26 Mei 2013

[VIDEO WAJIB TONTON] Rafizi Bayangkan BERSIH 4.0 Jika Tuntutan Terhadap SPR Tidak Dipenuhi


Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli semalam berkata "tidak akan ada penjara yang mencukupi untuk kerajaan memenjarakan semua orang yang menyuarakan bantahan terhadap penipuan pilihan raya."

Rafizi, yang mempengerusikan jawatankuasa Pakatan menyiasat penipuan pilihan raya, berkata rakyat telah hilang keyakinan terhadap SPR kerana telah melanggar sumpah dan mengkhianati amanah mereka. Menurut Rafizi, apabila mereka telah melanggar sumpah mereka, mengkhianati amanah yang diberikan kepada mereka, maka halallah bagi untuk lawan dan jatuhkan mereka.

"Jika rakyat berkata terdapat penipuan, bukan tugas kamu untuk menjadi macai dan pencacai UMNO...(tetapi) menjadi tanggungjawab kamu untuk menyiasat seadil-adilnya!" kata Rafizi.

Rafizi turut mencabar pegawai SPR jika hendak mempertahankan kerajaan UMNO BN, pegawai tersebut perlu letak jawatan.

"Kalau rasa ketagih sangat nak bodek Najib, nak jadi ahli politik, kamu letak jawatan sekarang juga, jangan jadi Timbalan Pengerusi SPR," kata Rafizi yang merujukkan kata-katanya itu kepada Datuk Wan Ahmad Wan Omar.

"Kalau rasa hebat sangat, gian sangat nak masuk pilihanraya, jangan berkempen macam sekarang pakai SPR, letak jawatan dan bertanding lawan Dr Siti Mariah di Kota Raja, tengok siapa yang lagi hebat, siapa yang lagi kuat, siapa yang lagi disokong oleh rakyat!" tambah Rafizi.

"Sebab itu, sekarang kita akan tumpukan seluruhnya untuk kita tuntut semua pesuruhjaya SPR diganti dan dibuang serta-merta dari sekarang," katanya.

Beliau juga berkata mulai minggu depan kita akan failkan 29 petisyen pilihan raya dan kita minta semua istiqamah. Kita akan berjumpa di Dataran Merdeka selepas ini sehinggalah tuntutan kita dipenuhi.

Rafizi turut membayangkan kemungkinan akan adanya himpunan BERSIH 4.0


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kemenangan bergantung pada bilangan undi,ramainya kedatangan di ceramah hanya indikator.Sokongan pada pakatan sangat hebat tak tele dengan undi, jelas ada yang tak kena.
Perjuangan mendapatkan hak yang di curi amat penting,sahkan kemenangan menyaman SPR dan mengundisemula.
Kemenangan pakatan amat diperlu untuk merealisasikan hak rakyat yang jelas rakyat di dahulukan,bukan macam BN rakyat dahulu,kini dan selamanya diperas.