30 Jul 2012

[VIDEO] J Sze, Gadis Cina Bukan Islam Yang Berpuasa


SENSASI DI YOUTUBE: Gadis cina hot BUKAN ISLAM memberi hujah-hujahnya mengapa beliau berpuasa di bulan Ramadhan! KEBANGKITAN PENDAKWAH BUKAN ISLAM!

J SZE adalah ikon baru dalam dunia dakwah. Apa yang unik ialah beliau bukan Islam tetapi merupakan salah seorang anggota team Najasyi / Abu Talib yang giat belajar tentang logik Islam dan juga bahasa Arab. Beliau mengambil ijazah dalam child psychology.

J SZE telah menakjubkan ramai di pentas KONVENSYEN FIQH UMMAH baru2 ini di Johor bila beliau menjelaskan hujah demi hujah mengapa aqidah Islam lebih rasional dari agama-agama lain. Ini adalah video pertama J SZE dalam usahanya untuk menghilangkan prejudis masyarakat bukan Islam terhadap Islam. Beliau amat menentang Islamofobia. -Xifu Naser



11 ulasan:

Amuraria berkata...

alhamdulillah, moga dapat hidayah dari NYA ,AMIIN !

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulilah semoga dapat hidayah dari Allah dan masuk Islam.

ajep berkata...

nak pinang dia buat bini la..hehe..sudikah..

Basteng berkata...

Subhanallah..

Insyallah Hamba ALLAH ini akan menemui & memperolehi Taufik & Hidayah daripada ALLAH s.w.t...

Ibarat ada seorang itu dalam kegelapan malam dan secara tetiba orang tersebut memperolehi cahaya yang menerangi dirinya...!!!

Kun Fayakun...

Sama samalah masing masing berdoa Berkat bulan Ramadhan ini, insyallah adik J Sze akan memperolehi Taufik & Hidayah & IMAN !!!

Jazakumullah khair

http://basteng3.blogspot.com

AnakSelangor berkata...

Yang sedihnya ramai yang bukan Islam cuba mendekatkan diri dengan Islam tapi ramai orang dah Islam menyimpang dari landasan Al-Quran dan Sunnah.

Tanpa Nama berkata...

sebelah kakinya telah melangkah ke jalan yang lurus,moga Allah membuka hatinya dan menerima Islam.InshaAllah

Alhamdulillah berkata...

Teringin juga..he he he..dah lama menduda ni..

Tanpa Nama berkata...

agama islam adalah agama yg paling sempurna, setiap individu yg bukan islam yg berminat untuk mengkaji atau menghayati apa yg terkandung dalam islam pasti akan menemui hidayahnya... Allah itu maha kaya dan maha pemurah, apatah lagi yg sudah sedia beragama islam. lagi kita mencintai agama kita lagilah dekat kita dengan ALLAH... Kopiahijau

ajep berkata...

hehe..try la bro..hati dia masih terang tu..

Fndy berkata...

alhamdulillah

ahmadyani berkata...

Seperti Ann Wan Seng yang ilmuan mengenai Islam semasa masih belum Islam lagi, sekarang ustaz Ann Wan Seng. Didoakan gadis ini diberi hidayah dan taufik dan jadilah dia seorang ustazah.