9 Sep 2009

Era Najib Altantuya : PAS Mungkin Calonkan Zul Di Bagan Pinang

Pesuruhjaya Pas Negeri Sembilan, Zulkefly Mohd Omar menyifatkan desas desus dia bakal diangkat sebagai calon Pas untuk pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang sebagai pandangan peribadi akar umbi semata-mata.

Katanya, setakat ini belum ada sebarang nama disenaraikan di peringkat Pas Pusat dan beliau sendiri tidak berminat mengulas lmengenainya.

“Kita serahkan kepada peringkat Pusat untuk menentukan calon terbaik,” katanya.

Beliau berkata, Pas tidak berhadapan masalah mengenai isu calon dan yakin sesiapapun calonnya kelak, ianya diterima positif ahli di peringkat akar umbbi.

“Calon tak penting, yang lebih utama adalah melengkapkan jentera parti,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Zulkefly berkata demikian merujuk kepada kenyataan Ketua Pemuda Pas Negeri Sembilan, Khairil Anuar Wafa mendakwa Zulkefly adalah nama yang disebut mewakili parti pada pilihan raya berkenaan.

Selain Zulkefly, seorang lagi nama adalah Yang Dipertua kawasan Telok Kemang, Ramli Ismail yang juga calon Pas DUN berkenaan pada Pilihan Raya Umum ke-12 (PRU-12), tahun lalu.

Sementara itu, Khairil Anuar ketika diminta mengulas lanjut kenyataannya berkata: “Zulkefly antara nama terbaik untuk bergabung dengan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Paroi, Mohd Taufek Abd Ghani bagi menguatkan parti di Negeri Sembilan,” katanya. -


Tiada ulasan: