28 Mac 2009

Video - Laungan "Khairy Rasuah" Berkumandang Di Perhimpunan UMNO

KKhairy Jamaludin memenangi jawatan Ketua Pemuda Umno yang baru kerana Lembaga Disiplin Umno telah membenarkannya bertanding walaupun didapati bersalah di bawah Artikel 10.1 Tataetika Ahli UMNO yang melibatkan politik wang.

Sudah tentu, mereka yang mendapat habuan daripada Khairy akan mengundinya ; lagi pula Lembaga Disiplin Umno seolah-olah merestui gejala politik wang terus berlaku.

Lantaran itu, kemenangan Khairy Jamaluddin sebagai Ketua Pemuda UMNO yang baru, nyata mengundang rasa tidak puas hati di kalangan penyokong Mukhriz.

Mereka menggelarkannya ‘Khairy Rasuah’. Itulah gelaran yang diberikan kepada Ketua Pemuda yang baru dilantik dengan gelaran yang baru pula.

Reaksi bantahan tersebut ketara apabila penyokong ahli Parlimen Jerlun itu meninggalkan Dewan Tun Hussein Onn tempat perhimpunan pergerakan tersebut diadakan. Dalam pada itu sekumpulan penyokong Mukhriz yang berada di luar dewan berkumpul dan bersorak menyatakan perasaan bantahan mereka.

Antara sorakan yang jelas kedengaran ialah 'Khairy rasuah'. Sekumpulan anggota polis juga berkawal di sekitar kawasan ruang legar kaunter pendaftaran perwakilan di Pusat Dagangan Dunia Putra bagi mengawal sebarang kemungkinan.

- alhusseyn


Tiada ulasan: