31 Okt 2014

Bhgn Ini Bakal Jadi Berita Besar Utusan & TV3


Pendakwa sensasikan hujah untuk TV3, Utusan, kata Anwar

Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini berkata pihak pendakwaan dalam rayuan liwatnya sengaja mensensasikan hujah di Mahkamah Persekutuan untuk media pro kerajaan.

Bercakap di akhir sesi mahkamah, Anwar berkata, ketua pendakwa Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah mengaitkan hal sensasi dalam hujahnya supaya akhbar pro-kerajaan dapat memainkan isu berkenaan.

"Timbalan Pendakwa Raya memetik perkara sensasi dalam hujahnya untuk Utusan dan TV3," katanya selepas meninggalkan mahkamah yang masuk hari keempat perbicaraan.

Shafee seharusnya menjawab isu fakta yang dibangkitkan pihak pembelaan, kata Anwar.

"Pasukan pembelaan melakukan tugas yang mengagumkan terutamanya mewujudkan keraguan munasabah," katanya.

Shafee, yang mewakili Umno dalam beberapa kes, dilantik kerajaan mengetuai pasukan pendakwaan.

Dalam hujahnya hari ini, Shafee menceritakan bagaimana Anwar dituduh meliwat pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Beliau turut menggunakan perkataan yang didakwa digunakan Anwar kepada Saiful dalam nada seksual.


Sementara itu, Shafee berkata 20% hingga 30% hujah pendakwaan hari ini selesai dan fakta kes dirujuk dalam konteks yang betul.

"Ini dilakukan sebagaimana tuduhan liwat itu berlaku," katanya kepada wartawan di luar mahkamah.

Shafee yang diberikan lesen sementara oleh Peguam Negara untuk membuat pendakwaan kes ini berkata, beliau turut membawa isu sampel di mahkamah yang sebelum ini dipertikaikan pembelaan.

Shafee berkata teori konspirasi yang diketengahkan pihak pembelaan tidak masuk akal.

Katanya, Umno, media, doktor perubatan kerajaan, dua ahli kimia dan hakim diheret ke dalam dakwaan konspirasi Anwar apabila kenyataan kepada mahkamah diberikan.

Shafee berkata kepada mahkamah pengadu Mohd Saiful Bukhari Azlan menerima gangguan seksual yang membawa kepada liwat.

"Jika wanita boleh dilindungi, kenapa tidak lelaki," katanya.

Shafee berkata isu kredibiliti pengadu akan dibahaskan pada Isnin dan hal lain yang dibangkitkan pembelaan.

Panel hakim yang diketuai Tun Arifin Zakaria turut memanjangkan sesi perbicaraan sehingga Selasa.










IKLAN BERBAYAR

Jangan Biarkan Pasangan Anda Menderita,
Atasi Masalah Prostat & Kelemahan Zakar Dengan MEN CAPSULE.
KLIK SINI
LIKE kami di SINI





18 ulasan:

abuamir berkata...

Jabatan peguam negara lantik safee ni utk jadi pendakwa sebabnya pendakwaraya kerajaan pun tak lucah dan bersekongkol dgn umno. safee ni kan peguam umno yg terkenal dgn lucah & seksnya. Maka Ag akan lepas tangan ikut suka dia nak buat apa asalkan anwar malu dan disumbatkan ke penjara. Hujah2 semua ke laut tetapi hakim senyap tanpa bantahan dan mana bukti apa yg anwar kata itu semua, ada rakaman suara atau cctv bersuara?

Bagi umno buatlah apa yg safee suka asalkan anwar dipenjarakan, bukti tiada tetapi hukuman telah tersedia sejak dulu lagi.......

umno = kelucahan, seks dah sinonim.

Tanpa Nama berkata...

Nampak terang2 satu penipuan oleh pihak kerajaan, pihak pembela mengeluarkan fakta yang jelas, jawapan dari penuduh hanya andaian, tapi apakah mahkamah kita bebas dari cengkaman dari kerajaan, kalau hakim tidak boleh membuat keputusan yang adil dan benar mengikut fakta yang jelas, maka tunggulah akibat laknat dari Allah, benar kata2, setiap 10 orang hakim, 9 daripadanya masuk neraka, moga hakim yang ada ini bertugas without fear and favour.

Tanpa Nama berkata...

Inilah taktik yg diguna dari dulu lagi...salah x salah blkg kira...yg penting musnahkan dulu karakter...this is what we call "character assassint"...

Tanpa Nama berkata...

Kita solat hajat untuk datuk shafie kalau tak betul apa ysng dia kata moga dia cepat mati.

tausuo berkata...

Mengikut laporan, sekiranya benar, shafie berkata saiful 'mengalami gangguan seksual'. Apakah 'gangguan seksual' INI ..? Apakah dalilnya? Telah terbuktikah? Sekiranya tidak Ada dalil yg sohih Dan tidak terbukti,maka tunggulah natijahnya.

Tanpa Nama berkata...

Semua kakitangan Utusan dan TV3 dapat saham menyiarkan hujah hujah untuk memalukan Anwar

Saiful berkata...

Tv3 ayuh masyurkan datok keehuachee blogger todi yg baru dpt datuk...spy makcik kg tau ..

Tanpa Nama berkata...

Keputusan mahkamah persekutuan mansabitkan DSAI bersalah, MH370 ghaib untuk mendiamkan rakyat atas keputusan tersebut. Kali ini jika hakim mengekalkan keputusan mahkamah rayuan, apa pula peristiwa yg akan wujud?

Tanpa Nama berkata...

Betul tu. Kenapa keesokan harinya Sialfol hadir dgn wajah ceria tak murung langsung?

Tanpa Nama berkata...

Saiful jika betul pun anwar liwat kau sbb kau yg tonggeng lubang dubur.logik akalnya bukan mudah zakar anwar nak masuk dalam lubang dubur jika tiada kerjasama dari kau yg tak tahu malu tonggeng dubur kau ug berbau najis tu...Aku heran kenapa ulama Malaysia tidak tegur kes yg dibicarakan secara tidak logik di Mahkamah ini...sepatutnya mahkamah syariah perlu dakwa peliwat dan diliwat sebagai pesalah mcm kaum nabi luth...

Tanpa Nama berkata...

Ulama Malaysia ulama jumud ...perkara seperti ini tak nampak, klu anjing bkn main bising seolah-olah pegang anjing itu lebih teruk drpd fitnah liwat yg terang bbercanggah dgn syarak.

Tanpa Nama berkata...

Urmmmmmm... Sampai bila la isu SEDAJAL/SELAKNAT/SEHINA/SESAMPAH/SEKOTOR/SEJIJIK/SELUCAH/SETERUK begini akan berakhir dalam sebuah negara kononnya negara islam dalam menjatuh atau menghina atau menghukum atau menghalang seseorang dari menjadi pesaing dalam kepimpinannya kita???? Ya Allah, bukalah pintu2 hati manusia dalam terlibat dalam isu ini supaya berfikir dan menarik semua isu.. Malunnya orang Islam dihina macam ini oleh orang islam dalam sebuah negara islam dengan dihadapan para2 YA Islam... Allah Hu Akhbar

tausuo berkata...

Anon 5.52 am, salaam.gue pon rasa kehinaan yg begitu menyusuk namun, adakah orang2 yg terlibat INI Islam, Dan INI negeri Islam. Mohon lu semak takrif perkataan Islam. Mungkin Dari aspek beriman kepada Allah Dan hari akhirot. MA'af kalau terganggu.

Tanpa Nama berkata...

minta tv3 pbila wst brita sensasi kes liwt dsai ni. tolg abl gmbr muka saiful dri dkt. sb nk tgok dlu ada tnda hitam didahinya sprti org yg kuat brsolat. kli ni x nmpk tnda tu dh wat rwtn kosmetk ke nmpk licn je. biasa org yg setip hri rajin brsolt tnda hitm didhi x hing malh btmbh hitm.

Tanpa Nama berkata...

Hari tu Anwar solat kat mesjid besi
Sialfol dengan penyokong nya dan safee solat mesjid mana ?

Tanpa Nama berkata...

Setuju

Tanpa Nama berkata...

Tepat

Din Cruz berkata...

Aku x memihak pada sape2 dlm kes ni, samada pendakwa atau tertuduh masing-masing ada bukti dan arguement masing2 yang aku x nampak termasuklah korang sume kat cni, hanya Mahkamah yang bole menilai bukti dan arguement kedua-dua pihak. so biarla mahkamah yang putuskan. aku menerima keputusan mahkamah seadanya. kan senang gtu.