23 Feb 2009

80% Setuju Syarikat Konsesi Tamak

Sebanyak 80% bersetuju dengan dakwaan Menteri Besar Selangor bahawa syarikat konsesi air Selangor SYABAS dan Puncak Niaga tamak kerana meletakkan keuntungan 300% setahun.

Tan Sri Khalid membidas sikap tamak syarikat konsesi air di Selangor menjadi punca pembelian asset ditolak. Tan Sri Khalid menyatakan mereka mahukan pendapatan 300% setahun. Kalau kerajaan negeri menerima syarat mereka bererti rakyat Selangor yang terpaksa menanggung bebannya.

"Perniagaan apa yang dapat 300% setahun? Berjudi di genting pun lom tentu dapat keuntungan sedemikian," tegasnya.

Jumaat lalu, SYABAS dan Puncak Niaga Sdn Bhd telah memutuskan untuk tidak menerima tawaran kerajaan negeri Selangor dan telah menerima kritikan hebat dari rakyat Selangor kerana sikap tamak mereka.

Akibat dari campurtangan kerajaan Persekutuan yang menyebabkan kegagalan pengambil-alihan asset empat syarikat konsesi air mungkin akan menyebabkan kenaikan tarif air dengan mendadak dan pembatalan air percuma sebanya 20 meter padu.

1 ulasan:

Prof. Era Pasca berkata...

humang aih.... 300% nak untung.. ape kejadah nye...
soalan baginda...
1)knp kerajaan pusat campur tangan dalam pembelian syarikat ayaq ni? ade kepentingan ke?
2)nk beli ape untung 300% tu? sape yg dapat?
3)klu SYABAS dan lain2 tak mampu nk sara rakyat SELANGOR untuk bagi murah, jual je lah kat SELANGOR...
4)sy cadangkan dekat KHALID, jgn beli syarikat SYABAS tu, kite buat syarikat air sendiri anak syarikat SELANGOR, pastu kite beat SYABAS, pggl saye kerja untuk jd marketing, kite jual murah! kompem bankrap SYABAS hahaha, tp klu masih ade orang nk pakai SYABAS biaqpi la, depa byk duit...

kpd greenblog usulkan cadangan sy pade EN KHALID!

http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/02/bendera-umno.html

http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/02/lepas-karpal-kini-sivakumar-pula.html