12 Nov 2014

Kereta Rasmi Pengarah JPJ Milik Saman Lebih RM1,000?


Kuala Lumpur – Satu ‘screenshot’ khidmat pesanan ringkas (SMS) mengenai kereta rasmi yang didakwa milik Ketua Pengarah Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) yang memiliki saman yang belum dijelaskan tersebar luas di laman sosial.

Saman berkenaan disemak melalui saluran SMS Polis Diraja Malaysia untuk mengetahui kesalahan yang dilakukan.Kereta dengan nombor pendaftaran JPJ 11 itu memiliki saman yang masih tertunggak sebanyak RM1,350 sehinga 7 November lalu.

Orang ramai memberikan reaksi negatif yang mengecam serta mengkritik JPJ dan ada antara mereka yang meminta supaya Ketua Pengarah JPJ meletak jawatan.

Ada juga yang menyatakan kekesalan mereka kerana pihak berkuasa sendiri tidak mengendahkan undang-undang yang tetapi sebaliknya orang awam yang dikenakan tindakan, lapor The Rakyat Post.









IKLAN BERBAYAR

Jangan Biarkan Pasangan Anda Menderita,
Atasi Masalah Prostat & Kelemahan Zakar Dengan MEN CAPSULE.
KLIK SINI
LIKE kami di SINI





11 ulasan:

Awanama berkata...

Malaysia mempraktikkan undang2 musang berjanggut. Dlm semua kes sebelum ini hingga sekarang, puak2 lanun ni sentiasa akan dilepaskan dari tindakan. Apa tak pelikkah, Altantuya dibunuh tapi hakim bicara kata motif tidak penting. Akhirnya tiada siapa dapat disabitkan dgn kesalahan. Dlm kes Anwar terkini contohnya, gajah punyalah besar gedabak di depan mata tak nampak kena pergi seberang laut dulu barulah nampak tengok kuman di sini.

Awanama berkata...

Ooooooooo ITU mcm ko

Awanama berkata...

Lu beringatlah, lu mungkin sekarang kebal daripada segala macam saman, maklumlah ketualah katakan, tapi saman lu dari malaikat lu tak ada kekebalan even Sultan pun tak ada kekebalan kerana tiada undang - undang membela kesultanan melayu - melayu yang tidak termaktub dalam undang - undang Allah SWT dalam kitab Al - Quran.

yang ada kekebelan (maksum) dari segala macam saman dari Malaikat, hanya seorang sahaja iaitu Rasullulah SAW.

CUKUP BEKALAN LUKAH NAK BAYAR SAMAN DARI MALAIKAT DI AKHIRAT KELAK?? BERFIKIRLAH BAGI MEREKA YANG FAHAM APA MAKSUD DARI KATA - KATA I NI.

Awanama berkata...

Sila buat semakan semua nombor plet dari 1-15 untuk semua kereta dari johor ke dari perak ke dari negeri sembilan ke

Sebab bagi JPJ kalau dia orang mampu beli nombor plet sampai beratus ribu tak kan dia orang tak mampu bayar saman

Awanama berkata...

melayu lagi...

kalau duit sendiri tak apa lah.

ni siang malam hidup makan duit cukai rakyat , tapi kerja tak seberapa gaya saja lebih.

bahalol bebenar !

Awanama berkata...

Astaghafirullahal 'azim...

Awanama berkata...

Buat undang2 dan peraturan hanya untuk dikuatkuasakan ke atas orang bawah. Begitu juga undang2 rasuah sebagai contoh, golongan mana yang banyak didakwa?

Awanama berkata...

Satu hari nanti

JPJ telah menerima aduan dari pelanggan yang tidak berpuas hati kerana maklumat mengenai kereta seperti saman di ketahui oleh orang awam Maklumat ini menyentuh peribadi dan kehidupan seseorang Oleh itu JPJ akan mengemaskini sistemnya untuk memastikan tuanpunya kenderaan saja yang berhak untuk mengetahui maklumat tersebut

Tunggu lah dalam masa 3 bulan dan semak boleh lagi ke tidak kita semak saman kereta plet mewah

Awanama berkata...

inilah kesan ajaran islam bani meLAYU!!

Awanama berkata...

utk 10.37 ajrn islm yg damlkn olg puak ini smalh *minuk ngn air x bcmpur* apa yg dlakukn oljnya smuanya halal blka. dosa phla bolh dmintk ampun
kmudian. bgtulh org islm skrg tu sb rasuah dn salh guna kuasa brluasa dklngn umt islm. dngara ini.

Awanama berkata...

Inikah peraturan mendidik pemandu kononnya...rakyat biasa buat kau saman kau sendiri buat boleh lepas..peraturan ini lebih jijik dari hukum rimba..harimau boleh makan rusa tapi harimau tak pernah halang rusa untuk makan rumput...bila orang kata b*d*h marah tapi hakikatnya hang memang b*d*h...