12 Nov 2014

Pengarah JPJ Yang Bangang Jadi bahan Sindirian Di Media Sosial


Sebenarnya Ketua Pengarah JPJ mengikut arahan dan peraturan sahaja. Statistik kematian kerana kemalangan jalanraya pun orang lain yang sediakan. Bukan dia buat sendiri.

Tetapi apa nak buat. Rakyat yang dibelenggu kesempitan hidup kerana harga barang yang naik tidak melihat tindakan JPJ sebagai masuk akal. 

Media sosial menjadi tempat melepaskan geram. Ada beberapa posting yang buat Yong terfikir dan insaf. Antaranya:

SINDIRAN "LEMBUT" BERSANTUN

Walaupun kita sedar bahawa usaha mengurangkan kadar kematian akibat kemalangan jalanraya itu satu usaha yang mulia (ehem), tetapi usaha tersebut janganlah sampai menyusahkan rakyat jelata.

SINDIRAN KERAS MARAH


Mungkin dulu orang marah di kedai kopi sahaja. Tetapi sekarang kemarahan itu satu dunia dapat menyaksikannya. Ia tersebar meluas melangkahi perbezaan ideologi dan fahaman.

SINDIRAN MOHON KEINSAFAN

Lepas kena tibai di laman-laman sosial, Jawapan JPJ menyerlahkan tujuan sebenar operasi ini:

INIKAH TUJUAN SEBENAR JPJ?

Ooooo....rupanya nak tangkap pemandu yang bawa melebihi hadlaju. Duit dari saman ekor tak mencapai matlamat ke?

Sendiri yang guna kamera takde kualiti, sekarang nak susahkan rakyat.

Atau...mungkin operasi ini hanya kaedah untuk "cover" kerugian di sektor lain?

KATA HEBAT, KENAPA RUGI?

Cukai, saman, denda...
Matlamat menghalalkan cara.

Warga asing tak bayar cukai dan tidak memandu kereta - bermaharajalela. -yongsukakuning








IKLAN BERBAYAR

Jangan Biarkan Pasangan Anda Menderita,
Atasi Masalah Prostat & Kelemahan Zakar Dengan MEN CAPSULE.
KLIK SINI
LIKE kami di SINI





13 ulasan:

Awanama berkata...

Kalau dapat diperiksa DNAnya dan dibandingkan dgn Hasan Malik pasti ada kaitan.

Awanama berkata...

Jangan lupa Ahmad Maslan, Wahid Omar dan Ku Nan..semuanya memanda menteri Najib yang luar biasa cerdiknya..Sang Kancil pun kalah.

abu berkata...

Kekuatan umno = pungkok epal

Awanama berkata...

bahalol

Awanama berkata...

Bodoh punya kp jpj ni. Nak orang mati...

Awanama berkata...

Semakin bangang statement mamat ni..
Jpa nak simpan lagi orang mencemar nama perkhidmatan awam macam nii..

Awanama berkata...

Semakin bangang statement mamat ni..
Jpa nak simpan lagi orang mencemar nama perkhidmatan awam macam nii..

Awanama berkata...

Kalau tidak suka jadi bahan lawak tahap antarabangsa media sosial, yang lebih lawak daripada lawak antarabangsa majalah gila -gila, lu buatlah kerja betul - betul beb. BUKAN BUAT KERJA MACAM BADUT MCDONALD.

Awanama berkata...

Masalah nbr plat dapat di selesaikan supaya pemilik kereta tidak kena saman dan supaya JPJ tidak kena maki percuma ia lah dengan meminta pengeluar kereta cat kan nbr kereta tersebut di tempat yang di khaskan ia itu satu di depan dan di belakang betul betul tengah tengah kereta Tetap kan satu warna Pastikan bukan saja jarak huruf dan angka plat tapi kedudukan plat dari jalan

Oleh kerana kejadian merompak dan memandu cara bahaya semasa cuti perayaan semua kenderaan di wajibkan mengecat nbr di atas bumbung kereta bagi memudahkan unit udara pdrm mengambil tindakan



Awanama berkata...

JPJ sepatutnya bagi alasan nombor plat kereta dah tak macam dulu Sekarang plat nbr Wilayah Angka tengah tengah kiri kanan huruf kerana itu JPJ memeriksa nbr plat kereta Bagaimanapun ada pemilik kereta yang tidak mempunyai huruf dikanan angka yang melanggar spec yang telah di tetapkan JPJ hanya mengambil tindakan seperti yang telah semua sedia maklum

Fakirulkhoir berkata...

Saya tertarik dgn ulasan anon2.59 krna di perhatikan ramai kalangan menteri, pemimpin politik, institusi kehakiman Dan kerajaan maupun rakyat biasa yg tidak petah brkatakata. INI mungkin mencermin kecelaruan tahap tinggi yg menyelubungi masyarakat dinihari, namun mnjadi sangat bahaya apabila mendasari satu tindakkan dgn kuatkuasa undang2. Malang menimpanimpa bila teguran/cacian/cercaan tidak diendahkataosuotaosuo@gmail.comn Dan kita bagaikan dipasong bersama orang2 kurang siuman. Semoga Allah sentiasa memberi kita petunjuk Dan rohmat. Amin.

Awanama berkata...

hanya yang bangang yang boleh jadi penyokong kuat UMNO BN?

Awanama berkata...

dia orang ni semua ptd dari degree sastera .. pasa bila ptd jadi manager
..
student sains.. jadi doktor, jurutera arkitek, akauntan, pegawai sains,, dan sbg.. and they manage by ptd in their service ..
nampak tak apa yang ganjil ?