22 Apr 2009

UMNO BN Ni Jangan Kata Kereta, Negeri Pun Depa Nak Lelong

Macam cerita purba dan bangsawan Melayu lagaknya, apakah tidaknya kerana marahkan kerajaan Pakatan Rakyat terdisi drp PAS< PKR dan DAP memerintah Perak. Maka MB Perak waktu itu belilah kenderaan rasmi negeri daripada Perdana V6 (kereta nasional) kepada Toyotan Cammry sebagai kenderaan rasmi mereka.

Tetiba datanglah Najib selaku ketua Perhubungan UMNO Negeri Perak lalu diusahakan untuk memancing dengan bukan kecil pancingnya. Maka terbelilah 3 ADUN Pakatan Rakyat. Secara asasnya tumbanglah kerajaan Perak yang sah.

Kerana bekas: Mungkin 7 keturunan mahu dicabutnya

Maka kini kerajaan Pakatan Rakyat sudah tercabut dan dicabut sebagai pemerintah sah Perak. Maka bertukar tanganlah ia. Oleh itu, memandangkan marah akan bekas yang digunakan kerajaan Pakatan maka habislah mahu dikeluarkan jika boleh dikeluarkan, maka mahu dilelong nya man a yang boleh dilelong, jangan jangan negeripun mahu dilelong kerana hinanya memakai hak namanya bekas-bekas.

Jika dulu tentulah dicungkil tanah bekas orang tidak disukai itu dan dibuang ke lauat. Tidakpuashati lagi. Maka akan dibunuhlah anak cucu orang yang tidak disukai itu selama 7 keturunan bayangkan... - perantaukite




2 ulasan:

hj jamaludin berkata...

Bismilah hir rahman nir rahim
Siapa berani nak halang perbuatan atau tindakkan yang di buat oleh saudara Zamry .Kita jangan berani nak tegur atau usik saudara Zamry . Kita harus ingat bahawasanya saudara Zamry ni telah diperkenan oleh Sultan Perak menjadi Menteri Besar Perak . So bermakna apa saja di buat oleh saudara Zamry tolong jangan nak di pertikaikan . Nanti kita akan di palit menjadi durhaka kepada Sultan Perak .Dan saya yakin apa2 saja di buat oleh saudara Zamry nanti tentulah telah mendapat restu atau diperkenankan oleh Sultan Perak .Tolong jangan sentuh atau kutuk , apa saja perbuatan saudara Zamry nanti tak tentu pasal kita digelar derhaka kepada Sultan Perak. Apa yang perlu kita buat hanyalah sholat sunnat & berdoa kepada ALLAH SWT ,moga2 ALLAH SWT memberi pentunjuk kepada sesiapa yang melaku kan kesilapan di dunia ini. InsyakAllah

Prof. Era Pasca berkata...

Apa dosa kereta itu?
Sebab ia buatan Jepun? tak kot.
Sebab ia baru? tak kot.
Sebab ia lawa? tak kot.
Sebab nak hilangkan kesan tinggalan PR kot? mungkin..
sila lah melawat kesah di sebalik kekecohan sidang DUN MELAKA yang diwar-warkan media TORTOQ UMNO...
link:
http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/04/lucah-mr-lee-dan-betty.html