-Walid yang diboleh gunakan untuk dikaitkan dengan mengapa tak istiqamah. Dulu lagi dah berjawab kisah sebenar Khalid Al-Walid ini.

Anon 8 01 PG dapat kelulusan admin semata-mata sebab ayat dia "ko bkn approved komen aku pun" Ini bukan ayat mencabar tetapi merayu minta di siarkan jugak.

Kalau dia yakin komen atau pandangan anon tersebut bagus anon sendiri tidak akan guna ayat "admin, ko bkn approved komen aku pun" tersebut.

Tapi bagus jugak sekurang-kurang nya kita tahu ada puak sana yang mengikuti blog GB. Selepas baca dan tahu akan point-point kita disini samada mereka cuba membalas dengan jujur atau mereka diamkan sahaja. Tapi ingat hidup hanya sekali ! Besuk pergi dan tidak akan datang lagi dan telah jadi semalam.

Tanpa Nama berkata...

Alu dulu sokong pas.beri undi pas tapi bila fitnah dari golongan yg muncul tiba tiba merosakan jgn mimpi lagi nk dapatkan sokongan atah lagi u ndi org yg berserban pura pura alim ni.jgn dipercayau

Tanpa Nama berkata...

TGHD dgn TGTI pelakon agama? Astaghfirullah... jelas akhlak penulis camna.

Tanpa Nama berkata...

Wooii macai hj hadi.. pergi main jauh jauhlah...setakat nak walak membabi buta buat semak jea...istiqamah kata kau? Setelah dilabel dikeji dihina dimaki...dihumban secara cai dgn setandan bukan sebiji...perlu istiqamah kata kau? Kau pergi nasihat dulu hj hadi kau tu...perlu istiqamah bila buat keputusan...jgn kluk klek...lepas u turn...u turn...nak cakap bab istiqamah kononnn...yeee deeiii pooo daahhh...

Tanpa Nama berkata...

Bro...macai hj hadi tu menyalak jea lebih...cuba kau ajak berdebat secara bersemuka...mcm2 alasan spt nik abuduh dia akan bagi...

Tanpa Nama berkata...

Admin...lain kali tak payahlah siar komen anon macai hj tu lagi...buat malu jea aku baca...nak marah ada nak tergelak pun ada...tak berilmiah langsung...mcm budak sekolah rendah punya komen...patutlah admin tak berapa gemar siarkan komen dia...aduhaiii...kihkihkihhh...

Tanpa Nama berkata...

anon 5:40PTG

tghd dan tgti mungkin tok guru bagi kamu, tapi bukan pd kami.

mrk hanyalah penjual agama yg hubub dunya...

Tanpa Nama berkata...

Stuju mcm cadangan sblm ni.. Cer try buat, lepas ceramah jer bagi sampul ucap "Jazakallahuhairan Kasiraa Ya Ustazzz!!!", duit tarak..
Kikiki..

tanya sama itu hud hud berkata...

Pelakon agama?
Hehehe
Tepat sangat..
Klu ikutkan tgni,klu dh mimpi jumpa nabi,org tu akan diam,simpan rahsia.tgni juga buat perumpamaan,kalau kita jumpa harta karun takkan la kita nak canang kat semua org..
Teringat harun din buat drama menangis2 mimpi jumpa nabi,coba google..

wan amero berkata...

Ambo setuju dgn posting di atas.Ambo pun pasti tak akan balik mengundi pada PRU14 dan akan mempengaruhi sahabat handai dan kaum keluarga ambo supaya menolak PAScai dlm PRU14.
Kita pakat ajar ustaz2 banglo dan balak ni supaya kenal langit tu tinggi ko rendah.
Membalak bersama ulama jahat.Khaikkkkk tuiiiii

Tanpa Nama berkata...

Samo jugok dgn ambo...toksir kelik doh nok pakoh pas...maso zame nik aziz dulu yo...skrg dok doh...kito pakat ajar ustaz bahalol tu...terutamo nik hok kawe tok gemar tu...tunggulah pru nanti...cumo ambo terkile bakpo huse muso masih setio lagi duk dale nun...bo bolah weeiii...

wan amero berkata...

Yolor guu dok tunggu begapo lagi gak.
PRU14 ni kita pakat ajar lebai2 mercun ni.

wan amero berkata...

Yolor guu dok tunggu begapo lagi gak.
PRU14 ni kita pakat ajar lebai2 mercun ni.

Ye la Tu berkata...

kesian la anon 8:01 pg tu...

tulis lagak mcm bnyk ilmu...
mcm kenal semua mantan2 pimpinan progresif pas...

main pulun keromo je...

confirm kurang ilmu dan kurang membaca tu...

dol berkata...

anon 8.01

u byk ketinggalan lah

semua hujah u dh byk dijwb oleh org pandai atau org biasa

cari sendirilh hujah klu betul iklas xtau.

bab khalid alwalid pun srmua org dh tau jwpannya

satu je petua.. jgn dgr ceramah pas atau hj hadi je.... sempit otak dibuatnya

Tanpa Nama berkata...

hebat sungguh kata2 pejuang sejati

beliau adalh agamawan... bkn berakidah komunis

Tanpa Nama berkata...

mokhtar senik dr zuhdi adalh agen kdn umnu yg menyusup dn rosakkn pas dr dlm.

buka balik kisah senik dlm kes almaunah